Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2006, 15:30   #481
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting is u een doorn in het oog?
Neen , het aanhalen van "zogezegde feiten" zonder enige vorm van bewijs.
Het lanceren van komplottheorien zonder enig verband tussen de feiten te bewijzen wel.
De éénzijdigheid ook al. Als die man zich wetenschapper wil noemen, dan had hij minstens een poging gedaan om ook de beschuldigden aan het woord te laten.

Blijkbaar kent hij ze goed, gezien zijn kettingbrievenactie aan het einde.

Laatst gewijzigd door spherelike : 21 juni 2006 om 15:30.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 15:33   #482
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Geef mij eens een aantal aspecten van de samenleving waar de staat zich niet in moeit?
De oplossing van de werkloosheidsval.

De wereldwijde (en dus ook locale) losgeslagen rooftocht van het globale Kapitalisme dat de planeet verwoest.

Het implementeren van het o zo hypocriet verkondigde heilig ecologische principe "de vervuiler betaalt".

Het bouwen van voldoende gevangenissen en sociale woningen.

De Staat bemoeit er zich ook niet mee, dat ik geen hoeren kan betalen van mijn uitkering, terwijl regelmatige sex toch een mensenrecht is, Netslet.

Afijn, ik ga nu in, met een kleine aanzet, op jouw opdracht, maar ik breek het lijstje héél abortievelijk af, aangezien ik me niet ipv de Staat wil afsloven, die al die dingen verwaarloost of aan zijn laars lapt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 15:37   #483
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kan ik weinig over zeggen, ik ken de britse situatie niet, niet de kwaliteit van het publiek onderwijs, en niet de reglementering noch de controle op het thuisonderwijs.

We hadden het hier over onze situatie in vlaanderen naar aanleiding van de "aanslag" op de vrijheid van de familie Belien - Coolen.

Belgische toestanden bespreken door te vergelijken met buitenlandse cijfers lijkt mij niet echt nuttig.
Oud 21 juni 2006, 15:39   #484
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De oplossing van de werkloosheidsval.
Die "oplossing" is een staatsingreep. Zie de x-banenplannen, etc...

Citaat:
De wereldwijde (en dus ook locale) losgeslagen rooftocht van het globale Kapitalisme dat de planeet verwoest.
De staat moeit zich wel degelijk in de economie, oa door taksen, monopolies doorbreken, etc.

Citaat:
Het implementeren van het o zo hypocriet verkondigde heilig ecologische principe "de vervuiler betaalt".
Toch ook een maatregel van de staat.

Citaat:
Het bouwen van voldoende gevangenissen en sociale woningen.
Wederom maatregelen van de staat.

Citaat:
De Staat bemoeit er zich ook niet mee, dat ik geen hoeren kan betalen van mijn uitkering, terwijl regelmatige sex toch een mensenrecht is, Netslet.
De staat keert je wel die uitkering uit en zoals met alles in het leven zijn er de duurdere varianten en de witte producten. Er moet toch wel iets in je prijsklasse terug te vinden zijn?

Citaat:
Afijn, ik ga nu in, met een kleine aanzet, op jouw opdracht, maar ik breek het lijstje héél abortievelijk af, aangezien ik me niet ipv de Staat wil afsloven, die al die dingen verwaarloost of aan zijn laars lapt.
Misschien heb je mijn vraag niet goed gelezen, maar in al je voorbeelden speelt de staat wel zeker een grote rol.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 15:40   #485
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Foute conclusie.
Individuën kunnen verkiezen bemoeienissen van mekaar te verdragen, in vrije overeenkomst, met onderlinge toestemming.
Staatsbemoeienis is van een andere orde.
Staatsbemoeienis gebeurt onder eenzijdige dwang en zonder vrije overeenkomst.
Helemaal niet.
Hoe moet volgens jou dan de souvereine burger zijn mening kenbaar maken, er consensus rond bereiken, en die vervolgens implementeren, als het niet in Staatsverband mag gebeuren, met constituties, parlementen en wetten?
Of wil je eenzijdige dwang vervangen door totale dwang?
Vrije overeenkomst door arbitraire besluiten? Of door elk zijn goesting?
We dwalen wel af van de ongewenste haak die de Staat volgens enkelen
slaat in de Thuisbelering.
Maar goed, vive la divagation!

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2006 om 15:40.
Oud 21 juni 2006, 15:41   #486
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Kan ik weinig over zeggen, ik ken de britse situatie niet, niet de kwaliteit van het publiek onderwijs, en niet de reglementering noch de controle op het thuisonderwijs.

We hadden het hier over onze situatie in vlaanderen naar aanleiding van de "aanslag" op de vrijheid van de familie Belien - Coolen.

Belgische toestanden bespreken door te vergelijken met buitenlandse cijfers lijkt mij niet echt nuttig.
Het paper handelt over de situatie in de VS

Spijtig genoeg heb ik nog geen cijfers gevonden over de resultaten van thuisstudeerders in belgië.

