![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke empirische studie heb je dit geconcludeerd? Welke papers moet ik daarover raadplegen? Welke bronvermeldingen kan je daarover geven?
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...product_images
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 juli 2010 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
welke flauwekul nu weer. Mensen dienen beschermd te worden tegen mensen, zeker op financieel vlak. Zeilen...doppen...??? Werkzoekenden overleven, profiteurs vind je enkel bovenaan de sociale ladder.
![]() |
![]() |
#504 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de maatschappij verplicht mij om geld nodig te hebben; hence opnieuw het feit dat het systeem rot is want geld heb je niet nodig. Slaap, eten, sex dat heb je nodig en niks van die 3 heeft geld nodig om te bestaan. Indien onze maatschappij een beetje deftig zou zijn dan zou elk individu zich verplicht voelen bij te dragen om eender welke crisis het hoofd te bieden; dat er bij ons mensen zijn die profiteren van anderman's miserie zou toch voldoende teken moeten zijn dat het systeem rot is. Geld neemt de plaats in van welvaart en holt het uit.
![]() |
![]() |
#505 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er zitten punten in uw idee, enkel spijtig dat de kapitalisten zo'n systeem nooit zouden toestaan gezien zij zo een grote groep mensen niet langer kunnen uitmelken. Wat u hier afdoet als zijnde scifi gebeurt ondertussen reeds bij ieder die een ocmw binnenwandelt om financiële hulp te vragen, ook uw voorstellen zijn normale voorstellen die mensen te horen krijgen wanneer ze beroep doen op het ocmw. Opnieuw het zijn niet de mensen die de hulpverlening moeilijk maken, het zijn de bedrijven die winst puren uit de menselijke miserie die het moeilijk maken.
![]() |
![]() |
#506 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je eigenlijk heel dat gedoe van de rol van geld begrepen?
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
begrijpen en aanvaarden, daar zijn verschillen tussen hoor.
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik denk niet dat je het hebt begrepen, anders zou je zo'n onzin zoals 'de maatschappij verplicht mij geld te hebben' niet zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, ik wil niet the moral high ground maar meende dat het artikel waaraan ik refereerde jou een reden zou geven om je mening te nuanceren. Ik denk dat een groot deel van de geliberaliseerde financiële wereld uit is op winst ten koste van alles en dat er daarom onverantwoorde risico's zijn genomen. Ik denk dat het logischer en veiliger is als de banken in de handen zijn van een coöperatie zonder winstoogmerk of van degene die de geldpers bezit. Wat betreft je vragen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou de banken ook failliet hebben laten gaan, maar ik zou ze ook direct hebben genationaliseerd. De werkelijke schade zou ik dan verdelen over de crediteurs. Dan was de schade voor de crediteurs beperkt gebleven. Maar eerder had ik als overheid bepaalde misdragingen van de banken verboden, zoals het speculeren met verplichtingen buiten de balans. In het geval USA is de overheid n.m.m. mede verantwoordelijk voor de vastgoedluchtbel. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom; als je spreekt over 'geliberaliseerd' contrasteer je het met een tijd dat het meer protectionistisch was; kan je eens de wettelijke veranderingen geven die ervoor gezorgd hebben dat het meer geliberaliseerd was in vergelijking met vroeger?
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen je vraagt is al twee jaar geregeld het onderwerp van de financiële rubrieken, dus je vraagt naar de bekende weg. ik voel hier dus niets voor. Probeer een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#514 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zolang je denkt dat geld verzamelen een nuttige bezigheid is zul je het inderdaad niet begrijpen.
![]() |
![]() |
#515 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is het dan onnuttig?
![]() |
#516 |
Europees Commissaris
|
![]() Tenzij jij naar communisme wil neem ik aan dat je zelf niet gelooft dat je grote aankopen zoals een huis of auto met 1 maandloon moet kunnen betalen?
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ho zeker niet, ken meerdere gasten die in hetzelfde schuitje zitten. In feite is de fout gewoon dat 'geld te liquide' is en dat zij in theorie bepaalde rechten hebbenom te doen met hun geld wat ze willen.
Waar ze goed voor zijn, is de papierwinkel in orde zetten, dus dat is goed. Maar hun begeleiding is waardeloos voor de rest. bij zo'n mensen heb je beter een soort loonbeslag voor de lopende vaste kosten, en een consulting/analyse om de andere kosten te verbeteren. Maar dan ook veel meer hun hand vasthouden in het begin, een jaartje demonsteren hoe het uitkomt. Dus echt wel meer limieteren en limieten vasthouden. Tot ze uit de problemen zijn, en dan de limieten relaxeren. Dus digitaal instellen als het ware dat ze max 50euro per week kunnen shoppen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't probleem ligt niet bij de begeleiding an sich, doch bij het gebrek aan mensen en ondersteuning. Zoals bijna overal, worden belangrijke aspecten in onze maatschappij ondergefinancierd.
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die budgetbegeleiding is goed voormensen die problemen hebben om hun papierwerk in te vullen, en die en 'beleefde' weg zoeken om te ontsnappen aan bepaalde gehaaide contracten. budgetbegeleiding gaat bvb NOOIT verbieden dat je uw 50euro per week staat op te zuipen in ('tcafe de maandagmiddag zodat je de rest van de week zonder geld zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
interpreteren kost tijd, verfijnen kost tijd, analyseren kost tijd. budgetbegeleiding draait niet rond mensen tot robotten te degraderen en zoals in een religie bepalen wat zij wel en niet mogen doen. Budgetbegeleiding draait om leren omgaan met een budget, en leren doe je met vallen en opstaan; er is geen andere weg. Dus blijven we terugkomen op de onderfinanciering van een zeer belangrijk aspect in onze samenleving; er is te weinig begeleiding en teveel misbruik. Bekijk al de middelen die kredietinstellingen ter hunne dienst hebben om mensen te misleiden en daartegenover staat 1 ocmw begeleider die er dan voor 50 gezinnen maar tegen mag strijden.
![]() |