Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie groentje-18
1 1 5,00%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 2 10,00%
8 3 15,00%
8.5 1 5,00%
9 2 10,00%
9.5 3 15,00%
10 8 40,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2007, 16:56   #481
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Eindelijk komen we to the point!
Dat variëert afhankelijk van hoe ik me voel. Maar in wat voor outfit je me ook tegenkomt de basis blijft toch altijd dat ik er minimum lief, schattig en ook wel aantrekkelijk wil uitzien.
Overdag draag ik meestal gewoon een bootcut jeans, of zo eentje met rechte pijpen zoals tegenwoordig meer in is, met daarop (uiteraard) van die half hoge tot lage zwarte laarsjes van suède met een stevige zes centimeter hoge hak eronder.
Ofwel draag ik van die pumps die ik in de meeste kleuren van de regenboog heb met naaldhakjes. Ik heb ook van die heel spannende hoge witte laarsjes met een hoge naaldhak. Ze zijn één van mijn meest geslaagde aankopen ooit. Ik heb ook wit-roze bikkembergssportschoentjes voor als ik ga sporten, en de rest van mijn outfit is natuurlijk ook bijpassend dan.
Ik heb een paar van die viscose broeken die tot net boven de knie komen met vanonderen een stukje omgeslagen pijp. Met een riem erop, een korte zwarte getailleerde wollen jas met riem en van die halfhoge of lage laarsjes met hakken staat dat heel erg vrouwelijk en ook wel zakelijk/zelfverzekerd vind ik.
Als ik nog zelfverzekerder ben durf ik ook wel eens een minirokje dragen. Maar dat is wel schaatsen op dun ijs, want je moet goed opletten met wat je het combineert zodat je niet goedkoop overkomt dan vind ik. Meestal worden dat met panty's en een dikke blouse met colkraag die niets verhult, en natuurlijk laarsjes.
Aan topjes heb ik een broertje dood, ik denk dat mijn mama me buitengooit als ik nog één keer met een blousje binnenkom. Maar ze zijn allemaal zo mooi. Ik heb ze in alle kleuren, maar vooral in roze of paars, bruin en zwart. Meestal koop ik getailleerde modellen die mijn figuur flatteren. Een groot probleem dat ik heb is dat deze vaak te speciaal zijn om op een gewone doordeweekse dag aan te doen. Als ik dat wel doe krijg ik de serieuze vraag of zodadelijk naar een feest moet...

Last but not least ben ik ook gek van kleedjes en rokken. Hoe sierlijker hoe beter. De laatste tijd zijn zo van die heel rechte stijve rokken die vanonderen meer naar binnen vallen weer in merk ik. Zo ga ik me er toch ook (minstens) één aanschaffen , want ik vind dat er mooi verfijnd, vrouwelijk en zakelijk uitzien. Van die kleedjes die mooi aansluiten bij je lichaam en een breed zwaai rokje hebben vind ik geweldig leuk, liefst in zomerse en speelse kleuren. Maar ik heb ook echte retro-70ies modellen en natuurlijk meer donkere exemplaren voor de wat sjiekere avond of cocktailfeestjes. En wat galajurken voor bij de gelegenheid. Mijn voorkeur valt dan meestal op hetzelfde: een goed strak en nauwaansluitend topje, en een rok die wat breder en heel lang is, of heel soepel valt.

Als het allemaal nog wat officieler moet zijn draag ik ook wel eens een hemd met daarover een blouse en daarop een netjes zwarte of grijze geklede broek. Natuurlijk heb ik ook een paar van die volledige kostuumpjes in mijn kast liggen. Dat kan ook heel mooi zijn mits het heel goed (bij je) past, vind ik.

De huidige mode met van die lang vallende maar mooi getailleerde (wollen) blouses waarbij je een brede riem aandoet rond je taille vind ik trouwens geweldig, evenals die jassen met opstaande kragen!

Btw: als je een shop-en vooral schoenenfreak bent: Barcelona en Milaan zijn the place to be.

Heu ... moet ik doorgaan?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:57   #482
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Zal je blij zijn dat het woensdag is?
Ontzettend!

Maar dat heeft niets met mijn forummer-vd-week-zijn of politics in het algemeen te maken.
Oud 27 november 2007, 16:57   #483
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hangt ervan af waar die andere berichten over gaan.

