![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Minister
|
![]() Ben ik nu zo dom of ziet bijna niemand dat het die moslima's niet echt te doen is om een kerstboom of paaseieren maar om het principe. Als een hoofddoek niet mag vanwege neutraliteit moeten die ook maar verbannen worden op hun werkvloer.
Wat niet wegneemt dat ik vind dat ze dat in onze cultuur niet te eisen hebben maar dit geheel terzijde. Ik begrijp hun manier van redeneren wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik niet, Een hoofddoek is een teken van geloof. Een kerstboom of paashaas niet, dit zijn culturele tradities. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Minister
|
![]() Euh... net zoals ik nog niet goed wakker of met mijn voeten aan't spelen?
![]() Heel veel moslims noemen hun zoon Mohammed. Als er 10 geboren worden zijn er mss 4 Mohammedjes bij. De Vlamingen geven hun kinderen verschillende namen, 10 keer een ander naam dus. Als er dus 10 moslima's bevallen en 10 vlammse madammen zijn er 4 Mohameds geboren, 1 Ben, 1Kenji, 1Abdel, 1Wouter.... vandaar dat de meestgekozen naam in het brusselse Mohammed is. Snappie? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan is het niet meer een aparte naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Minister
|
![]() Nu snap ik het niet meer... moslims willen niet persé een aparte naam, de meeste Vlamingen (jammergenoeg) wel.
Even off-topic maar ik vind dat jammer omdat er naar mijn bescheiden mening daardoor veel kinderen met een belachelijke naam rondlopen momenteel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je meent dat het om verbanden gaat ipv symbolen, zijn we nog lang niet zoet. Zo kun je dan pleiten om bijvoorbeeld de scholen en klinieken af te schaffen omdat ze verband houden met de Roomse kerk. Laten we wel wezen. Het gaat om religieuse symbolen. Ik dacht dat jij toch altijd wist waarover het precies ging? Citaat:
Citaat:
Ik dacht wel dat je het weer beter ging weten dan wat zwart op wit in wikipedia staat. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opz ich is het geen belachelijke naam (ik vind hope, rolex, appel, enz... belachelijke namen) maar wel een naam dat niet past in onze cultuur. Men blijft zich onderscheiden hierdoor. Indien men plaatselijke namen gebruikt zou dit de integratie en acceptatie bevorderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie wilt er nu met Raf geassocieerd worden. ![]() Laatst gewijzigd door Vorenus : 24 augustus 2007 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis is het 'verplicht' dat moslims hun kids islamitische namen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Steun de moslim's maar in hun ultieme strijd naar hun ideale levensbeeld. Bedenk wel dat je fototje genoeg reden zal zijn om je "bruinedreef-radar" voorgoed buiten werking te stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 24 augustus 2007 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar het vette vind ik toch belangerijk ook... Ik in feite ook... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort op het internet een volledig nieuwe versie van Wikipedia....de RAFIPEDIA !!!!!
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maa maakt dat dat kindje in dat kribbeke, in dat stalletje, onder dien boom, dan traditie, of is het toch nog een voorstelling van Jezus christus, zoon van god? Tegen elke kleine zegt men, morgen zijn ze daar, de klokken van rome, die u eitjes brengt omdat de vasten is gedaan... Is het dan in functie van geloof, of traditie? Moeilijk vraag... Laatst gewijzigd door Zyp : 24 augustus 2007 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die stal is geen onderdeel van de Kerstboom. |
|
![]() |
![]() |