Laatst gewijzigd door netslet : 21 juni 2006 om 15:43.
Oud 21 juni 2006, 15:43   #487
netslet
Minister-President

Standaard

...

Laatst gewijzigd door netslet : 21 juni 2006 om 15:43.
Oud 21 juni 2006, 15:46   #488
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Die "oplossing" is een staatsingreep. Zie de x-banenplannen, etc...
Twee keer niks dus, die oplossing.
Citaat:
De staat moeit zich wel degelijk in de economie, oa door taksen, monopolies doorbreken, etc.
En geeft de grote corporaties economisch vrij spel, en belast de speculatieve en de zwerfkapitalen niet (vrije doorgang...vrije doorgang...)

Citaat:
Toch ook een maatregel van de staat.
Citaat:

Ze speelt vooral een grote rol bij het afdokken voor het opruimen van de rommel en de vervuiling

Citaat:
Wederom maatregelen van de staat.
Wordt er nu bijgebouwd, of gaan ze door met gevangenen te laten lopen?

Citaat:
De staat keert je wel die uitkering uit en zoals met alles in het leven zijn er de duurdere varianten en de witte producten. Er moet toch wel iets in je prijsklasse terug te vinden zijn?
Hum...Ik ken je prijsklasse niet. Misschien ben jij wel betaalbaar?

Citaat:
Misschien heb je mijn vraag niet goed gelezen, maar in al je voorbeelden speelt de staat wel zeker een grote rol.[/
quote]

Hier en daar en zekere rol.
Maar een volkomen ontoereikende rol.

Laatst gewijzigd door eno2 : 21 juni 2006 om 15:49.
Oud 21 juni 2006, 15:47   #489
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moet volgens jou dan de souvereine burger zijn mening kenbaar maken, er consensus rond bereiken, en die vervolgens implementeren, als het niet in Staatsverband mag gebeuren, met constituties, parlementen en wetten?
Op sommige domeinen hoeft de burger zijn wil niet kenbaar te maken en via de staat te implementeren.
Het onderwijs is zo een domein dat perfect organiseerbaar is zonder staatsbemoeienis. Ik heb er geen probleem mee dat een staat (op vraag van haar burgers) de mogelijkheid biedt voor scholing, maar die mogelijkheid opleggen is totalitair.

Citaat:
Of wil je eenzijdige dwang vervangen door totale dwang?
Vrije overeenkomst door arbitraire besluiten? Of door elk zijn goesting?
Ja inderdaad: elk zijn goesting, zeker op domeinen waar andermans vrijheid niet in het geding komt.
Oud 21 juni 2006, 15:48   #490
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hum...Ik ken je prijsklasse niet. Misschien ben jij wel betaalbaar?
Ik ben hors catégorie vrees ik, maar die meid van Temptation Island misschien?

Laatst gewijzigd door netslet : 21 juni 2006 om 15:49.
Oud 21 juni 2006, 15:48   #491
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het paper handelt over de situatie in de VS

Spijtig genoeg heb ik nog geen cijfers gevonden over de resultaten van thuisstudeerders in belgië.
Sorry, mijn bril niet op bij de statistieken, en niet ver genoeg gegaan om de kaart te zien. Mijn besluit is echter hetzelfde : ook van het amerikaanse systeem weet ik niets, en kan het moeilijk vergelijken, laat staan extrapoleren naar vlaanderen.
Oud 21 juni 2006, 15:53   #492
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik weet wie die Beliën en zijn Alexandra zijn: mediageile histrionische nepfiguren die op den duur alleen maar nog standjes maken, zo onder elkaar, van de meest onopwindende extravagantie.

Zo worden ze wegens hun thuis(be)leren niet eens in de clinch genomen door de Staat, integendeel, ze worden, zoals iedereen die thuisbeleert, alleen maar vriendelijk verzocht een document te ondertekenen waarin ze zich eens verklaren met het UNO-statuut van de rechten van het kind waar de hele wereld achter staat, behalve natuurlijk deze twee mislukte politieke clowns, die dat document te 'Marxistisch' vinden...

Arme thuisbeleerde kinderen...
Heel de wereld? U bent blijkbaar goed geïnformeerd!

Hoe zou het staan, zo vraag ik me af, met het "respect voor het respect voor de waarden van anderen" in pakweg Saoedi-Arabië of China? Moeten Saoedische kindertjes in respect voor respect voor het christendom worden opgebracht? Hoe gaat dit precies in zijn werk? Kunt u dit even toelichten? Wordt aan de Chinese tieners respect voor respect voor de Dalaï Lama en zijn Inzichten bijgebracht en zo ja, hoe wordt dit geïmplementeerd? Kunt u even uw licht hierop laten schijnen? Tenslotte zijn Saoedi-Arabië en China twee leden van VN-mensenrechtencommissie, als ik me niet vergis. En het is bekend dat heel de wereld voorstander is van een democratische instelling als de VN (behalve het echtpaar Beliën-Colen natuurlijk).

http://www.unhchr.ch/html/menu2/2/chrmem.htm
Oud 21 juni 2006, 15:55   #493
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Heel de wereld? U bent blijkbaar goed geïnformeerd!

Hoe zou het staan, zo vraag ik me af, met het "respect voor het respect voor de waarden van anderen" in pakweg Saoedi-Arabië of China? Moeten Saoedische kindertjes in respect voor respect voor het christendom worden opgebracht? Hoe gaat dit precies in zijn werk? Kunt u dit even toelichten? Wordt aan de Chinese tieners respect voor respect voor de Dalaï Lama en zijn Inzichten bijgebracht en zo ja, hoe wordt dit geïmplementeerd? Kunt u even uw licht hierop laten schijnen? Tenslotte zijn Saoedi-Arabië en China twee leden van VN-mensenrechtencommissie, als ik me niet vergis. En het is bekend dat heel de wereld voorstander is van een democratische instelling als de VN (behalve het echtpaar Beliën-Colen natuurlijk).

http://www.unhchr.ch/html/menu2/2/chrmem.htm
Ik vrees dat de VN moeilijk als een democratische instelling te slijten valt, heeft u misschien mogen stemmen wie er daar mag zetelen?
Oud 21 juni 2006, 15:57   #494
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
SS:
Op sommige domeinen hoeft de burger zijn wil niet kenbaar te maken en via de staat te implementeren.
Het onderwijs is zo een domein dat perfect organiseerbaar is zonder staatsbemoeienis. Ik heb er geen probleem mee dat een staat (op vraag van haar burgers) de mogelijkheid biedt voor scholing, maar die mogelijkheid opleggen is totalitair.
1

Citaat:
Het onderwijs is zo een domein dat perfect organiseerbaar is zonder staatsbemoeienis
Ai.
Dat doet pijn.
De burgers mogen dus geen gratis en kwalitatief goed onderwijs organiseren via de Staat?
Bij ons drijven we het soms zelfs zo ver dat we Privé, dwz, confessioneel
onderwijs volkomen door de Staat laten betalen. Hoe gulhartig is dat niet?

Met jouw uitlating zitten we volop in het primaat van het privé-onderwijs.
Hoewel ik er niet aan twijfel, dat dit hoogst kwalitatief kan zijn, zelfs toponderwijs, om niet te zeggen totaal-elitair (ipv totalitair), betwijfel ik toch wel ten zeerste, dat dit zomaar gratis zou kunnen.

2

Citaat:
maar die mogelijkheid opleggen is totalitair.
Ondertussen mag iedereen toch lekker Thuisbeleren. Hoef je alleen maar de rechten van het Kind voor te ondertekenen...
Oud 21 juni 2006, 16:02   #495
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ai.
Dat doet pijn.
De burgers mogen dus geen gratis en kwalitatief goed onderwijs organiseren via de Staat?
Mocht je mijn hele antwoord gekwoot hebben, dan zou je zien dat ik zulks perfect legitiem vindt, tenzij erdwang aan te pas komt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Ik heb er geen probleem mee dat een staat (op vraag van haar burgers) de mogelijkheid biedt voor scholing, maar die mogelijkheid opleggen is totalitair.
Oud 21 juni 2006, 16:03   #496
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen mag iedereen toch lekker Thuisbeleren. Hoef je alleen maar de rechten van het Kind voor te ondertekenen...
Die ondertekening is een blanco cheque waardoor de overheid op elk moment jekinderen in haar eigen schoolkoten kan opsluiten.
Oud 21 juni 2006, 16:04   #497
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mocht je mijn hele antwoord gekwoot hebben, dan zou je zien dat ik zulks perfect legitiem vindt, tenzij erdwang aan te pas komt:
Alléz, dat heb ik in punt twee afgeschoten.
Wat vind je van mijn prijsbezwaar tegen privé-onderwijs?
Oud 21 juni 2006, 16:05   #498
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die ondertekening is een blanco cheque waardoor de overheid op elk moment jekinderen in haar eigen schoolkoten kan opsluiten.
Mafijn...
Is dat nu niet wat parano???
Oud 21 juni 2006, 16:06   #499
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe durft hij het aan, maar gedeeltelijk quoten, een ware schande.
Oud 21 juni 2006, 16:08   #500
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat de VN moeilijk als een democratische instelling te slijten valt, heeft u misschien mogen stemmen wie er daar mag zetelen?
We hebben maar één democratisch functionerende wereld-instelling, de VN, de rest zijn allemaal wereldbanken en wereldtrading-organisaties die door het grote geld geleid worden, waardoor de VN geldt als een uit te werken voorbeeld voor werelddemocratie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be