En sorry.
(Het verwonderde mij eigenlijk al dat iemand mijn berichten las, tout court. )
Dronkoers leest ze anders nog met volle aandacht hoor.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 16:58   #484
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sssst, ik probeer indruk te maken
'k zeg niks meer
Oud 27 november 2007, 17:00   #485
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Dronkoers leest ze anders nog met volle aandacht hoor.
Als ze moeite doen om te antwoorden, wil ik de moeite doen om ze te lezen

wat uitkomt op deze vraag: Lees je graag?
Oud 27 november 2007, 17:01   #486
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ken je de GAIA-hypothese van Lovelock? Denk je dat hij gelijk heeft?
Ja, zeer zeker.

Heb je één van zijn laatste berichten gehoord over wat hij zei over climate change en de toekomst van onze planeet?
Oud 27 november 2007, 17:01   #487
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontzettend!

Maar dat heeft niets met mijn forummer-vd-week-zijn of politics in het algemeen te maken.
Waarom dan wel?
Oud 27 november 2007, 17:01   #488
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Zit er veel engels in je taalgebruik?
Oud 27 november 2007, 17:02   #489
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel?
Dronkoers toch, hebben ze u nooit van de maan verteld?
Oud 27 november 2007, 17:05   #490
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als ze moeite doen om te antwoorden, wil ik de moeite doen om ze te lezen

wat uitkomt op deze vraag: Lees je graag?
Merci, dat is aardig! (en oh my god, veel sterkte. )

Ik heb ergens wel al een beetje op deze vraag geantwoord.
Ik las vroeger heel graag en veel, tot ik de bib uitgelezen had en er niet beter op vond dan een eigen verhaal beginnen te schrijven. Dit is nooit afgeraakt en een gezinslid heeft ervoor gezorgd dat dat niet meer zal gebeuren (het stond op de computer...). Sindsdien heb ik het veel moelijker met het lezen van "iemand anders' " werk. Enkele jaren geleden ben ik daar echter terug aan begonnen, met mondjesmaat. Het feit dat ik in Leuven al bijna vijf jaar langs de bib woon, zal daar ook wel mee te maken hebben.
Maar de laatste tijd lees ik veel meer wetenschappelijke literatuur dan romans bv. Ik denk dat mijn liefde voor romans nooit meer zo groot zal worden als wat ze ooit geweest is.
Oud 27 november 2007, 17:06   #491
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom dan wel?
Ik zie mijn vriendje dan terug.
Oud 27 november 2007, 17:08   #492
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
Zit er veel engels in je taalgebruik?
Ik betrap me er wel eens op dat ik het klaarspeel om in een volstrekt Nederlandse zin een Engels woord of uitdrukking te proppen. Ik ben daar niet fier op.

Maar helaas ... ik kan me veel beter uitdrukken in het Engels dan in het Nederlands, zowel als het gaat over iets emotioneels als iets heel nuchter en zakelijk. De taal heeft ook een veel rijkere woordenschat en daardoor kan je er veel meer 'schakeringen en kleuren' in aanbrengen. Een zin in het Nederlands kan nooit zoveel uitdrukken als een zin in het Engels. Jammergenoeg.
Als ik periodes veel Engels of Nederlands heb gelezen of gehoord valt Nederlands spreken me nog veel zwaarder en kom ik soms niet uit mijn woorden, gewoon omdat ik geen geschikte vertaling van het Engels naar het Nederlands vind.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 november 2007 om 17:09.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 17:08   #493
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merci, dat is aardig! (en oh my god, veel sterkte. )

Ik heb ergens wel al een beetje op deze vraag geantwoord.
Ik las vroeger heel graag en veel, tot ik de bib uitgelezen had en er niet beter op vond dan een eigen verhaal beginnen te schrijven. Dit is nooit afgeraakt en een gezinslid heeft ervoor gezorgd dat dat niet meer zal gebeuren (het stond op de computer...). Sindsdien heb ik het veel moelijker met het lezen van "iemand anders' " werk. Enkele jaren geleden ben ik daar echter terug aan begonnen, met mondjesmaat. Het feit dat ik in Leuven al bijna vijf jaar langs de bib woon, zal daar ook wel mee te maken hebben.
Maar de laatste tijd lees ik veel meer wetenschappelijke literatuur dan romans bv. Ik denk dat mijn liefde voor romans nooit meer zo groot zal worden als wat ze ooit geweest is.
Ah, ge schrijft (schreef) zelf... welk genre?

(kan ook al gesteld zijn, maar mijn kort geheugen is gelijk om zeep )
Oud 27 november 2007, 17:11   #494
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ah, ge schrijft (schreef) zelf... welk genre?

(kan ook al gesteld zijn, maar mijn kort geheugen is gelijk om zeep )
Deze dan weer niet.

Ik schreef van mijn twaalde tot mijn veertiende �* vijftiende aan een romannetje. Maar dat is dus verloren gegaan. Zelfs ik heb het niet gelezen. (Enkel mijn beste vriendin.)
Nu schrijf ik aan wetenschappelijke papers of een thesis, niet-vrijwillig.
Oud 27 november 2007, 19:39   #495
BenX
Burger

BenX's schermafbeelding

Standaard

Uitnodiging komt wel erg laat en 500 berichten om door te lezen lijken me een beetje te veel

ff snel een vraagje gepikt

Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld
BenX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 20:50   #496
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Wat vind je van de poco film ben x?
Oud 27 november 2007, 21:19   #497
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze dan weer niet.

Ik schreef van mijn twaalde tot mijn veertiende �* vijftiende aan een romannetje. Maar dat is dus verloren gegaan. Zelfs ik heb het niet gelezen. (Enkel mijn beste vriendin.)
Nu schrijf ik aan wetenschappelijke papers of een thesis, niet-vrijwillig.
Denk je dat je ooit de Nederlandse taal machtig zult zijn?
Oud 27 november 2007, 21:21   #498
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik droomde er vroeger heel erg van om eens tegenover hun te staan in een (televisie)debat, waarin ik uiteraard brandhout zou maken van hun argumenten.
Is de kans dat je zou afgaan als een gieter niet vele malen groter?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 27 november 2007 om 21:22.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 21:59   #499
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je er niet tegen dat een jonge vrouw zowaar smaak heeft?
Oud 27 november 2007, 22:12   #500
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut.
We leven in één van de landen met het hoogste zelfmoordcijfer ter wereld. Binnen Europa staan we op de tweede plaats. En dan hebben we het enkel nog maar over de gelukte zelfmoordpogingen. Daarnaast kampen een groot aantal mensen met depressies, slaapstoornissen, ... ed.
Dat is iets waar volgens mij de overheid een veel grotere controle heeft dan ze voor mogelijk houdt.
Maar als ik hier ooit echt openlijk voor zou pleiten denk ik dat men mij heel erg zal verdenken van enkel het werken voor je eigen ... (het spreekwoord ontgaat me even) omdat dat sowieso een grotere tewerkstelling voor psychologen, counselors, sociaal assistenten, psychiaters, ... zal impliceren.
Iets wat trouwens onmiddellijk zou mogen en kunnen veranderen hier in België is de terugbetaling van psychologische hulpverlening. Het is een schande dat enkel rijken of goedbedeelden zich kunnen laten bijstaan door psychische hulpverlening en een minimalisering van de geestelijke gezondheid, alsof die niet belangrijk is. Velen zullen opwerpen dat het kostenplaatje dat hieraan vasthangt immens kan zijn. Maar ik denk dat de kosten-baten analyse positief is in het voordeel van de baten. Als we het vanuit puur financieel oogpunt bekijken zullen bv heel wat mensen minder thuisblijven en in staat zijn om te kunnen werken (minder thuisblijvers door burn-outs, depressies, slaapproblemen, psychosomatische ziekten of volledig somatische ziekten (want lichaam en geest interageren natuurlijk met mekaar))wat de economie ten goede komt.
Soms vraag ik me af of het beleid niet bewust contra-productief werkt. Als je redeneert vanuit de pharmalobby heb je er bv. belang bij dat dergelijke klachten niet te snel opgelost raken. Hoeveel mensen zouden er niet continu medicatie slikken en zo aandeelhouders plezieren? Als overheid schuif je het probleem ook van je af en hoef je geen dure consultaties en therapieën te financieren. Het welzijn van mensen is in de meeste gevallen bijkomstig. In dat opzicht vind ik het jammer dat Inge Vervotte een "hogere" roeping heeft gevolgd. Haar beleid leek me wel in goede richting te evolueren.

Citaat:
Ik zou liegen als ik zou beweren dat ik in mijn studiekeuze destijds geen enkel argument heb gevonden wat ervoor zorgde dat het enig nut had voor een eventuele loopbaan in de politiek.
De wil om bij beleidsvoering en besluitvorming op hoog niveau betrokken te zijn heeft dus zeker een invloed gehad en deed de twijfel tussen psychologie en een andere richting (bestuurskunde) ook erg toeslaan.
Ik had dus eigenlijk meerdere redenen gevonden waarom ik psychologie ging studeren.
Als ik het zo lees, moet je die weg zeker inslaan. Je kan het helder verwoorden (hier toch ) en je bezit genoeg idealisme om mensen te overtuigen. Good luck!
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be