Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2022, 19:08   #481
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
wat staan die 10 autos dan braafjes op parking C te doen ?
Te slapen ?

En dat verkeersbelemmering bij betogingen geprobeerd worden te voorkomen is echt niet nieuw.
Geen idee wat ze daar staan te doen, daar de overheid de manifestatie uitdrukkelijk verboden heeft, zware boetes heeft opgelegd, intrekking van het rijbewijs heeft aangekondigd en ook de tenlastelegging van rebellie. Maar voor het overige... niets aan de hand natuurlijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 19:09   #482
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is uw goed recht. Maar laat ons wel wezen, zowat overal in Europa zijn de anticoronamaatregelen, net zoals bij ons, voor een heel groot gedeelte reeds opgedoekt. En het snel verzwakkend Omikron-virus geeft ons het perspectief dat op relatief korte termijn de nog overblijvende beperkingen ook zullen afgeschaft worden.
Dan kunt u ons ongetwijfeld uitleggen waarom het CST nog steeds gehandhaafd blijft.
Oud 14 februari 2022, 19:11   #483
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt er een beetje van af hé

Hoe wreed knagend is de lokroep van de horeca voor de persoon ?
Hoe dwingend is het verlangen naar een buitenlandse vliegreis ? (want met de auto kom je overal zonder controle)
Of hoeveel princiepes heb je voor je inkomen over ?
Wij voelen geen behoefte om naar de horeca te trekken, geen dwingende nood aan een vliegreis...

Dat neemt niet weg dat de maatregelen een omkering van de rangorde inhouden, want al die vrijheden worden verbonden aan het hebben ondergaan van een medische handeling die geen enkel sanitair nut heeft binnen het verband waarbinnen het geldt.
Oud 14 februari 2022, 19:11   #484
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Wat zeg je nu eigenlijk Patrick... Dus jij hebt je shots gaan halen voor je eigen veiligheid, en je eigen sociaal comfort zodat je overal naartoe kon gaan. Maar je hebt je eigen zoon 2 jaar lang verstoken van een bioscoopje, om een puur principieel standpunt te kunnen maken dat je zelf niet toepast ?

I am flabbergasted...
Jij leest wel erg selectief hé...nuja, dat is nu eenmaal hoe ze ook op den tv aan wetenschap doen, zalig gewoon hoe kneedbaar de geest is.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 19:13   #485
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt om mij over de volle 100% gelijk te geven.
Wie dwang voelt bij een beslissing is bang dat hij / zij niet kan leven met de consequenties van die keuze.

Dat was een snelle...meestal bieden "ze" langer weerstand voor ze mij gelijk geven.

Wie protesteert tegen de nieuwe regeling voor de zonnepanelen, "kan niet leven met de consequenties van die keuze".

Wie protesteert tegen de uitfasering van de dieselwagens, "kan niet leven met de consequenties van die keuze".

Enzovoort.

Kortom, iedere politieke oppositie is een uiting van "niet kunnen leven met de consequenties van die keuzes".
Oud 14 februari 2022, 19:28   #486
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het Europees konvooi komt op gang blijkbaar. De sociale media toont dat er genoeg volgers zijn en er dus wel wat steun is vanuit de gemeenschap. Vraag is of er ook genoeg manifestanten gaan zijn om Brussel te bezetten.

Hoe komt het toch dat dit nodig is vooraleer de politici inzien dat ze moeten stoppen met hun zinloze maatregels?

Dat extreem-rechts en extreem links de handen in mekaar slaagt hiervoor is veelzeggend over de malaise in het midden...

link
Dwaze mensen die camioneurs. Zoveel is zeker. En laat ook nog. Straks worden de maskers en heel die santeboetiek afgeschaft.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 19:43   #487
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de derde, vierde of zoveelste keer : wanneer de cijfers aangeven dat we in 'geel' zitten. Dat is de methodiek die men gekozen heeft.
Daarnet zei je nog dat de maatregelen op de schop gingen. Nu zeg je dat de maatregelen er zijn om te blijven
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 19:54   #488
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar dat wil ik niet he. Dat doe ik enkel maar als het anders een serieus probleem stelt. Hier ging het voornamelijk omdat na 2 jaar geen bioscoop, het zinloos zou zijn van mijn zoon nu nog 1 keer een bioscoop toegang te tonen, om dan moeten te beseffen dat hij dat nadien weer niet meer zal mogen voor onafzienbare tijd.
Ik sta ervan te kijken wat voor een autoritaire papa jij bent... In plaats van gezellig een avondje bioscoop in te lassen met je zoon zit je liever bezig met conspiracy verhalen zonder inhoud. Het kleinste kind weet dat het voldoende is om je correct te laten vaccineren om in de bioscoop binnen te mogen. Als dat ventje daarvan verstoken blijft, is dat jouw egoïsme en een autoritair trekje dat ik bij een kampioen van de libetariërs niet had durven vermoeden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 19:58   #489
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik sta ervan te kijken wat voor een autoritaire papa jij bent... In plaats van gezellig een avondje bioscoop in te lassen met je zoon zit je liever bezig met conspiracy verhalen zonder inhoud. Het kleinste kind weet dat het voldoende is om je correct te laten vaccineren om in de bioscoop binnen te mogen. Als dat ventje daarvan verstoken blijft, is dat jouw egoïsme en een autoritair trekje dat ik bij een kampioen van de libetariërs niet had durven vermoeden.
Man,man... jij begrijpt echt niks van wat patrickve hier vertelt.
Hopeloos.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 19:59   #490
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daarnet zei je nog dat de maatregelen op de schop gingen. Nu zeg je dat de maatregelen er zijn om te blijven
Neen, ze gaan weg wanneer dat volgens de gekozen methodiek mogelijk zal worden?

Hebben jullie bonen gegeten of zo ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 20:14   #491
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ze gaan weg wanneer dat volgens de gekozen methodiek mogelijk zal worden?

Hebben jullie bonen gegeten of zo ?
Dus eerst zeg je dat ze op de schop gaan en nu zeg je dat ze niet op de schop gaan. Heb je dan zelf niet door dat je op 5 minuten compleet je kar gekeerd hebt?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 20:17   #492
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan kunt u ons ongetwijfeld uitleggen waarom het CST nog steeds gehandhaafd blijft.
Neen dat kan ik u niet uitleggen. Dat CST was overigens slechts één van de overheidsmaatregelen. Maar intussen gaat de versoepeling toch verder, misschien niet zo snel als sommige mensen het graag zouden hebben maar daaromtrent heb ik evenmin iets in de pap te brokken. De CST was nu eenmaal een stimulans om zich te laten vaccineren, alhoewel dat bij mij niet het motief was om het vaccin te nemen.
Oud 14 februari 2022, 20:18   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zeg je nu eigenlijk Patrick... Dus jij hebt je shots gaan halen voor je eigen veiligheid, en je eigen sociaal comfort zodat je overal naartoe kon gaan.
Voor mijn eigen veiligheid ja. Ik neem spuitjes om medische redenen, ja.
Dat derde spuitje was dat wat minder, dat was eerder om moordpogingen te kunnen smoren.

Niet voor 'sociaal comfort', en uiteraard niet om overal naartoe te gaan. Ik heb dat CST van de zomer grotendeels geboycot, maar aangezien er maar weinig mensen waren die dat deden had dat verder geen zin, en heb ik het tot hier toe 2 of 3 keer gebruikt omdat de sociale omstandigheden zo waren dat het problematisch zou geweest zijn van dat niet te gebruiken. Als ik de keuze heb om het niet te gebruiken en dat geen TE grote nadelen inhoudt, dan gebruik ik het niet, uiteraard. Je moet nogal weinig eergevoel hebben om dat pasje te gebruiken he Maar ja, soms moet het wel.

Citaat:
Maar je hebt je eigen zoon 2 jaar lang verstoken van een bioscoopje, om een puur principieel standpunt te kunnen maken dat je zelf niet toepast ?
Nee, natuurlijk niet. Mijn zoon heeft geen pasje nodig die is nog geen 12 jaar. Maar die zal dat ooit wel worden he, en hij moet dus gewoon worden aan een wereld waar zekere dingen niet toegankelijk meer zijn. Die twee jaar geen bioscoop komt grotendeels omdat bioscopen lang dicht geweest zijn, en nadien omdat daar rare condities aan verbonden zijn he. Een normaal bioscoop bezoek is dus niet mogelijk geweest, en is dat blijkbaar nog altijd niet. Dat is dus iets dat uit ons leven verdwenen is, en misschien zal terugkomen als die maatregelen weg zijn voorgoed, maar zoals het ernaar uit ziet, waarschijnlijk nooit meer terugkomt. Het zou dus een beetje idioot geweest zijn om na 2 jaar gewoon geworden te zijn aan "geen bioscoop", nog even terug gewoon te worden aan die mogelijkheid, die nadien weer verdwijnt. Beter gewoon blijven aan geen bioscoop he.
En wie weet, als jouw voorspellingen uitkomen van alle regels op de schup, waar ik ook op hoop, maar weinig geloof aan hecht, komt er ooit terug een tijd met bioscopen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 20:19   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Yeah right, die 5 man en een paardenkop vanuit frankrijk, en dat handjevol verdwaalde hollanders + wat lokale relnichten die vandaag in Brussel volkomen verloren zijn gelopen DIE gaan tonen wat 'er begint te leven bij de bevolking'
Misschien niet he. Dan gaan uw maatregelen ook nooit verdwijnen. Maar zoals ik al stelde, die 5 man en die paardekop zijn waarschijnlijk het tipje van de ijsberg, maar velen tonen het niet omdat ze in de illusie verkeren dat het "nog even volhouden" is.
Oud 14 februari 2022, 20:23   #495
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kleinste kind weet dat het voldoende is om je correct te laten vaccineren om in de bioscoop binnen te mogen.
Normaal gezien vaccineert men zich voor medische redenen. Mijn zoon heeft daar geen medische redenen toe. Dan vaccineert die zich niet he. Als onnozele totalitairen daaraan koppelen "hij moet dan van bioscoop verstoken blijven", wel dan is het beter dat hij leert leven zonder bioscoop he, dat is dan een pestmiddel minder dat totalitairen later kunnen uitoefenen op hem.

Mochten er goeie medische redenen zijn om kinderen van 12 jaar te vaccineren, dan zou ik dat uiteraard zeker doen. Er zijn er geen. Dan gaan we zulke dingen niet doen he. Voor MIJ waren er wel goeie redenen om mij te vaccineren, ik heb dat dan ook zonder de minste twijfel gedaan. De risico's van vaccinatie waren bij mij stukken kleiner dan het voordeel dat ik ermee kon doen. Bij hem is dat omgekeerd.

NIEMAND heeft er ook maar een sanitair voordeel van dat een jongen van 12 jaar DAT vaccin NU zou nemen, en hijzelf zeker niet. Dan doen we dat niet he.

IK zou NU ook geen spuitje meer nemen. Mocht er een nieuwe, nijdige variant komen, en mocht wetenschappelijk onderzoek aangeven dat een nieuw vaccin daar bescherming tegen biedt, uiteraard wel. Maar ik neem enkel spuitjes die sanitair enige zin hebben. Niet om politici en een bende onnozelaars hun religieuze dada's te voldoen. Normaal gezien is het echt niet moeilijk om mij met een paar wetenschappelijke argumenten te overtuigen dat een vaccinatie veel zin heeft. Dat is hier echter niet het geval.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 februari 2022 om 20:26.
Oud 14 februari 2022, 20:26   #496
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Man,man... jij begrijpt echt niks van wat patrickve hier vertelt.
Hopeloos.
Pandaneus begrijpt het best, kan gewoon niks beters verzinnen dan wat te trollen. Het is een ego-kwestie, uiteindelijk legt hij zijn verantwoordelijkheid bij de staat en maakt het niet uit of iets al dan niet correct is. Veilig meppen van achter de brede schouders van de bullebak om het eigen ego wat te spijzen. Een beetje een collaborateurs-mentaliteit.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 20:27   #497
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal gezien vaccineert men zich voor medische redenen. Mijn zoon heeft daar geen medische redenen toe. Dan vaccineert die zich niet he. Als onnozele totalitairen daaraan koppelen "hij moet dan van bioscoop verstoken blijven", wel dan is het beter dat hij leert leven zonder bioscoop he, dat is dan een pestmiddel minder dat totalitairen later kunnen uitoefenen op hem.

Mochten er goeie medische redenen zijn om kinderen van 12 jaar te vaccineren, dan zou ik dat uiteraard zeker doen. Er zijn er geen. Dan gaan we zulke dingen niet doen he. Voor MIJ waren er wel goeie redenen om mij te vaccineren, ik heb dat dan ook zonder de minste twijfel gedaan. De risico's van vaccinatie waren bij mij stukken kleiner dan het voordeel dat ik ermee kon doen. Bij hem is dat omgekeerd.

NIEMAND heeft er ook maar een sanitair voordeel van dat een jongen van 12 jaar DAT vaccin NU zou nemen, en hijzelf zeker niet. Dan doen we dat niet he.

IK zou NU ook geen spuitje meer nemen. Mocht er een nieuwe, nijdige variant komen, en mocht wetenschappelijk onderzoek aangeven dat een nieuw vaccin daar bescherming tegen biedt, uiteraard wel. Maar ik neem enkel spuitjes die sanitair enige zin hebben. Niet om politici en een bende onnozelaars hun religieuze dada's te voldoen. Normaal gezien is het echt niet moeilijk om mij met een paar wetenschappelijke argumenten te overtuigen dat een vaccinatie veel zin heeft. Dat is hier echter niet het geval.
Die zin alleen al he...

Het kleinste kind weet dat het voldoende is om je correct te laten vaccineren om in de bioscoop binnen te mogen.

Waanzinnig.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2022, 20:32   #498
Tyler Durden
Partijlid

Tyler Durden's schermafbeelding

Standaard

"Timid men prefer the calm of despotism to the tempestuous sea of Liberty."

Het is een quote waar ik op dit forum vaak aan denk.
Oud 14 februari 2022, 20:33   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Die zin alleen al he...

Waanzinnig.
Het kleinste kind weet dat het voldoende is om zich correct te laten besnijden om in een bioscoop binnen te mogen.
Oud 14 februari 2022, 20:51   #500
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hoort erbij daar gaat het meer om dan wat anders.

Dat bepaalde groeperingen in het verleden werden uitgesloten, gaat het daarom?

Is dat een collectief trauma?

Die gasrekening...

Aah neen. Dat was in een ander land. Ander tijdsinterval.

De 20ste eeuw, de eeuw der uitersten.

Communisme en fascisme.

En nu? 21ste eeuw.

Paar vliegtuigen in torens voor de rest nog niet zoveel ...

Paar complottheorieën. Wauw....

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be