Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 16:57   #481
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Daar geef ik je 100 % gelijk in.
Merk ook op hoe verzuurd en vooral hoe hypocriet ze zijn, de apostelen van de politiek correcte verdraagzaamheid.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Gelukkig heeft Online hier ook ontelbaar veel verontwaardigde berichten gepost tegen de onverlaten die wernemers en werkgevers (én hun gezin) van Remmery bedreigden. Zoniet zouden we hem/haar nog van hypocrisie gaan verdenken. Maar wij weten beter hé, mijn klein lief integer Onlainneke?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:47   #482
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

liever een fascist dan een racist...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:47   #483
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

alhoewel ik beide niet ben...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:06   #484
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de nieuwe fascisten zijn de zelfverklaarde anti-racisten...
En de oude fascisten zijn de racisten tout court. Niet vergeten bij vermelden he
Oud 10 december 2006, 18:57   #485
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En wat weet de haatpredikant te vertellen over de inhoud van het artikel?
Inhoud van het artikel? Goei beveiligingsfirma moet ik zeggen. Kunnen hun eigen auto nog niet deftig beveiligen
Oud 10 december 2006, 20:00   #486
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar de bedrijfsleider en zijn gezin werden ook al bedreigd. ,,Na de eerste krantenartikels kreeg ik een zestigtal negatieve mails, sommige echte haatberichten. Maar ook regelrechte bedreigingen. Er kwam hier een cassette binnen waarin werd gezegd dat ze mij en mijn gezin wel zouden vinden. We durfden vorig weekend niet eens thuis te blijven.''
Bedreigingen zijn een misdaad.

En die cassette is nu hopelijk al in handen van de gerechtelijke politie.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:01   #487
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Inhoud van het artikel? Goei beveiligingsfirma moet ik zeggen. Kunnen hun eigen auto nog niet deftig beveiligen
Tja, haatfundamentalisten geven soms dansfeesten voor verdraagzaamheid...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:30   #488
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Tuurlijk dat en de volgende stap is "ah ge zijt niet blond en ge hebt geen D cup" awel ga soliciteren bij de vuilkar daar zoeken ze lelijke mensen.
Fijn voor de eventuele lezers die toevallig deze job uitoefenen.
Goe bezig Bazil !
Maar die stommiteiten zijn we onderhand van je gewoon.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:35   #489
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
En de oude fascisten zijn de racisten tout court. Niet vergeten bij vermelden he
de oude fascisten zijn allemaal dood.De kampioenen der onverdraagzaamheid vandaag zijn de zelfverklaarde anti-racisten, in feite kollaborateurs van de Vijfde Kolonne Islamieten.Want uw anti-racisme is wel héél selectief, hé!Op blanken mag geslagen en gescholden worden, dat raakt jullie kouwe kleren niet.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 20:41   #490
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

wiens handen gebonden zijn: aan vreemdelingen moogt ge niet aankomen, want dan ben je een racist.Dat zie je maar weer eens met die directeur en zijn onschuldige opmerking.Die was zelfs niet tegen die Turk zelf gericht.Die vent sprak gewoon tegen zijn secretaresse.Mischien niet heel slim, om dat op te mailen, maar in feite zijn het zijn zaken wat hij denkt, zegt en mailt.En ook wie hij wel of niet aanwerft, en waarom.Zo zie ik het toch...Ik hou nu ook éénmaal van vrijheid, en heb niet graag dat men mij oplegt wat ik moet doen, laten, en...denken.Zolang ik niemand kwaad doe, wat is daar mis mee?
Oud 10 december 2006, 20:44   #491
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Goe bezig Bazil !
we weten al langer dat bazilfunk niet veel opheeft met mensen uit de lagere sociale klassen, of het moeten vreemdelingen zijn...in ieder geval woont hij liever naast marokkanen, als naast "volkse belgen", of was het "volkse vlamingen", dat weet ik nu zo juist niet meer.
Oud 10 december 2006, 20:44   #492
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wiens handen gebonden zijn: aan vreemdelingen moogt ge niet aankomen, want dan ben je een racist.Dat zie je maar weer eens met die directeur en zijn onschuldige opmerking.Die was zelfs niet tegen die Turk zelf gericht.Die vent sprak gewoon tegen zijn secretaresse.Mischien niet heel slim, om dat op te mailen, maar in feite zijn het zijn zaken wat hij denkt, zegt en mailt.En ook wie hij wel of niet aanwerft, en waarom.Zo zie ik het toch...Ik hou nu ook éénmaal van vrijheid, en heb niet graag dat men mij oplegt wat ik moet doen, laten, en...denken.Zolang ik niemand kwaad doe, wat is daar mis mee?
En daar wringt het schoentje, hij wilde dit niet openbaar maken dat hij sollicitanten weerhield vanwege hun afkomst....

