Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2023, 13:14   #481
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er zijn wel meer dingen waarvan jij niet op de hoogte bent.

Dat zijn een paar van de hoofdrolspelers. Anderen namen zijn ook gewoon op internet te vinden

https://sanctorumblog.wordpress.com/...ot-in-de-dood/
Ik weet wel dat ze gelekt zijn en ik heb ze daarnet ook teruggevonden. Leuk lijstje.

Maar wat ik bedoel is: waarom mogen ze niet in de krant komen? Ik begrijp dat zolang ze niet veroordeeld zijn het verantwoord is om ze anoniem te houden, maar eens ze schuldig bevonden zijn is het vonnis en hun namen toch openbaar?
Oud 26 mei 2023, 13:33   #482
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Sowieso. Het is een straf als een ander. Komt allemaal op het strafblad, levenslang.
Sorry Rudy, dit komt NIET levenslang op hun strafblad. Het zijn werkstraffen, tot je 28e staan ze erop. Daarna worden ze automatisch weggewist.

Dit wordt beschouwd als jeugdzonden, voor zover ik me herriner in m'n lessen strafrecht en strafrecht

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 26 mei 2023 om 13:48.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 13:40   #483
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het "ons kent ons" verdict.

Uitermate zacht. Zoals verwacht.
Oud 26 mei 2023, 13:57   #484
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Men kan eerherstel vragen aan de PDK, zo simpel is het. Als de procureur positief is op de vraag is alles vergeven en vergeten.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 14:04   #485
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Studentendopen zijn van het begin van de 19de eeuw.
Er vielen reeds eerder ook al doden bij studentendopen en deze jongen liet zich ook vrijwillig vernederen totterdood om bij het clubje te kunnen horen en hij zal ook niet het laatste slachtoffer zijn tenzij alle studentendopen verboden worden.
De aanhoudende ophef is nu alleen omdat het een gekleurde student was, niet meer en niet minder.
Als het geen gekleurde student was geweest dan zou het zijn eigen schuld geweest zijn (zoals nogal gebeurd is!) want hij onderging de doop toch vrijwillig en dan kraaide er zelfs geen haan meer naar de straf of de namen van de daders.
Oud 26 mei 2023, 17:03   #486
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dus ook geen strafblad zoals voorspeld. Enfin, een geheim strafblad. Is dat ook common practice.
Oud 26 mei 2023, 17:25   #487
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Studentendopen zijn van het begin van de 19de eeuw.
Er vielen reeds eerder ook al doden bij studentendopen en deze jongen liet zich ook vrijwillig vernederen totterdood om bij het clubje te kunnen horen en hij zal ook niet het laatste slachtoffer zijn tenzij alle studentendopen verboden worden.
De aanhoudende ophef is nu alleen omdat het een gekleurde student was, niet meer en niet minder.
Als het geen gekleurde student was geweest dan zou het zijn eigen schuld geweest zijn (zoals nogal gebeurd is!) want hij onderging de doop toch vrijwillig en dan kraaide er zelfs geen haan meer naar de straf of de namen van de daders.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 17:32   #488
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Eentje van die rijkeluis moet een eer zelfmoord doen met een headshot in vol studentenornaat.

De vernedering en bad press voor die familie zeg.

Okay, dit escaleerde snel....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 22:28   #489
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij de veroordeelde Reuzegommers zit er blijkbaar een baron die voor de NVA werkt(e)?

Daarom dat de NVA’ers zo stil zijn?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 26 mei 2023 om 22:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 22:35   #490
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de veroordeelde Reuzegommers zit er blijkbaar een baron die voor de NVA werkt(e)?

Daarom dat de NVA’ers zo stil zijn?
Ik vroeg mij al af, wanneer je ging beginnen met N-VA gratuit te beschadigen. Al de rest kan je immers gestolen worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2023, 22:43   #491
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik vroeg mij al af, wanneer je ging beginnen met N-VA gratuit te beschadigen. Al de rest kan je immers gestolen worden.
Hola, doofstom spelen over een uitspraak die op zijn minst betwistbaar is, maar wel verontwaardigd als een connectie met de NVA vermeld wordt.

