Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 16:36   #501
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
wie beste maatjes is met FDW behoort 'natuurlijk tot de allerslechtsten op deze aardbol. Daar is geen verder 'bewijs' voor nodig
Het is cru maar daar komt het toch op neer? Het volstaat om in Vlaanderen afstand te nemen van de man (ondanks dat ze jaren lang zij aan zij dezelfde standpunten hebben verkondigd) om een pseudo-staatsbegrafenis te krijgen. Want bon dat is de essentie van heel het verhaal (dat uiteraard door de RTBF niet is opgepikt, maar wel door Le Soir.) Heel de tragische doodsstrijd en overlijden is één langerekte aanval op Dewinter (door de Vlaamse pers, Dewever, bepaalde elementen binnen VB) en de man kon niets doen of zeggen zonder dat hem overkwam wat de RTBF overkwam. Nml. Een heilige kan men niet bekritiseren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 februari 2011 om 16:38.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:37   #502
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nope. Het volstaat om in Vlaanderen afstand te nemen van de man (ondanks dat ze jaren lang zij aan zij dezelfde standpunten hebben verkondigd) om een pseudo-staatsbegrafenis te krijgen. Want bon dat is de essentie van heel het verhaal (dat uiteraard door de RTBF niet is opgepikt, maar wel door Le Soir.) Heel de tragische doodsstrijd en overlijden is één langerekte aanval op Dewinter (door de Vlaamse pers, Dewever, bepaalde elementen binnen VB) en de man kon niets doen of zeggen zonder dat hem overkwam wat de RTBF overkwam. Nml. Een heilige kan men niet bekritiseren.
ja, ze heeft zo afgezien en ze is gestorven om FDW te pesten.
Oud 13 februari 2011, 16:39   #503
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja, ze heeft zo afgezien en ze is gestorven om FDW te pesten.
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het enigste wat ik zeg is dat ze gebruik heeft gemaakt van de media-aandacht rond haar ziekte om een paar politieke rekeningen te vereffenen en dat het zeer moeilijk was voor iemand als Dewinter om op die aanvallen te reageren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 februari 2011 om 16:41.
Oud 13 februari 2011, 16:41   #504
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het enigste wat ik zeg is dat ze gebruik heeft gemaakt van de media-aandacht rond haar ziekte om een paar politieke rekeningen te vereffenen.
iedereen mag gebruiken. Ben je zeker dat je niet misbruiken bedoelt?
Vind je dat FDW nog nooit die media heeft ... "gebruikt?".

Marie-rose heeft de media gebruikt om uit haar ziekte nog iets positief te halen. Dat is waar. Dat de politiek haar niet meer interesseerde geloof ik zeer zeker.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 13 februari 2011 om 16:43.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:48   #505
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Eerst en vooral wil ik mijn oprechte deelneming betuigen bij het overlijden van Marie-Rose, grootse politica maar vooral een moeder die tot haar laatste snik gevochten heeft voor haar leven niet in het minst in het belang van haar kinderen.

Voor Frank, de ouders van Marie-Rose en de andere familie begint nu een uiterst moeilijke periode, namelijk het verwerkingsproces en het begegeleiden van de kinderen in dat proces. Men zegt dat de tijd alle wonden heelt maar dat is slechts gedeeltelijk juist.
De wonden kunnen alleen verzacht worden maar helen nooit volledig.

De begrafenis was een ontroerend voorbeeld van Vlaams-nationale verbondenheid. Het veel te korte fragment van de toespraak van Bart De Wever heeft me tot in al mijn vezels geraakt.

Wat de negatieve commentaren op het forum betreft kan ik alleen mijn walging uitdrukken. Sujetten, mensen kan ik ze niet meer noemen, als Globaldinges, Henri1 en System hebben hun ware aard getoond. Hun crapuleuze berichten worden door de grote meerderheid van dit forum afgekeurd. Dat het ook anders kan heeft belgicist Raf geïllustreerd, waarvoor hulde.
Ik zal toch nog 1 post plaatsen in deze draad. En dat is gewoon robert t hier 100% gelijk heeft.
2

