Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2020, 09:17   #481
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Om jullie eigen argumentatie te gebruiken, "waarom geen lockdown bij de griep"

ALLE ziektes/aandoeningen zijn dus ouderenziektes. Je moet aan iets doodgaan en er gaan nu eenmaal meer ouderen dood aan diverse kwalen dan jongeren.

Waarom dan voor covid ouderen opsluiten voor hun eigen bestwil. En dat voor andere aandoeningen niet doen?
Jullie draaien het gewoon telkens om. De meeste kunnen hier perfect leven met niemand op te sluiten. Dan maakt gewoon iedereen voor zich zelf uit hoeveel risico hij kan nemen. De meesten gaan gewoon in verweer tegen degene die iedereen wil opsluiten. Als jij niet tot deze groep behoort, moet u zich zeker niet aangevallen voelen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 09:24   #482
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kunde gij nu in godsnaam weten wat ik doe of laat
Wel, ik neem aan dat als gij iets zegt over wat gij doet, dat waar is. Tenzij ge vrijwilligerswerk achter uw PC doet natuurlijk, sorry dan.

Maar dan moet je niet "hopen" dat je niet besmet geraakt, dan geraak je gewoon niet besmet he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 09:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 09:35   #483
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Jullie draaien het gewoon telkens om. De meeste kunnen hier perfect leven met niemand op te sluiten. Dan maakt gewoon iedereen voor zich zelf uit hoeveel risico hij kan nemen. De meesten gaan gewoon in verweer tegen degene die iedereen wil opsluiten. Als jij niet tot deze groep behoort, moet u zich zeker niet aangevallen voelen.
Alleen al de term "opsluiten" van jongeren ?
Je mag gaan en staan waar je wilt in open lucht, je mag alle verplaatsingen doen, je mag naar essentiële handelszaken, ....

Er zijn allerlei mogelijkheden om elektronisch contact te houden.

Dat "opsluiten" lijkt dus maar een overdreven term voor "we mogen ons goesting niet doen".

Volgens sommigen hier is dat voor ouderen daarentegen wel degelijk opsluiten in de volle betekenis van het woord. Vrijheidsberoving dus .
Oud 4 november 2020, 09:37   #484
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat "opsluiten" lijkt dus maar een overdreven term voor "we mogen ons goesting niet doen".
Dat is dan ook de reden van een leven he, uw goesting doen.

Citaat:
Volgens sommigen hier is dat voor ouderen daarentegen wel degelijk opsluiten in de volle betekenis van het woord. Vrijheidsberoving dus .
Niemand zegt dat ouderen opgesloten MOETEN worden, wel dat ze dat beter zouden doen, want zij zorgen voor de problemen en zij hebben de problemen. Dat kan eenvoudigweg door hen te zeggen dat we hun problemen even niet gaan oplossen en ze dus beter thuis blijven, want anders moeten ze hun plan trekken.

Het punt is niet zozeer van "de jongeren vrij te laten", maar van een snel einde te bekomen aan deze storende situatie. Door iedereen op te sluiten zorg je niet voor een oplossing, je stelt het probleem enkel maar uit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 09:38.
Oud 4 november 2020, 09:57   #485
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, ik neem aan dat als gij iets zegt over wat gij doet, dat waar is. Tenzij ge vrijwilligerswerk achter uw PC doet natuurlijk, sorry dan.

Maar dan moet je niet "hopen" dat je niet besmet geraakt, dan geraak je gewoon niet besmet he.
oudere zijn de steunpilaar van vele non profit initiatieven, wat logisch is met al die "opgesloten" jongeren, die kunnen dat niet.
laten stilvallen dan maar, en bij vbv voedselbanken de deuren sluiten en de behoeftigen laten stikken? Waar blijven die "opgesloten" jongeren om het over te nemen?

Ik pak wel degelijk onverantwoorde risico's, ik haal mijn post op in de voortuin, zonder handschoenen de postbode moest maar eens besmet zijn, dan hangt er waarschijnlijk bij windstil weer nog wat aerosol virus rond mijn brievenbus. Ik zet de boodschappen die iemand anders voor mij haalt in de berging en de diepvries zonder die eerst een paar dagen in quarantaine te zetten (wat voor diepvries gerief ook niet mogelijk is). Als ik ze aan de deur laat staan, zijn ze 's anderendaags weg.
Ik zet de drank die geleverd word aan de deur binnen zonder handschoenen en zonder de bak te ontsmetten.De leverancier wil cash betaald worden. Ik raak de klink van mijn wagen en mijn voordeur aan zonder te ontsmetten, wie weet welke kandidaat inbreker die ook vastgehad heeft.
mijn verwarming was kapot, technieker binnengelaten met mondmasker, maar wat heeft die allemaal aangeraakt en verspreid in mijn huis? ik weet het niet, want ik ben uit de buurt gebleven. mijn verzekeringsmakelaar vroeg mij. om op zijn kantoor documenten te komen ondertekenen en te bewijzen dat ik nog in leven was.
voor de duidelijkheid, mijn vel kan niet tegen wegwerphandschoenen die ook meestal te klein zijn. Gewone handschoenen/werkhandschoenen zit de grootste maat zo strak rond mijn "kolenschoppen" dat ik die niet aan of uitkrijg zonden aan alle kanten te trekken, dus niet coronaveilig.

Tot daar het verslag van 1 week onverantwoord gedrag van een oudere

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 november 2020 om 10:16.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:11   #486
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is dan ook de reden van een leven he, uw goesting doen.
Een van de weinige voordelen van ouder worden is een steeds groter levenservaring.

Ge moet mij niet geloven, maar het leven is niet ALTUD uw goesting doen.

En gelukkig maar als je dagelijks ziet in wat sommigen "goesting" hebben.

Voor dergelijke mensen zijn nu éénmaal wetten en regels nodig om de rest te beschermen tegen hun "goesting"
Oud 4 november 2020, 10:12   #487
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, algemeen, maar niet in de persoonlijke levenssfeer
je kan niet iemand opsluiten louter en alleen omdat hij/zij 65 is en een "risico" zou zijn.
Ik kan dit niet volgen. Dergelijk verschil kan wel, op basis van parameters die dat verschil verklaren. Je had er allicht geen moeite mee dat eind juli alle inwoners van de provincie Antwerpen voorwerp werden van een soort lockdown, die niet van toepassing was in de rest van het land. Of dat in maart alle winkels moesten sluiten, maar voedingszaken niet.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:12   #488
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot daar het verslag van 1 week onverantwoord gedrag van een oudere

Ah, nee dan gaat gij niet ziek worden he. Ik dacht dat gij, zoals de schoonma van mijn schoonbroer, die 75 is, en gaat swingen met anderen in coctail parties van de verenigingen waar zij lid van is.
Oud 4 november 2020, 10:14   #489
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoveel is zeker. Maar de enige begrenzingen aan uw goesting doen moeten zin hebben. Hier is dat zo niet. En er zijn fundamentele goestingen die ge normaal gezien altijd moogt doen, zoals uw familie gaan zien en zo, en met vrienden samen zitten.

Volgens mijn weten is dat nog nooit in de ganse geschiedenis van de mensheid gebeurd, dat men dat universeel kon verbieden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 10:14.
Oud 4 november 2020, 10:23   #490
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik kan dit niet volgen. Dergelijk verschil kan wel, op basis van parameters die dat verschil verklaren. Je had er allicht geen moeite mee dat eind juli alle inwoners van de provincie Antwerpen voorwerp werden van een soort lockdown, die niet van toepassing was in de rest van het land. Of dat in maart alle winkels moesten sluiten, maar voedingszaken niet.
Ja bij gebrek aan actie van de burgemeester(s) heeft het volgende niveau zijn verantwoordelijkheid genomen binnen haar bevoegdheid (de provincie) voor ALLE inwoners van de provincie.
Oud 4 november 2020, 10:25   #491
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja bij gebrek aan actie van de burgemeester(s) heeft het volgende niveau zijn verantwoordelijkheid genomen binnen haar bevoegdheid (de provincie) voor ALLE inwoners van de provincie.
Als er in het verleden een uitbraak was van menengitis onder kinderen ging men ook niet heel de samenleving sluiten, maar alleen creches of scholen waar de leeftijdscategorieën zaten die risico liepen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:25   #492
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gouverneur heeft er toen voor gezorgd dat de ziekenhuizen veel te leeg bleven. Ze is er mee verantwoordelijk voor dat de besmettingen en opnames opgespaard werden voor het najaar.
Daar is ze verantwoordelijk voor.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:29   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, het gaat hier niet om wie "rechten" zou hebben en wie niet, en hoe we "niet zouden discrimineren". Het gaat er hier om dat er een natuurverschijnsel aan de gang is (nee, geen "vijand", geen "oorlog", een natuurverschijnsel), namelijk een propagerende ziektekiem.

En die ziektekiem discrimineert wel tussen verschillende mensen. Het eigenaardige is dat dat EEN ENORM VOORDEEL IS. Een ziektekiem die maar een probleem geeft voor een deel van de bevolking die redelijk gemakkelijk te identificeren is, is een enorm voordeel ten aanzien van een ziektekiem die gewoon iedereen "gelijk" behandelt.

Maar dan moet je wel geen totale oen zijn, en vasthouden aan "niet discriminatie" principes die in deze situatie enkel maar tot een slechtere uitkomt voor IEDEREEN zorgen, he.

Als een ziektekiem gevaarlijk is voor 1 groep mensen, en veel minder voor een andere groep mensen, en we kunnen die groepen gemakkelijk identificeren, dan is het heel eenvoudig: bescherm die groep voor wie het gevaarlijk is, zorg ervoor dat die niet ziek worden en laat de rest normaal leven. Op die manier laten die anderen de ziekte uitwoekeren zonder dat er veel slachtoffers vallen.

Als gij niet tegen zonlicht kunt, dan is het toch normaal dat gij U uit de zon houdt, en niet dat gans het land onder een grote zwarte kap moet geplaatst worden he.
Oud 4 november 2020, 10:36   #494
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de weinige voordelen van ouder worden is een steeds groter levenservaring.

En gelukkig maar als je dagelijks ziet in wat sommigen "goesting" hebben.

Voor dergelijke mensen zijn nu éénmaal wetten en regels nodig om de rest te beschermen tegen hun "goesting"
Ik ben het met u eens. Het probleem is echter dat een lockdown een waanzinnige beperking van onze rechten is. Een recht is niet hetzelfde als "uw goesting" doen. Rechten zijn er voor een reden hoor en die worden hier gewoon ingeperkt middels een ministerieel besluit geschreven door iemand met welgeteld 0 stemmen in dit land. Het democratische deficit valt eigenlijk met geen woorden te beschrijven. Iedereen moet in zijn huis blijven omdat dit zo geschreven werd door een advokate uit Schoten. Had men dat de bevolking 1 jaar geleden verteld, iedereen stonde schande schreeuwen. Maar na een angstcampagne knikken de meesten gedwee en dat is enorm verontrustend. Zo ontstaan dictaturen dus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 10:38   #495
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zo ontstaan dictaturen dus.
Dit is de grootste les van dit corona gedoe. Wat we al die tijd in de geschiedenis als onbegrijpelijk vonden, maken we nu haarfijn mee en we zien hoe schrikbarend gemakkelijk dat gaat.
Oud 4 november 2020, 11:20   #496
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ah, nee dan gaat gij niet ziek worden he. Ik dacht dat gij, zoals de schoonma van mijn schoonbroer, die 75 is, en gaat swingen met anderen in coctail parties van de verenigingen waar zij lid van is.
Dat weet ik nog zo niet, mijn wat jongere vrouw werkt nog en is assistente bij een tandartspraktijk, en helpt bij de wat ingewikkelder behandelingen, patiënt zonder masker
Oud 4 november 2020, 11:25   #497
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is de grootste les van dit corona gedoe. Wat we al die tijd in de geschiedenis als onbegrijpelijk vonden, maken we nu haarfijn mee en we zien hoe schrikbarend gemakkelijk dat gaat.
En hoe decennialang al een heel land leeggepompt wordt zogezegd om sociale reden, terwijl heel die pamperpolitiek alles behalve sociaal is...
Maar oh wee die dat zelfs nog maar durft te vermoeden, laat staan te zeggen..., onze politiek correcte kultuur, lees dictatuur is daar om hem kopje onder water te houden...
Sinds wanneer is het afschrijven van de rekeningen op de nota van de kinderen sociaal???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 november 2020 om 11:26.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2020, 11:25   #498
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben het met u eens. Het probleem is echter dat een lockdown een waanzinnige beperking van onze rechten is. Een recht is niet hetzelfde als "uw goesting" doen. Rechten zijn er voor een reden hoor en die worden hier gewoon ingeperkt middels een ministerieel besluit geschreven door iemand met welgeteld 0 stemmen in dit land. Het democratische deficit valt eigenlijk met geen woorden te beschrijven. Iedereen moet in zijn huis blijven omdat dit zo geschreven werd door een advokate uit Schoten. Had men dat de bevolking 1 jaar geleden verteld, iedereen stonde schande schreeuwen. Maar na een angstcampagne knikken de meesten gedwee en dat is enorm verontrustend. Zo ontstaan dictaturen dus.
beweert u nu dat onze democratisch verkozenen hun controletaak op de regering NIET ter harte nemen.
IK dacht dat de maartegelengenomen werden door het overlegcomité met alle overheden van dit land, volgens u is er dus een staatsgreep met dictatuur van de minister van binnenlandse zaken
Oud 4 november 2020, 11:29   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik nog zo niet, mijn wat jongere vrouw werkt nog en is assistente bij een tandartspraktijk, en helpt bij de wat ingewikkelder behandelingen, patiënt zonder masker
??? maar dan zijt gij helemaal niet afgezonderd he !

Wat voor zin heeft dat dan van afstand te houden van de postbode ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2020 om 11:30.
Oud 4 november 2020, 11:30   #500
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
beweert u nu dat onze democratisch verkozenen hun controletaak op de regering NIET ter harte nemen.
IK dacht dat de maartegelengenomen werden door het overlegcomité met alle overheden van dit land, volgens u is er dus een staatsgreep met dictatuur van de minister van binnenlandse zaken
Er is in la Belgique al lang een ondergrondse dictatuur aan de gang die door alles op de lange baan te schuiven totdat de zogezegde democratisch verkozen elementen met het mes op de keel dat zullen goedkeuren dat al van op voorhand hogerhand beslist was...
Voor een tweede maal is er pas een Belgische regering gevormd nadat de Vlamingen door de knieën zijn gegaan... en waren ze nog niet door de knieën gegaan dan was er nog geen regering en had de poppenkas nog wat verder geduurd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be