![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant doet ge op dit forum juist hetzelfde. Hebt ge er enig idee van hoe hypocriet dit is?
![]() |
![]() |
#503 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je herkent ze niet op het zicht, ze stellen zich ook niet voor als racist, dus had ik graag geweten hoe jij dan weet dat ze racist zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 5 maart 2012 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Banneling
|
![]() Lees de rest van de post die je net citeerde (zonder link).
Laatst gewijzigd door artisjok : 5 maart 2012 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier heb je die post mét link. Citaat:
Nu goed, ik zie het niet maar misschien dat er wel forumleden zijn die in die post kunnen zien hoe sjok een racist herkent. Iemand? Laatst gewijzigd door daiwa : 5 maart 2012 om 23:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Toch vind ik dat jij de term 'moslims' al te makkelijk gebruikt. Ik werk al zo'n kleine 15 jaar in een Turkse omgeving, en ik heb nooit het gevoel gehad dat ook maar iemand van de overigens fantastische mensen waar ik mee werk in Istanbul of Brussel hier ook maar één keer geviseerd is geworden. Evenmin als de mensen waar ik mee werkte in Indonesie, of mijn Pakistaanse collega. Ook al ontzegt hij zijn dochters het recht een relatie aan te gaan met één van mijn zoons zonder dat ze hun geloof opgeven, terwijl zijn zoons wel mijn dochter kunnen 'binnenrijven'. Iets moeilijker wordt het als je het hebt over "kleinburgerlijk, simplistisch, marginaal en bekrompen denken" dat jij ziet in een aantal mensen die hier reageren. Ik denk dat mijn grootvader ook onder deze categorie zou vallen, ook al heeft hij met de wapens gevochten als simpel mensje om zijn eigen samenleving te vrijwaren van geweld. Of, om jouw termen te interpreteren, zijn eigen bekrompen straat. Ik weet niet of jij daarop spuwt, anderen hebben dat in zijn tijd al genoeg gedaan. Het heeft mij niet belet kandidaat in de filosofie, licentiaat in de rechten en in T.E.W te worden, naast de rest. Ik ben enkel verantwoording aan hem verschuldigd, niet aan degenen die daar een probleem mee hebben. Ik heb nooit een probleem met, wat jij noemt 'de riool', gehad. Het is een teken van zwakte, van onmacht om de dag-aan-dag problemen van een samenleving te doorgronden. Ik heb genoeg krottenwijken gezien om niet het verschil te kunnen maken tussen de intellectuele problemen die iemand heeft en de bittere realiteit. Het is enkel een kwestie van onderscheid tussen degenen die praten en degenen die ondergaan. Een echte marxist kent dat onderscheid. Tussen de pseudo-progressieven, en de echte actie. De eersten zijn degenen die holle slogans gebruiken, degenen die enkel minachting tegenover wat Boon zou noemen 'de kleine mens' verbergen omzichzelf een beter plaats uit te kerven. Jij mist die radicale kritiek. Met verbijstering lees ik je verwijzing naar de jaren '30. In de hedendaagse analyse wordt veeleer de vraag gesteld naar de houding van de politici in de Weimar republiek. De idee dat het de jodenhaat is die Duitsland deed kiezen voor de Nazi's is een hollywood scenario waardig. Een wetenschappelijke analyse, het kernpunt van de marxistische benadering, laat zien dat 'overnight' het protestantse platteland koos voor de NSDAP. Uit haat voor de Joden? Nee, uit schrik voor de onmacht van de politici om pakweg 15 jaar na de communistische machtsgreep in Rusland hetzelfde te ondergaan in Duitsland. Uit schrik voor een radicale omwenteling in de maatschappelijke structuren. Omdat de politici niet in staat bleken de grenzen te bepalen tot waar de veranderingen zich zouden doorzetten. Hdentendage is het niet anders. Je staat simpel met lege handen als iemand jpou de vraag stelt: 'Waar eindigt het?' De Weimar politici dachten zoals jij. Of zoals Lodewijk XVI. Er is geen probleem. Het probleem is het volk. Het is de eigenheid van zelfingenomen pseudo-denkers om in die omstandigheden ervoor te kiezen het volk te vervangen door een ander volk. De zuiver rationele aanpak van de samenleving, die in jouw kritiek besloten ligt, legt de grondslag voor een verder catastrofe. Waarin veeleer het risico vervat ligt van massale exterminatie van de ouder wordende bevolking om plaats te maken. Dat is de bedreiging van de 21° eeuw. Tegenover die bedreiging dreigt een radicale omslag. En jouw denken is daarvoor de hoofdverantwoordelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 6 maart 2012 om 06:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan had het eigen volk zelf maar kinderen moeten maken. Zelfs dáár hebben ze anderen voor op laten draaien. Dat autochtone Vlamen vlotjes verdwijnen, daar ligt op deze wereld hélemaal niemand wakker van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Banneling
|
![]() Ik gun U van harte het islamitische paradijs waar ze nu massaal uit wegvluchten! en dan wel zonder de bijdragen van die onnozele vlamingen. Ik zei het al: mijn dochters bollen het af binnenkort naar een moslim-vrije omgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden misschien allemaal rèppert kunnen worden, maar dan nog, wìe gaat 't kopen, van wiens centen, effe dealen, loverboy speulen, sakosjen trekken? Zullen ze 't met 'eigen volk' moeten doen, en hoe d�*t gaat is nu reeds te bewonderen in de islamparadijzen zèlf. Fraai! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel wordt u aangesproken op uw houding omdat u steeds op de vrouw blijft spelen, wat utoch allemaal uit de kast sleurt om maar niet in eigen boezem te moeten kijken! ![]() Ik laat me hier niet langer door meesleuren, mijn boodschap aan u gaat over uw houding tegenover Cynara en niets anders, duidelijk zo? Goed zo! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand ligt wakker van jou zelfhaat, waarom haat je je eigen volk toch zo? |
|
![]() |
![]() |