![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want dat kan op objectieve wijze gerechtvaardigd worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals je zelf ook al enigszins aangeeft: volgens mij is er helemaal niets mis met die hond en gebruikt die werkgever het vermeende racistische gedrag van zijn hond om zijn eigen racistische reflex te maskeren. Zelfs al zou die hond racistische neigingen hebben, dan is dat nog geen reden om een sollicitant af te schepen omwille van zijn huidskleur.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.dogwise.com/itemdetails.cfm?ID=DGT111 ![]()
![]() |
![]() |
#485 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat: Jawel. Hij schreef zelfs letterlijk op de sollicitatiebrief "risque de morsures". Een hond die personen zou kunnen bijten omdat hij ze om welke reden dan ook bedreigend vindt De man schreef: Citaat: Le chien ne supporte pas la personne risque de morsures VOIR COULEUR DE PEAU De man zegt andere feiten dan u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
|
![]() Dat een hond agressief optreed naar onbekenden (en onbekende kenmerken) kan blijkbaar zijn als ik het hier zo wat lees maar dat zo'n hond enkel zo'n mensen zonder aanleiding dan nog zou bijten, lijkt me toch niet zo vanzelfsprekend? Dus die toevoeging ('voir couleur de peau') zegt mi niets. Zie ook vorige 3 puntjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal het simpel zeggen. Edina: om welke redenen dan ook een risico van bijten De man: vanwege een bepaalde kleur een risico van bijten Wat is het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
|
![]() Ik kan niet voor Edina spreken maar ik zou zo denken dat we er vanuit mogen gaan dat die hond niet zonder reden iemand zal bijten, zoals ik al zei, een hond mag dan wel hard blaffen en springen, iemand zomaar bijten omdat die persoon (of bepaalde kenmerken ervan (als dat al klopt)) de hond onbekend is, lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Ik ken wel niets van honden maar toch, zoals ik al zei maak ik dat op uit wat ik hier lees. Zodoende slaagt die toevoeging op niets, omdat het volgens mij in de realiteit niet klopt, het is alleszins ook niet aangetoond. En het is zeker geen reden om iemand een job te weigeren. Moest het al waar zijn, is er gewoon iets mis met die hond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men weet dat een hond een roedeldier is,en zijn ruikzin wel honderden keren meer ontwikkeld is dan die van de mens,kan men toch heel snel verbanden trekken
Enkel de voeding die zwate mensen gebruiken geven hier het verschil Dit heeft niets met rasime te maken,enkel met de natuur van een hond Hij beschermd zijn roedel,wat je hem niet KAN verbieden Ik hoop dat mensen dit nu eens gaan begrijpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
|
![]() Maar duveltje, gaat een hond zomaar bijten omdat hij iets onbekend ruikt of ziet, of gaat ie (zoals gerapporteerd) wat blaffen en springen (tot hij met het onbekende vertrouwd is, vermoed ik)?
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 9 juni 2007 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
|
![]() Zucht! Begrijpend lezen lukt blijkbaar niet. Een hond die om welke reden dan ook (maakt niet uit of dat nu huidskleur, geslacht, kleding of whatever is) dreigt te bijten hoort niet thuis op een plaats waar verschillende personen rondlopen, want die is gewoon onbetrouwbaar. En je hebt bijgevolg geen enkele garantie dat die dat niet bij anderen ook zal doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#495 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu stel dat die persoon toch mag beginnen en de hond achter een omheining wordt gezet. Wel, als die hond nu eens ontsnapt en naar die bepaalde persoon gaat en door omstandigheden gebten wordt? Wie is er dan verantwoordelijk? De eigenaar volgens de wet. Is het dan niet normaal dat de eigenaar dan die risicofactor wilt uitschakelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Staatssecretaris
|
![]() Ge kent niets van mensen en nog veel minder van honden.
Heb je ooit een hond gehad? Wij vroeger : foxkes 2 waren ook kwaad op.... cocker spanniel een rosse teef ...was nog erger een groenerdaler een zonder woorden nu een jack russel laat er maar eens eentje voorbij komen. Honden weten zelf wel wat goed of slecht is ....dat moet je niet aanleren. En pesten moet je ze ook niet ....wraak nemen ze vroeg of laat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens fout an deze natuurlijke gedragingen van Dat DIER ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij kent de wet op het racisme niet goed genoeg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() BEGRIJPEN WIE BEGRIJPEN KAN Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 juni 2007 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |