Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2013, 21:36   #501
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De maatschappij verandert. Verandert snel. Het onderwijs zal moet volgen. Vroeg of laat. Willen of niet.
Moet het onderwijs in de nivellering volgen? Dat denk ik niet. Het onderwijs moet kwaliteit aanbieden. Goede algemene of degelijke technische vorming. Het afschaffen van de bestaande richtingen brengt ons daar geen stap toe dichterbij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:36   #502
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waar heeft u het over?
Oh. Zitten we daar nog maar ? Laat maar. Leer eerst uw runentaal. Dat praat makkelijker later.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:41   #503
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben jij een communist dan?
De bomma is zich als een tol aan het draaien in haar graf. Buiten een aantal dwazen is toch niemand vrijwillig communist.
Oud 3 juni 2013, 21:43   #504
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Oh. Zitten we daar nog maar ? Laat maar. Leer eerst uw runentaal. Dat praat makkelijker later.
Veeg het schuim nu maar van je mond.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:47   #505
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heeft u het over?
Ja jong, speel maar de onnozele onschuld. Maar pak dan een lego-blokske als avatar. Past beter bij uw intellectueel peil.
Oud 3 juni 2013, 21:47   #506
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat is er mis met een boek lezen? Daarvoor moet je toch geen intellectueel voor zijn?
Als het een verplichting is en niet noodzakelijk voor de richting die je kiest is het je reinste bullshit. Ik kan nog steeds niet begrijpen waarom ik al die literatuur onzin te verwerken heb gekregen. En ik stel vast dat die zever gevraagd wordt in kwissen. En je hebt boeken en boeken he. Ik lees ook wel romans, geen probleem. Maar ik lees niet met plezier onzin zoals "het dwaallicht".
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:48   #507
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heer Max, ik spreek uw schandelijke racistische uitspraken vierkant tegen en forward deze naar het CGK.

Ik daag u uit uw stelling te bewijzen met de resultaten van de professionele en academische bachelors in de Vlaamse hogescholen en uniefs. Uw argumentatie slaat werkelijk nergens op en is bovendien strafrechterlijk vervolgbaar.

Wat ik dus niet over zijn kant laat gaan.
Citaat:
De slaagkansen van allochtonen liggen steeds lager als deze van de autochtone Vlamingen. De meeste allochtone groepen hebben slaagpercentages die schommelen rond de 30%. De Magrebijns-Turkse groep echter, tevens de grootse groep binnen de allochtonen, doet het bijzonder slecht. Slechts 15% slaagt in zijn eerste jaar aan de Universiteit Antwerpen (zie Grafiek 4). Er is geen verschil tussen de studenten van Arabisch-Magrebijnse afkomst en deze van Turkse afkomst (hun slaagkansen liggen beide tussen de 13 en 14%). De kleine sub-groep uit het Midden-Oosten doet het beter met slaagkansen rond de 24%.

Allochtone studenten aan de UA

Aziaten en Oost-Europeanen doen het erg goed, dus aan racisme zal het wel niet liggen....

Laatst gewijzigd door fonne : 3 juni 2013 om 21:48.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:48   #508
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jong, speel maar de onnozele onschuld. Maar pak dan een lego-blokske als avatar. Past beter bij uw intellectueel peil.
Nogmaals, veeg het schuim van je mond.
Mijn schermafbeelding heeft niets te maken met nazi's.
Oud 3 juni 2013, 21:50   #509
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heer Max, ik spreek uw schandelijke racistische uitspraken vierkant tegen en forward deze naar het CGK.

Ik daag u uit uw stelling te bewijzen met de resultaten van de professionele en academische bachelors in de Vlaamse hogescholen en uniefs. Uw argumentatie slaat werkelijk nergens op en is bovendien strafrechterlijk vervolgbaar.

Wat ik dus niet over zijn kant laat gaan.
Hij heeft nochtans geen onverdeeld ongelijk. Niet alleen de taalachterstand, maar ook de algemene mentaliteit speelt die gastjes in het TSO parten. Ik verwijt het hen niet persoonlijk, maar de typische fenomenen die veel meer voorkomen bij allochtone leerlingen (excessief spijbelgedrag, chronisch te laat komen, geen deadlines kunnen respecteren, enorm haantjesgedrag bij de jongens, en bij de meisjes een ongebreidelde praatziekte én het fenomeen dat make-up en haartooi tijdens de lessen vaak voorrang op �*lles krijgt) zijn voor een groot deel te wijten aan een veel te lakse opvoeding door de ouders, en een vaak schrijnende desintersse van diezelfde ouders voor de studieresultaten van hun kroost. De respons die je krijgt op uitnodigingen voor oudercontacten spreekt op dat vlak bijvoorbeeld boekdelen.

Ouders moeten hun kinderen motiveren, stimuleren en structuur bieden. Er zijn gelukkig veel uitzonderingen, maar toch zijn er opmerkelijk veel schrijnende toestanden in de allochtone gemeenschap wat dat betreft. Kinderen waarvan ik soms denk "Als ik jouw vader was geweest, he, dan...".

Enfin, door zo hysterisch te reageren dreig je een bestaand probleem in een verdomhoekje te proppen waar het niet thuishoort. In alle concentratiescholen zal je van het personeel horen dat er wel degelijk een probleem bestaat binnen die doelgroep, zoals ik het hierboven beschrijf. Het is door erover te praten en eraan te werken dat dat opgelost kan raken. Jij verstikt elk gesprek daaromtrent door direct in de gordijnen te gaan hangen en de naam van het vermaledijde CGKR te gaan sissen. Spijtig, want zo blijft het onderwerp onbespreekbaar en dus ook onoplosbaar.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:50   #510
abramis brama
Parlementslid

Standaard

-- dubbel gepost -- Eentje verwijderd --
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 3 juni 2013 om 21:50.
Oud 3 juni 2013, 21:53   #511
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wie ben jij om daar over te oordelen ? Als ouders dat willen, is dat hun recht.

Als ingenieur kan ik u melden dat techniek op het middelbaar geen nut heeft voor het hoger onderwijs.

Alweer: het draait hem niet om het vak blijkbaar, maar wel om het feit dat goede studenten samenkruipen.
Het gaat hier niet om wat ouders willen, die hebben hun kansen al gehad.
Het gaat er om wat het beste is voor de leerlingen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:58   #512
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het gaat hier niet om wat ouders willen, die hebben hun kansen al gehad.
Het gaat er om wat het beste is voor de leerlingen.
Daar sla je de bal mis. Het zijn nog steeds de ouders die de kinderen in een bepaalde richting sturen, en dat is inderdaad niet altijd het beste voor de kinderen in kwestie. Maar ze bedoelen het wel goed.

Het gaat dus wél om wat ouders willen. Het is precies d�*�*r dat de grootste wijziging nodig is : in de hoofden van de ouders. D�*�*r, en nergens anders.
Oud 3 juni 2013, 22:00   #513
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heeft u het over?
Dat zou ik wel eens willen weten. Waar heeft U het over ? Toch geen vernichtung zeker ?
Oud 3 juni 2013, 22:00   #514
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou ik wel eens willen weten. Waar heeft U het over ? Toch geen vernichtung zeker ?
Ga je dat bericht blijven herhalen?
Oud 3 juni 2013, 22:03   #515
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Daar sla je de bal mis. Het zijn nog steeds de ouders die de kinderen in een bepaalde richting sturen, en dat is inderdaad niet altijd het beste voor de kinderen in kwestie. Maar ze bedoelen het wel goed.

Het gaat dus wél om wat ouders willen. Het is precies d�*�*r dat de grootste wijziging nodig is : in de hoofden van de ouders. D�*�*r, en nergens anders.
Juist, heel terecht opgemerkt. Er zijn heel weinig "stokken achter de deur" waarmee ouders tot andere gedachten kunnen worden gebracht. Wettelijk kan je als klassenraad de toegang tot bepaalde richtingen afsluiten, maar ouders hebben toch nog altijd een grote keuzevrijheid.

Daarom ook wijs ik er van het begin van deze discussie erop los dat niet de structuren het probleem vormen, maar wel de mentaliteit van heel veel ouders. Die zorgt ervoor dat hun kinderen in een richting worden geduwd waar het beter niet in zit.
Oud 3 juni 2013, 22:09   #516
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht

Weet niet of dat nog steeds klopt hoor.
Vroeger in mijn jonge tijd was dat zeer zeker zo.
Maar ik heb toch meer de indruk dat het tegenwoordig omgekeerd is.
Wat ook hun vele keren veranderen van richtingen verklaart natuurlijk.
Ze gebruiken het systeem gewoon.
Hoog beginnen en afdalen onderweg meestal, verdwalen ook wel al eens een keertje.
Het gaat al lang niet meer om bepaalde kennis bij de meesten, gewoon hoog scoren op diploma en dat is het.
Dat is ook trouwens het enige criterium bij de meeste aanwervingen, zeker bij stad en staat en dergelijke. Ook het enige criteria bij bevorderingen trouwens.

En zeg nu zelf hoe moeilijk kan het tegenwoordig nog zijn; er zijn er die afstuderen in allerlei talen zonder het Nederlands te kennen.
De hogeschool heeft er zo studenten zat in hun internaten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 juni 2013 om 22:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 22:18   #517
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zolang het uit vrije wil is. Boeken lezen hoeft niet opgelegd worden als je dat niet wil.
Ik heb "Het Reservaat" van Ward Ruyslinck altijd een zeverboek gevonden waar ik veel tijd mee verspild had. Twintig jaar later, toen ik meer van het leven gezien had, had dat boek plots wel zin. Ik heb veel zever moeten lezen op school maar de interessante boeken uitvlooien was zalig, vooral als ik iets ontdekte waar de leerkracht zelf nog niet aan gedacht had.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 22:35   #518
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hoog beginnen en afdalen onderweg meestal, verdwalen ook wel al eens een keertje.
Het gaat al lang niet meer om bepaalde kennis bij de meesten, gewoon hoog scoren op diploma en dat is het.
Dat is ook trouwens het enige criterium bij de meeste aanwervingen, zeker bij stad en staat en dergelijke. Ook het enige criteria bij bevorderingen trouwens.

En zeg nu zelf hoe moeilijk kan het tegenwoordig nog zijn; er zijn er die afstuderen in allerlei talen zonder het Nederlands te kennen.
De hogeschool heeft er zo studenten zat in hun internaten.
Ze luisteren wel naar de kinderen maar die willen zelf hoog starten om hun ouders een plezier te doen of profiteren van het waterval systeem, ze denken dat ze bij elke overstap minder moeten kennen.

Vrienden volgen zit er ook erg in, de meeste kinderen weten nauwelijks wat ze willen doen later, evenveel als de ouders dus.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 22:38   #519
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Uit wat mijn collega's uit de middelbare afdeling me vertellen, kan ik toch wel het omgekeerde concluderen. Heel wat leerlingen zitten tegen hun zin in een bepaalde richting. Louter en alleen omdat vader of moeder het wil.
Oud 3 juni 2013, 22:42   #520
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist, heel terecht opgemerkt. Er zijn heel weinig "stokken achter de deur" waarmee ouders tot andere gedachten kunnen worden gebracht. Wettelijk kan je als klassenraad de toegang tot bepaalde richtingen afsluiten, maar ouders hebben toch nog altijd een grote keuzevrijheid.

Daarom ook wijs ik er van het begin van deze discussie erop los dat niet de structuren het probleem vormen, maar wel de mentaliteit van heel veel ouders. Die zorgt ervoor dat hun kinderen in een richting worden geduwd waar het beter niet in zit.
Het probleem ligt helemaal niet bij de mentaliteit van de ouders. Ze ligt bij de lage kwaliteit van bepaalde onderwijsinstellingen. En daar willen ouders, en volledig terecht, hun kinderen liever niet aan uitleveren.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be