Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2005, 19:58   #481
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Stel de vraag eerst correct of is dat nu zo moeilijk voor een PC?
Oh, jij zegt zóóó graag te hebben dat Palestijnen en joden in vrede zouden samenleven. Dus, ik doe jou gewoon het voorstel:

'joden en Palestijnen, binnen en buiten Israël, iedereen gelijk voor de wet'

en ik vraag of je daarmee akkoord kan gaan. Is dat écht zó'n moeilijke vraag? Doe nu eens je best en probeer er deze keer op te antwoorden.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2005, 20:56   #482
nadine
Parlementslid

nadine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Oh, jij zegt zóóó graag te hebben dat Palestijnen en joden in vrede zouden samenleven. Dus, ik doe jou gewoon het voorstel:

'joden en Palestijnen, binnen en buiten Israël, iedereen gelijk voor de wet'

en ik vraag of je daarmee akkoord kan gaan. Is dat écht zó'n moeilijke vraag? Doe nu eens je best en probeer er deze keer op te antwoorden.
Ik spreek iha over Israelis en Palestijnen en wat begrijpen betekent voor jou dat heb ik nog niet ontdekt.

Dus maar even herhalen zoals met moeilijke leerlingen altijd moet doen, anders leren ze het nooit:

Je hebt nog altijd niet veel begrepen over het conflict, maar dat is niets nieuws. Het gaat over ofwel Israelis-Palestijnen of over joden-arabieren. Alleen al door het woord joden in die context te gebruiken komen je onderliggende frustraties weer naar boven.

Trouwens je heb zelfs niet eens goed je eigen reactie gelezen over het dorre palestina voor dat de joden (toen nog geen israelis er kwamen en die onderuit gehaald werd... Dus ofwel geef je daar een antwoord op mijn laatste reactie, ofwel geef je toe dat je slecht geinformeerd waart, maar tracht er niet met een kluitje vanaf te geraken.
Oud 10 februari 2005, 21:47   #483
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik spreek iha over Israelis en Palestijnen en wat begrijpen betekent voor jou dat heb ik nog niet ontdekt.

Je hebt nog altijd niet veel begrepen over het conflict, maar dat is niets nieuws. Het gaat over ofwel Israelis-Palestijnen of over joden-arabieren. Alleen al door het woord joden in die context te gebruiken komen je onderliggende frustraties weer naar boven.
Zelf gefrustreerd ofzo? Van mijn kant geenszins aangezien ik in dit geval óók duidelijk spreek over de joden buiten Israël. Volgens de Israëlische wet is het alle joden waar ook ter wereld toegestaan zich zonder enige bijkomende voorwaarde in Israël vestigen. Qua rechten staan zij dus op gelijke voet als de Israëlische joden.

Als zijne hoogheid nadine het zich met deze extra informatie nu zou verwaardigen om op mijn vraag te antwoorden...

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 10 februari 2005 om 21:55.
Oud 10 februari 2005, 21:54   #484
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens je heb zelfs niet eens goed je eigen reactie gelezen over het dorre palestina voor dat de joden
Ik heb duidelijk gezegd:
- Dat ten tijde van het Ottomaanse Rijk massaal aan kaalkap is gedaan, wat het land ongetwijfeld al een zeer kale indruk gaf.
- Dat het duidelijk is dat de Ottomanen -alleszins de laatste periode- hun provincies verwaarloosden.

In een droog klimaat is het niet moeilijk voor te stellen dat die twee samen resulteren in een -alleszins voor bepaalde gebieden- onverzorgd en dor landschap. Dat is volgens mij een duidelijk antwoord.
Oud 10 februari 2005, 23:20   #485
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zelf gefrustreerd ofzo? Van mijn kant geenszins aangezien ik in dit geval óók duidelijk spreek over de joden buiten Israël. Volgens de Israëlische wet is het alle joden waar ook ter wereld toegestaan zich zonder enige bijkomende voorwaarde in Israël vestigen. Qua rechten staan zij dus op gelijke voet als de Israëlische joden.

Als zijne hoogheid nadine het zich met deze extra informatie nu zou verwaardigen om op mijn vraag te antwoorden...
Als je het zo beleefd gaat smeken, kan ik moeilijk anders hé. Maar het neemt met jou altijd veel iijd in beslag voor het door hebt.

Laat het anwtoord dan zijn: zowel joden als arabieren zijn mensen en zijn aan dezefde rechten en plichten onderworpen.

Ook zie ik niet in waarom Israelische en Palestijnse andere wetten moeten hebben, zoals dat ze mits bepaalde voorwaarden in elkaars land mogen wonen. Dus arabieren die in Israel verblijven kunnen daar blijven als Israeli en joden in Palestina (wat jij wel kolonisten zult noemen) zouden daar ook kunnen blijven indien ze Palestijns worden of zijn. In beide gevallen moeten ze dezelfde bescherming en rechten genieten en aan de zelfde plichten voldoen in de respectievelijke landen vanwege de overheid.

Indien je met dergelijke reprociteit een probleem hebt zegt het maar
Oud 10 februari 2005, 23:37   #486
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Nergens heb ik gezegd dat de Belgische en Israëlische bevolkingsdichtheid identiek zou zijn. Ik heb gewoon genuanceerd. Niet meer of niet minder.

Dat de Ottomanen hun provincies verwaarloosden is niks nieuw.

Dat het land in de Romeinse tijd vruchtbaar was zal ook wel. (wat doet dat terzake?)

Die berichten over wat eventueel zou kunnen gebeuren met het slib van de toekomstige ontziltingsinstallaties werden vermeld door
verschillende bronnen. Wel degelijk het vermelden waard dus.

Voor de rest veel gezwam over jodenhaat, propaganda (wat niet in je kraam past) en Israëlbashing. Maar dat zijn we ondertussen gewoon.

Misschien kan je naar het voorbeeld van Wim De Neuter een mea culpa slaan. Het is nog niet te laat.
Had het niet gezien, maar nu bevestig je wel wat die twee kwisten ontkennen: het was een dor land en zeer onderbevolkt volgens de maatstaven van die tijd.

De mea culpa van De Neuter ging over het feit dat hij vroeger lid van Amada was, maar dat brengt geen aarde aan de dijk voor dit probleem. Weinigen hadden er toen last van en hijzelf misschien ook niet, want zoals men zegt "zot zijn doet geen zeer"... Neen dit is niet op u bedoeld, maar degene die het schoentje past zal het zich wel aantrekken (en voor de duidelijk van sommigen die hier en op andere plaatsen posten: neen ik ben assepoester niet )
Oud 11 februari 2005, 15:15   #487
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
[font=Arial][size=3]Yigal Amir is tuig, maar vertegenwoordigt een fractie van de Joodse bevolking.[/size][/font]

[font=Arial][size=3]Sharon werd verkozen onder de slogan vrede en veiligheid terwijl hijzelf de veiligheid heeft ondermijnd en Barak behoorde ook niet tot de meest charismatische leiderfiguren. Ik heb Sharon niet beschuldigd van mededaderschap, maar schuldig verzuim voor 1000-den mensenlevens kan hem wel aangesmeerd worden.[/size][/font]

[font=Arial][size=3]Bush heeft juist GEEN plan voor vrede in het Midden Oosten, oorlog moet en doet zijn winkel draaien (cfr PNAC, olie, wapens, Carlyle Group, ...)[/size][/font]
[font=Arial][size=3]OPEN YOUR EYES[/size][/font]
Indien ik de guy verhofstqdt neerleg daar het vb er niet de gevolgen van , de actie van Amir was een individuele actie , hij krijgt er weliswaar wel lof voor vqnuit extreme hoek.

Sharon ondermijnt juist niets het is arafat die de extreme elementen niet controleerde en liet begaan. Sharon eist nu meer dan ooit van zijn veiligheidsdiensten en inlichtingendiensten.

Bush heeft wel een plan voor vrede, vred brengt stabiliteit en dat zou beter zijn voor zijn zogenaamde oliebelangen. vele twijfelen aan de oprecht van Bush hierin en dat is spijtig.
Oud 11 februari 2005, 15:31   #488
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Indien ik de guy verhofstqdt neerleg daar het vb er niet de gevolgen van , de actie van Amir was een individuele actie , hij krijgt er weliswaar wel lof voor vqnuit extreme hoek.

Sharon ondermijnt juist niets het is arafat die de extreme elementen niet controleerde en liet begaan. Sharon eist nu meer dan ooit van zijn veiligheidsdiensten en inlichtingendiensten.

Bush heeft wel een plan voor vrede, vred brengt stabiliteit en dat zou beter zijn voor zijn zogenaamde oliebelangen. vele twijfelen aan de oprecht van Bush hierin en dat is spijtig.
Alle respect voor uw (een beetje naïeve) mening ... BUT WAIT AND SEE!
Oud 12 februari 2005, 13:59   #489
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat het anwtoord dan zijn: zowel joden als arabieren zijn mensen en zijn aan dezefde rechten en plichten onderworpen.
Ook zie ik niet in waarom Israelische en Palestijnse andere wetten moeten hebben, zoals dat ze mits bepaalde voorwaarden in elkaars land mogen wonen. In beide gevallen moeten ze dezelfde bescherming en rechten genieten en aan de zelfde plichten voldoen in de respectievelijke landen vanwege de overheid.
In dat principe van gelijke rechten, gelijke plichten kan ik me natuurlijk wel in terugvinden. Die uitzonderlijk verzoenende taal van jou verbaast me ten zeerste. Vooral omdat er van gelijke rechten momenteel helemáál geen sprake is en jij voor hete overgrote deel wél die politiek blijft verdedigen.

Maar goed, als jij zegt voorstander te zijn van gelijke rechten:
1. ga je hopelijk óók akkoord met het principe van gelijke rechten voor de Israëlische Palestijnen?
2. ga je óók akkoord dat Israël moet stoppen met het bulldozeren van Bedoeïnenhuizen in de Negev?
3. Vindt je gelijk met mij dat er óók een wet op de terugkeer voor Palestijnen moet komen?
Oud 12 februari 2005, 14:10   #490
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In dat principe van gelijke rechten, gelijke plichten kan ik me natuurlijk wel in terugvinden. Die uitzonderlijk verzoenende taal van jou verbaast me ten zeerste. Vooral omdat er van gelijke rechten momenteel helemáál geen sprake is en jij voor hete overgrote deel wél die politiek blijft verdedigen.

Maar goed, als jij zegt voorstander te zijn van gelijke rechten:
1. ga je hopelijk óók akkoord met het principe van gelijke rechten voor de Israëlische Palestijnen?
2. ga je óók akkoord dat Israël moet stoppen met het bulldozeren van Bedoeïnenhuizen in de Negev?
3. Vindt je gelijk met mij dat er óók een wet op de terugkeer voor Palestijnen moet komen?
1. Wat betreft de Israelische ARABIEREN, natuurlijk indien ze de wetten volgen zoals iedereen en geen landverraad plegen, en het zelfde moet dan gelden voor Palestijnse joden! Wat jouw israelische palestijnen zou kunnen betreffen verwijs ik naar internationale verdragen over belgische fransen enz...

2. is dat een analoog probleem als Steve Stevaert hier in Vlaanderen heeft uitgevoerd met de buitenhuisje? Wat zou er in dat geval verkeerd aan zijn dat ze Steve's voorbeeld volgen? Dat is toch de kampioen alle catergorieën democratie!

3. Wet voor terugkeer? Natuurlijk zou de palestijnse overheid de terugkeer van de vluchtelingen naar de palestijnse gebieden moeten toelaten? Waarom zou zou jij daartegen zijn? Wat het Israelische grondgebeid betreft is dat niet van toepassing meer, want sinds er daar nu ook de afstammelingen van meer dan 600.000 joodse vluchtelingen en verdrevenen leven uit de arabische landen, zou het ook eens tijd worden dat de andere partij daar ook na 60 jaar eens werk van maakt om aan die schandalige situatie in hun eigen landen eens werk te maken. Denk je niet?

Wat is er nu uiterst verzoenend vandaag. Ik heb nooit voor een ander standpunt gestaan en heb geen verborgen agenda. Kan dat van jezelf ook gezegd worden? Vooral wanneer je weer eens met zeer eenzijdige nevencondities afkomt? Ik tracht een zeer neutrale aanpak te nemen voor een oplossing en als je daar zoals hierboven schrijft dat je je erin terugvindt dan moet elke nevenconditie gepaard gaan met een van de andere zijde en niet weeral eens eenzijdig zijn! De dag dat je dat eindelijk begrijpt zul je mijlen dichter dan nu staan bij wat echte vrede betekent!

Laatst gewijzigd door nadine : 12 februari 2005 om 14:17.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2005, 19:20   #491
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Wat betreft de Israelische ARABIEREN, natuurlijk indien ze de wetten volgen zoals iedereen en geen landverraad plegen, en het zelfde moet dan gelden voor Palestijnse joden! Wat jouw israelische palestijnen zou kunnen betreffen verwijs ik naar internationale verdragen over belgische fransen enz...
2. is dat een analoog probleem als Steve Stevaert hier in Vlaanderen heeft uitgevoerd met de buitenhuisje? Wat zou er in dat geval verkeerd aan zijn dat ze Steve's voorbeeld volgen? Dat is toch de kampioen alle catergorieën democratie!
3. Wet voor terugkeer? Natuurlijk zou de palestijnse overheid de terugkeer van de vluchtelingen naar de palestijnse gebieden moeten toelaten? Waarom zou zou jij daartegen zijn? Wat het Israelische grondgebeid betreft is dat niet van toepassing meer, want sinds er daar nu ook de afstammelingen van meer dan 600.000 joodse vluchtelingen en verdrevenen leven uit de arabische landen, zou het ook eens tijd worden dat de andere partij daar ook na 60 jaar eens werk van maakt om aan die schandalige situatie in hun eigen landen eens werk te maken. Denk je niet?
Wat is er nu uiterst verzoenend vandaag. Ik heb nooit voor een ander standpunt gestaan en heb geen verborgen agenda.
1. De Israëlische PALESTIJNEN hebben ondanks de discriminerende Israëlische politiek steeds de wetten gevolgd. Laat die gelijke rechten dus maar komen.

2. Jij gaat mij met je belachelijke vergelijking met Stevaert hier niet liggen hebben hé. Met je honderden boeken die je thuis liggen hebt, moet je goed genoeg weten dat het slopen van Bedoeïnenhuizen niets te maken heeft met een handvol Vlaamse illegaal gebouwde huizen. Het gaat over duizenden Bedoeïenen die onder druk gezet worden om hun huizen én grond te verlaten en hun huizen bedreigd zien met sloping.

3. Niet rond de pot draaien. Ofwel ben je voorstander van gelijke rechten ofwel niet.

Als je vindt dat joden van waar ook ter wereld, ook al hebben zij nooit van hun leven een voet in Israël gezet, zich overal in Israël moeten kunnen vestigen (zelfs als kolonist in de bezette Palestijnse gebieden) en je zegt voorstander te zijn van gelijke rechten dan moet je óók een Palestijnse vluchteling of zijn nakomelingen het recht erkennen worden om naar zijn land terug te keren. En dat geldt dan natuurlijk niet alleen voor de nu al overbevolkte Palestijnse bezette gebieden.

Ben je ook zo verzoenend dat je dát kan aanvaarden? Zo niet: stop dan maar die komedie om te zeggen dat je voorstander van gelijke rechten bent.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 13 februari 2005 om 19:50.
Oud 13 februari 2005, 19:35   #492
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
1. De Israëlische PALESTIJNEN hebben ondanks de discriminerende Israëlische politiek steeds de wetten gevolgd. Laat die gelijke rechten dus maar komen.

2. Jij gaat mij met je belachelijke vergelijking met Stevaert hier niet liggen hebben hé. Met je honderden boeken die je thuis liggen hebt, moet je goed genoeg weten dat het slopen van Bedoeïnenhuizen niets te maken heeft met een handvol illegaal gebouwde huizen. Het gaat over duizenden Bedoeïenen die onder druk gezet worden om hun huizen én grond te verlaten en hun huizen bedreigd zien met sloping.

3. Niet rond de pot draaien. Ofwel ben je voorstander van gelijke rechten ofwel niet.

Als je vindt dat joden van waar ook ter wereld, ook al hebben zij nooit van hun leven een voet in Israël gezet, zich overal in Israël moeten kunnen vestigen (zelfs als kolonist in de bezette Palestijnse gebieden) en je zegt voorstander te zijn van gelijke rechten dan moet je óók een Palestijnse vluchteling of zijn nakomelingen het recht erkennen worden om naar zijn land terug te keren. En dat geldt dan natuurlijk niet alleen voor de nu al overbevolkte Palestijnse bezette gebieden.

Ben je ook zo verzoenend dat je dát kan aanvaarden? Zo niet: stop dan maar die komedie om te zeggen dat je voorstander van gelijke rechten bent.
Hieruit kunnen we weer eens opmaken dat je weer met twee maten en gewichten werkt! Maar dat al die Palestijnen nooit een voet in Israël gezet hebben is misschien nooit in jouw boeken beschreven geweest zeker

En wat is er overbevolkt in de Palestijnse gebieden als zoals jij beweert (natuurlijk weer foutief, maar soit...) als er elke dag nieuwe Israelische nederzettingen bijkomen op grond waar NU niemand woont.

Je bent echt Maestro in jezelf tegen te spreken

Zeg, geef eens het aantal bedoeienenhuizen die verwoest werden? Ik heb het niet in mijn boeken, maar ben zeker dat als het waar zou zijn je ze wel uit jouw boeken zo kunt copieren met datum, plaats, inwoners en misschien nog eens hun kadastraal inkomen en kom dan af om te zeggen dat de vergelijking met Steve-gratis niet opgaat. Ik wacht
Oud 13 februari 2005, 20:54   #493
nadine
Parlementslid

Standaard

Dat je weer over Israelische Palestijnen en niet Arabieren wenst te spreken toont natuurlijk weer al eens je vooringenomenheid in dat conflict. Dat zij die zich palestijns voelen naar het toekomstige palestina trekken. En de Arabieren die zich israelisch voelen, zoals het overgrote gedeelte die kunnen natuurlijk blijven, het is hun staat! Nu content
Oud 14 februari 2005, 08:32   #494
k9

Standaard

Citaat:
Die zijn er arabieren en joden zijn grotendeels gelijk in israel .

Citaat:

Gelijk rechten voor de beide maar je moet realistisch zijn. Een jood die naar israel komt zal niet veel problemen zorgen van een arabier die naar israel komt ben je nooit zeker, voor je het weet zit je met een burgeroorlog .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 19:24   #495
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alle respect voor uw (een beetje naïeve) mening ... BUT WAIT AND SEE!
ik ben bereid om af te wachten maar ik ben er zeker van dat de aanzet voor vrede nog binnen 2005 zal gegeven worden
Oud 14 februari 2005, 19:29   #496
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
ik ben bereid om af te wachten maar ik ben er zeker van dat de aanzet voor vrede nog binnen 2005 zal gegeven worden
En ik hoop dit samen met U, maar moet spijtig genoeg ook vrezen dat er opnieuw stokken in de wielen worden gestoken.
Oud 14 februari 2005, 19:32   #497
nadine
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En ik hoop dit samen met U, maar moet spijtig genoeg ook vrezen dat er opnieuw stokken in de wielen worden gestoken.
Moest ge het zelf kunnen doen dan stond jij daar wel al op de eerste rij. Want dergelijk proza van jezelf kunnen we wel op stormfront terugvinden, hé bruut geweld
8)
Oud 17 februari 2005, 17:56   #498
garfield
Europees Commissaris

Standaard

hier kan je de speech van A. Sharon lezen die gesproken werd tijdens de top in Egypte
Blijkbaar wil hij niet gecopy paste worden

http://www.mfa.gov.il/MFA/Government...8-Feb-2005.htm

In enkele paragrafen staan hoopvolle zaken te lezen voor de vrede in het gebied.

Effe een ander vraagje, waar kan ik een goede website vinden over te terugtrekkingsplan voor Gaza met bv kaarten en plannetjes

Laatst gewijzigd door garfield : 17 februari 2005 om 18:00.
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2005, 22:20   #499
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Maar dat al die Palestijnen nooit een voet in Israël gezet hebben is misschien nooit in jouw boeken beschreven geweest zeker
2. En wat is er overbevolkt in de Palestijnse gebieden als zoals jij beweert (natuurlijk weer foutief, maar soit...) als er elke dag nieuwe Israelische nederzettingen bijkomen op grond waar NU niemand woont.
3.... aantal bedoeienenhuizen verwoest...? Ik heb het niet in mijn boeken, maar ben zeker ... je ze wel ... kunt copieren met datum, plaats, inwoners en misschien nog eens hun kadastraal inkomen ...
1. In jouw logica moet een Rus met een verre grootmoeder die joods was en nog nooit één voet heeft gezet in Israël, kunnen 'terugkeren' naar Israël maar de zoon of dochter van een Palestijnse vluchteling? Ho maar!
Als dat je definitie is van gelijke rechten... Gezien je vorige posten had ik natuurlijk niet echt anders verwacht.

2. Wat betreft de bevolkingsdichtheid in de bezette Palestijnse gebieden heb ik er voor u even de cijfers bij gehaald. De oppervlakte van de Westbank is 5878 km2 (plus 220km2 water), die van de Gazastrook 363 km2 (die van Oost-Jeruzalem niet direct teruggevonden). Samen geeft dat dus:
5878 km2 + 363 km2 = 6241km2.
- Voor de Gazastrook bedraagt de bevolking: 1.225.911 Palestijnen en ongeveer 8000 joodse kolonisten. (Totaal: 1.233.911)
- Voor de Westbank bedraagt de bevolking: 2.163.667 en 182.000 joodse kolonisten. Totaal: 2.345.667
-Totale bevolking bezette gebieden: 1.233.911 + 2.345.667 = 3.579.578
- 3.579.578 inwoners voor een gebied van 6241 km2 betekent voor de bezette Westbank en Gazastrook samen een bevolkingsdichtheid van 574 inwoners/km2. Ter vergelijking: de bevolkingsdichtheid van het dichtbevolkte België bedraagt 335 inw./km2. Dat lijkt me dus al zeer dicht bevolkt.
Als we de bevolkingsdichtheid van de Westbank apart nemen, dan komen (2.345.667 inwoners voor een oppervlakte van 5878 km2) uit op een bevolkingsdichtheid van 399 inwoners per km2. Nog steeds een pak hoger dan de belgische bevolkingsdichtheid zéker rekening houdend met het feit dat een groot stuk van de Westbank bestaat uit woestijn.
Als we de bevolkingsdichtheid van de Gazastrook apart nemen (1.233.911 inwoners voor een oppervlakte van 363 km2) geeft dat een bevolkingsdichtheid van, jawel, 3399 inwoners/km2(!!), zijnde méér dan 10 x de Belgische bevolkingsdichtheid!! Bij dit laatste dient ook nog meegerekend dat een groot gedeelte van de Gazastrook gecontroleerd wordt door joodse kolonisten en dat in het Palestijnse gedeelte van de Gazastrook de bevolkingsdichtheid eigenlijk nog een pak groter is!!
Zelfs met deze cijfers durft u mijn bewering van overbevolking in de bezette Palestijnse gebieden nog tegenspreken. Het toont nog maar eens aan hoe u tot in het absurde de miserabele situatie van de Palestijnse bevolking in de bezette gebieden blijft minimaliseren.

3. De discriminatiepolitiek van Israël tov de Bedoeïnen heb ik hier in vorige posts al uitgebreid genoeg uit te doeken gedaan en met uw 200 boeken over deze kwestie gaat u mij niet wijsmaken nog nooit van de Israëlische discriminatiepolitiek tegenover de Bedoeïnen in de Negev te hebben gehoord.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 17 februari 2005 om 22:33.
Oud 17 februari 2005, 22:32   #500
nadine
Parlementslid

Standaard

Wat ge daarmee bewijst, indien de cijfers ook zouden kloppen, is alleen dat de Palestijnen te veel kinderen maken omdat ze Arafat gevolgd hebben: maar 12 kinderen : 2 voor jezelf en tien voor mij (om oorlog te voeren, natuurlijk).

En kom nie zeveren over je bedoeienen... je geeft nog altijd geen bewijzen dat het erger is dan wat Castro-fan en pisspotplakker SS deed.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be