Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u?
PvdA 18 28,57%
CAP 24 38,10%
Sp.a 11 17,46%
Groen! 10 15,87%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2007, 02:30   #481
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik ben van de oude stempel, ik heb alleen Terminator I gezien.
Was Skynet niet het systeem dat Terminator ontwikkelde om revolutionairen te bekampen..
Oud 13 juni 2007, 08:57   #482
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben de Terminator.
OK, dan ben ik John Connor
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 12:13   #483
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Was Skynet niet het systeem dat Terminator ontwikkelde om revolutionairen te bekampen..

Skynet was een computersysteem van het Amerikaanse leger dat de controle over computers en elektronica heeft overgenomen waarop ze een kernoorlog zijn begonnen. John Connor is de leider van het verzet en Skynet stuurde in deel I een Terminator (I"ll be back Schwarzenegger) naar het verleden om Connor uit te schakelen.

Nu ondertussen zijn we een paar jaar verder en is er nog niets van dat alles gebeurd. Zo zie je dat je niet alles moet geloven.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 13:37   #484
GaRnaaLBeeR
Parlementsvoorzitter

GaRnaaLBeeR's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben de Terminator.
Republikijn misschien?

GaRnaaLBeeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 22:38   #485
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Skynet was een computersysteem van het Amerikaanse leger dat de controle over computers en elektronica heeft overgenomen waarop ze een kernoorlog zijn begonnen. John Connor is de leider van het verzet en Skynet stuurde in deel I een Terminator (I"ll be back Schwarzenegger) naar het verleden om Connor uit te schakelen.

Nu ondertussen zijn we een paar jaar verder en is er nog niets van dat alles gebeurd. Zo zie je dat je niet alles moet geloven.
Nou ja, Israël krijgt automatische turrets...
Oud 13 juni 2007, 22:39   #486
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR Bekijk bericht
Republikijn misschien?

Oud 16 juni 2007, 20:36   #487
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Dit is geen verwijt, maar juist wanneer er kantelmomenten zijn, blijkt het water voor alle partijen veel te diep. Ik hoop dat PvdA én CAP deftige scores behalen, mijn stille hoop is 2,5% te samen, waardoor er niet meer kan genegeerd worden dat samenwerking onafwendbaar is. Als de scores te samen onder de 1% belanden, dan ga ik toch stilletjes huilen.

Mooi, want Marx en Lenin waren begeleiders voor een voortdurende dialectiek IN het marxisme. "Wat te doen" is geen blauwdruk voor de huidige problemen, en ik blij om te horen dat jullie dat beseffen.
Samen 1,3% hebben ze gehaald.
Oud 29 mei 2008, 00:20   #488
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat zou zeker geen excuus zijn. Ik zou het best fijn vinden.
²

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 00:45   #489
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik twijfel nog steeds. (Wat meteen bewijst dat niet alle "zwevende kiezers" geen interesse in politiek vertonen, integendeel).

Ik vermoed dat ik voor de Senaat op Peter Tom Jones van Groen zal stemmen, in de hoop dat hij en zijn medestanders er in zullen slagen om Groen vanuit het centrum naar links te krijgen.
Voor de Kamer twijfel ik tussen een tactische stem (met de wasknijper) op de SP.a, of een aanmoedigingsstem op CAP (in de vage hoop dat dit geen doodgeboren kind is).

Op de PVDA zie ik mezelf niet stemmen vooraleer de jonge garde er in geslaagd is om alle ouwe maoïsten en stalinisten aan de kant te zetten, en naar de vuilnisbak van de geschiedenis te verwijzen, waar ze thuishoren.

Maar misschien hebben de forumleden goede argumenten om mij en andere radicaal-linkse politiek-daklozen van mening te doen veranderen?
Binnen Groen! heb je twee strekkingen (maak ik op uit mijn ervaringen)
Langs de ene kant heb je post-modernistische AGALEV'ers, zo het klassieke geitenwollensokke type
en langs de andere kant heb je de linksere, soms zelfs, marxistische types a la PTJ.
In oikos stond er vorig jaar nog een interessant debat tussen PTJ en (als ik het goed voorheb) Dirk Geldof over welke lijn we moesten kiezen. PTJ zegt een duidelijk linkse koers, omdat dit de enigste manier is om milieuproblemen ed aan te pakken de andere waarschuwt dan weer voor een 'klein-links' verhaal.
Ik ben er zelf nog nog niet uit wat het beste is, langs de ene kant is het 'geitenwollensokken' dat wat Groen! anders en uniek maakt dan pakweg de SP.a of PvdA langs de andere kant is er voor een linksere koers veel te zeggen.
in ieder geval benk ik nu niet zo blij dat men enkel 'progressief' naar voren schuift, já (ethisch-)progressief is nodig maar er is meer dan holebi huwelijk en CO2uitstoot.
Ik ben dan ook benieuwd wat het horizon debat oplevert, tot nu toe vond ik het een aangename ervaring waar men wel degelijk zonder taboes kon praten (zelfs over problemen met allochtonen), we zien wel wat de toekomst brengt
Dat terzijde heb ik ook op PTJ gestemd, hij had gewoon in het parlement moeten zitten.

Oud 15 juli 2008, 21:05   #490
toccata
Europees Commissaris

Standaard

benieuwd wat PvdA in 2009 gaat doen

Oud 15 juli 2008, 21:42   #491
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
benieuwd wat PvdA in 2009 gaat doen
Als het zo l

vavli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 21:45   #492
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Het zit er intussen dik in dat we in het najaar al naar verkiezingen zullen gaan en dat zal voor de PvdA allicht nog te vroeg zijn om de groei van de afgelopen periode electoraal te verzilveren. Als organisatie gaan we de volgende periode zeker verder groeien maar ik denk dat zich dat pas tegen 2011 echt kan vertalen op electoraal vlak.

Oud 15 juli 2008, 22:18   #493
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Het zit er intussen dik in dat we in het najaar al naar verkiezingen zullen gaan en dat zal voor de PvdA allicht nog te vroeg zijn om de groei van de afgelopen periode electoraal te verzilveren. Als organisatie gaan we de volgende periode zeker verder groeien maar ik denk dat zich dat pas tegen 2011 echt kan vertalen op electoraal vlak.
Bwa ik denk dat 2011 ook net te vroeg komt.
Ik merk dat jullie naamsbekendheid groeit maar om al in 2011 door te breken, kzou eerder hopen op 2014, tenzij er misschien nog meer acties komen zoals deze rond elektriciteit, dat helpt natuurlijk

Oud 15 juli 2008, 22:50   #494
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Bwa ik denk dat 2011 ook net te vroeg komt.
Ik merk dat jullie naamsbekendheid groeit maar om al in 2011 door te breken, kzou eerder hopen op 2014, tenzij er misschien nog meer acties komen zoals deze rond elektriciteit, dat helpt natuurlijk
We hebben steeds meer leden zodat we meer slagkracht hebben en doordat we nu echt luisteren naar wat mensen als problemen ervaren en van daaruit vertrekken, zullen we- in de lijn van de kiwicampagne, de campagne voor 6% op energie, ook andere akties opzetten: natrionaal en lokaal: Kijk in Antwerpen bijvoorbeeld naar de akties voor het behoud van lokale ziekenhuizen: het VB wordt hier voor de tweede keer op heel korte termijn in het defensief gedrongen: ze hebben er nu in de aanpalende wijken 15.000 pamfletten verdeeld met de boodschap dat de PvdA liegt. Vandaag kreeg ik een pamflet in de bus van het VB waarin ze de eis van PvdA en de vakbonden iznake de 6% copieren. Een ander voorbeeld van een lokale aktie (met nationale uitstraling is de aanleg van de Lange Wapper: de PvdA (en gelukkig nu ook Groen) trekken als pol partijen (samen met stratengeneraal, ademloos en lokale comites) aan de kar. Als de trend van de voorbije 12 maanden zich voortzet, is 2011 volgens mij een realistisch objectief om ook electoraal te gaan wegen.

Oud 15 juli 2008, 22:58   #495
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Hmmm
toch zou ik voor 2014gaan
maar in ieder geval succes, ik zou een marxistische partij in het parlement fantastisch vinden

Laatst gewijzigd door toccata : 15 juli 2008 om 22:59.
Oud 16 juli 2008, 22:24   #496
vavli
Parlementslid

vavli's schermafbeelding

Standaard

Op de website van LSP is een goeie analyse over de val van Leterme verschenen: genuanceerd, geen wit-zwart begrippen en in beknopte,compacte versie een goeie beschrijving van wat er gebeurd is. LSP richt zich op het einde van het artikel ook tot de Pvda, op een manier die een stuk correcter is, dwz: de vraag om samen naar de verkiezingen in 2009 te gaan zonder tegelijkertijd de pvda in de grond te boren, maar wat ik me nu afvraag: heeft LSP de cAP dan helamaal terzijde geschoven? de vraag is nu exclusief naar de PvdA gericht en CAP komt in het plaatje niet meer voor: neemt LSP niet meer deel aan het congres dat CAP in het najaar organiseert en is voor LSP de PvdA nu de enige mogelijke partner?

Oud 16 juli 2008, 22:54   #497
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vavli Bekijk bericht
Op de website van LSP is een goeie analyse over de val van Leterme verschenen: genuanceerd, geen wit-zwart begrippen en in beknopte,compacte versie een goeie beschrijving van wat er gebeurd is. LSP richt zich op het einde van het artikel ook tot de Pvda, op een manier die een stuk correcter is, dwz: de vraag om samen naar de verkiezingen in 2009 te gaan zonder tegelijkertijd de pvda in de grond te boren, maar wat ik me nu afvraag: heeft LSP de cAP dan helamaal terzijde geschoven? de vraag is nu exclusief naar de PvdA gericht en CAP komt in het plaatje niet meer voor: neemt LSP niet meer deel aan het congres dat CAP in het najaar organiseert en is voor LSP de PvdA nu de enige mogelijke partner?
Bij mijn weten: is de LSP-leiding uit de Cap gestapt, maar mogen individuele leden nog mee doen met de Cap, maar meer dan hogstwaarschijnlijk zal de LSP niet in een kartel met de CAP stappen.

Bron: een notoir LSP-er

Laatst gewijzigd door Pluche : 16 juli 2008 om 22:54.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2008, 22:55   #498
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Heeft CAP dan nog zin?

Oud 17 juli 2008, 09:04   #499
abou Anis
Minister-President

Standaard

2011 is te vroeg om te kunnen hopen op een verkozene. We moeten daar realistisch in zijn: bij een groot deel van het kiespubliek zijn we nog steeds totaal onbekend (mede met dank aan de media die ons doodzwijgen, maar dat is een andere discussie).
Trouwens, ik denk dat we ons niet al te veel illusies moeten maken over dat 'electoraal wegen'. Als we een verkozene halen zullen we in het parlement de stem van de arbeidersklasse kunnen vertolken. Daarbuiten zal er echter niet veel veranderen in het begin. M.a.w. op de media (opnieuw die andere discussie) zullen we niet te hard moeten rekenen om hetgeen we in het parlement te vertellen hebben ook door te geven aan de mensen daarbuiten.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 09:43   #500
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
2011 is te vroeg om te kunnen hopen op een verkozene. We moeten daar realistisch in zijn: bij een groot deel van het kiespubliek zijn we nog steeds totaal onbekend (mede met dank aan de media die ons doodzwijgen, maar dat is een andere discussie).
Trouwens, ik denk dat we ons niet al te veel illusies moeten maken over dat 'electoraal wegen'. Als we een verkozene halen zullen we in het parlement de stem van de arbeidersklasse kunnen vertolken. Daarbuiten zal er echter niet veel veranderen in het begin. M.a.w. op de media (opnieuw die andere discussie) zullen we niet te hard moeten rekenen om hetgeen we in het parlement te vertellen hebben ook door te geven aan de mensen daarbuiten.
dat is geheel waar, maar in de politieke constructie van dit land is één zetel hebben wel veel beter dan géén zetel hebben, er komen namelijk een heleboel logistieke hulpmiddelen bij. Al was het maar de dotatie die je dan kan investeren in een betere en grotere verspreiding van je partijblad (de solidair). Bovendien is het parlement ook verplicht naar je volksvertegenwoordiger te luisteren, nu kunnen ze je gewoon helemaal negeren.
Eens je er één hebt, is het veel gemakkelijker dat aantal uit te breiden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be