Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2023, 13:05   #481
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hebben we daar bijna 20 pagina's voor moeten leuteren?
We hebben 20 pagina's geleuterd over hoe kinderen zever wijsmaken zodat er meer van die zotten zullen ontstaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 13:23   #482
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Onderliggend wordt gesuggereerd dat transseksualiteit iets recent is dat vooral in het westen voorkomt. Met de hele wokediscussie erbij.

Dat gaat feestelijk voorbij aan het feit dat dat al lang voorkomt, en ook in andere culturen die ver van de westerse staan. Het lijkt dus iets universeler te zijn dan dat.
Uiteraard. Schizofrenie ook bijvoorbeeld. Dat er heel wat mensen zijn die aan de waanzin lijden van te denken "iets anders" te zijn, van de klassieke zot in de moppen die denkt dat hij een regenworm is, tot de transgender, via de zot die denkt Jezus, een vuurbal, Napoleon of Elvis te zijn, is onontkenbaar.

Dat is geen reden om zulke waanzin gaan te rationaliseren met bogus concepten zoals gender en aan kinderen te onderwijzen. Men riskeert immers van er veel meer te veroorzaken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2023 om 13:24.
Oud 22 september 2023, 13:29   #483
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je nu niet een beetje aan't overdrijven? Je doet alsof kinderen van 5 om de haverklap aangezet worden om van geslacht te veranderen.
Ik had het over die ene sukkelaar die dacht een meisje te zijn en waar jij het over had toen die naar de psychiater ging. Tegen dat die bij de psychiater zit is zijn waanzin al zodanig lang geinstalleerd dat er waarschijnlijk niks meer aan te doen is op dat moment en ja, dan kan je enkel nog "de zot gelijk geven" om hem 'gelukkiger te maken" he.

Het installeren komt waarschijnlijk van al die kleine sociale signaaltjes van "je bent niet in je juiste rollenpatroon" sinds heel klein, de kwetsende opmerking van die zotte tante, de bezorgde blik van mama, de afkeurende blik van papa en zo voort, dat die kleine rap geintegreerd heeft dat hij "abnormaal" is, "eigenlijk een meisje" en zo voort.

In plaats van die kleine gerust te stellen dat alles OK is, hij gewoon een atypische jongen is, en dergelijke. Kortom, die signalen worden waarschijnlijk al heel heel vroeg ontvangen, en geintegreerd, en leiden naar een "correctie van zijn zelfbeeld" dat overeenkomt met een ander beeld van wat zijn lichaam "zou moeten zijn om OK te zijn volgens al die signalen".
Oud 22 september 2023, 13:43   #484
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog maar eens he patrick: denk jij dat die mensen wakker liggen van de twijfel of ze een 'operatie' of een 'genderoperatie' zijn ondergaan? Dat die echt wakker liggen over hoe we het gaan noemen?

En er is geen ene chirurg die zo maar een kind gaat opereren. En of ze er op hun dertig spijt van kunnen hebben? Kans is volgens mij klein maar het kan. De kans dat ze er spijt van krijgen als ze het niet hebben laten doen is volgens mij nog veel groter.
Denk je dat die mensen, met of zonder operaties, zo gelukkig zijn omdat er daar maar een dikke 40% zelfmoord van pleegt?
Oud 22 september 2023, 14:36   #485
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Denk je dat die mensen, met of zonder operaties, zo gelukkig zijn omdat er daar maar een dikke 40% zelfmoord van pleegt?
Dat is de reden waarom men dat "genderdysforie" feest toch een beetje moet relativeren he.

Dat is niet zoals homo's die perfect gelukkig kunnen zijn en waar niet aan geprutst moet worden om "echte homo" te worden.
Oud 22 september 2023, 14:49   #486
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op dat punt verschillen we dus van mening.

Ik heb het ook altijd een raar idee gevonden maar sinds ik er zelf hier in de buurt met geconfronteerd ben geworden kijk ik er toch enigszins anders tegenaan.

Als je iemand ziet (een jongen) waarvan je in eeste instantie denkt dat het een meisje is (uiterlijke kenmerken) en waarover je via de ouders hoort hoe erg dat kind worstelt met zijn/haar identiteit, dan vind ik het misdadig dat kind een operatie te ontzeggen.

Van een trieste, teruggetrokken jongen naar een vrolijk en door het leven dartelend meisje. Geef mij één reden om dat zo mensen niet te gunnen.

En dan kunnen we gaan discussieren of dat dan nu 'echt' een meisje geworden is of niet. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat dat kind gelukkig is.

En dat is volgens mij in heel deze discussie het enige wat telt.
Of er nu mensen zijn die dat pure waanzin vinden of niet speelt totaal geen rol. Als dat kind op die manier een gelukkig leven kan leiden mag het voor mijn part.

Waarom zou je iemands geluk afnemen omdat die daar een operatie voor nodig heeft die jij waanzin vindt?

Als mijn buurman zich gelukkig voelt door zijn rechterbeen af te laten zetten kan ik dat waanzin vinden maar als dat mijn buurman gelukkig maakt, waarom niet?

Dat is wat me in heel deze discussie stoort. Mensen vinden iets waanzin of onzin of ongeloofwaardig en dus vinden ze dat de rest van de maatschappij zich daar ook niet mee bezig mag houden.

Wat voor mens ben je als je van mening bent dat je anderen mag vertellen wat zij wel en niet mogen doen om gelukkig te worden?
Dat is het punt. Die mag gerust zijn piemel af laten snijden voor mijn part. En vrouwenkleren dragen enzo...

Maar hij kan niet verwachten dat ik hem als vrouw aanvaard. Dat is de brug te ver.
Oud 22 september 2023, 14:57   #487
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vrij zijn en waanbeelden volgen zijn twee verschillende concepten he.

De grens is opgelegd door de werkelijkheid.

Nog eens, er is niks mis met aan uzelf prutsen. Er is wel iets mis met de werkelijkheid ontkennen, en het wordt totalitair als men gaat eisen dat de anderen uw waanbeelden als werkelijkheid moeten aanvaarden.
Maar mensen ontkennen de werkelijkheid de hele tijd. En daar zit een glijdende schaal in naarmate culturele patronen op een anarchische manier onttakeld in plaats van gecontroleerd verbeterd worden. Zoals Aristoteles al wist, is slechts een kleine minderheid van wetenden echt 'wakend' in het leven. Degenen die daar niet toe behoren, zullen van wieg tot graf in meer of mindere mate begeleid moeten worden.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 september 2023 om 14:57.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 14:58   #488
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Maar mensen ontkennen de werkelijkheid de hele tijd.
Vandaar dat die genocide nodig is he. Dat moet opgekuist worden (jippiee ik heb er genocide in gekregen )

edit: ah, oeps, dat begeleiden had ik verkeerd begrepen

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2023 om 14:59.
Oud 22 september 2023, 15:07   #489
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Het installeren komt waarschijnlijk van al die kleine sociale signaaltjes van "je bent niet in je juiste rollenpatroon" sinds heel klein, de kwetsende opmerking van die zotte tante, de bezorgde blik van mama, de afkeurende blik van papa en zo voort, dat die kleine rap geintegreerd heeft dat hij "abnormaal" is, "eigenlijk een meisje" en zo voort.
Kleine signalen spelen zeker een rol maar de zaken niet omdraaien he. Het was niet in vroegere tijden toen jongens geleerd werd om 'mans' te zijn etc. dat er een rage van transgenderisme ontstond; die rage kwam er net door a priori 'aanvaarding' van eender wat.
Oud 22 september 2023, 15:10   #490
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Kleine signalen spelen zeker een rol maar de zaken niet omdraaien he. Het was niet in vroegere tijden toen jongens geleerd werd om 'mans' te zijn etc. dat er een rage van transgenderisme ontstond; die rage kwam er net door a priori 'aanvaarding' van eender wat.
Ik vraag mij af of dit ook onderwezen moet worden aan kinderen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Clinical_lycanthropy

De manier van behandelen is totaal anders dan bij gender dysforie he

Maar bon, men moet opletten, het kan zijn dat die dysforieze mensen destijds gewoon zelfmoord pleegden of gewoon ongelukkig door het leven gingen he. Zoals homo's in den tijd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2023 om 15:11.
Oud 22 september 2023, 15:11   #491
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus bijna de helft van de mensen die een geslachtsoperatie ondergaan hebben pleegt zelfmoord??

Dat lijkt me een hele hoop, van waar komt dat cijfer?
Oud 22 september 2023, 15:12   #492
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Dat is het punt. Die mag gerust zijn piemel af laten snijden voor mijn part. En vrouwenkleren dragen enzo...

Maar hij kan niet verwachten dat ik hem als vrouw aanvaard. Dat is de brug te ver.
Dat heb ik ook nergens gezegd eh?

Net zoals zo iemand de vrijheid krijgt zich te laten opereren krijg jij van mij de vrijheid die te aanvaarden zoals jij wil.

Ieder zijn vrijheid. Geen probleem mee.
Oud 22 september 2023, 15:12   #493
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus bijna de helft van de mensen die een geslachtsoperatie ondergaan hebben pleegt zelfmoord??

Dat lijkt me een hele hoop, van waar komt dat cijfer?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5178031/

Citaat:
The suicide attempt rate among transgender persons ranges from 32% to 50% across the countries.
Ok, zelfmoordPOGING. Niet noodzakelijk gelukt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2023 om 15:13.
Oud 22 september 2023, 15:14   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook nergens gezegd eh?

Net zoals zo iemand de vrijheid krijgt zich te laten opereren krijg jij van mij de vrijheid die te aanvaarden zoals jij wil.
Kortom, als uw klein kinderen geleerd wordt dat dat gedwongen normale mensen zijn en ge daar niet mee akkoord zijt, vindt ge het dus in de grond normaal dat ge daartegen gaat protesteren.

Dat zal de draad opener niet leuk vinden.
Oud 22 september 2023, 15:22   #495
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vraag mij af of dit ook onderwezen moet worden aan kinderen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Clinical_lycanthropy

De manier van behandelen is totaal anders dan bij gender dysforie he

Maar bon, men moet opletten, het kan zijn dat die dysforieze mensen destijds gewoon zelfmoord pleegden of gewoon ongelukkig door het leven gingen he. Zoals homo's in den tijd.
Op een aparte manier, m.n. via de psychopathologie, komen we zo weer terecht bij het monsterlijke dat in primitieve culturen typerend was voor de mimetische crisis (denk aan de monsterlijke maskers voor zondebokken op wie dan dat monsterlijke geprojecteerd werd). Het gaat om een moderne, wat het geweld betreft extreem vertraagde (mede dankzij psychofarmaca) variant van 'de draak' of 'de zondvloed', de instorting van de symbolische orde en het door elkaar lopen van onderscheidingen die enkel nog in de niet-vorm van monsters nog een schijnstabiele gestalte aannemen. Wellicht is de formulering van een dergelijke rationele analyse al op het randje van het vandaag wettelijk toelaatbare...

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 september 2023 om 15:23.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 15:26   #496
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over die ene sukkelaar die dacht een meisje te zijn en waar jij het over had toen die naar de psychiater ging. Tegen dat die bij de psychiater zit is zijn waanzin al zodanig lang geinstalleerd dat er waarschijnlijk niks meer aan te doen is op dat moment en ja, dan kan je enkel nog "de zot gelijk geven" om hem 'gelukkiger te maken" he.
Wat beweer je daar mee?
Dat zijn ouders hem/haar dingen in de oren blazen?
Of dat jij tot die beslissing/waanzin is gekomen omdat hij er op school 2 uurtjes les over heeft gekregen?

Maar vertel mij eens; wat zou jij er dan aan doen?

Want je reakties zijn wel een beetje dubbel eh?
Enerzijds is het volgens jou niet mogelijk om je meisje te voelen als je jongen bent maar anderzijds is zoiets volgens jou wel te 'genezen'...
Hoe genees je iets wat niet bestaat?

Citaat:
Nu vertel je dat het installeren komt door papa, mama en de tante...
Naast het Evras programma...

Ik vraag me af hoe het komt dat er nog kinderen bestaan die zich niet laten opereren...

Enerzijds worden ze geïndoctrineerd door Evras en alsof dat nog niet erg genoeg is gaan nu plots mama, papa, en tante ook nog meedoen.

Jij ziet het wel heel zwart in eh? Als zelfs mama en papa hun kinderen al aan gaan zetten tot operaties...

Citaat:
In plaats van die kleine gerust te stellen dat alles OK is, hij gewoon een atypische jongen is, en dergelijke. Kortom, die signalen worden waarschijnlijk al heel heel vroeg ontvangen, en geintegreerd, en leiden naar een "correctie van zijn zelfbeeld" dat overeenkomt met een ander beeld van wat zijn lichaam "zou moeten zijn om OK te zijn volgens al die signalen".
Jij beseft gewoon niet dat sommige mensen niet gerust te stellen zijn eh?
Dat dit voor sommige mensen echt een mentale last is.
Dat sommige mensen echt het gevoel kunnen hebben in het verkeerde lichaam geboren te zijn.
Dat lukt jou echt niet eh?
Jij bijt je vast in je theorietjes en vergeet verder alle menselijke emotie.
En niet voor het eerst.

Ik heb ondertussen wel door dat jij moeite hebt met het concept "menselijke emoties".

Iemand die zich niet voelt passen in zijn lichaam, dat kan volgens u niet. Want daar gooi jij een hoop theorietjes tegenaan. Dat die mens zich toch zo voelt, helemaal tegen uw theorietjes in, dat kan er bij u niet in eh?
Net als je er vanuit gaat dat elke mens in staat is tot genocide. We moeten een hoop mensen uitroeien en om dat te doen moeten we onze emoties maar even uitschakelen (zie andere draad).

Lees op deze pagina het gedeelte "gebrek aan empathie" eens en verbaas je er over hoe zeer dat op jou van toepassing is...
Oud 22 september 2023, 15:49   #497
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5178031/

Ok, zelfmoordPOGING. Niet noodzakelijk gelukt.
En wat denk je hier mee te bewijzen?

Gaat dat over personen die geopereerd zijn?
Nee he?

Dat gaat gewoon over transgender personen.
Degene die volgens jou niet kunnen bestaan.

Ook gelezen wat de oorzaak is van dat hoge zelfmoordcijfer?

Citaat:
Gender-based victimization, discrimination, bullying, violence, being rejected by the family, friends, and community; harassment by intimate partner, family members, police and public; discrimination and ill treatment at health-care system are the major risk factors that influence the suicidal behavior among transgender persons.
Citaat:
The high prevalence of depression and suicidal tendencies among transgender persons seems to be highly influenced by societal stigma, lack of social support, HIV status and violence-related issues which require further thorough investigation and necessary mental health counseling, crisis management, addressing drug abuse, providing them livelihood opportunities, and so on as part of the intervention
Kortom; allemaal dingen waar jij je ook schuldig aan maakt.
Je loopt hier dus op te scheppen met zelfmoordcijfers waarvoor je zelf mede verantwoordelijk voor bent.
Ge moet het maar doen...

Geweldig is dat. Je komt af met hoge zelfmoordcijfers bij transgender personen en in de link lees je dat dat vooral komt door mensen als jezelf.
Lack of social support, societal stigma, being rejected by community,....

Zegt jou allemaal niks zeker?
Oud 22 september 2023, 15:56   #498
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, als uw klein kinderen geleerd wordt dat dat gedwongen normale mensen zijn en ge daar niet mee akkoord zijt, vindt ge het dus in de grond normaal dat ge daartegen gaat protesteren.
Ik heb die zin nu al vijf keer gelezen maar ik begrijp echt niet wat ge hier mee wilt zeggen.

"gedwongen normale mensen"...
Wie wordt er 'gedwongen' om normale mens te zijn??

En "ge daar niet mee akkoord zijt"...
Wie is die "ge" en waar zijt "ge" niet mee akkoord? Met de "gedwongen normale mensen"?
Oud 22 september 2023, 16:20   #499
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat denk je hier mee te bewijzen?
Ge vroeg een bron voor het cijfer dat Xenophon aanhaalde. Ge hebt er daar een die gelijkaardige cijfers geeft.

Normale mensen zeggen dank U
Oud 22 september 2023, 16:23   #500
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat beweer je daar mee?
Dat zijn ouders hem/haar dingen in de oren blazen?
Of dat jij tot die beslissing/waanzin is gekomen omdat hij er op school 2 uurtjes les over heeft gekregen?
Die 2 uurtjes zullen dat bevestigen he.

IETS moet het hem/haar hebben ingefluisterd he. Zonder dat er meisjes zouden BESTAAN kan een jongen onmogelijk denken dat hij "een meisje" is, dat is dus niet iets dat INTRINSIEKS is maar moet ontstaan zijn door projectie he.

Als een jongen niet eens zou weten wat dat is, een meisje, dan kan die niet denken een meisje te moeten zijn he.

Een jongen die aan genderdysforie lijdt, die zou daar nooit aan kunnen lijden mocht die helemaal alleen op een onbewoond eiland opgroeien waar die via machines of zo opgebracht wordt he. Die zou dan misschien wel denken van een blikken doos te zijn of zo, maar zeker geen meisje, niewaar.

Er moet dus IETS zijn uit zijn sociale omgeving dat dat waanbeeld is beginnen installeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be