Laatst gewijzigd door Miguelito : 13 februari 2011 om 16:49.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:51   #506
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het enigste wat ik zeg is dat ze gebruik heeft gemaakt van de media-aandacht rond haar ziekte om een paar politieke rekeningen te vereffenen en dat het zeer moeilijk was voor iemand als Dewinter om op die aanvallen te reageren.
Ja want als je kanker hebt mag je het alleen nog daarover hebben en moet je direct stoppen met politiek, of wat? Of je statement is nietszeggend of het is een insinuatie van misbruik. Dat mag je dan toch hard te maken.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 16:54   #507
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ja want als je kanker hebt mag je het alleen nog daarover hebben en moet je direct stoppen met politiek, of wat? Of je statement is nietszeggend of het is een insinuatie van misbruik. Dat mag je dan toch hard te maken.
Op uw begrafenis de top van VB verbieden en de belangrijkste speech laten houden door iemand die de partij waarvoor je jarenlang hebt gemiliteerd als melaatste behandeld is toch duidelijk een politiek statement.
Oud 13 februari 2011, 17:00   #508
born2bewild
Banneling

Standaard

voor zover we weten heeft niemand morel heilig verklaard

er moet al een en ander los zitten om daarvan uit te gaan en vervolgens een van de pot gerukte 'redenering' op te bouwen

ziekelijk

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 februari 2011 om 17:01.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:20   #509
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Diegene die hier koud onderblijft is in mijn ogen geen mens
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:28   #510
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op uw begrafenis de top van VB verbieden en de belangrijkste speech laten houden door iemand die de partij waarvoor je jarenlang hebt gemiliteerd als melaatste behandeld is toch duidelijk een politiek statement.
Wat had ze moeten doen? Mensen die ze niet graag meer had laten speechen om toch maar geen politiek statement te doen? Dat was trouwens OOK een politiek statement geweest. Géén politiekers laten speechen was overigens ook een politiek statement geweest.
Ze kon ook haar naasten de taak gegeven hebben om de sprekers aan te duiden. Dan zat je hier nu ook te bazelen over politieke statements.
Oud 13 februari 2011, 17:32   #511
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik ben daar wel van verschoten. Het is erg voor de mensen die ze achterlaat, en hopelijk is hun pijn snel voorbij.

Het is wel jammer dat ze een deel van haar leven besteed heeft aan haat.

Zoals u dat nu tov haar doet

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:37   #512
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Maar dat is niet hetzelfde als insinueren dat ze haar ziekte misbruikt heeft, of zelfs haar eigen begrafenis, om aan politiek te doen? Ik zie hier niets abnormaals.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:41   #513
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Maar dat is niet hetzelfde als insinueren dat ze haar ziekte misbruikt heeft, of zelfs haar eigen begrafenis, om aan politiek te doen? Ik zie hier niets abnormaals.
dit kan men gerust categoriseren onder een ziekte gebruiken

http://www.youtube.com/watch?v=cgWDwYFqav8
Oud 13 februari 2011, 17:43   #514
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Morel was gewoon iemand die de publiciteit zocht. Die in de picture wou staan. En dit was al zo van in de tijd van vóór haar ziekte en in de tijd toen ze ziek werd en ziek bleef. Dat was gewoon zo. En daar is ook niets verkeerds aan. En dus mogen we dat ook zeggen. Wat is me dat nu.

Ik zal me Morel blijven herinneren als een matige politica maar evenzeer als één van de kranige en moedige vrouwen met kinderen die dapper en tot hun laatste snik hun ziekte bleven bevechten. En dat is alles wat hier nog over zal zeggen omdat er niet veel meer over kan worden gezegd. Maar dat is dan toch al heel wat.

Laatst gewijzigd door system : 13 februari 2011 om 18:01.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 17:46   #515
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die vgl zou pas opgaan wanneer alle moslims, alle Walen en alle sossen dood zijn.
Het Aards paradijs ?

Noorman
Oud 13 februari 2011, 17:47   #516
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Morel was gewoon iemand die de publiciteit zocht. Die in de picture wou staan. En dit was al zo van in de tijd van vóór haar ziekte en in de tijd toen ze ziek werd en ziek bleef. Dat was gewoon zo. En daar is ook niet verkeerds aan. En dus mogen we dat ook zeggen. Wat is me dat nu.
inderdaad,er is ook niets verkeerd aan om in de media de publieke opinie te beinvloeden en voor zich te winnen,dat is nu eenmaal aan eigen politiek
Oud 13 februari 2011, 18:18   #517
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Morel was gewoon iemand die de publiciteit zocht. Die in de picture wou staan. En dit was al zo van in de tijd van vóór haar ziekte en in de tijd toen ze ziek werd en ziek bleef. Dat was gewoon zo. En daar is ook niets verkeerds aan. En dus mogen we dat ook zeggen. Wat is me dat nu.

