![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u? | |||
PvdA |
![]() ![]() ![]() |
18 | 28,57% |
CAP |
![]() ![]() ![]() |
24 | 38,10% |
Sp.a |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,46% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 15,87% |
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Staatssecretaris
|
![]() Was Skynet niet het systeem dat Terminator ontwikkelde om revolutionairen te bekampen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Skynet was een computersysteem van het Amerikaanse leger dat de controle over computers en elektronica heeft overgenomen waarop ze een kernoorlog zijn begonnen. John Connor is de leider van het verzet en Skynet stuurde in deel I een Terminator (I"ll be back Schwarzenegger) naar het verleden om Connor uit te schakelen. Nu ondertussen zijn we een paar jaar verder en is er nog niets van dat alles gebeurd. Zo zie je dat je niet alles moet geloven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#488 |
Europees Commissaris
|
![]() ²
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Langs de ene kant heb je post-modernistische AGALEV'ers, zo het klassieke geitenwollensokke type en langs de andere kant heb je de linksere, soms zelfs, marxistische types a la PTJ. In oikos stond er vorig jaar nog een interessant debat tussen PTJ en (als ik het goed voorheb) Dirk Geldof over welke lijn we moesten kiezen. PTJ zegt een duidelijk linkse koers, omdat dit de enigste manier is om milieuproblemen ed aan te pakken de andere waarschuwt dan weer voor een 'klein-links' verhaal. Ik ben er zelf nog nog niet uit wat het beste is, langs de ene kant is het 'geitenwollensokken' dat wat Groen! anders en uniek maakt dan pakweg de SP.a of PvdA langs de andere kant is er voor een linksere koers veel te zeggen. in ieder geval benk ik nu niet zo blij dat men enkel 'progressief' naar voren schuift, já (ethisch-)progressief is nodig maar er is meer dan holebi huwelijk en CO2uitstoot. Ik ben dan ook benieuwd wat het horizon debat oplevert, tot nu toe vond ik het een aangename ervaring waar men wel degelijk zonder taboes kon praten (zelfs over problemen met allochtonen), we zien wel wat de toekomst brengt Dat terzijde heb ik ook op PTJ gestemd, hij had gewoon in het parlement moeten zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Europees Commissaris
|
![]() benieuwd wat PvdA in 2009 gaat doen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Parlementslid
|
![]() Het zit er intussen dik in dat we in het najaar al naar verkiezingen zullen gaan en dat zal voor de PvdA allicht nog te vroeg zijn om de groei van de afgelopen periode electoraal te verzilveren. Als organisatie gaan we de volgende periode zeker verder groeien maar ik denk dat zich dat pas tegen 2011 echt kan vertalen op electoraal vlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik merk dat jullie naamsbekendheid groeit maar om al in 2011 door te breken, kzou eerder hopen op 2014, tenzij er misschien nog meer acties komen zoals deze rond elektriciteit, dat helpt natuurlijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Parlementslid
|
![]() We hebben steeds meer leden zodat we meer slagkracht hebben en doordat we nu echt luisteren naar wat mensen als problemen ervaren en van daaruit vertrekken, zullen we- in de lijn van de kiwicampagne, de campagne voor 6% op energie, ook andere akties opzetten: natrionaal en lokaal: Kijk in Antwerpen bijvoorbeeld naar de akties voor het behoud van lokale ziekenhuizen: het VB wordt hier voor de tweede keer op heel korte termijn in het defensief gedrongen: ze hebben er nu in de aanpalende wijken 15.000 pamfletten verdeeld met de boodschap dat de PvdA liegt. Vandaag kreeg ik een pamflet in de bus van het VB waarin ze de eis van PvdA en de vakbonden iznake de 6% copieren. Een ander voorbeeld van een lokale aktie (met nationale uitstraling is de aanleg van de Lange Wapper: de PvdA (en gelukkig nu ook Groen) trekken als pol partijen (samen met stratengeneraal, ademloos en lokale comites) aan de kar. Als de trend van de voorbije 12 maanden zich voortzet, is 2011 volgens mij een realistisch objectief om ook electoraal te gaan wegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmmm
toch zou ik voor 2014gaan maar in ieder geval succes, ik zou een marxistische partij in het parlement fantastisch vinden ![]() Laatst gewijzigd door toccata : 15 juli 2008 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Parlementslid
|
![]() Op de website van LSP is een goeie analyse over de val van Leterme verschenen: genuanceerd, geen wit-zwart begrippen en in beknopte,compacte versie een goeie beschrijving van wat er gebeurd is. LSP richt zich op het einde van het artikel ook tot de Pvda, op een manier die een stuk correcter is, dwz: de vraag om samen naar de verkiezingen in 2009 te gaan zonder tegelijkertijd de pvda in de grond te boren, maar wat ik me nu afvraag: heeft LSP de cAP dan helamaal terzijde geschoven? de vraag is nu exclusief naar de PvdA gericht en CAP komt in het plaatje niet meer voor: neemt LSP niet meer deel aan het congres dat CAP in het najaar organiseert en is voor LSP de PvdA nu de enige mogelijke partner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Bron: een notoir LSP-er Laatst gewijzigd door Pluche : 16 juli 2008 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft CAP dan nog zin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Minister-President
|
![]() 2011 is te vroeg om te kunnen hopen op een verkozene. We moeten daar realistisch in zijn: bij een groot deel van het kiespubliek zijn we nog steeds totaal onbekend (mede met dank aan de media die ons doodzwijgen, maar dat is een andere discussie).
Trouwens, ik denk dat we ons niet al te veel illusies moeten maken over dat 'electoraal wegen'. Als we een verkozene halen zullen we in het parlement de stem van de arbeidersklasse kunnen vertolken. Daarbuiten zal er echter niet veel veranderen in het begin. M.a.w. op de media (opnieuw die andere discussie) zullen we niet te hard moeten rekenen om hetgeen we in het parlement te vertellen hebben ook door te geven aan de mensen daarbuiten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens je er één hebt, is het veel gemakkelijker dat aantal uit te breiden. |
|
![]() |
![]() |