![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie treft de meeste schuld voor de sluiting van VW? | |||
Onze politiekers |
![]() ![]() ![]() |
31 | 33,70% |
De directie van VW |
![]() ![]() ![]() |
21 | 22,83% |
De globalisering van de wereldeconomie |
![]() ![]() ![]() |
21 | 22,83% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
19 | 20,65% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef het woord aan de man met de bijl in zijn hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wij zijn blij voor de Duitsers dat zij hun werk kunnen behouden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp ericferemans en hij heeft gelijk.
Wij, en met "wij" bedoel ik niet alleen Politics-bezoekers maar in het algemeen alle arbeiders, bedienden, werklozen, studenten, huisvrouwen... - wij moeten allemaal blij zijn als bedrijven naar het buitenland verhuizen, want zo hebben andere mensen een job. En zeg nu nog eens dat het internationaal kapitalisme geen zegeningen kent! |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2006 om 22:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen weet toch dat VB de massale ontslagen bij VW heeft veroorzaakt? Dat weet toch iedereen? Eh... Feremans weet dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Loonlast verlagen was het stokpaardje van Guynokkio... 4.000 arbeiders en bedienden x 50 euro per dag = 200.000 euro per dag bespaard x 365 = 73.000.000 euro minder loonlasten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() Wat nu met VW logo van de band rolt bij Skoda wordt uiteraard niet elders gefabriceerd: waarom dachten jullie dat die uitbreiding van de E.U. er zo snel en breed moest komen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en hun aankoop van bvb Bentley moet ook gefinancierd worden, evenals Bugatti. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2006 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In gekken kunnen we onze centen toch niet steken? ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 23 november 2006 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat daar nog niemand opgekomen is. We schaffen het parlement en bijhorende verkiezingen af en dan zal nooit nog een regering de nood voelen om een fabriek in een ander land te sluiten om jobs in eigen land te redden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb heel de draad niet gevolgd maar mijn mening is dat er gigantische winsten wordt gemaakt hier in Belgïe doordat er zoveel volkswagens hier rondrijden. Eigenlijk zou men het zo moeten bekijken dat, indien een firma zoveel winst maakt er ook best mag geïnvesteerd worden in tewerkstelling in dat land (het gaat hier niet over kleine ondernemingen he).
Verder versta ik niet dat er ook nog maar ene Belg is die nog een volkswagen wil kopen. Ikzelf heb na de sluiting van Renault Vilvoorde besloten nooit nog een Renault te kopen. Ze zouden hier rap terug staan mochten ze hier hun produkten niet kwijt kunnen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de andere merken, geen investering in tewerkstelling, geen auto's op onze wegen. Mocht iedereen er dezelfde mening over nahouden dan zou er veel meer tewerkstelling zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mss met een of andere vorm van fiscale vrijstelling en allerlei begeleidingsmaatregelen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 november 2006 om 09:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Koop wat je wil, ik alvast geen VW). Dan stel ik voor dat we de Belgische VW -arbeiders reconverseren in de Air-Conditioning. Dat is een toekomstbranche. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
|
![]() Pamflet van het solidariteitscomité
4.000 jobs weg bij VW 8.000 jobs bedreigd in onderaanneming Waarom? Omdat de productiecapaciteit groter is dan de verkoop? NEEN In Europa kunnen 26,5 miljoen wagens geproduceerd worden, maar er worden er maar 20,5 miljoen verkocht. VW kan dat echter niet inroepen. Nooit eerder werden zoveel VW’s verkocht (5,4 miljoen) en dat vooral door een toename van het marktaandeel in Duitsland en andere markten in West-Europa Omdat er geen winst wordt geboekt? NEEN In 2005 maakte VW een recordwinst van 1,12 miljard €, een verdubbeling ten opzichte van 2004. Alles wijst op een nieuw record voor 2006. VW wil de winsten verder opdrijven tot 5,1 miljard € in 2008 Omdat de industrie op termijn uit ons land verdwijnt? NEEN In de jaren ’70 en ’80 leed de textiel onder delokalisaties naar lage loonlanden. De globalisering heeft die trend nog versterkt. Tegelijk vereist de ontwikkeling van steeds betere machines en productiemethodes, steeds meer kapitaal. Daardoor wegen de loonkosten relatief minder in de totale kost. De nabijheid van een afzetmarkt, een goeie infrastructuur en politieke stabilititeit nemen toe in belang. Het is dus een fabel dat de industrie hier volledig zal verdwijnen. Waarom dan wel? Omdat de aandeelhouders nog meer winst kunnen opstrijken door een deel van de ongebruikte capaciteit af te stoten. Deden we niet genoeg ons best? TOCH WEL Vorst is de nummer 2 van het VW-concern inzake productiviteit en kwaliteit. We hebben flexibiliteit toegestaan, ingeleverd, zaterdagwerk aanvaard... VW kreeg lastenverlaging en overheidssubsidies. De overheden hebben 35 miljoen € geïnvesteerd in automative park om VW in Vorst te verankeren, terreinen van MIVB en NMBS werden ter beschikking gesteld, dit jaar alleen al kreeg VW 40 miljoen € van de overheden, de NMBS investeerde recent nog 70 miljoen € op de site. Kortom: heel de gemeenschap heeft VW beladen met geschenken en dan dit. Wat betekent de bijna-sluiting voor ons? Arbeiders, bedienden en kaders van VW en de onderaannemers 700 arbeiders en bedienden kunnen misschien op brugpensioen. Zullen ze beschikbaar moeten blijven voor de arbeidsmarkt? Anderen komen misschien terecht in een tewerkstellingscel. Zij zullen als ze een job bekomen fors inleveren en de plaats van een andere werkloze innemen. Gezinnen zullen geconfronteerd worden met afbetalingsmoeilijkheden. Wie werkt voor onderaannemers zal niet eens op een degelijke ontslagvergoeding kunnen rekenen. Arbeiders van andere bedrijven Als VW hiermee wegkomt, zullen andere patroons zich gesterkt voelen om hetzelfde te doen. Arbeiders en bedienden zullen ontmoedigd worden. Als zelfs die van VW dat niet kunnen tegen houden, waar staan wij dan? De gemeenschap Het verlies van zoveel arbeidsplaatsen is en aderlating voor heel de gemeenschap. Kleine zelfstandigen, zelfs de gemeente van Vorst die zowat 10% van haar fiscale inkomsten uit VW betrekt, zullen hieronder lijden. Dat zal ten koste gaan van middelen voor onderwijs en sociale voorzieningen. Meer armoede en meer uitzichtloosheid zullen leiden tot afbouw van ons sociaal weefsel. Kleine criminaliteit zal nog meer toenemen en dat alleen omdat enkele aandeelhouders die al rijk zijn nog meer willen. ZATERDAG 2 DECEMBER/ NATIONALE BETOGING In gemeenschappelijk vakbondsfront. Dit sociaal drama treft ons allemaal! Toon je solidariteit met de arbeiders van VW en de onderaannemers. [size=18]zaterdag 2 december, 10u30 Brussel Zuid [/size] http://capsolidairmetvw.blogspot.com...eitscomit.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Boehoe. Ik wil een job die ze niet kunnen verhuizen. Maar dan pakken ze gewoon iemand anders. Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2006 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 november 2006 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ABVV en ACV hebben met hun zuiver partijpolitieke staking tegen het generatiepakt veel verknoeid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |