![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn schoonbroer daarentegen, de zoon van zijn schoonvader Mohammed die stinkend rijk was, krijgt wel het dubbele van de vrouw van kahlid (omdat die ... zijn gezin moet onderhouden)... Ik zie daar helemaal niks logisch in.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Staatssecretaris
|
![]() Man toch. De Christelijke geloofsbeleving van vandaag heeft geen bal te maken met dat idiote gedoe uit Nietzsche's tijd.
Ik inspireer me op Jezus' woorden. De kerk en 80% van de bijbel kunnen me gestolen worden. Als morgen alle islamieten de helft van hun koran in de vuilnisbak kieperen, zijn er geen probleem meer. Nietzsches tijd is nog niet zo heel lang geleden dus ik denk niet dat dat zoveel verschil zou maken. Als je enig geschiedkundig en chronologisch inzicht hebt, maak je zulke wilde assumpties niet. Griekenland, dat is duizenden jaren geleden en een meer humane en democratische samenleving heeft er daarna niet meer bestaan. De Romeinen die zich op het Griekse model gebaseerd hebben, hadden lange tijd een verbluffende samenleving die spijtig genoeg ook is ondergegaan door Judeo-Christelijke “waarden”. Als 80 percent van de Bijbel je kan gestolen worden, waarom baseer jij je dan op de "woorden" van Jezus? Het Nieuwe Testament is voor u, als “gelovige”, toch het “woord” van “Jezus”? En als je prat gaat op die “woorden van Jezus”, hoe kan je dan weten wat die “man” (of was het een vrouw, nee dat kan natuurlijk niet want het Christendom is even seksistisch en misogyn als de Islam) ECHT heeft gezegd, als hij/zij/het/whatever dan al bestaan heeft. Nietzsche heeft niet enkel gefilosofeerd over de Kerk als corrupte instelling die het leven en de levensvreugde banaliseert, maar heeft de “leer”/dictactuur/psychose/epidemie van Jezus, een geperverteerde ideologie die indruist tegen de menselijke natuur door enige vorm van kritische vraagstelling, dialoog en zelfinzicht te reduceren tot “ongeloof” en onze overleving in het gevaar wil brengen door van menselijke overlevingsinstincten zondes te maken en een gruwelijk masochisme te glorifiëren, onder de loep genomen. De hypocrisie in jouw woorden is echt vreselijk. Jij zegt dat als alle Islamieten de Koran overboord gooien, alle problemen zijn opgelost. Het probleem, het sluipende gif dat we georganiseerde religie noemen manifesteert zich niet enkel in Islam maar ook in Judaïsme en Christendom – in mindere mate het boeddhisme. Ik mag dan misschien “occident-centristisch” zijn maar daarvoor baseer ik me op de echte prestaties van het Westen – Grieken, Romeinen, Weimar republiek, Renaissance. Had de Kerk alle genieën in de Middeleeuwen niet systematisch vervolgd, wie wat voor meer prachtige inzichten hadden we nog opgedaan over de mens en het universum? Wat jij doet is jouw geloof superieur achten aan Islam en je bent al bijna even erg als een racist. Christianity was from the beginning, essentially and fundamentally, life's nausea and disgust with life, merely concealed behind, masked by, dressed up as, faith in "another" or "better" life. from Nietzsche's The Birth of Tragedy, p.23, Walter Kaufmann transl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Ben ik blij dat jij mij dat verduidelijkt heb. Hoe ziet een diploma overigens uit. Kwestie van geen mal figuur te slaan als ik terug ga solliciteren
www.turrokaansbelang.blogspot.com De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Staatssecretaris
|
![]() slavernij, geen vrouwenrechten
En vandaag is er geen slavernij meer en de vrouw is gelukkig (?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gaf het voorbeeld om aan te tonen dat de "logica" die door moslims wordt gebruikt om te verantwoorden dat vrouwen slechts de helft ervan, totaal van de pot is gerukt. Het is gewoon een van de middelen om vrouwen geen zelfstandigheid te gunnen: een weduwe moet dan maar bij haar (dubbele erfenis) broer gaan bedelen zeker? Logisch vind je dat?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op dat laatste stellen we onze hoop. Laat ons beginnen met uitzaaiingen te voorkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Strikt genomen heeft een moslima het recht om te gaan werken en mag ze over haar loon volledig zelf beschikken, die zelfstandigheid zou dus geen probleem mogen zijn. Realiteit is jammergenoeg bij velen anders... Wat die weduwe betreft, die gaat niet moeten bedelen, het is daar niet 'ieder voor zich' zoals bij ons... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Staatssecretaris
|
![]() Je moet toch met oogkleppen rondlopen om dat te zeggen. Of Nietzsches tijd lang of niet lang geleden is doet er niet toe. Ik zou mezelf nooit Christen durven noemen als de toen gebezigde 'waarden en normen' nu nog zouden gelden.
Ik wist niet dat er om de eeuw een nieuwe versie van de Bijbel werd gemaakt. Het zou me niet verbazen. De sprookjes van Grim zijn ook opnieuw gemaakt door Disney. Het gaat tenslotte om fabelachtige fictie die er bij het gros van de mensen als zoete koek ingaat. Waar de elite het leven verzacht met Dom Perignon en coke, kan het volk zich altijd keren tot de priester. Wat zijn dan de "toen gebezigde waarden en normen" die jij zo trots als "Christen" veroordeelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik heb één broer, ik ben gescheiden (verstoten in het islaams), onze vader is overleden. Jij wil hier nu met droge ogen beweren dat mijn broer, gezien het feit dat die een gezin te onderhouden heeft (vrouw werkt parttime), recht heeft op 2/3 van de erfenis van ons vader, terwijl ik het met 1/3 moet stellen, en desnoods met mijn kinderen bij hen de kruimeltjes van tafel mag gaan mee-eten? Uiteraard zal mijn broer dan snel zorgen dat ik terug "aan de man "geraak, zodat hij van mij vanaf is, en moet die nieuwe man dan maar voor mijn eten zorgen (in ruil voor andere diensten natuurlijk). Mijn broer blijft dus met 2/3 erfenis zitten waar zijn vrouw en zijn kinderen goed mee zijn, ik heb mijn 1/3 en blijf zitten met een nieuwe vent die dan maar voor mijn kinderen moet zorgen? Logisch zei ze....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In sommige arabische landen is 'scheiden' even normaal als hier, je wordt daar niet aanzien als verstotene en hebt evenveel kans om te hertrouwen als een 'maagd', in andere arabische landen niet, weer dus eerder cultuur- dan religiegebonden. Je bekijkt de situatie met westerse ogen, bij hen is het normaal dat die vrouw opgevangen wordt en niets te kort heeft, jij en ik zouden onszelf een 'last' vinden, zij niet. In tegendeel zelfs, je zou nog verschieten welke verlanglijstjes zo'n vrouwen hebben (zeker als ze een broer in het 'rijke westen' hebben, ik spreek uit ervaring ![]() Nee Circe, geen hersenspoeling, ik kan(/mag ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan trouwens ook niet wegcijferen wat in de koran staat. En ik kan me voorstellen dat een heel deel moslims daar geen misbruik van maakt...allez, we mogen dat toch hopen? Uiteindelijk gaat het daar niet over. Ik wou reageren op Bolsjewiek met zijn vraag hoe je iets kunt zeggen over de islam als je er niets van weet. Het ging trouwens oorspronkelijk over het arrogante "we zullen ons niet aanpassen". Nuja, ik weet uit welke hoek van ruzie-zoekers dat komt. ik zwijg erover... Laatst gewijzigd door sn00py : 12 juni 2007 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En hierover moet u niet lamenteren. Want u bent ook een bevlogen vuilbek, wat anders te denken van uw quote: “Gij zult uw vlaams identiteit mogen behouden. En wees niet betreurd. Eens ik premier ben geworden zal jij mij khalif mogen noemen". Zeg nu zelf, Khalid, is dit een ter zake doend argument? Zulk een quote pleegt u alleen maar om te treiteren. Nog een hatelijkheidje van uw hand: "...Het is daarom dat ik nu ga verder studeren zodat ik volgend jaar weer van die studiebeurs kan profiteren. Bedankt voor zo hard te werken". Vervolgens kon u niet weerstaan aan de aanvechting om Oswald van de gelijknamige frituur te jennen: "zou je niet beter gaan kijken of je frieten gebakken zijn". Niet dat ik er het hart van in ben, bijlange niet, maar wat is de relevantie van uw bemoeienis met mijn friteuse? Maar als Khalid op zijn beurt gejend wordt, holala, dan is het hoogste woord van ontzetting niet hoog genoeg. Het jegens Khalid gepleegde getreiter is geen getreiter maar racisme. Racisme! Het hoge woord is eruit. En dat is het denkpatroon waar veel te veel Khalids in gevangen zitten. Alom weten ze zich belaagd door racisten. Een bekeuring? Racisme! Zwemles? Islamfoob! Neutraliteitsvereiste? Rassenhaat! Een cartoon? Blasfemie! De rode libanon is versneden met zagemeel? Islamfobie! Jokari op het strand? Xenofobie! Ik wil maar zeggen, Khalid: gebruik steekhoudende argumenten, dan doe ik het ook. Gebruikt u liever andersoortige argumenten, dan ik ook. Ha nee zeker. Maar kom dan niet janken over racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik doelde met racisme was eerder als een grap. Ik had mij voorgedaan als een sollicitant die met een kaart met een varkenskop bij een werkgever gaan aankloppen is. En hem het verwijt gemaakt van racist (uiteraard ficitief). Mijn gevoel voor humour wordt duidelijk niet gewardeerd ![]() ![]()
www.turrokaansbelang.blogspot.com De uitleg van de kippen over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat zij op de manier denkt die haar is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop zij is geïndoctrineerd. |
|
![]() |
![]() |