Ik zal me Morel blijven herinneren als een matige politica maar evenzeer als één van de kranige en moedige vrouwen met kinderen die dapper en tot hun laatste snik hun ziekte bleven bevechten. En dat is alles wat hier nog over zal zeggen omdat er niet veel meer over kan worden gezegd. Maar dat is dan toch al heel wat.
van haar eigen site geplukt..

"lof is waardeloos als kritiek verboden is .."
Oud 13 februari 2011, 18:19   #518
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat is niet waar. Als ik met mensen praat over Egypte, hoor ik steeds weer hoe érg iedereen dat vindt.
Ik heb het niet over de mensen, maar wel over de Europese en Amerikaanse regeringen. Het volk is altijd goed, dat wist Macchiavelli al. Maar het volk kan gemakkelijk worden misleid door doortrapte lieden.

Citaat:
WTF? Doe eens normaal jong
"WTF" is inderdaad een relevant argument. Waar ik op doelde: als je de massamedia bekijkt, CNN b.v., dan ga je zien dat Palestijnen en Irakezen gedehumaniseerd worden, terwijl de Israëliërs worden voorgesteld als "mensen zoals wij". Dit terwijl wij objectief zeker niet meer gemeen hebben met een gemilitariseerde samenleving als de Israëlische.

Chomsky e.a. hebben interessante analyses over de rol van de massamedia geschreven.

Nu goed, in de Egypte-crisis heb je de factor Al-Jazeera & Al-Jazeera English gehad, waarbij we tot onze verbazing "mensen zoals wij" zagen, die ook op Facebook, MSN & Netlog zitten en het in de Queen's English komen uitleggen. Andere media zijn in deze ook beïnvloed geweest door Al Jazeera.

Vandaar een grote solidariteit met Egypte bij de gewone mensen, zoals dat ook gold voor Tunesië. Daardoor werden de regeringen verplicht om de steun aan Ben Ali en Moebarak te verminderen.

Citaat:
In ieder geval maakt het voor inleving in andermans situatie wel verschil uit hoe er naar het overlijden gekeken wordt. Beschouwen de nabestaanden de overledene bijv. als een martelaar of als een slachtoffer? Er zijn mensen die erin slagen ook een positieve zin te geven aan een overlijden. Dat verandert dus de hele zaak eh. Om mee te leven moet je op z'n minst enige inschatting kunnen maken van de situatie, de emoties, de cognities. Anders zit je gewoon een beetje jezelf te projecteren op een situatie zonder er ook maar iets van te begrijpen. Dat is overigens wat er meestal gebeurt, maar de kloof wordt groter naarmate je minder afweet van hetgeen er gaande is.

Het doet afbreuk aan rouw om de treurnis, die inderdaad universeel is, af te doen als één homogene klomp emotie.
Er zijn inderdaad verschillen tussen culturen, zoals er ook verschillen zijn tussen gelovigen en ongelovigen. Toch gaan we allemaal essentieel met dezelfde anthropologische gegevens om.

En de essentie van een ethische benadering is precies om ons aan te sporen om deze barrières te overschrijden.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 februari 2011 om 18:21.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 18:19   #519
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Als het moet, ja.

Maar mispakt u niet aan mij Jack. Ik ben zo ondoorgrondelijk als Gods wegen. Ik kan nog heel wat meer uitleggen dan dat je van mij zou verwachten, vooral op gebied van educatie en/of het verkeren in hogere kringen, al laat ik dat hier meestal niet blijken.
Om over wat u kan bijbrengen door te zwijgen.......maar te zwijgen

Noorman
Oud 13 februari 2011, 18:27   #520
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb het niet over de mensen, maar wel over de Europese en Amerikaanse regeringen. Het volk is altijd goed, dat wist Macchiavelli al. Maar het volk kan gemakkelijk worden misleid door doortrapte lieden.

Ik reageerde hier op: "Wat betreft respectvol omgaan met overleden personen kan dit forum nog heel wat leren. Politiek relevant is daarbij vooral dat elk menselijk leven even waard is, en dat elke Palestijnse of Irakese moeder die werd vermoord door de bezettingstroepen, evenveel recht heeft op ons medeleven als Marie-Rose Morel."

"Dit forum" = "Europese en Amerikaanse regeringen" volgens u ofzo?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be