Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2013, 20:26   #481
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De SOSSEN hebben wel wat meer op Federaal niveau.
Ze hebben op Federaal niveau zelfs meer aanhang dan N-VA.
Vermits het hier over een hervorming gaat van het Vlaams onderwijs bakt uw haring dus helemaal niet.

Maar rond hetgeen u vertelt hebt u, in het algemeen dan, niet helemaal ongelijk. De Vlaamse SPa is inderdaad de filiale in Vlaanderen van de Waalse en Brusselse PS. Vandaar dat ze voor ons Vlamingen van geen haar te vertrouwen zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 20:26   #482
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat ook dringend moet verminderen is het te groot aantal boeken dat jongeren moeten lezen. Dat is toch puur tijdverspilling. Toen ik in het middelbaar zat las ik nooit mijn boeken. Ik had wel wat beters te doen.
Dat is het type opmerking dat ik zou verwachten van iemand die in Brakel zijn middelbaar is gaan volgen...
Meen je dat nu echt of doe je het gewoon om ons wat op te jagen ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 20:28   #483
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En van 'een grote muil opzetten', daar weet u soms het een en het ander van.
Ja, en als ik dan al "een grote muil" opzet, dan is dat wel goed geformuleerd. Wat bij u niet steeds kan gezegd worden.
Oud 3 juni 2013, 20:34   #484
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Het verleden bewijst dat dat onzin is. Quasi alle ex-latinisten hebben een dermate goede studie-attitude ontwikkeld dat ze eender welke richting uitkunnen na het middelbaar.

Nog eens herhalen dat die al bestaat in meerdere TSO-richtingen (Techniek-wetenschappen en Industriële wetenschappen op kop)

Daar heb je 300 % gelijk in, maar dat is niet de schuld van het onderwijs, maar puur die van de ouders. Geen reden om alles kapot te hervormen, dus.

Da's niet de schuld van het onderwijs, maar van de leerlingen + ouders in kwestie. Er zijn overigens evenzeer leerlingen die Latijn volgen omdat Economie hen niet interesseert, of die houtbewerking volgen omdat wiskunde hen niet interesseert, of ...

Ik ben zelf na twee jaar Latijn overgestapt naar het derde jaar wetenschappen, omdat Latijn me tegenstak. In mijn latere opleiding ben ik echter wel blij geweest met die basiskennis Latijn die ik in mijn eerste graad had opgedaan. Die overstap was deels een negatieve keuze (geen Latijn meer), maar ook een positieve keuze (want ik wou echt wel veel wiskunde en wetenschappen op mijn menu). Als jongeren tegenwoordig hun keuzes enkel baseren op negatieve factoren, dan kan je dat onmogelijk op het onderwijssysteem afwentelen.

Academische diploma's zijn decennia lang, en zeker nu, overrated geworden. D�*�*r en nergens anders zit het probleem. De tijd dat een univ-diploma een prestige-zaak was is in de feiten voorbij (met sommige universitaire diploma's legt men spreekwoordelijk de straat tegenwoordig terwijl veel technisch bekwaamde mensen werkzeker zijn én geld kunnen scheppen), maar in de hoofden van Jan en Mieke (lees : de ouders en de leerlingen) moet die nieuwe realiteit nog doordringen.

Een maatschappij die traag van begrip is, en de realiteit nog niet doorgrond heeft.... Moet je d�*�*rvoor een goed werkend onderwijssysteem kapot hervormen ?
Er zijn overigens steeds meer intelligente leerlingen die van meet af aan bewust de Moderne kiezen en daarin de richting Economie. Om daarna verder universitaire studies aan te vatten (dikwijls ook Economie maar lang niet altijd.)
Oud 3 juni 2013, 20:37   #485
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Mijnheer, onze allergrootste genieën en wetenschappers komen voort uit een époque waar al die hedendaagse flauwekul niet aan de orde was.

Niet passen in het systeem ? Is het niet de taak van de ouder om zijn kinderen hiertoe klaar te stomen ? Maar ja, als voetbal en VTM-programma's op een 60"-HD-TV-met-toeters-en-bellen voorrang hebben op het begeleid huiswerk dan stopt het verhaal.

Dat heeft dus niks te maken met politiek. Maar alles met pedagogiek. Van de ouders.
Daar ben ik het mee eens.
Oud 3 juni 2013, 20:38   #486
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is het type opmerking dat ik zou verwachten van iemand die in Brakel zijn middelbaar is gaan volgen...
Hij heeft wel een punt hoor.
Wat leer je uit een roman zoals "het dwaallicht" als je in een wetenschappelijke richting zit ?
Wat heb ik aan Baudelaire ? Sartre, Camus.
Dat interesseerde me toen niet, en nu ook niet.
Maar deftig een brief schrijven in het Frans, neen, dat heb ik nooit geleerd.
Nederlands is een totaal overbodig vak in de hogere jaren van het ASO. Al die literatuur geschiedenis is gewoon je reinste zever.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 20:41   #487
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Uw geveinsde verbazing is misschien geinspireerd op het feit dat u die brol heeft moeten verwerken en dan maar vindt dat degenen die na u komen dat ook moeten doen. Onderwijs moet geen kwissers kweken maar mensen die zelfstandig kunnen nadenken. Als er interesse is in literatuur kies dan een richting moderne talen. Maar neen, die zever moet door iedereen in het aso verwerkt worden. Triestig.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 20:52   #488
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Uw geveinsde verbazing is misschien geinspireerd op het feit dat u die brol heeft moeten verwerken en dan maar vindt dat degenen die na u komen dat ook moeten doen. Onderwijs moet geen kwissers kweken maar mensen die zelfstandig kunnen nadenken. Als er interesse is in literatuur kies dan een richting moderne talen. Maar neen, die zever moet door iedereen in het aso verwerkt worden. Triestig.
2

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 20:59   #489
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat is er mis met een boek lezen? Daarvoor moet je toch geen intellectueel voor zijn?
Oud 3 juni 2013, 21:02   #490
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het niveau in het technisch onderwijs wordt omlaag gehaald door de vele vreemdelingen die er aanwezig zijn. Z
Heer Max, ik spreek uw schandelijke racistische uitspraken vierkant tegen en forward deze naar het CGK.

Ik daag u uit uw stelling te bewijzen met de resultaten van de professionele en academische bachelors in de Vlaamse hogescholen en uniefs. Uw argumentatie slaat werkelijk nergens op en is bovendien strafrechterlijk vervolgbaar.

Wat ik dus niet over zijn kant laat gaan.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:18   #491
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Heer Max, ik spreek uw schandelijke racistische uitspraken vierkant tegen en forward deze naar het CGK.

Ik daag u uit uw stelling te bewijzen met de resultaten van de professionele en academische bachelors in de Vlaamse hogescholen en uniefs. Uw argumentatie slaat werkelijk nergens op en is bovendien strafrechterlijk vervolgbaar.

Jij hebt er veel van begrepen

Oud 3 juni 2013, 21:20   #492
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof je intellectueel wordt van jeugdliteratuur. Vele van die boeken gingen over de tweede wereldoorlog en waren behoorlijk indoctrinair. Jeugdliteratuur maakt kuddedieren. Gelukkig heeft de huidige jeugd internet en kunnen ze de samenvatting van die onnozele boeken a la dagboek Anne Frank van het internet halen.
Man man, wat een zever.

Rechts radicaal op zijn best. Literatuur is een van de mooiste zaken van een algemene opleiding.

U begrijpt echt niet waarom een algemene brede opleiding belangrijk is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:22   #493
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat is er mis met een boek lezen? Daarvoor moet je toch geen intellectueel voor zijn?
Zolang het uit vrije wil is. Boeken lezen hoeft niet opgelegd worden als je dat niet wil.

Oud 3 juni 2013, 21:22   #494
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rofl.

Hij heeft nochtans gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:26   #495
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij hebt er veel van begrepen
Exact wat u schreef. En wat het CGKR ook zal lezen. En reken maar : ik heb een zéér tolerante geest en ben zeker niet extreem-links. Maar u gaat echt té ver. Op basis van bevooroordeelde onwetendheid.
Oud 3 juni 2013, 21:27   #496
Max van Dietschland

Standaard

De taalbarrière alleen al en we spreken nog niet over de culturele verschillen en het verschil in gedrag.

De taalbarrière zorgt voor vertraging in de lessen en achterstand bij de andere leerlingen. Een aparte school zou onderwijs kunnen verschaffen aan de vreemdelingen op hun eigen tempo, aangepast aan hun noden. Zo racistisch is dat toch niet, voordeel voor Vlamingen en voor vreemdelingen, als die van goede wil zijn en zich gedragen, kunnen ze zo gemakkelijker een diploma halen.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 juni 2013 om 21:28.
Oud 3 juni 2013, 21:30   #497
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Rofl.

Hij heeft nochtans gelijk.
Haha, ik krijg al de slappe lach van uw avatar. Zijn ze terug, die Neo's ? Maar verklaar u nader. Ik heb geen taboe's. Laat staan NAZI-oogkleppen.
Oud 3 juni 2013, 21:32   #498
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, ik krijg al de slappe lach van uw avatar. Zijn ze terug, die Neo's ? Maar verklaar u nader. Ik heb geen taboe's. Laat staan NAZI-oogkleppen.
Waar heeft u het over?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:33   #499
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Niks. Maar laat het zijn wat het is : een hobby.

Nu ik er zo over nadenk, dan is dat pakket "verplichte literatuur" uit mijn middelbare schooltijd inderdaad - samen met godsdienst - iets wat aardig hoog scoort op de schaal van 'k-heb-er-eigenlijk-nooit-echt-iets-aan-gehad. Au contraire, ik heb jaren lang na mijn middelbaar geen boek meer willen lezen uit degout omwille van al dat verplicht leesvoer. De goesting is nadien weliswaar wel teruggekeerd, maar toch...
Ik heb er niks op tegen dat men de jongelui wil laten proeven van literatuur door ze elk schooljaar één goed boek te laten lezen. Maar in veel scholen wordt er echt wel zwaar overdreven, en bezorgt men de jonge gasten een afkeer van boeken.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2013, 21:35   #500
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland
Het niveau in het technisch onderwijs wordt omlaag gehaald door de vele vreemdelingen die er aanwezig zijn.

Hoe kun je nu zo blind en stom zijn?

Niemand ontkent dat, ook groen en links niet. Daarom willen ze net het onderwijs systeem helemaal overhoop halen, om de 'diversiteit' een kans te geven. Hoe meer allochtonen in een school, hoe lager het niveau wordt en extra geld pompen in die scholen helpt niet eens. Zelfs de slimmere allochtonen zoeken zelf scholen met niet teveel allochtonen.

Allochtonen in het onderwijs :
- gaan gemiddeld veel later naar de kleuterschool
- minder steun thuis voor de studie, oa door taal maar ook omdat bv moslims helemaal geen leescultuur hebben
- een grote taalachterstand, zelfs bij deze die hier geboren zijn

Dit is een grote gemiddelde, je hebt natuurlijk alle kanten van het spectrum maar weeral zijn het moslims die de grootste probleemgroep vormen, wat had je anders verwacht.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be