Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een confederatie Nederland-Vlaanderen komen?
Ja, ik wil een confederatie Nederland-Vlaanderen 46 52,87%
Nee, Vlaanderen moet een deel worden van het unitaire Nederland 14 16,09%
Nee, Vlaanderen blijft bij België 16 18,39%
Nee, Vlaanderen moet na zijn onafhankelijkheid geen staatkundige toenadering zoeken tot Nederland 11 12,64%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2018, 13:25   #481
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik krijg zo de indruk dat gij zelf ook 'n Ollander zijt die van ondervinding spreekt!

Norbert
Jammer genoeg komen er geen bedriegers bij ons langs. Anders zit in de kortst mogelijke tijd bij de politie.
Nooit gedacht om filmpjes van zulk soort bedriegers te maken. Bij ons plaatsen we die gewoon op internet of gaan we er mee naar de politie.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 september 2018 om 13:29.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 13:26   #482
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is niet wat ik schrijf. Jij schrijft kan het bedrijf ten goede komen, ik schrijf moet het bedrijf ten goede komen. Een heel groot verschil.
Moet? Als een bedrijfsleider niet openstaat voor ideeën (ook voor wat eerst maar niets lijkt), zal het nooit iets worden. Het gaat om de mentaliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 13:28   #483
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Moet? Als een bedrijfsleider niet openstaat voor ideeën (ook voor wat eerst maar niets lijkt), zal het nooit iets worden. Het gaat om de mentaliteit.
Zolang het ideeën zijn die geld voor het bedrijf en de aandeelhouders opbrengen, is het goed.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 13:30   #484
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang het ideeën zijn die geld voor het bedrijf en de aandeelhouders opbrengen, is het goed.
U gaat ervan uit dat ieder idee dat geïmplementeerd wordt, uiteindelijk rendement geeft?
Oud 15 september 2018, 13:32   #485
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
U gaat ervan uit dat ieder idee dat geïmplementeerd wordt, uiteindelijk rendement geeft?
Als dat niet de bedoeling is, zie ik niet in waarom je het idee zou implementeren.
Oud 15 september 2018, 13:34   #486
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat niet de bedoeling is, zie ik niet in waarom je het idee zou implementeren.
Dan ontgaat u er toch iets. Soms brengt de uitwerking van een idee niet het gewenste resultaat op. Dan stuurt men bij.
Oud 15 september 2018, 13:35   #487
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Terecht ook denk ik, je moet je aanpassen aan het bedrijf en het en de locale cultuur. Verder kijk ik zelf ook bij een sollicitatie naar de cultuur van het bedrijf. Grappig, reden dat veel mensen weggaan bij een bedrijf is vanwege een slechte chemie met de leidinggevende of patroon.
Ik heb dat ook al dikwijls tegen een Nederlander gezegd dat hij zich moest aanpassen.. Maar het hielp niet!

Norbert
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 13:36   #488
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dan ontgaat u er toch iets. Soms brengt de uitwerking van een idee niet het gewenste resultaat op. Dan stuurt men bij.
Dat ontgaat u er toch iets. In de meeste gevallen schaft men een idee dat niet het gewenste resultaat heeft af teneinde niet verder de kosten te laten oplopen.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 15 september 2018 om 13:36.
Oud 15 september 2018, 13:44   #489
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ontgaat u er toch iets. In de meeste gevallen schaft men een idee dat niet het gewenste resultaat heeft af teneinde niet verder de kosten te laten oplopen.
Dat ontgaat me niet. Alleen: u geeft iets toe, nl. soms komt er iets nieuws in een bedrijf dat toch niet het gewenst resultaat geeft. U beweerde eerst dat ideeën alleen maar worden uitgewerkt als ze ook resultaat opleveren. Eerst moet echter de invoering komen, dan pas de evaluatie.
Oud 15 september 2018, 13:45   #490
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook al dikwijls tegen een Nederlander gezegd dat hij zich moest aanpassen.. Maar het hielp niet!
Hoe moet een Zeeuws-Vlaming zich dan wel aanpassen? U beweert toch dat de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen dezelfde mentaliteit en cultuur hebben als die van Belgisch-Vlaanderen?
Oud 15 september 2018, 14:08   #491
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Strandkruier, we leven in 2018. De mobiliteit is sterk toegenomen, de vriendenkring van de meeste mensen beperkt zich niet tot het eigen dorp... Ook al woon ik in Waregem, ik ken Nederland heel goed. Ik heb er vrienden, ga er geregeld (laatst was ik in Groningen) en mijn vrouw en mezelf gaan er vaak winkelen. Ons gezin is immers niet van de kleinste en de prijsverschillen maken dat een ritje naar Zeeuws-Vlaanderen er zo wordt uitgehaald.

Uw discours vertoont trouwens een heel opvallend element: eerder beweerde u dat de Zeeuws-Vlamingen dezelfde mentaliteit hebben als de Belgisch-Vlamingen, maar nu zwaait u met "ik woon in Assenede, dus weet ik dat Nederlanders gierig en vraatzuchtig zijn".

Hoezo? Daar in de grensstreek hebben ze toch aan beide kanten van de grens dezelfde mentaliteit?

Ik zie in u slechts een ouderwetse Ollanderhater, verstrikt in het belgicistisch moeras van "wij tegenover zij".
De Zeeuws-Vlamingen, als zij daar in Zeeuws-Vlaanderen zelf geboren zijn, ook uit Zeeuws-Vlaamse ouders en grootouders, vertonen inderdaad veel overeenkomsten met ons, Vlamingen. Zelfs voor hun thuistaal geldt dat want in Zeeuws-Vlaanderen worden nog veel Oost-Vlaamse dialecten gesproken. Dat zijn nog allemaal de echte Zeeuws-Vlamingen maar er zijn er jammer genoeg ook andere. Ik kan ze er zo tussenuit pikken.
Ik ben geen echte Ollanderhater. Ik kan met heel wat Nederlanders goed opschieten maar ik weet dat er onder Nederlanders mensen zijn waar wij, Belgen, heel goed moeten voor oppassen.

Norbert
Oud 15 september 2018, 14:13   #492
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoe moet een Zeeuws-Vlaming zich dan wel aanpassen? U beweert toch dat de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen dezelfde mentaliteit en cultuur hebben als die van Belgisch-Vlaanderen?
Ik sprak over Nederlanders, niet over Zeeuws-Vlamingen. Zeeuws-Vlamingen zijn trouwens geen Nederlanders ook. Want als een Nederlander door de tunnel naar Terneuzen rijdt en hij bereikt het eindpunt in Terneuzen dan zegt hij dat hij in België is, dit terwijl België toch nog 30 km verderop ligt.

Norbert
Oud 15 september 2018, 15:03   #493
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik sprak over Nederlanders, niet over Zeeuws-Vlamingen. Zeeuws-Vlamingen zijn trouwens geen Nederlanders ook. Want als een Nederlander door de tunnel naar Terneuzen rijdt en hij bereikt het eindpunt in Terneuzen dan zegt hij dat hij in België is, dit terwijl België toch nog 30 km verderop ligt.

Norbert
Nou sommes tous de Belges, ofwel wij zijn allemaal Nederlanders.
Oud 15 september 2018, 16:09   #494
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Beelden zeggen meer als woorden....

Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 september 2018 om 16:27.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2018, 16:30   #495
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Norbert
Dan is hij inderdaad in Vlaanderen.
Oud 15 september 2018, 17:11   #496
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
De reactie van Strandkruier gaat trouwens niet verder dan de uiterlijkheden. Net zoals mensen hier bij ons soms verontwaardigd reageren op het uitdunnen van een bos en het verwijderen van exoten. Dat gebeurt vanuit een bepaalde visie en met een bepaald doel. En met toelating van de overheid. Alleen: mensen vinden dat het bos er plotseling lelijk uitziet en dan grijpen ze naar de pen. Emotioneel. Meer niet.
Een natuurramp veroorzaken en die dan verpakken als een 'ecologisch verantwoorde ingreep.' Daar zijt gij mee bezig, jong. Die kokkels in Biervliet waren geen exoten, hé? Die waren voeding voor de zeevogels. Er zullen die zomer wel veel van die vogels verhongerd geweest zijn als ge bedenkt dat zo'n schelpenvissersboot in één keer tot 30 ton schelpen kon opvissen om volledig volgeladen te geraken. Die vissers werden er trouwens rijk van, zo heb ik me laten wijsmaken, want hun grootste afnemers zijn nog de Italianen die traditioneel verwoede schelpdiereters zijn.

Norbert
Oud 15 september 2018, 17:18   #497
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Zeeuws-Vlamingen, als zij daar in Zeeuws-Vlaanderen zelf geboren zijn, ook uit Zeeuws-Vlaamse ouders en grootouders, vertonen inderdaad veel overeenkomsten met ons, Vlamingen. Zelfs voor hun thuistaal geldt dat want in Zeeuws-Vlaanderen worden nog veel Oost-Vlaamse dialecten gesproken. Dat zijn nog allemaal de echte Zeeuws-Vlamingen maar er zijn er jammer genoeg ook andere. Ik kan ze er zo tussenuit pikken.
Het dialect van Sluis en Aardenburg is geen Oost-Vlaams. Oost-Vlaams getint is wel bijvoorbeeld het dialect van Axel.

Wat zijn trouwens "echte" Zeeuws-Vlamingen? Enkel wie dialect spreekt? Merkwaardige definitie... Is een "echte" Gentenaar dan iemand die het Gents dialect spreekt? Dan is Gent wel bevolkt door een pak "valse" Gentenaars, hoor. Dan zwijg ik nog over de Brugge, waar het dialect op sterven na dood is.

Feit is dat u zich tegenspreekt: u verwijt de Nederlanders van alles en nog wat. En de reden die u aanhaalt, is uw woonst nabij de grens. Alleen: aan de andere kant van de grens wonen Zeeuws-Vlamingen. Begint u over "Nederlanders" dan stroomt de azijn uit uw koker. Neemt u het woord "Zeeuws-Vlaming" in de mond, dan is het schijnbaar plotseling anders. Zeeuws-Vlaminge zijn evenwel Nederlanders. In hart en nieren. Met volle overtuiging.
Oud 15 september 2018, 17:18   #498
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een natuurramp veroorzaken en die dan verpakken als een 'ecologisch verantwoorde ingreep.' Daar zijt gij mee bezig, jong. Die kokkels in Biervliet waren geen exoten, hé? Die waren voeding voor de zeevogels. Er zullen die zomer wel veel van die vogels verhongerd geweest zijn als ge bedenkt dat zo'n schelpenvissersboot in één keer tot 30 ton schelpen kon opvissen om volledig volgeladen te geraken. Die vissers werden er trouwens rijk van, zo heb ik me laten wijsmaken, want hun grootste afnemers zijn nog de Italianen die traditioneel verwoede schelpdiereters zijn.
Natuurramp.. Jaja. Blijkbaar niet gebarsten van de eerste leugen.
Oud 15 september 2018, 17:20   #499
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is een giller! Zeeuws-Vlamingen zouden geen Nederlanders zijn... De grens is nochtans heel duidelijk als je van Maldegem komt en naar Eede rijdt. Je ziet het aan de wegen, aan de fietspaden, aan de stedebouw, aan de nog mooie open ruimte (terwijl je aan Maldegemse kant lintbebouwing en verspreide bewoning hebt). Enzovoort.

Zeeuws-Vlaanderen is zo Nederlands als maar kan zijn. En gelukkig maar!
Oud 15 september 2018, 17:21   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen echte Ollanderhater. Ik kan met heel wat Nederlanders goed opschieten maar ik weet dat er onder Nederlanders mensen zijn waar wij, Belgen, heel goed moeten voor oppassen.
In al uw vorige berichten spuit vitriool. U bent een pure Ollanderhater, ook al ontkent u het nu.

Als ik mij niet vergis, lopen er onder de Belgen ook mensen waar wij, Belgen, heel goed moeten voor oppassen. De Belgische gevangenissen zitten niets voor niet overvol... Of zitten daar geen Belgen of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be