Fraai!
Oud 27 mei 2023, 09:16   #492
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En wat ook straf is: hun namen worden nog altijd geheim gehouden. Ook al zijn ze schuldig bevonden. Is dat normaal?
Blijkbaar, hier een kindermoordenaar die ook niet bij naam genoemd wordt:

https://www.hln.be/nieuws/man-na-vlu...amen~ad1843ea/
Oud 27 mei 2023, 09:27   #493
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Blijkbaar, hier een kindermoordenaar die ook niet bij naam genoemd wordt:

https://www.hln.be/nieuws/man-na-vlu...amen~ad1843ea/
Euh?

https://www.hln.be/buitenland/belgis...okko~a1cb7bfd/
Oud 27 mei 2023, 21:35   #494
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Correct voorspelde klassejustitie in Belgenland.

"Leugengom
Streep eronder. Recht is gesproken. De familie van Sanda Dia heeft in de rechtszaal het woord “schuldig” gehoord, zij het voor slechts één van de vier aanklachten. De achttien leden van studentenclub Reuzegom kunnen een kleine vijf jaar na de feiten eindelijk verder met hun leven. Schijnbaar zonder brandmerk in de vorm van een beladen strafregister, en hopelijk met blijvende herinneringen aan de woorden van de moeder van Sanda Dia: “Omarm wat jullie hebben aangericht en zorg dat dit van jullie mooiere mensen maakt.”
Toch zal 26 mei 2023 niet worden herinnerd als een hoogdag voor de rechtsstaat.
Tijdens het vooronderzoek is gereconstrueerd hoe een aantal Reuzegommers op woensdag 5 december 2018 om 10.24 uur in het centrum van Leuven voorbij een bewakingscamera lopen. Sanda Dia kan dan al niet meer op eigen kracht stappen. Het groepje wordt toegesproken door mevrouw D.G., een docente geneeskunde. Zij verklaart: “Ik gaf aan dat ik de politie zou bellen. Ze verzekerden me dat de doop praktisch gedaan was. Ik zei dat iemand bij hem (Sanda Dia, DDC) moest blijven als hij nadien zou gaan slapen. Ze beloofden me ten stelligste dat dit zou gebeuren. Ik vroeg aan een van de studenten van welke studentenclub hij was. Hij zei: ‘Medica.’ Hij zei dat hij derdejaarsstudent was en al dagdienst op spoed had gedaan. Ik herhaalde het belang van de jongeman goed te monitoren en hem niet alleen te laten. Ze bevestigden.”
Op dat moment moet de karavaan nog naar Vorselaar vertrekken en zijn de door het hof als mensonterend beoordeelde handelingen nog niet eens begonnen. Manifester dan dit kan schuldig verzuim niet zijn.
Wat zegt het arrest hierover? Dit: “De rechtbank heeft vastgesteld dat voor de tenlasteleggingen enkel wordt vermeld ‘te Vorselaar op 5 december 2018’, wat betekent dat slechts de feiten worden vervolgd vanaf 12 uur ’s middags in het arrondissement Antwerpen (...). De feiten te Leuven, zijnde de toestand van groot gevaar waarin Sanda Dia verkeerde, zijn niet vervat in de vordering. De rechtbank kan geen uitspraak doen over feiten waaromtrent ze niet gevraagd wordt uitspraak te doen.”
Natuurlijk is dat helemaal waar, maar het maakt de eindconclusie niet minder pijnlijk. Ergens heeft iemand een tik- of denkfout begaan. Verkeerde datum. Verkeerd uur. Stad Leuven vergeten vermelden. Oeps.
Deze rechtszaak heeft op geen enkel moment verduidelijkt welke Reuzegommer mevrouw D.G. met valse beloften heeft doen afzien van haar voornemen om de politie te bellen. Was die leugen niet uitgesproken, dan leefde Sanda Dia nog. Erop aangesproken zeiden de verdachten dat zij het in elk geval niet waren en konden ze zich niet herinneren wie dan wel.
Bij het losbarsten van de verontwaardiging over de zaak-Sanda Dia is in 2020 door BLM-activisten en twitteraars gesuggereerd dat voor deze jongeheren de rechtsgang niet zou verlopen zoals ze dat voor anderen wel zou doen. Aan het eind van dit proces kan je enkel vaststellen dat de wilde roepers de afloop correct hebben voorspeld."

Douglas De Coninck

Laatst gewijzigd door Bach : 27 mei 2023 om 21:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2023, 21:44   #495
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Correct voorspelde klassejustitie in Belgenland.

"Leugengom
Streep eronder. Recht is gesproken. De familie van Sanda Dia heeft in de rechtszaal het woord “schuldig” gehoord, zij het voor slechts één van de vier aanklachten. De achttien leden van studentenclub Reuzegom kunnen een kleine vijf jaar na de feiten eindelijk verder met hun leven. Schijnbaar zonder brandmerk in de vorm van een beladen strafregister, en hopelijk met blijvende herinneringen aan de woorden van de moeder van Sanda Dia: “Omarm wat jullie hebben aangericht en zorg dat dit van jullie mooiere mensen maakt.”
Toch zal 26 mei 2023 niet worden herinnerd als een hoogdag voor de rechtsstaat.
Tijdens het vooronderzoek is gereconstrueerd hoe een aantal Reuzegommers op woensdag 5 december 2018 om 10.24 uur in het centrum van Leuven voorbij een bewakingscamera lopen. Sanda Dia kan dan al niet meer op eigen kracht stappen. Het groepje wordt toegesproken door mevrouw D.G., een docente geneeskunde. Zij verklaart: “Ik gaf aan dat ik de politie zou bellen. Ze verzekerden me dat de doop praktisch gedaan was. Ik zei dat iemand bij hem (Sanda Dia, DDC) moest blijven als hij nadien zou gaan slapen. Ze beloofden me ten stelligste dat dit zou gebeuren. Ik vroeg aan een van de studenten van welke studentenclub hij was. Hij zei: ‘Medica.’ Hij zei dat hij derdejaarsstudent was en al dagdienst op spoed had gedaan. Ik herhaalde het belang van de jongeman goed te monitoren en hem niet alleen te laten. Ze bevestigden.”
Op dat moment moet de karavaan nog naar Vorselaar vertrekken en zijn de door het hof als mensonterend beoordeelde handelingen nog niet eens begonnen. Manifester dan dit kan schuldig verzuim niet zijn.
Wat zegt het arrest hierover? Dit: “De rechtbank heeft vastgesteld dat voor de tenlasteleggingen enkel wordt vermeld ‘te Vorselaar op 5 december 2018’, wat betekent dat slechts de feiten worden vervolgd vanaf 12 uur ’s middags in het arrondissement Antwerpen (...). De feiten te Leuven, zijnde de toestand van groot gevaar waarin Sanda Dia verkeerde, zijn niet vervat in de vordering. De rechtbank kan geen uitspraak doen over feiten waaromtrent ze niet gevraagd wordt uitspraak te doen.”
Natuurlijk is dat helemaal waar, maar het maakt de eindconclusie niet minder pijnlijk. Ergens heeft iemand een tik- of denkfout begaan. Verkeerde datum. Verkeerd uur. Stad Leuven vergeten vermelden. Oeps.
Deze rechtszaak heeft op geen enkel moment verduidelijkt welke Reuzegommer mevrouw D.G. met valse beloften heeft doen afzien van haar voornemen om de politie te bellen. Was die leugen niet uitgesproken, dan leefde Sanda Dia nog. Erop aangesproken zeiden de verdachten dat zij het in elk geval niet waren en konden ze zich niet herinneren wie dan wel.
Bij het losbarsten van de verontwaardiging over de zaak-Sanda Dia is in 2020 door BLM-activisten en twitteraars gesuggereerd dat voor deze jongeheren de rechtsgang niet zou verlopen zoals ze dat voor anderen wel zou doen. Aan het eind van dit proces kan je enkel vaststellen dat de wilde roepers de afloop correct hebben voorspeld."

Douglas De Coninck
Ja, degene die getypt heeft:

‘te Vorselaar op 5 december 2018’

Was ofwel heel dom ofwel heel slim.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 mei 2023 om 21:44.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 00:31   #496
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is er dan toch een link tussen Reuzegom en NVA?

Wat is dit allemaal. Stilte alom, niemand zegt iets en dan deze cartoon?
Oud 28 mei 2023, 06:49   #497
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eigenlijk maar juist dat die mensen zachtjes veroordeeld zijn, en ik was eigenlijk voorstander dat ze helemaal met rust zouden gelaten worden. Wie zichzelf dood zuipt moet dat maar weten. Wie zo idioot is om mee te doen met een spelletje "zuip uzelf te pletter" moet dat maar weten.

Kijk, als de "doop" erin zou bestaan om te zeggen: "spring in die ravijn" en er zijn onnozelaars die dat doen, dan is dat hun affaire. Het is enkel als ze fysiek zouden gedwongen worden dat het moord zou zijn he. Maar gewoon aan iemand zeggen: "als je in die ravijn niet springt ben je mijn vriendje niet" zou wat mij betreft helemaal geen schuld treffen: de idioot die wel springt wordt terecht uit de maatschappij geelimineerd.

Wie een zodanig zwakke persoonlijkheid heeft dat hij zichzelf zo mishandelt voor sociaal verwacht aanzien, die is een potentieel gevaarlijke zot die tot gelijk welke wandaden tegenover onschuldigen kan gebruikt worden. Het is beter dat die mensen zo snel mogelijk sterven door hun eigen idioot gedrag alvorens ze denken dat ze "covid regeltjes aan anderen" moeten gaan opsolferen of zoiets he.

Ik vind de spirit van zo een clubs als Reuzegom eigenlijk prima. Ze maken dat zwakkelingen zichzelf vernietigen, zo hoort het.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2023 om 06:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 07:07   #498
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind het eigenlijk maar juist dat die mensen zachtjes veroordeeld zijn, en ik was eigenlijk voorstander dat ze helemaal met rust zouden gelaten worden. Wie zichzelf dood zuipt moet dat maar weten. Wie zo idioot is om mee te doen met een spelletje "zuip uzelf te pletter" moet dat maar weten.

Kijk, als de "doop" erin zou bestaan om te zeggen: "spring in die ravijn" en er zijn onnozelaars die dat doen, dan is dat hun affaire. Het is enkel als ze fysiek zouden gedwongen worden dat het moord zou zijn he. Maar gewoon aan iemand zeggen: "als je in die ravijn niet springt ben je mijn vriendje niet" zou wat mij betreft helemaal geen schuld treffen: de idioot die wel springt wordt terecht uit de maatschappij geelimineerd.

Wie een zodanig zwakke persoonlijkheid heeft dat hij zichzelf zo mishandelt voor sociaal verwacht aanzien, die is een potentieel gevaarlijke zot die tot gelijk welke wandaden tegenover onschuldigen kan gebruikt worden. Het is beter dat die mensen zo snel mogelijk sterven door hun eigen idioot gedrag alvorens ze denken dat ze "covid regeltjes aan anderen" moeten gaan opsolferen of zoiets he.

Ik vind de spirit van zo een clubs als Reuzegom eigenlijk prima. Ze maken dat zwakkelingen zichzelf vernietigen, zo hoort het.
Samenvatting: 'ik heb geen jeugd gehad'.

Veel gepest?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 28 mei 2023 om 07:08.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 07:10   #499
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Patrickve is een projector van ali express.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 07:43   #500
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Samenvatting: 'ik heb geen jeugd gehad'.

Veel gepest?
Moet men aan de zelf-destructieve verzoeken van een groepje grappenmakers gevolg geven om "een jeugd" te hebben ? Wie niet naar de gevaarlijke pijpen danst van wat mensen met morbide humor zou veel gepest zijn ?

Ik heb nooit die meutes idioten begrepen die zich "laten dopen" en daarbij zelf-vernederende of zelf-beschadigende dingen doen. Ik was er ook aan "begonnen" en bij de eerste vraag van "mij zat te zuipen" heb ik gewoon geweigerd. Ik heb gezegd dat ik gekomen was om een pint te pakken en gezellig wat vuile liedjes te zingen - dat vond ik plezant - niet om mij te bezatten of zo, en dat ze konden ophoepelen. "dan wordt ge niet gedoopt, he slimme !" was het antwoord van dienen onnozelaar met zijn klak op. "dan word ik niet gedoopt, inderdaad" heb ik hem geantwoord, en daarmee was het gedaan. "maar dan kunt ge volgend jaar anderen ook niet dopen he !" zegde em nog. Ik ben toen naar huis gewandeld en heb daar geen seconde spijt van gehad. Geen ons last van gehad. Heeft mij totaal niet belet om "studentenleven" te hebben, maar dan waar ik zelf goesting in had en zelf besliste wat ik deed. Het zou een beetje zot zijn om "groot" te worden door naar zotte bevelen van anderen te luisteren, niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 mei 2023 om 07:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be