![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat ze zich wel 'naakt' zouden gevoeld zonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En verder zou ik je nogmaals ( 1001x ondertussen ) vriendelijk willen verzoeken geen woorden in mijn mond te leggen Citaat:
Je reinste vorm van ongegronde insinuaties |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het valt meteen op dat je discriminatie wilt goedpraten onder het mom 'kijk de anderen doen dat ook hoor' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dit op wanneer er mannen in de buurt waren en vanaf hun pubertijd? Hing hun zedigheid en uw familie eer daar vanaf? Ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot zelfs kort werd dit gebruik niet eens in dank aangenomen ( al zeker niet man <> vrouw ... die kregen een wel beleefd knikje ) en deed zijn intrede vooral via het zakenleven . En ja , ik wordt gezoend door mijn collega's, en tijdens vergaderingen ! Zoals al gezegd hangt alles af van plaatselijk gebruik, cultuur, tijdsgeest en vooral de eigen entourage. En dus ook neen, ik doe dat niet bij louter formeel contact ... dan kijk ik de kat wel uit den boom Zo ook , kijk ik de kat uit den boom, als ik me op terrein begeef waarvan ik denk of vermoed dat hand geven niet zo hard wordt geapprecieerd... joden, boeddhisten, etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Je laat het overkomen alsof dat het zou zijn louter en omwille datze vrouw zouden zijn.... dat is dus al ronduit foutief voorgesteld 2) Het al dan niet een hand geven behoort tot ieders keuze... ongeacht de reden Het laten ervan kan en wordt inderdaad in westerse landen bekeken als een vorm van belediging ... en daar blijft het dan ook verder bij 3) Discriminatie wilt niet zeggen dat je verplicht zou worden een fysieke handeling te stellen toch duidelijk zo ? Heeft niks te maken met het volgen van een gebruik of wat dan ook.... eerder vaak het omgekeerde |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat enkel erom of dat men de vrijheid heeft dat te doen of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk. Maar ook weer niet helemaal. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 23 november 2010 om 02:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ik geen stelling heb maar jij er duidelijk wel één hebt. Eentje dat zelfs indruist tegen elke heersende norm ( de vrijheid om al dan niet een hand te geven ... stel je voor ) en die jij blijkbaar niet voldoende kunt beargumenteren. Je komt niet verder dan je eeuwig parcours : 't zijn moslims en in hun boekske staat ..... en dit wijst erop dat ze daar ook naar handelen ... en dat is verboden volgens de wet want dat is discriminatie. Verder kom je echt niet Je komt zelfs niet voorbij het punt dat er zou aangetoond zijn dat ze dat zouden weigeren ómdat het een vrouw betreft. Laat staan dat je dat kan rijmen onder wat de wet verstaat onder een onrechtmatig handelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is enkel als het niet aan de moslims zou liggen wat onze andere 'ergernisjes' dan weer zouden zijn Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Wij hebben zo'n gelijkaardige situatie gekend met een rabbijn, dacht ik Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat vertel je nu toch weer? Citaat:
"religie behoort hier tot de strikt persoonlijke leefsfeer" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#516 |
Banneling
|
![]() Mijn GPS heeft een vrouwelijke instructiestem..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een hand geven is een gebruikelijke beleefdheidsvorm, dat veranderd niets aan het gegeven dat de hand van een vrouw weigeren omdat het een vrouw is discriminatie is, en dus niet kan, ook niet wanneer iemand denkt dat Allah of een andere God dit vraagt. Tenzij je meent dat discriminatie op basis van een boekje mag, natuurlijk..is dat zo voor u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
|
![]() Jij snapt toch niet veel hoor. U bent degene die een grote groep moslima's wilt afstraffen om een kleine minderheid tevreden te stellen. U bent degene die discrimineert.
Maar zonderen zeveren, hoe meer ik dit lees, hoe meer ik hoop en verwacht dat de moslims uw wetten en voze regeltjes aan hun laars zullen lappen; Uw soort vraagt erom. Laat een vrouw toch eens zelf bepalen wat ze draagt, hou je bezig met uzelf ipv de heldin uit te hangen. Want dat bent u echt wel niet, meisje.
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling druist helemaal niet in tegen elke heersende norm, vrouwen hun hand weigeren omdat ze niet jou vrouw zijn en je dus niet weet of een vrouw menstrueert ( waardoor je onrein bent voor het volgende gebed als man mocht je een hand geven) druist echter wel in tegen elke heersende norm, wat beweer jij nu? Tot heden zijn man en vrouw gelijk en is discriminatie op basis van geslacht verboden, welke argumentatie heeft u nog nodig? Blijkbaar neemt u alleen stelling wanneer anderen gediscrimineerd worden door Vlamingen bijvoorbeeld maar is discriminatie toegestaan omdat Allah dit zou voorschrijven? Enkel fundi's gedragen zichzelf daarna en neen, ik vind dat niet toegestaan. Wederkeringheid, zegt u dit wat? Mocht een Vlaming een hand weigeren van een moslim, omdat die persoon moslim is, neemt u wel stelling maar omgekeerd niet? Daar is een woord voor! Laatst gewijzigd door alice : 23 november 2010 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |