![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent blijkbaar de tegenhanger van Stalin, maar dan iets rechtser ![]() Kom maar af met de successen van je Friedman. We gaan lachen ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 4 november 2007 om 02:02. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
nogmaals, het zou je sieren mocht je je gereutel beperken tot datgene waar je wél iets van af weet. Citaat:
Je zou beter moeten weten: ik heb geen goeroe's. In tegenstelling tot... Lees misschien eens het rapport van de FOD Economie in plaats van met slogannetjes te lopen zwaaien. Die 'armoedegrens' is op geen enkele manier gerelateerd aan de cost of living, aan enig bestedingspatroon of aan enige reële behoeftigheid. Het is een statistische oefening, die enkel zin heeft om de inkomstenverdeling op Europese schaal te vergelijken. Zoals gewoonlijk, willen botteriken daar weer andere zaken in lezen. Slappe thee, Eric. ([SIZE=-1]http://economie.fgov.be/informations/crossing/pdf/Trefpunt2006_4A.pdf[/SIZE] ) Citaat:
Wil je één bewijs? Een tastbaar bewijs? Vanwaar komt je koopkracht om je die computer aan te schaffen waarmee je nu al repliek na repliek vol nonsens zit te spuien in deze draad? Maar soit, ga nog wat Naomi Klein lezen en geloof dan maar dat zij haar geleuter baseert op 'harde feiten en cijfers'... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#483 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() En: tot welke guru,school enz... zou ik dan wel behoren??? ![]() ![]() Citaat:
Er is nog steeds, ondanks de decapitatie van 1789 van de ergste gevallen, een soort van elitaire denkers die het evident vinden dat een economisch-politiek systeem enkel maar dient om te zorgen dat een beperkte elite nooit haar privileges verliest maar integendeel regelmatig kan uitbreiden. Deze schijnen nog steeds in alle landen van de wereld, gaande van de gruwelijkste Idi Amins tot de eigenlijk even afschuwelijke Reagans, Thatchers, Pinochets in hun droevig opzet te slagen. Toch zijn er landen waar men er in geslaagd is van de ellende die ze, uit achteloosheid, uit perversie of uit doodgewone onverschillige pretentie, hebben aangericht bij de mensen die niet tot hun chichi groepje behoren te beperken. Sociaal democraten, sociale partijen en vakbonden, gesteund door consumentengroepen en het sociaal-politiek-culturele middenveld remden hun grijpgrage handjes af en zorgden voor een leefbaarder klimaat voor de niet-profiteurs "eerste kategorie A". Jij ontkent de miserie, of je vindt ze "onvermijdelijk". Ik doe dit niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik doorprik enkel het al te gemakkelijke refereren naar 'straffe statistiekjes' die niet tot doel hebben om de reële armoede in kaart te brengen. Ik zie jou dat overigens ook niet met enige 'harde argumentatie' ontkennen. Kijk, dat is nou het verschil tussen ons beiden: jij leest een kop in een gazet of een artikeltje op het www en je bent er meteen mee weg. Bij mij wekt zoiets nieuwsgierigheid (en toegegeven, argwaan) op. Ik ga dat rapport dus opzoeken en lezen... en de lectuur verraadt meteen een heel andere realiteit dan deze die het journaille (door de band niet echt de meest intelligente mensensoort) zo triomfantelijk trompettert én hetgeen door de Eric's (of Erik's) van deze wereld wordt ge-echoot. Maar fulmineer jij vooral rustig verder... Laat je door de realiteit van e.e.a. niet van de wijs brengen. Proficiat trouwens met je zoveelste stukje historisch revisionisme. Ondertussen sta je intellectueel zowat compleet met de broek op de enkels te debiteren. De aanblik wordt me iets té zielig.
![]() |
![]() |
#485 |
|
![]() parole, parole parole
![]() |
![]() |
![]() |