![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar rond hetgeen u vertelt hebt u, in het algemeen dan, niet helemaal ongelijk. De Vlaamse SPa is inderdaad de filiale in Vlaanderen van de Waalse en Brusselse PS. Vandaar dat ze voor ons Vlamingen van geen haar te vertrouwen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Meen je dat nu echt of doe je het gewoon om ons wat op te jagen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat leer je uit een roman zoals "het dwaallicht" als je in een wetenschappelijke richting zit ? Wat heb ik aan Baudelaire ? Sartre, Camus. Dat interesseerde me toen niet, en nu ook niet. Maar deftig een brief schrijven in het Frans, neen, dat heb ik nooit geleerd. Nederlands is een totaal overbodig vak in de hogere jaren van het ASO. Al die literatuur geschiedenis is gewoon je reinste zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Banneling
|
![]() Uw geveinsde verbazing is misschien geinspireerd op het feit dat u die brol heeft moeten verwerken en dan maar vindt dat degenen die na u komen dat ook moeten doen. Onderwijs moet geen kwissers kweken maar mensen die zelfstandig kunnen nadenken. Als er interesse is in literatuur kies dan een richting moderne talen. Maar neen, die zever moet door iedereen in het aso verwerkt worden. Triestig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik daag u uit uw stelling te bewijzen met de resultaten van de professionele en academische bachelors in de Vlaamse hogescholen en uniefs. Uw argumentatie slaat werkelijk nergens op en is bovendien strafrechterlijk vervolgbaar. Wat ik dus niet over zijn kant laat gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij hebt er veel van begrepen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rechts radicaal op zijn best. Literatuur is een van de mooiste zaken van een algemene opleiding. U begrijpt echt niet waarom een algemene brede opleiding belangrijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
|
![]() Zolang het uit vrije wil is. Boeken lezen hoeft niet opgelegd worden als je dat niet wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft nochtans gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
|
![]() De taalbarrière alleen al en we spreken nog niet over de culturele verschillen en het verschil in gedrag.
De taalbarrière zorgt voor vertraging in de lessen en achterstand bij de andere leerlingen. Een aparte school zou onderwijs kunnen verschaffen aan de vreemdelingen op hun eigen tempo, aangepast aan hun noden. Zo racistisch is dat toch niet, voordeel voor Vlamingen en voor vreemdelingen, als die van goede wil zijn en zich gedragen, kunnen ze zo gemakkelijker een diploma halen. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 juni 2013 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heeft u het over?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu ik er zo over nadenk, dan is dat pakket "verplichte literatuur" uit mijn middelbare schooltijd inderdaad - samen met godsdienst - iets wat aardig hoog scoort op de schaal van 'k-heb-er-eigenlijk-nooit-echt-iets-aan-gehad. Au contraire, ik heb jaren lang na mijn middelbaar geen boek meer willen lezen uit degout omwille van al dat verplicht leesvoer. De goesting is nadien weliswaar wel teruggekeerd, maar toch... Ik heb er niks op tegen dat men de jongelui wil laten proeven van literatuur door ze elk schooljaar één goed boek te laten lezen. Maar in veel scholen wordt er echt wel zwaar overdreven, en bezorgt men de jonge gasten een afkeer van boeken.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand ontkent dat, ook groen en links niet. Daarom willen ze net het onderwijs systeem helemaal overhoop halen, om de 'diversiteit' een kans te geven. Hoe meer allochtonen in een school, hoe lager het niveau wordt en extra geld pompen in die scholen helpt niet eens. Zelfs de slimmere allochtonen zoeken zelf scholen met niet teveel allochtonen. Allochtonen in het onderwijs : - gaan gemiddeld veel later naar de kleuterschool - minder steun thuis voor de studie, oa door taal maar ook omdat bv moslims helemaal geen leescultuur hebben - een grote taalachterstand, zelfs bij deze die hier geboren zijn Dit is een grote gemiddelde, je hebt natuurlijk alle kanten van het spectrum maar weeral zijn het moslims die de grootste probleemgroep vormen, wat had je anders verwacht. |
||
![]() |
![]() |