Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 10:12   #481
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Benieuwd als dat technologisch superieur buitenaards ras onder de indruk is van bovenstaand argument.
Wie weet heeft dat ras wel een geweten.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:15   #482
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kunnen de overtreders bestraft worden?
In laboratoriums niet, de veehandelaars een tijdje terug niet, kippenkwekers niet, degene die biggen castreren zonder verdoving niet,...
Het kan dus ja maar veel te weinig.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:21   #483
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
waar beweer ik dat ze niet kunnen filosoferen of nadenken.. Maar jij beweert direct dat ze dat allemaal doen om hun jachttechnieken bij te schaven (dus meer instinktmatig (als dat een woord is dat bestaat))... zever zeg ik ... mijn hond doet dit niet om te jagen noch doet die kat dat... ZE vervelen zich en doen het om hun te amuseren... Evenmin bijt mijn hond een kussen kapot om hem te trainen he...
Een dier kan nadenken, gevoelens hebben maar zal altijd zijn rechte op de sterkste zijn uitoefenen en gebruiken...voor zijn eigen goed...

je laatste opmerking vind je dat dan wel uw recht omdat te doen met die mens ? je vindt het niet zijn recht om die dieren te mishandelen maar je vindt het wel JOUW recht om hem te mishandelen ? waarom (nu we toch over hypocrisie en filosoferen bezig zijn)
Nee, het was jij niet die het zei maar omdat je ook niet tegen die bewering ingaat veronderstel ik dat je die mening deelde...
Ok, stel dat ze het uit verveling doen, mij goed, maar dieren weten niet beter. Weet een hond bij het spelen met een kip dat hij het dier laat afzien, is hij daar mee bezig? Ik weet het niet. Zowiezo, omdat enkele dieren het soms doen, onbewust dan nog, nog steeds geen uitleg waarom wij het massaal zouden mogen doen.

Ik vind niet dat ik het recht heb, wat ik wel vind is dat deze man het dan verdient. Maar je hebt wel een punt. Men zal mij dan ook bestraffen indien het ooit zover komt. Kheb natuurlijk liever dat ik niet persoonlijk het recht in eigen handen moet nemen. Er moet gewoon strenger opgetreden worden.
Oud 29 augustus 2007, 10:31   #484
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar beweer ik dat ze niet kunnen filosoferen of nadenken.. Maar jij beweert direct dat ze dat allemaal doen om hun jachttechnieken bij te schaven (dus meer instinktmatig (als dat een woord is dat bestaat))... zever zeg ik ... mijn hond doet dit niet om te jagen noch doet die kat dat... ZE vervelen zich en doen het om hun te amuseren... Evenmin bijt mijn hond een kussen kapot om hem te trainen he...
Een dier kan nadenken, gevoelens hebben maar zal altijd zijn rechte op de sterkste zijn uitoefenen en gebruiken...voor zijn eigen goed...

je laatste opmerking vind je dat dan wel uw recht omdat te doen met die mens ? je vindt het niet zijn recht om die dieren te mishandelen maar je vindt het wel JOUW recht om hem te mishandelen ? waarom (nu we toch over hypocrisie en filosoferen bezig zijn)
Je hebt het over je hond. Wat als je dier in een kooitje word gestopt om shampoo of weet ik veel wat uit te testen, wat als hij een slangetje uit zijn buik heeft hangen om vocht af te tappen en in een kooitje zit waarin hij zelfs niet in kan bewegen? Aanvaardbaar?
Oud 29 augustus 2007, 10:35   #485
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
wij hebben blijkbaar toch een geweten, want er is een wetgeving voorzien.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:46   #486
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Misschien, eigenlijk denk ik het wel, zonder geweten hou je het zo lang niet vol denk ik.
Oud 29 augustus 2007, 10:49   #487
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wij hebben blijkbaar toch een geweten, want er is een wetgeving voorzien.
Oeioei, dat wil nog niets zeggen. Dat er dergelijke wetgeving nodig is zegt genoeg é, en ze werkt dan nog niet eens genoeg of goed.

Trouwens de meeste wetgeving heeft niets te maken met het geven om de dieren, meer maatregelen om een soort op zich in stand te houden zodat we er in de toekomst zelf nog iets aan hebben. Dieren waarvan de mens denkt ze niet nodig te hebben...kunnen den bool in.
Oud 29 augustus 2007, 10:54   #488
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Hebben mensen, die zich als een beest gedragen, meer rechten dan dieren?

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 augustus 2007 om 11:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 10:57   #489
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Je hebt het over je hond. Wat als je dier in een kooitje word gestopt om shampoo of weet ik veel wat uit te testen, wat als hij een slangetje uit zijn buik heeft hangen om vocht af te tappen en in een kooitje zit waarin hij zelfs niet in kan bewegen? Aanvaardbaar?
Ik denk dat dierproeven toch een noodzakelijk kwaad zijn hoor.
Hoe ga je geneesmiddelen ontwikkelen die levensreddend zijn voor de mens?
Of fundamenteel wetenschappelijk onderzoek naar het menselijk lichaam waarbij tests op dieren onvermijdelijk zijn om bepaalde theorieen te staven.

Pelsdieren in een klein hokje steken louter voor de pels vind ik dan een pak minder ethisch.

Anderzijds zouden deze dieren er niet zijn als ze niet speciaal voor de pels zouden gekweekt worden. Tenslotte zijn dieren er dankzij de mens, zijn ze zijn eigendom en dienen ze het welzijn van de mens.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 11:11   #490
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Gaat het over aanvaardbaarheid of over recht hebben tot ? aanvaardbaar neen recht waarom niet .... ik ben tenslotte de sterkste.. (survival of the fittest) Heeft mijn hond of kat het recht om die muis te behandelen als een stuk speelgoed... volgens jou niet maar volgens mij wel en volgens die kat ook want recht van de sterkste maar is het daarom aanvaardbaar ...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 11:37   #491
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
moeten dierenrechten in de volgende legislatuur meer aandacht krijgen of vind u al die dierenrechten maar niets ? waarom wel / niet ?

ik vind alvast dat dierenrechten veel meer aandacht moeten krijgen.

Wat vind u ? graag uw mening
Bedoel je, zoals Gaia voorstelt om alle eten van vlees te verbieden. En vleeseters zoals hond en kat verplicht op groenten en fruit te zetten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 11:45   #492
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Ik denk dat dierproeven toch een noodzakelijk kwaad zijn hoor.
Hoe ga je geneesmiddelen ontwikkelen die levensreddend zijn voor de mens?
Of fundamenteel wetenschappelijk onderzoek naar het menselijk lichaam waarbij tests op dieren onvermijdelijk zijn om bepaalde theorieen te staven.

Pelsdieren in een klein hokje steken louter voor de pels vind ik dan een pak minder ethisch.

Anderzijds zouden deze dieren er niet zijn als ze niet speciaal voor de pels zouden gekweekt worden. Tenslotte zijn dieren er dankzij de mens, zijn ze zijn eigendom en dienen ze het welzijn van de mens.
Zoals ik al zei, indien het ons goed uitkomt. Ik deel die mening niet.

De kennis die men tot nu toe heeft moet men gebruiken anders zou het leed nog voor niets geweest zijn maar het moet gewoon stoppen. Men moet maar andere dingen proberen om onderzoek te doen.

Opnieuw, gemakelijk als je mens bent é, zeggen dat het een noodzakelijk kwaad is. Ik veronderstel dat ook jij het een noodzakelijk kwaad noemt indien men het met ons zou kunnen doen?

