Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2007, 21:12   #481
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg alleen dat de godsdiensten in het verleden de grote oorzaak zijn van veel armoede. Alles moest blijven zoals het was. Nu nog in achtergebleven ismamlanden. Ongebreideld kapitalisme en consumptie is zeker te verwerpen. Absoluut. Een sociaal liberalisme, dat lijkt me wat.

Maar antwoordt u eens op mijn vraag:
Is er in de islam ook iets voorzien voor vrouwen in de hemel?
[master-yoda-mode]my,my, soon oscar u win, u absurdity really win oscar for, for the stupid questions most every time ![/master-yoda-mode]

Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 november 2007 om 21:13.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:12   #482
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fikr_El7or Bekijk bericht
Haahah .. welke wetenschapper of onderzoeker zegt dat ? hé ik heb het over de islam tot en met 1924 , ok ?

graag antwoord

Mvg
Yahya
Ik vroeg u eerst me eens te zeggen welke heerlijkheden voorzien zijn voor de vrouwen in de moslimhemel. Kunt u mij een soera in de koran aanhalen waar dit staat? Dan zal ik ingaan op uw islam tot en met 1924.

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:14   #483
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar antwoordt u eens op mijn vraag:
Is er in de islam ook iets voorzien voor vrouwen in de hemel?
Alle moslims in het Paradijs krijgen wat ze willen en genoeg .. dus alle behoeften worden bevredigd.

Mvg
Yahya
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:15   #484
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
[master-yoda-mode]my,my, soon oscar u win, u absurdity really win oscar for, for the stupid questions most every time ![/master-yoda-mode]
U moogt ook antwoorden op de vraag wat voorzien is door de koran voor de deugdzame islamvrouwen in de hemel. Volgens mij is er niet zoveel voorzien. Maar ik weet het niet echt en daarom vraag ik het aan een islamkenner zoals u en F..

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:15.
Oud 13 november 2007, 21:19   #485
Lincoln

Standaard

Citaat:
U moogt ook antwoorden op de vraag wat voorzien is door de koran voor de deugdzame islamvrouwen in de hemel. Volgens mij is er niet zoveel voorzien. Maar ik weet het niet echt en daarom vraag ik het aan een islamkenner zoals u en F..
Flikker op zeg met uw stomme vragen, u bent hier aan het schofferen niets anders,. Denk jij dat gelijkwaardigheid bij zowel de mannen als bij de vrouwen niet bestaat ?
Oud 13 november 2007, 21:20   #486
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle moslims in het Paradijs krijgen wat ze willen en genoeg .. dus alle behoeften worden bevredigd.

Mvg
Yahya
Dat is niet wat ik u vraag. Voor de mannen zijn er specifieke dingen voorzien. Wat is er voor de vrouwen voorzien. Want dat vrouwen bediend worden door 'hoeri's', animeermeisjes dus, dat lijkt me voor hen niet zo aantrekkelijk voor hen.

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:20.
Oud 13 november 2007, 21:22   #487
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Flikker op zeg met uw stomme vragen, u bent hier aan het schofferen niets anders,. Denk jij dat gelijkwaardigheid bij zowel de mannen als bij de vrouwen niet bestaat ?
Neen, er staat in de koran dat mannen beschikking krijgen over huri's. En de negen echte beschrijvingen van het paradijs hebben alle betrekking op de beloning van mannen: zij krijgen de beschikking over de hoeri’s, maagden met de grote ogen en de blijvende jeugd (volgens de latere traditie: 70 of 72 in aantal).

Wat krijgen vrouwen? Dit is gewoon een gerechtvaardigde vraag, ook al lijkt die u provocerend. Is helemaal niet zo bedoeld.

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:28.
Oud 13 november 2007, 21:24   #488
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevoelig onderwerp?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:31   #489
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik u vraag. Voor de mannen zijn er specifieke dingen voorzien. Wat is er voor de vrouwen voorzien. Want dat vrouwen bediend worden door 'hoeri's', animeermeisjes dus, dat lijkt me voor hen niet zo aantrekkelijk voor hen.
Kijk het maakt niet uit wat er voorzien of niet voorzien is, iedereen krijgt wat hij/zij wilt en maakt niet uit hoeveel, wat en hoe en op welke manier, .. etc. KLAAR!
"De mannen en vrouwen die zich (aan God) hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt."

(Koran 33:35)

"Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan."

(Koran 4:124)

"Toen verhoorde hun Heer hen: "Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw, jullie horen bij elkaar. ...""

(Koran 3:195)

Als je twee kinderen hebt en kind 1 wilt meer eten dan kind 2, kind 1 wilt een fiets en kind 2 wilt playsation dan handel jij niet met gelijkheid maar wel met rechtvaardigheid want ja kind 1 wilt geen playstation en wilt al die eten op tafel helemaal niet maar gewoon een broodje kaas is genoeg ... !!!

Jij nu snappen ?

Mvg
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 november 2007 om 21:33.
Oud 13 november 2007, 21:42   #490
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk het maakt niet uit wat er voorzien of niet voorzien is, iedereen krijgt wat hij/zij wilt en maakt niet uit hoeveel, wat en hoe en op welke manier, .. etc. KLAAR!
"De mannen en vrouwen die zich (aan God) hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de onderdanige mannen en vrouwen, de geduldig en volhardende mannen en vrouwen, de deemoedige mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, de mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaargemaakt."
(Koran 33:35)
"Maar wie - hetzij man of vrouw - deugdelijke daden doet als gelovige, zij zullen de tuin binnengaan en jullie wordt nog niet zoveel als de holte in een dadelpit onrecht aangedaan."
(Koran 4:124)
"Toen verhoorde hun Heer hen: "Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw, jullie horen bij elkaar. ...""
(Koran 3:195)
Als je twee kinderen hebt en kind 1 wilt meer eten dan kind 2, kind 1 wilt een fiets en kind 2 wilt playsation dan handel jij niet met gelijkheid maar wel met rechtvaardigheid want ja kind 1 wilt geen playstation en wilt al die eten op tafel helemaal niet maar gewoon een broodje kaas is genoeg ... !!!

Jij nu snappen ?

Mvg
Yahya
Dat de mannen en vrouwen, die goed geleefd hebben, het paradijs binnen gaan dat wisten we reeds. Dat gebeurt ook zo bij de christenen. Bij de joden weet ik het niet zo.

Maar daar gaat het niet over. De koran beschrijft de heerlijkheden die de mannen tegemoet gaan in het paradijs. Nu, de vraag die ik u stel is: welke geneugten heeft de koran voorzien voor de de vrouwen. Kunt u een soera aanhalen van de koran waar een beloning voor de islamitische vrouw wordt beschreven zoals bij de mannen?

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:45.
Oud 13 november 2007, 21:45   #491
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
welke geneugten heeft de koran voorzien voor de de vrouwen. Kunt u een soera aanhalen van de koran waar een beloning voor de islamitische vrouw wordt beschreven zoals bij de mannen?

Alles wat ze willen .. al hun behoeftes worden bevredigd en maakt niet uit hoe, wat en hoeveel ... dat kiezen ze zelf ?

verstaan ?

groetjes
yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 november 2007 om 21:50.
Oud 13 november 2007, 21:52   #492
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles wat ze willen .. al hun behoeftes worden bevredigd en maakt niet uit hoe, wat en hoeveel ... dat kiezen ze zelf ?

verstaan ?

groetjes
yahya

Dat is net het leuke aan al die zogenaamde heilige boeken. Je kunt ze net zoveel interpreteren tot je iets van je gading vindt. Maakt niet w�*t, als je maar lang genoeg zoekt.

En als je niets kunt vinden, dan verzin je maar wat. Altijd prijs.

PS. Hoe zit het met het antwoord op de vraag die ik al drie maal heb gesteld?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 november 2007 om 21:53.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 21:55   #493
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Dat is net het leuke aan al die zogenaamde heilige boeken. Je kunt ze net zoveel interpreteren tot je iets van je gading vindt. Maakt niet w�*t, als je maar lang genoeg zoekt.

En als je niets kunt vinden, dan verzin je maar wat. Altijd prijs.

PS. Hoe zit het met het antwoord op de vraag die ik al drie maal heb gesteld?

Mag ik dan weten wat jij bedoelt met een voorbeelde en referentie aub ?

Dank je.

Mvg
Yahya
Oud 13 november 2007, 21:55   #494
system
Banneling

Standaard

Citaat:

verstaan ?

groetjes
yahya
Maar waarom wordt niet beschreven in de koran wat vrouwen mogen verwachten in het paradijs terwijl dat wel zo beschreven wordt voor mannen?

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 21:55.
Oud 13 november 2007, 22:00   #495
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik dan weten wat jij bedoelt met een voorbeelde en referentie aub ?

Dank je.

Mvg
Yahya

Wens je een voorbeeldje? Herlees je eigen opgestarte topic maar eens.

Gerichte en to the point vragen ga je uit de weg door ze te negeren. Verder doe je niets anders dan ofwel doordrammen met steeds maar dezelfde post ofwel draai je rond de pot door de meest uiteenlopende koranverzen te citeren dat het niet mooi meer is.

Gewogen en veel te licht bevonden, mijn beste.

Citaat:
PS. Hoe zit het met het antwoord op de vraag die ik al vier maal heb gesteld?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 13 november 2007 om 22:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:01   #496
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus als ik het goed begrijp; een moslima die 77 jonge mooie mannen wil die altijd klaarstaan en eeuwig jong blijven, dan komt dat in orde? Ik bedoel; het is een paradijs waar ik alles krijg wat ik wil, een fiets of playstation lijkt me niets maar uit nieuwsgierigheid'kunnen die mannen wel?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2007, 22:30   #497
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp; een moslima die 77 jonge mooie mannen wil die altijd klaarstaan en eeuwig jong blijven, dan komt dat in orde? Ik bedoel; het is een paradijs waar ik alles krijg wat ik wil, een fiets of playstation lijkt me niets maar uit nieuwsgierigheid'kunnen die mannen wel?
Neen neen, er staat in de koran dat mannen het gezelschap krijgen van 71 eeuwig jonge 71 huri's, niet dat vrouwen het gezelschap krijgen van 71 eeuwig jonge mannen.

Laatst gewijzigd door system : 13 november 2007 om 22:32.
Oud 13 november 2007, 22:53   #498
Lincoln

Standaard

Citaat:
Neen, er staat in de koran dat mannen beschikking krijgen over huri's. En de negen echte beschrijvingen van het paradijs hebben alle betrekking op de beloning van mannen: zij krijgen de beschikking over de hoeri’s, maagden met de grote ogen en de blijvende jeugd (volgens de latere traditie: 70 of 72 in aantal).

Wat krijgen vrouwen? Dit is gewoon een gerechtvaardigde vraag, ook al lijkt die u provocerend. Is helemaal niet zo bedoeld.
Ze zijn baasjes over hun mannen, dat er geen meldingen staan in de koran over de sex-geneugjes voor de vrouwen is heel simpel te verklaren !

Namelijk, de vrouwen zijn niet zo over-ge-sext tot in hun hoofden zoals de mannen, de mannen lopen altijd met een penis in hun hoofd !

En dat is wetenschappelijk bewezen, mannen denken vaker aan sex dan vrouwen !
Oud 13 november 2007, 22:53   #499
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar waarom wordt niet beschreven in de koran wat vrouwen mogen verwachten in het paradijs terwijl dat wel zo beschreven wordt voor mannen?
Wat bedoel jij beschreven? en waarom moet het beschreven wordt en wie zegt dat ?? het is genoeg om te weten dan men alles krijgt wat hij wilt => meer dan genoeg!

Wat staat er in de koran en waar, welk vers , beschrijvingen van wat de mannen krijgen ?

Groetjes
Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 13 november 2007 om 22:54.
Oud 13 november 2007, 22:55   #500
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Gevoelig onderwerp?
Yup, 'k wordt hard aangepakt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be