![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Burgemeester
|
![]() -waarneming/meting van een fenomeen (er zijn sterren en mensenlevens)
-opstellen theorie (blijkbaar hangen ze samen => hier schenk ik U de astrologie!) -testen theorie (sjit) -aanvaarden/verwerpen (daaag) ik vergeet waarschijnlijk een aantal cruciale stappen hier (wetenschapsfilosofie is eigenlijk niet zo m'n ding) maar serieus: astrologie is net zoals alle andere zogenaamde paranormale bezigheden pure kwakzalverij. heel populair, maar desalniettemin gekwaakte zalf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf geloof ik min of meer wel in astrologie en ben, sinds ik er een interesse voor heb ontwikkeld, eens gaan kijken naar mijn voorbije liefdes. ![]() Dus ja, over het algemeen denk ik dat je eigenlijk steeds aspecten zal kunnen vinden tussen geboortehoroscopen... Trouwens, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die, op relationeel vlak, gaan voor anderen met hetzelfde element in de tekens van hun zonnen. Ook al wordt dit als één van de betere aspecten beschouwd, het is meestal niet iets teveel van het 'goede' of 'hetzelfde'. Afhankelijk van het element van de zonnen, kan je dan elkaar misschien ook (te) vaak als competitie zien, ga je over elkaar bazen, etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Minister-President
|
![]() Men heeft me gevraagd 2 horoscopen te duiden.
Eéntje van een voor mij onbekende jongedame van 20 en ééntje van een jongeman van 25 die ik oppervlakkig ken. Ik ga daar proberen mijn best voor te doen, maar zou een bijkomende opinie wel kunnen waarderen. Als er iemand zin in heeft om voor die bijkomende visie te zorgen stuur ik graag de gegevens door. Ook de kriticasters mogen wat mij betreft eens een poging wagen (zonder basisgegevens evenwel; geboortedatum, uur van geboorte en plaats van geboorte; zij beweren toch altijd dat je net zo'n goede resultaten kan behalen met of zonder deze gegevens). Ik zal dan de verschillende versies ter evaluatie voor leggen. Achteraf laat ik weten wie volgens de proefpersonen het dichtst bij de waarheid zit.
![]() |
#485 |
Minister
|
![]() Astrologie is gewoon occult en dus zal er wel iets van waar zijn als je iemand zijn horoscoop berekend. Dat verbaast mij niet.
De dierenriem zelf heeft oorspronkelijk niets te zien met astologie en horoscoop. De namen van de dierenriem en sterren zijn er heel lang geleden gekomen vandaar de oud-arabische, hebreeuwse namen ,nog veel vroeger dan wat Babylon er van gemaakt heeft. In Egypte zijn er afbeeldingen gevonden die bewijzen dat de dierenriem begint bij de Maagd en stopt bij Leeuw. Dit is ook waar de Sphinx over gaat. En bij wie wat de bijbel kent gaat er dan een belletje rinkelen. Er zijn 36 tekens en alle verwijzen naar het gevecht tussen God en Satan. Dat is heel duidelijk. Schorpioen, Slang , Draak, kreeft( Cancer)enz. versus Maagd , Leeuw , ram(oorspronkelijk een LAM),Waterman enz. Boogschutter richt zijn pijl naar de slang. Hercules zijn voet staat op de draak zijn hoofd. Kortom de Zodiac zit boordevol verwijzingen naar het Evangelie . Maar dat zie je maar als je de Bijbel wat kent. Astrologie is de corruptie ervan. Zie hier een goeie link met boek : http://philologos.org/_eb-tws/default.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar volgens mij is het eerder zo: de bijbel zit 'vol' verwijzingen naar de zodiak (en niet omgekeerd). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De link gaat over het boek dat te verkrijgen is. Je kunt het ook grotendeels lezen hier: http://philologos.org/__eb-tws/default.htm In ieder geval vele sterren hebben namen als je ze vertaalt uit het oud-arabisch die verwijzen naar de komende Messias. Neem de Maagd bijv.De 'vrouw en kind' in Coma .De ster 'Nekkar' wil zeggen de 'doorboorde'. Zie Zach.12:10 ' ze zullen Hem zien die ze doorstoken hebben' Laatst gewijzigd door Argusx43 : 30 december 2007 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: De constellatie Hydra (of serpent) ligt ónder de sterrenbeelden kreeft, leeuw en maagd, dus heeft Hydra niets met hen te maken. Of wel? Waarom zet men dan Hydra (= 'kwaadaardig') als 1ste constellatie van het sterrenbeeld leeuw (= 'goedaardig')? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() Het doet me eigenlijk denken aan de constellaties van de vedische astrologie: http://en.wikipedia.org/wiki/Nakshatra
