![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Schepen
|
![]() De tijd van vergeving...
|
![]() |
![]() |
#482 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom mijn verwarring, als u toen zei dat ze een alternatief was voor VB'ers. Ik kan me eerlijk gezegd met de beste wil niet inbeelden wat de CD&V aan VB'ers te bieden heeft? |
|
![]() |
![]() |
#483 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is immers een verschil met een KB. Daar gaat een ander grondwetsartikel over dat uitdrukkelijk verklaart dat de koning de wetten bekrachtigt en afkondigt (wetten die dus werden gestemd door het parlement en door de regering moeten worden uitgevoerd). |
|
![]() |
![]() |
#484 |
Europees Commissaris
|
![]() Fantastisch. Eindelijk een Vlaams toppoliticus die iets geleerd heeft van de Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
#485 |
Europees Commissaris
|
![]() Een soort "cohabitation" tussen paars en oranjeblauw dus?
|
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe idioot het is VB te stemmen zie ik aan de crisis waarin Belgique vandaag verkeert.
![]()
#487 | |
Minister-President
|
![]() Ik zie het zo :
Citaat:
Kortaf heeft dus gelijk : het is een machtsgreep die enkel geligitimeerd kan worden indien het parlement daarmee instemt. Er is echter een heel effectief wapen om er een einde aan te maken : een motie van wantrouwen in het parlement en het is gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#488 |
|
![]() Als paarsgroen op federaal niveau in de stijgers wordt gezet moet de CD&V-NVA fractie het vertrouwen in de Vlaamse regering opzeggen. Vlaanderen moet worden lamgelegd of mogelijk moet er nog eens rekening worden gehouden met het voorstel van een door het Vlaams Belang gesteund minderheidskabinet op Vlaams niveau van Filip Dewinter in 2003.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 december 2007 om 21:25. |
![]() |
![]() |
#489 | |
|
![]() Citaat:
Zelfs voor een eenvoudige formaliteit zoals het aanduiden van de nieuwe Eerste Minister of het aanvaarden (of weigeren) van het ontslag van de oude Eerste Minister moet de Koning gedekt worden door de handtekening van een minister. In praktijk zal het dus als volgt gaan: eerst tekent Verhofstadt het KB dat Leterme tot Eerste Minister benoemt, daarna tekent Leterme het KB dat Verhofstadt's ontslag als Eerste Minister aanvaardt, en weer daarna tekent Leterme het KB dat de overige ministers benoemt. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 3 december 2007 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
#490 | |
Minister
|
![]() Citaat:
VHS wenst voor elke 'belangrijke en dringende' beslissing een stemming van het parlement als legitimatie. Zoals we reeds gezien hebben kan men in de Kamer elke stemming rekken en trekken tot het niet meer dringend is. Obstructie voeren kan. Obstructie tegen het koninklijk initiatief. off topic. 't is ,hier 13 ° met open hemel, droog met een zuiders windje. Het lijkt wel lente. ![]()
![]() |
#491 |
Europees Commissaris
|
![]() Als BHV niet gesplitst is, kan een democraat inderdaad niet anders.
|
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En was nooit erger gesteld met het Belziekske dan vandaag....
![]() |
#493 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou me daarom aan mijn woord houden en weigeren de opkomstplicht te vervullen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#494 |
Minister-President
|
![]() Wat zou men eigenlijk doen als de helft van de bevolking niet komt opdagen?
#495 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil daar toch wel eens over nadenken, of dat idd het gevolg is van een VB-stem.
|
![]() |
![]() |
#496 | |
|
![]() Citaat:
Hetzelfde akkoord diende weer als basis voor de oranje-blauwe onderhandelingen over BHV...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
#497 |
Europees Commissaris
|
![]() U niet misschien, maar het huidige kartel kan wsch wel sommige VB-kiezers bekoren.
|
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe dan ook. Alle partijen steunden een motie van vertrouwen in de regering Verhofstadt uit schrik voor vervroegde, federale verkiezingen....
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat me weten wanneer je ermee klaar bent.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 december 2007 om 21:36. |
![]() |
![]() |
#500 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik overweeg hetzelfde. In elk geval zal ik weigeren op te treden als bij- of voorzitter. Ik werk niet mee aan illegale verkiezingen.
|
![]() |