Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > De Jürgen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

De Jürgen Topics over Jürgen Conings worden gegroepeerd in dit subforum

Bekijk resultaten enquête: Dit vind ik van Jurgen C. - meerdere antwoorden mogelijk
Nutcase! Oppakken, berechten als terrorist en jaren de bak in! 10 16,95%
Zo snel mogelijk vinden en de arme man helpen met zijn (mentale) problemen. Heel die hetze nu is wel wat overdreven 26 44,07%
Ik ben ook geen fan van MVR, maar er zijn betere manieren om die frustratie te uiten dan em neer te knallen 9 15,25%
Held! Ik hoop dat het em lukt MVR neer te knallen 3 5,08%
Revolutie! Power to the people! 3 5,08%
Iets anders (specifieer) 8 13,56%
Aantal stemmers: 59. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2021, 07:37   #481
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat dat echt heel veel afhangt van uw geloof, uw ethniciteit, en uw al dan niet gekende politieke kleur hoor.

Een moslim met linkse sympathieen zal helemaal geen problemen krijgen. Een zwarte zeker niet. Een blanke die eerder niet erg links is, die zal zwaar moeten opletten natuurlijk.
zie ook https://amgreatness.com/2021/05/25/m...y-6-detainees/
Oud 26 mei 2021, 08:10   #482
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ah neen? Schrijf maar eens een brief met doodsbedreigingen aan Van Ranst.

Zet er vooral ook uw echte naam onder, dan kunt ge zelf zien hoe wakker men er van ligt.
Die Jurgen is een ongeleid projectiel.

Die moet uit onze samenleving verwijderd worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 08:29   #483
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Die corona zotten zijn gevaarlijke fascisten. Die moeten uit onze samenleving verwijderd worden. (met lantaarnpalen).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 08:38   #484
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We kunnen evengoed Van Ranst uit onze samenleving verwijderen, iedereen kontent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 08:54   #485
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van Ranst is een grotere held dan uwe Jurgen.

Viroloog Marc Van Ranst: "Tuurlijk wist ik dat gezochte militair Jürgen Conings maandagavond voor mijn deur stond"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...elwit-conings/
Oud 26 mei 2021, 09:13   #486
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

WE vinden dat Jurgen een spreekbuis is van veel mensen die ontgoocheld zijn door onze regering.
Ook jongeren zijn gefrustreerd. Via ontelbare grappen op bv Tiktok uiten ze hun gevoelens. "Er is veel onderliggende boosheid" zegt prof G Bosmans (KUL).
Door hun video's tonen jongeren aan dat ze bézig zijn met de zaak Conings.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:36   #487
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
WE vinden dat Jurgen een spreekbuis is van veel mensen die ontgoocheld zijn door onze regering.
Ook jongeren zijn gefrustreerd. Via ontelbare grappen op bv Tiktok uiten ze hun gevoelens. "Er is veel onderliggende boosheid" zegt prof G Bosmans (KUL).
Door hun video's tonen jongeren aan dat ze bézig zijn met de zaak Conings.
Een ontspoorde BELGISCHE MILITAIR voor de vlaamse kar spannen om oppositie te voeren is laag, erg laag.

Wat is de volgende stap ?
Oud 26 mei 2021, 09:38   #488
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een ontspoorde BELGISCHE MILITAIR voor de vlaamse kar spannen om oppositie te voeren is laag, erg laag.

Wat is de volgende stap ?
Ik had eerder door dat ze andersom wilden doen, maar dat dit in hun gezicht is ontploft. Ze hadden er niet op gerekend dat hij zoveel steun ging krijgen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:42   #489
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die corona zotten zijn gevaarlijke fascisten. Die moeten uit onze samenleving verwijderd worden. (met lantaarnpalen).
Het probleem is dat de ene zot gemakkelijk kan vervangen worden door een andere zot die hetzelfde zegt. Als je hitler vermoord dan neemt himmler het gewoon over.

Om dat duurzaam op te lossen zouden we juist alle aanhangers van die zotten moeten uitroeien.

Maar ik vrees dat de drang naar autocratie en fascisme ingebakken zit in de mens. Een groot deel van de bevolking vindt het blijkbaar aangenamer om niet zelf te hoeven nadenken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 09:43   #490
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Om dat duurzaam op te lossen zouden we juist alle aanhangers van die zotten moeten uitroeien.
Je ziet dat alles naar lantaarnpalen convergeert he
Oud 26 mei 2021, 10:23   #491
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Ranst is een grotere held dan uwe Jurgen.

Viroloog Marc Van Ranst: "Tuurlijk wist ik dat gezochte militair Jürgen Conings maandagavond voor mijn deur stond"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...elwit-conings/
groepen tanden kwijt en precies ook stukken wenkbrauw
Oud 26 mei 2021, 10:49   #492
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Het voordeel aan dit soort peilingen is dat je andere peilingen eenvoudig kan genereren om een zeer accuraat resultaat te krijgen zonder dat je een nieuwe peiling moet doen!

Met wat eenvoudig knip- en plakwerk laat ik je een gegenereerd model zien over een gelijkaardige peiling van Salah Abdeslam.

Dit zal heel wat werk besparen in de toekomst.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 26 mei 2021 om 10:50.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 10:53   #493
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Het voordeel aan dit soort peilingen is dat je andere peilingen eenvoudig kan genereren om een zeer accuraat resultaat te krijgen zonder dat je een nieuwe peiling moet doen!

Met wat eenvoudig knip- en plakwerk laat ik je een gegenereerd model zien over een gelijkaardige peiling van Salah Abdeslam.

Uw vergelijking is nog schokkender dan huidig fascisme te vergelijken met die van WO2
Oud 26 mei 2021, 12:44   #494
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Uw vergelijking is nog schokkender dan huidig fascisme te vergelijken met die van WO2
neofascisme, moslimterreur, ... het is allemaal hetzelfde. Ik vind het al gek om die twee te vergelijken alsof het verschillende dingen zijn. Hun ideologie is anders, maar hun manier van werken, manier van handelen zijn wel hetzelfde.

Je hebt zelfs dezelfde subcategorieën binnen extreemrechts. Een gematigde (brave) zoals Tom Van Grieken (en de meesten allicht). En dan een klein handje geradiscalisseerde mosl... eh... extreemrechtsen die militant zijn en voor hun ideologie bewapenen om slachtoffers te maken in naam van hun overtuiging.

Wat ik niet weet is of Jurgen in staat zou zijn een trein op te blazen waar Van Ranst op zit en de rest als collateral damage te nemen. In dat opzicht zou hij nog niet zo geradicaliseerd zijn als de mannen van de aanslagen van 22 maart, maar zo'n los projectiel is in ieder geval gevaarlijk en moet eerst en vooral zo snel mogelijk gelocaliseerd worden.

Trouwens: Was het preventief oppakken en opsluiten van terreurverdachten niet iets dat gesteund werd door Vlaams Belang? Ik zie dus niet in waarom dat nu ineens een probleem zou mogen zijn, of is er een detail dat ik hier over het hoofd zie?
Oud 26 mei 2021, 16:01   #495
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals ik elders stelde hangt dat gewoon af of die "strijder" aan uw kant tegen uw vijanden ageert, dan wel aan de kant van uw vijand tegen de uwen ageert he. Meer is daar niet aan.

Wat de weerstand deed in WO II zou vandaag ook als "puur terrorisme" beschreven worden mochten ze het tegen ONZE treinen en zo doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2021 om 16:01.
Oud 26 mei 2021, 16:05   #496
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel, eigenlijk is dat waar.

Ik meen niet dat hij voor die diefstal al veel criminele feiten gepleegd heeft, maar hoe dan ook, een onderzoek of hij in collocatie moet opgenomen worden, dringt zich op.

Men mag ook wel eens nadenken of men had kunnen voorkomen dat het zo ver zou geraken als het nu deed.

Nu, zo lang ze hem niet vinden, kunnen we er maar gebruik van maken om de draak te steken met de vivaldi-lovers-ministers en hun flaters.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2021, 16:07   #497
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
neofascisme, moslimterreur, ... het is allemaal hetzelfde. Ik vind het al gek om die twee te vergelijken alsof het verschillende dingen zijn. Hun ideologie is anders, maar hun manier van werken, manier van handelen zijn wel hetzelfde.

Je hebt zelfs dezelfde subcategorieën binnen extreemrechts. Een gematigde (brave) zoals Tom Van Grieken (en de meesten allicht). En dan een klein handje geradiscalisseerde mosl... eh... extreemrechtsen die militant zijn en voor hun ideologie bewapenen om slachtoffers te maken in naam van hun overtuiging.

Wat ik niet weet is of Jurgen in staat zou zijn een trein op te blazen waar Van Ranst op zit en de rest als collateral damage te nemen. In dat opzicht zou hij nog niet zo geradicaliseerd zijn als de mannen van de aanslagen van 22 maart, maar zo'n los projectiel is in ieder geval gevaarlijk en moet eerst en vooral zo snel mogelijk gelocaliseerd worden.

Trouwens: Was het preventief oppakken en opsluiten van terreurverdachten niet iets dat gesteund werd door Vlaams Belang? Ik zie dus niet in waarom dat nu ineens een probleem zou mogen zijn, of is er een detail dat ik hier over het hoofd zie?
Terroristen vermoorden willekeurig onschuldige mensen om angst te zaaien in de bevolking. Ze hebben daar Zaventem niet opgeblazen omdat Filip de winter ofzo daar liep.

Jurgen viseert misschien 1 man omdat hij misschien vindt dat deze zijn leven minder fijn maakt ofzo. Dus voorlopig zou ik hem nog geen terrorist noemen. Had hij MVR vermoord zonder waarschuwing dan zou hij een moordenaar zijn, maar nog altijd geen terrorist. Ik denk niet dat de bevolking in angst gaat leven na zoiets. Moorden worden elke dag gepleegd.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 26 mei 2021 om 16:08.
Oud 26 mei 2021, 16:24   #498
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan al voorspellen wat het antwoord gaat zijn:

‘Dat is iets heeeeeeeelemaal anders.’

Quod non uiteraard. Een terrorist is een terrorist en korporaal Conings is het prototype van een terrorist. Hij staat niet voor niets op de Ocad lijst.
Oud 26 mei 2021, 16:26   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Quod non uiteraard. Een terrorist is een terrorist en korporaal Conings is het prototype van een terrorist. Hij staat niet voor niets op de Ocad lijst.
In welke mate is die terrorist anders dan iemand van de weerstand tijdens WO II ten aanzien van het Duitse regime, en zijn aanhangers ?

Anderen hebben het ook al gezegd: Jurgen zou zogezegd een ideoloog viseren van het nieuwe fascistische regime, een beetje zoals er Duitsers waren die een aanslag gepland hadden op Hitler he. Dat is niet hetzelfde als terreur willen zaaien.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2021 om 16:28.
Oud 26 mei 2021, 16:29   #500
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Conings is een vrijheidsstrijder. Hij moet evenwel zijn eerste "daad" nog stellen.
Ik wacht af.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be