Daar wordt Hydra (zie Ashlesha: Western zodiac 12°40' - 26° Leo) om een voor mij onbekende reden ook tussen Kreeft en Leeuw gezet. P.S. Mijn zon staat dus niet in leeuw maar in slang. Tof, ssssss! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Argusx43 : 30 december 2007 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Minister
|
![]() Het is een strijd die beschreven word tussen goed en kwaad door de 36 tekens heen. Daar gaat het over .Niks astrologie, dat is occultisme. Zoals tarotkaarten en in een glazenbol kijken en wat nog meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Banneling
|
![]() Waarom wordt slang, een constellatie die aangrenzend onder de constellatie kreeft en constellatie leeuw ligt, tussen kreeft en leeuw gezet? Of weet u dit niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volgens Van Dale is occultisme: “slechts voor ingewijden toegankelijk, kenbaar” Dat klinkt behoorlijk geheimzinnig. Maar is het dat ook? Voor de gemiddelde middeleeuwer zal een auto of tv of gsm voorzeker grote magie betekend hebben. De garagist van op de steenweg is ongetwijfeld ingewijd in de geheimen der autotechniek maar of daar veel geheimzinnigs aan is? Nu heb ik je ook het woord geheimzinnig niet zien gebruiken. Toch vindt ik door met woorden als occultisme en dergelijke te goochelen er een bepaalde sfeer opgeroepen wordt. Nu vraag ik me wel af of dit doelbewust gebeurd? Is het de bedoeling om het als iets geheimzinnig voor te stellen? Voor mij is astrologie iets dat men kan leren, net als automechanica. Er is wel een verschil. Daar waar je bij automechaniek over exacte kennis praat is ligt dat bij astrologie toch wat anders. Zeggen dat een wagen een topsnelheid van 185 km/u kan halen is iets anders dan zeggen dat iemand goede communicatieve eigenschappen bezit. Het zijn echter beide uitspraken die iets zeggen over het onderwerp, alleen is het eerste scherper gedefinieerd dan het tweede. Het vatten van karakteriele eigenschappen in woorden is niet zo makkelijk, dat klopt. Ook daar zijn we niet allemaal even bedreven in, we kunnen alleen maar ons best doen en via allerlei hulpmiddelen (waarvan astrologie er één is) dit vermogen helpen te verbeteren. Ik weet niet of je daar akkoord kan mee gaan, of dat je toch eerder denkt dat er wel degelijk een sleutel bewust achtergehouden wordt. Een sleutel die in één klap de sluiers van voor onze ogen zo kan doen verdwijnen? Indien dit zo is, vraag ik me af hoe mensen van een totaal geheime sleutel weet zouden kunnen hebben. Gezien zijn aard (geheim) lijkt me dat contradictorisch?
![]() |
![]() |
#497 |
Banneling
|
![]() @ Argusx43: Ik denk dat u begrijp.
Astrologie of waarzeggerij is (volgens u) dus een goddeloos systeem dat men in Babylon (of Babel) hanteerde in het dagelijks leven. Maar daarom hoeft het nog geen onzin te zijn; ik geloof dat men daar indertijd wel 'waardevolle kennis' over bezat. Daarom dat de stad ook was uitgegroeid tot machtig en (bijna) onoverwinnelijk. Het probleem was dat men God 'vergat', etc. P.S. Weet u dat men in de Babylonische astrologie geloofde dat het universum in nauwe relatie met de wereld was ontstaan? Men vond het geen toeval dat sterren en planeten in een bepaald goddelijk patroon waren geordend bij hun schepping. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Astrologie = boerenbedrog
Astronomie = wetenschap |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Banneling
|
![]() Bewijs?
![]() (Ik vind het grappig dat mensen die beweren trouw te zijn aan de wetenschappelijke methode en enkel die te hanteren/gebruiken/aanvaarden, toch ervan afwijken als het hen goed uitkomt...) Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 31 december 2007 om 15:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch het meest logische
![]() Je kan nu toch geen horoscopen aflezen uit sterren en die dan zelf interpreteren of de toekomst gaan bepalen uit de houding van sterren. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |