![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag de doodstraf ingevoerd worden voor misdadigers di een moord hebben begaan? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
67 | 36,22% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
118 | 63,78% |
Aantal stemmers: 185. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Het slachtoffer heeft ook rechten, en die verdwijnen niet zomaar plotskaps als hij/zij vermoord wordt. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nogal véél
jij komt hier effe serieus beweren dat een dode rechten dezelfde rechten heeft waar we blijvend mee moeten rekening houden ? meer nog ... je sprak zelfs over de verdere ontplooiing van de 'morele zelf' van het dodelijke slachtoffer in je oorspronkelijke post #467 ben je gelovig ofzo ? ófwel zijn we hier serieus naast elkaar aan 't praten en en heb je 't over de verleden inbreuk eropen 't feit dat daar iets moet aan gedaan worden Citaat:
geen enkele dader verliest prompt allerhande rechten.. dus waarom zou het hier zo mogen zijn ? ' t zou schoon worden als je nog eens geflist wordt en je verliest daar bv meteen je eigendomsrechten mee Citaat:
't zou wel leuk zijn , ik claim meteen die centen op aan jaren pensioen van m'n reeds overleden echtgenote ( fictief voorbeeldje ) wat natuurlijk niet meteen verdwijnt is de verleden inbreuk op die rechten...voor moord staat er zelfs geen termijn op én dáárvoor berechten en vonissen we ( maatschappij) die vermoedelijke dader net voor én voor niets anders dát schijn jij steeds weer te vergeten Laatst gewijzigd door praha : 3 februari 2009 om 23:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan ? een dode inbreker herbegint immers ook nooit meer compleet simplistische redenering is dat je erop nahoudt : 1) je houdt geen rekening met 't feit dat die kans minimaal is 2) recidive is algemeen gesproken bij moordenaars zéér laag 3) je houdt geen rekening met een mogelijke ontsnapping vóór de voltrekking ervan... die, als er al een kleine kans bestaat op een ontsnapping ( en ik haal jouw vorige fantasietje erbij : met hulp ), eerder ervoor zal plaatsvinden 3) je houdt geen rekening met 't feit dat het misschien wel eens niet zo goed werkt als gedacht en de dader dus gewoon vrijkomt ( tenminste als we de rest van de juridische spelregels ook hier niet aan ons laars lappen ) en bovendien : 1) je negeert volkomen het juridisch beginsel dat men niet preventief straft op een misdaad die nog ( misschien) komen moet 2) wat ivm met onschuldigen ? Citaat:
en blijkbaar leven IN die gevangenis een stuk minder mensen dan dat ik ze tel... daar je een groot deel het leven niet zou gunnen en neen, wat betreft zo'n ontsnapping, dat gebeurt zelden of nooit zelfs Dutroux is er geen écht voorbeeld van gesteld dat die recidive zou plegen _ hier wil ik nog een grote kans op kleven_ dan nog moet ie eerst de gelegenheid krijgen dus neen... bij mijn weten zijn er geen voorbeelden van bekend |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je had beter iets kunnen stellen in den tend dat je die 500 € weigerde te betalen als achteraf bleek dat er nog roze olifanten in je kelder zaten je bent duchtig rond de hete brij aan 't draaien mijn beste vriend het is de staat zijn taak, werk of opdracht tot nader order niet om mensen te executeren na een vonnis moord of verkrachting dat het jouw wensdroom is dat dat wel zo zou moeten verandert daar bitter weinig aan Laatst gewijzigd door praha : 3 februari 2009 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Banneling
|
![]() De doodstraf is een logische tegenspraak: straffen op dezelfde manier als datgene waarvoor gestraft wordt...
Maw het is een stupiditeit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#509 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de praktijk wordt je in Belgie echter veroordeeld op èèn verklaring. Laatst gewijzigd door HAMC : 4 februari 2009 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Gouverneur
|
![]() Kan best zo zijn , maar wanneer de meest afschuwelijke leugens zich verspreiden als een olievlek , als er een hoop mensen die leugens geloven ( er zal wel iets van aan zijn , waar rook is , is vuur ) ervaart de valselijk beschuldigde daar enorm veel last van . Wegens "verjaring" van de zogezegde feiten zal de zaak niet voor een rechtbank komen , en dan kan ik dus ook nooit officieel mijn naam gezuiverd zien .
![]() |
#514 |
Banneling
|
![]() Ik ben emotioneel helemaal voor de doodstraf, maar rationeel is het niet te verantwoorden, dus kan ik er niet voor zijn, rationeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In België is er nog altijd geen bewijs noodzakelijk.
Schuld bij vermoedens is even goed. En prijs heb je sowieso. Dat is één van de zaken waarvoor België recentelijk door "europa" is aangeklaagd...maar waar niemand hier van wakker ligt dus.
![]() |
#516 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja en vroeger hadden de kiekens nog tanden ook
dat vroeger de doodstraf wél werd uitgesproken én uitgevoerd is niet echt een argument hé als dat er één is dan kan een ander claimen dat jouw pijnloze visie van de doodstraf ook niet voldoet.. dat moet wreder kunnen zoals vroeger Citaat:
daarbij zoveel zijn dat er niet hoor en het gros van die landen waar men de doodstraf uitvoert zit je met een rechtssysteem dat niet eens de naam waardig is Citaat:
en doet ze dat niet dan en wijst je er tevens op dat het uitvoeren van die wens nu nér datgene is waarvoor ze de vermoedelijke dader willen berechten dan ben je verontwaardigd |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat bovenal schrijnend is, is dat net bij zulke gewichtige zaken er al helemaal een potje (kan) van gemaakt worden het is immers de bedoeling die juryleden te overtuigen van schuld of onschuld... bij voldoende vermoeden ( merendeel van juryleden geraakt overtuigd van de schuld ) ben je schuldig té gek als je dat bedenkt en beroep is zelfs niet mogelijk dan vind ik het vs-systeem ( althans in theorie ) veel éénduidiger |
|
![]() |
![]() |