Als een allochtoon een Vlaming afwees vanwege zijn afkomst stonden ze hier al lang het onrecht uit te brullen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 02:15   #493
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goe bezig Bazil !
Goe bezig? hoe noemen jullie een job bij de lijn ?!
Oud 11 december 2006, 03:59   #494
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard Het bewijs is er??????????????????????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
veroordelen die vriend, het bewijs is er...

en niks beste kandidaat of het beste voor bedrijf...
DAT is inderdaad een schitterend bewijs...WOW
Ooit gehoord van email forgery? De afzender kan veranderd worden, de teksten kunnen aangepast worden.
Wat -om maar een voorbeeld te geven- diegene die die man de email terugstuurde nu eens gewoon die racistische tekst eraan toevoegde.
Big deal.. zo gepiept.
LET OP: ik zeg niet dat dit gebeurd is. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat een email nooit ofte nimmer een echt bewijs kan zijn.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 07:57   #495
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(de gerechtelijke politie) wiens handen gebonden zijn: aan vreemdelingen moogt ge niet aankomen, want dan ben je een racist.
U suggereert hier dat de gerechtelijke politie haar werk niet goed zal doen omdat er - onrechtstreeks - een 'vreemdeling' in de zaak betrokken is, en/of
u gaat er - en passant - nog even van uit dat die cassette met bedreigingen door 'vreemdelingen' ingesproken/opgestuurd werd?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 09:04   #496
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo moet dat zijn, Djimi...

Het heeft geen enkel zin een gemeenschap minder racistisch te (proberen) maken door alles eenzijdig te belichten... en dit geldt vooral de laatste tijd zeker door de zelfverklaarde anti-racisten, die echte haatpredikanten zijn geworden...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 10:49   #497
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goe bezig Bazil !
Ik heb het al veel gezegd en zal het blijven zeggen, de gemiddelde fascist/racist zou het woord ironie nog niet herkennen moest het tegen zijn eigen benen aan het pissen zijn, terwijl sarcasme boven zijn hoofd rondvliegt en regelmatig ne schone vogelestront op zijn hoofd laat vallen.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 11 december 2006 om 10:52.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 10:52   #498
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo moet dat zijn, Djimi...

Het heeft geen enkel zin een gemeenschap minder racistisch te (proberen) maken door alles eenzijdig te belichten... en dit geldt vooral de laatste tijd zeker door de zelfverklaarde anti-racisten, die echte haatpredikanten zijn geworden...
laten we dan niet vergeten wie deze haatcampagnes ooit gestart heeft.

haat lokt haat uit, niet vergeten, mijn beste

en debielen als de bedrijfsleider van eurolock met hun "ik ben geen racist maar ik wil enkel vreemdelingen tewerkstellen in functies waarvoor ze niet naar buiten moeten komen" mentaliteit doen daar meer kwaad dan goed aan
Oud 11 december 2006, 10:54   #499
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U suggereert hier dat de gerechtelijke politie haar werk niet goed zal doen omdat er - onrechtstreeks - een 'vreemdeling' in de zaak betrokken is, en/of
u gaat er - en passant - nog even van uit dat die cassette met bedreigingen door 'vreemdelingen' ingesproken/opgestuurd werd?
och, carlgustaaf is een racist, dat weten we toch al lang...

hij zit wel nog in de ontkenningsfase....

"ikke gene racist maar ik vind da ze al die bruin criminelen moeten buitensmijten, meneer"

"ikke gene racist maar ik vind wel da ze de goei jobkes aan de witten moeten geven. de bruin? die mogen achter de vuilkar gaan lopen, meneer"

Laatst gewijzigd door Khonnor : 11 december 2006 om 10:55.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 11:01   #500
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Gepruts in de markt heb je ook wanneer je op basis van een half dossier, wat geschreeuw en stemmingmakerij in de pers zonder enig verweer vanwege de tegenpartij voor jezelf al verstek en vonnis hebt geveld. Wie zegt dat Eurolock zich daadwerkelijk schuldig heeft gemaakt aan racisme? Is het voor u absoluut uitgesloten dat er een andere uitleg zou kunnen bestaan voor dit feit? Is uw interpretatie de enig zaligmakende? Gesteld dat u contact hebt opgenomen met de andere klanten die op de Eurolock-website werden vernoemd als referenties én gesteld dat Eurolock daardoor schade zou hebben ondervonden, zou u zich wel eens in een positie kunnen gewerkt hebben waarin uw aansprakelijkheid (ook strafrechtelijk trouwens) ter discussie kan komen te staan.

Ik begrijp dat het woordje "racisme" op u het effect heeft van een rode lap op een stier, maar er op die manier onbesuisd invliegen is niet meteen verstandig. Blijkbaar beschikt u niet over een (degelijk functionerende) interne/externe juridische dienst.

Als dit verhaal geen staartje krijgt indien Eurolock geen veroordeling oploopt, dan zal dit vooral te wijten zijn aan het feit dat u in een sterkere commerciële positie zit. U mag zich dan even bezinnen of u het misbruiken van die positie te verrechtvaardigen vindt in deze context.
of die man van eurolock nu een echte hardcore racist is of gewoon overtuigd is dat een allochtoon in een commerciële functie in de beveiligingssector niet rendabel zou zijn.... doet er niet toe.

beide zijn een uiting van het wantrouwen tov al wat allochtoon is

take it or leave it, die man wordt uitgesloten omwille van het feit dat hij vreemdeling is...

en dat, mijn beste, beschouw ik als racisme

dat een bedrijf als h&m dat een voldoende reden vindt om het bedrijf te schorsen omwille van ethische redenen vind ik een duidelijk gebaar

er zouden er zo meer moeten zijn

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be