Dieren zijn er dankzij de mens? Die moet je mij eens uitleggen.
Oud 29 augustus 2007, 11:50   #493
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat het over aanvaardbaarheid of over recht hebben tot ? aanvaardbaar neen recht waarom niet .... ik ben tenslotte de sterkste.. (survival of the fittest) Heeft mijn hond of kat het recht om die muis te behandelen als een stuk speelgoed... volgens jou niet maar volgens mij wel en volgens die kat ook want recht van de sterkste maar is het daarom aanvaardbaar ...
Hoe kun je vinden dat je het recht hebt en het toch onaanvaardbaar vinden? Die 2 gaan volgens mij niet samen.

Maar goed, ik vind het onaanvaardbaar en vind dus niet dat wij het recht hebben. Zowiezo ook aan jou, een gemakelijke uitspraak indien je aan de sterkste kant staat é.

Laatst gewijzigd door illwill : 29 augustus 2007 om 11:51.
Oud 29 augustus 2007, 11:50   #494
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar het moet gewoon stoppen. Men moet maar andere dingen proberen om onderzoek te doen.
Als het allemaal maar zo simpel was als sommige mensen hun denkpatronen. Dierenproeven kosten gigantisch veel, denk je dat de industrie en de laboratoria niet op zoek zijn naar alternatieven? En het feit dat ondanks de kostprijs er toch nog steeds gebruik gemaakt wordt van proefdieren, wat zegt je dat?

Citaat:
Opnieuw, gemakelijk als je mens bent é, zeggen dat het een noodzakelijk kwaad is. Ik veronderstel dat ook jij het een noodzakelijk kwaad noemt indien men het met ons zou kunnen doen?
Als je sommige adepten moet geloven, worden er continu mensen abducted om proeven op te doen.
Oud 29 augustus 2007, 11:52   #495
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Bedoel je, zoals Gaia voorstelt om alle eten van vlees te verbieden. En vleeseters zoals hond en kat verplicht op groenten en fruit te zetten.
Ik alvast niet.

Pijn lijden, dat is hetgeen dat niet mag.
Oud 29 augustus 2007, 11:54   #496
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik alvast niet.

Pijn lijden, dat is hetgeen dat niet mag.
en dat mag ook niet, dat heeft de wetgever al bepaald.
Oud 29 augustus 2007, 11:55   #497
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het allemaal maar zo simpel was als sommige mensen hun denkpatronen. Dierenproeven kosten gigantisch veel, denk je dat de industrie en de laboratoria niet op zoek zijn naar alternatieven? En het feit dat ondanks de kostprijs er toch nog steeds gebruik gemaakt wordt van proefdieren, wat zegt je dat?

Als je sommige adepten moet geloven, worden er continu mensen abducted om proeven op te doen.
Wat mij dat zegt...euhm, dat het niet genoeg kan kosten, dat het nog steeds verboden moet worden, dat dieren nog steeds lijden tot men iets anders heeft gevonden, het zegt mij dus evenveel als een minuut geleden.

Dat zou kunnen, ik weet het niet, wat ik wel weet is dat het niets goedkeurt.
Oud 29 augustus 2007, 11:56   #498
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en dat mag ook niet, dat heeft de wetgever al bepaald.
Op papier misschien, voor sommige gevallen in sommige omgevingen.
Dieren blijven lijden ondanks jou wetgever.
Oud 29 augustus 2007, 12:14   #499
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dieren zijn er dankzij de mens? Die moet je mij eens uitleggen.
Itt tot in het wild levende dieren kweekt de mens zijn eigen voedsel. En dieren horen daarbij. Dat is nl veel efficienter dan telkens jacht te maken op een wilde kip of zo
Des te meer mensen des te meer kippen er zullen zijn.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 12:26   #500
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Itt tot in het wild levende dieren kweekt de mens zijn eigen voedsel. En dieren horen daarbij. Dat is nl veel efficienter dan telkens jacht te maken op een wilde kip of zo
Des te meer mensen des te meer kippen er zullen zijn.
Ah ok, op die manier ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be