Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2006, 16:49   #481
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door kay-gell
Hoe als ze zich allemaal aanpassen is het toch geen probleem? Want het zijn dan toch 'vlamingen'...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Net zoals ik niet wil dat Antwerpen vol zit met allochtonen (ook al spreken ze allemaal Nederlands) wil ik ook niet dat de rand volloopt met inwijkelingen.
Racisme!!!! Neen, maar een beetje eigenheid behouden mag toch nog wel he?
Beste,
Europa zit al eeuwen "vol met allochtonen" (Amerika nog meer!)
Je zou je eigen volledige stamboom over de laatste 2000 jaar eens moeten kunnen nagaan

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 juni 2006 om 16:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 16:50   #482
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik eis eigenlijk de autonomie van elk miniscuul dorpje. Na 176 jaar miserie (ja wat hebben we het toch slecht volgens sommigen) wordt het tijd voor de onafhankelijkheid van Wimmertingen!
Splits maar alles op, de wereld is aan het globaliseren. Deal with it!
Leg ons eens de fatale incompatibiliteit van onafhankelijke dorpen met globalisering uit. Kunnen Monaco of San Marino niet bestaan in een geglobaliseerde wereld?
Oud 21 juni 2006, 16:53   #483
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. Voor alle duidelijkheid, dat vorige citaat is niet van mij.
2. Ik wil in een Vlaams Vlaanderen leven. Dit betekent dus dat ik geen overrompeling wil van niet-Vlamingen, en ook de Walen horen daarbij. En de slogan 'aanpassen of opkrassen' vind ik een goed beginprincipe. Natuurlijk dat dit niet in een wet gegoten kan worden zo, dit moet helemaal uitgewerkt worden e.d. Maar wat betreft de inwijkelingen die er nu reeds zijn kan deze slogan zeker gelden. En voor de toekomst zal dit door politici in een wet gegoten moeten worden met verdere bepalingen.
Het probleem is dat dat niet in een wet kan gegoten worden. Als iedereen zich aanpast mag iedereen blijven ook al wordt er dan gesproken van een 'overrompeling' En hoe kan je die overrompeling tegen gaan?
Ga je examens laten afleggen voor wie het best is aangepast (goed frietjes kan eten, ...) of ga je zoveel procent terug sturen naar Wallonië zonder selectie-procedure waardoor je de kans hebt om de besten weg te sturen. Of gezinnen die hier werken en waarvan vader en moeder na weggestuurd te zijn de verplaatsing niet meer kunnen maken en zonder werk vallen.
En hoe ga je dan zo een selectie-procedure houden? Op welke basis ga je die baseren?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 16:54   #484
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Leg ons eens de fatale incompatibiliteit van onafhankelijke dorpen met globalisering uit. Kunnen Monaco of San Marino niet bestaan in een geglobaliseerde wereld?
Lees mijn vragen eens gericht aan Lombas. Ik zei hem dat ik geen expert ter zake was en vroeg meer uitleg. Misschien kan jij mij die geven. Pleit jij ook voor municipalisme?
En is het niet vergezocht om Monaco te vergelijken met Hasselt, Mechelen of Wimmertingen?

Laatst gewijzigd door Kay_ : 21 juni 2006 om 16:56.
Oud 21 juni 2006, 16:57   #485
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D.Nibelung Bekijk bericht
Als nederlander wenst u waarschijnlijk niets beter dan een annexatie der kazen. Helaas, de uiteindelijke definitie van een nationalist is geen wissel, maar een autonomie.
Ach, wie mijn berichten leest weet wel beter.

Joh, ik vind alles best. Dan hou je je symbolen en je slogans toch.

Voorpost geeft aan een Heel-Nederland te willen. Ik neem aan dat ze dat willen door vrijwillig samengaan en niet door verovering of Den Haag te bestormen.

Als dat zo is moet je degene met wie je wilt samengaan op zijn minst welwillend tegemoettreden.

Als ik naar u toega, in een rode jas, met een rode vlag met hamer en sikkel en vraag in het frans aan u: 'Zullen wij samen een patrie vormen, kameraadski?'
Dan denkt u:
1. Hij is communist, bwaaaah.
2. Hij is een franse communist, nog meer bwaaah.
3. Als hij geen franse communist is, hoe durft hij dan mij zo tegemoet te treden? Sla neer!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 16:57   #486
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
J'ai toujours fait une prière �* Dieu, qui est fort courte. La voici: Mon Dieu, rendez nos ennemis bien ridicules! Dieu m'a exaucé.
Uwen Franzosen God zou beter mee 't stemhokske instappen. Da zou effisjenter zijn, zenne.
Oud 21 juni 2006, 16:58   #487
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Het probleem is dat dat niet in een wet kan gegoten worden. Als iedereen zich aanpast mag iedereen blijven ook al wordt er dan gesproken van een 'overrompeling' En hoe kan je die overrompeling tegen gaan?
Ga je examens laten afleggen voor wie het best is aangepast (goed frietjes kan eten, ...) of ga je zoveel procent terug sturen naar Wallonië zonder selectie-procedure waardoor je de kans hebt om de besten weg te sturen. Of gezinnen die hier werken en waarvan vader en moeder na weggestuurd te zijn de verplaatsing niet meer kunnen maken en zonder werk vallen.
En hoe ga je dan zo een selectie-procedure houden? Op welke basis ga je die baseren?
Dit gaat bijna over wetsvoorstellen opmaken. Als een groot deel van de politici dit niet doet, zie ik niet in waarom ik daar mijn tijd zou insteken tijdens een drukke examenperiode, sorry.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 17:06   #488
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dit gaat bijna over wetsvoorstellen opmaken. Als een groot deel van de politici dit niet doet, zie ik niet in waarom ik daar mijn tijd zou insteken tijdens een drukke examenperiode, sorry.
Ah, jij hebt ook examen
Desalniettemin hoop ik hier ooit een kort en bondig antwoord over te krijgen.
Veel succes nog.
Oud 21 juni 2006, 17:19   #489
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg ondertussen een heel ander zicht op die vraag. Er zijn blijkbaar strenge voorwaarden aan verbonden. Niet iedereen die zich aanpast mag blijven waardoor de kreet 'aanpassen of opkrassen' niet geldt. .
In Brussel, in theorie ook hoofdstad van de Vlamingen, is de genocide op de Vlaamse cultuur bijna ten einde. De franskiljone lijfspreuk 'aanpassen of opkrassen' werd inmiddels verkort tot 'aanpassen' nu deze voormalige Vlaamse stad bijna volledig verfranst werd en de meeste Vlamingen er buiten gepest werden.
Een recent voorbeeldje om de vooralsnog laatste niet aangepasten duidelijk te maken dat de Franstaligen zich ten doel hebben gesteld om Brussel eentalig Frans te maken :

De Franse Gemeenschapscommissie, die in Brussel bevoegd is voor culturele zaken, heeft met terugwerkende kracht tot 1 januari 2006 besloten geen enkel tweetalig cultureel initiatief meer te subsidiëren.
De Vlaams Gemeenschapscommissie, die dezelfde bevoegdheid heeft voor de Nederlandstalige cultuur, doet dat wel. Zo komt het bij voorbeeld dat de vereniging "Bruxelles en Couleurs / Brussel Gekleurd", die zich inzet om mensen samen te brengen in de probleemwijken van de hoofdstad, thans alleen nog geld krijgt uit Vlaanderen. De Franstaligen eisen dat de vereniging gesplitst wordt, waarna de eentalig Franse sektie opnieuw op subsidie kan rekenen. De vereniging weigert dit te doen omdat het tegen haar doelstellingen zou indruisen, maar zegt ook niet van het Vlaamse geld alleen te kunnen leven. Andere tweetalige initiatieven in Brussel zijn inmiddels al overgegaan tot volledige splitsing van hun aktiviteiten.

Ik verwacht geen commentaar vanwege de rabiate Vlamingenhaters (zoals de Bubbels) en zelfverloochenaars (als Filosoof) op de culturele genocide die de franskiljone elite geruisloos pleegde op de Vlaamse cultuur in de hoofdstad van Vlaanderen.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 17:22   #490
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
tiens, bij mijn weten is vlaanderen nog ALTIJD stuk van belgie...
Stuk in de zin van kapot, bedoel je?
Yep. Gelijk heb je.
Oud 21 juni 2006, 17:22   #491
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door Vlaams-nationalist
Nog 1 keertje en dan ga ik verder studeren, nutteloze tijdsverspilling:

Z E L F B E S C H I K K I N G S R E C H T
D E R
V O L K E R E N

En 5 jaar later eist Le Zoute zijn onafhankelijkheid van Knocke...
Nog 5 jaar later roept de Place M'as tu vu haar onafhankelijkheid uit...
Filosoof, de plaats "Heb je mij gezien"!!!!!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 17:23   #492
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
In Brussel, in theorie ook hoofdstad van de Vlamingen, is de genocide op de Vlaamse cultuur bijna ten einde. De franskiljone lijfspreuk 'aanpassen of opkrassen' werd inmiddels verkort tot 'aanpassen' nu deze voormalige Vlaamse stad bijna volledig verfranst werd en de meeste Vlamingen er buiten gepest werden.
Een recent voorbeeldje om de vooralsnog laatste niet aangepasten duidelijk te maken dat de Franstaligen zich ten doel hebben gesteld om Brussel eentalig Frans te maken :

De Franse Gemeenschapscommissie, die in Brussel bevoegd is voor culturele zaken, heeft met terugwerkende kracht tot 1 januari 2006 besloten geen enkel tweetalig cultureel initiatief meer te subsidiëren.
De Vlaams Gemeenschapscommissie, die dezelfde bevoegdheid heeft voor de Nederlandstalige cultuur, doet dat wel. Zo komt het bij voorbeeld dat de vereniging "Bruxelles en Couleurs / Brussel Gekleurd", die zich inzet om mensen samen te brengen in de probleemwijken van de hoofdstad, thans alleen nog geld krijgt uit Vlaanderen. De Franstaligen eisen dat de vereniging gesplitst wordt, waarna de eentalig Franse sektie opnieuw op subsidie kan rekenen. De vereniging weigert dit te doen omdat het tegen haar doelstellingen zou indruisen, maar zegt ook niet van het Vlaamse geld alleen te kunnen leven. Andere tweetalige initiatieven in Brussel zijn inmiddels al overgegaan tot volledige splitsing van hun aktiviteiten.

Ik verwacht geen commentaar vanwege de rabiate Vlamingenhaters (zoals de Bubbels) en zelfverloochenaars (als Filosoof) op de culturele genocide die de franskiljone elite geruisloos pleegde op de Vlaamse cultuur in de hoofdstad van Vlaanderen.
Allemaal mooi gezegd maar hoe daar ging mijn post niet over.
Oud 21 juni 2006, 17:24   #493
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Stuk in de zin van kapot, bedoel je?
Yep. Gelijk heb je.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:08   #494
strijder
Burgemeester

strijder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Hopelijk zijn die niet al te hard aangepakt want ik lees op De Standaard dat er 18 personen opgepakt zijn wegens ordeverstoring
Ja alleen alloctonen mogen betogen zonder aanvraag daar tegen word niet op getreden niet hard en niet zacht is dit geen discriminatie
Oud 21 juni 2006, 18:17   #495
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Vertaal direct die voorstellen maar in het Frans en 'iemeel' ze door naar di Rupo.
Alle steun zul je kunnen gebruiken en naar propere handen moet je niet kijken, wil je Belziek nog redden.
Ge moet de steun hebben van de Waal zelf, niet van Di Rupo. Zoek naar een realiseerbare oplossing die aanvaardbaar is voor een meerderheid van zowel de Walen & de Vlamingen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:23   #496
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Zoals Ernest Van Der Hallen zou zeggen: Wees radicaal, wees principieel, wees hetgeen wat de burger noemt 'extremist'!
Pak dit niet verkeerd op, maar extremisten bezie ik als de grootste uilskuikens die er zijn, extremisten én fundamentalisten zijn mensen waar ik absoluut geen begrip of respect kan voor opbrengen.

Als jij je tot deze groep wilt voegen, aan u de keuze, maar voor je dat besluit maakt, denk er eens grondig over na, denk over de mogelijke gevolgen voor wat je wilt bereiken. Neem desnoods even afstand van uw standpunten & bezie ze zo objectief & logisch mogelijk.

Enfin, gewoon een beetje vriendelijke raad, take it like you want
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 21 juni 2006, 18:24   #497
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Wij hebben destijds ook maar alles moeten slikken. Nu moeten zij ook maar eens ondervinden hoe dat voelt.
Sins of the fathers...
Oud 21 juni 2006, 18:27   #498
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Jij wil een ziekte die 170 jaar gewoekerd heeft gaan oplossen op het moment dat de patiënt aan zijn laatste doodrochels bezig is?

Moedig, dat wel.
En hij staat er niet alleen voor
Oud 21 juni 2006, 18:27   #499
Private First Class
Vreemdeling

Private First Class's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
wel limburgers moeten dan een bakske vol met water vullen en met de voeten erin staan wel geen zicht en natuurlijk dan nog zo een piraten pakske en tis compleet argh.
Iets tegen Limburgers ofzo?
Private First Class is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:28   #500
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Euhm, je slaat de bal helemaal mis. Wij spreken niet over hoe het vroeger was. Wij zijn vooruitziend, wij zijn zoals u wilt revolutionair, we willen af van het bestaande establishment en de bestaande staat. Niets in het verelden dus, alleen maar naar de toekomst.
De belgicisten daarentegen zitten maar te vitten over wat Vlaanderen dan wel inhoudt met argumenten van eeuwen geleden. Boeit niet, Vlaanderen zoals het nu is: onafhankelijk.
Mij boeit het verleden ook niet echt zo, mijn motivatie voor België te behouden zijn lauter berust op het feit dat een werkend België economisch sterker kan staan dan Vlaanderen alleen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be