Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2014, 10:40   #501
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Hier ben ik het zowel met jou als met Circe eens. Vrouwtjes kunnen evengoed een hoop werk verzetten, iets dat testosteronmacho's zoals Tommm en Klein Licht (inderdaad, 'n nick die erg passend is) maar niet kunnen begrijpen. Of denken die soms dat kinderen opvoeden niet slopend kan zijn? Zelfs huismoeders zitten niet heel de dag in hun zetel, hoor, die moeten ook de inkopen gaan doen, doktersbezoeken regelen, de was doen, de vaat doen, het huis kuisen (bij gebrek aan kuisvrouw)... Een dag is al snel gevuld, hoor.
Als m'n zoontje bij mij is als m'n vriendin in het buitenland is moet ik dat ook allemaal doen. En ik heb nog eens een full time job waarbij ik bijna dagelijks naar Nederland moet.
Ik ben overigens geen macho. Ik ben voor gelijke rechten voor mannen en vrouwen. Maar ik vind dat de weegschaal een beetje teveel in de verkeerde richting is doorgeschoten. Gebaseerd op wat ik zie als ik bij Belgische vrienden kom...

Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2014 om 10:43.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:42   #502
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik heb met opzet de bepaling bediende gebruikt en niet de job secretaresse.

Een cassierster in de Colruyt is op papier ook een bediende.
Zij mag een hele dag met pakken cola en bierblikjes sleuren van + 15kg.
En mag de hele dag bezig zijn met zich in alle mogelijke bochten wringen om de rekken aan te vullen en om de producten van de klanten van de ene in de andere winkelkar te leggen en dat voor 1800€ bruto per maand.
En ze mag dan ook nog eens zaterdagen werken en 's avonds tot 21.00u omdat de werkende vrouw haar boodschappen zou kunnen doen.

Over kuisvrouwen in sommige bedrijven gaan we niet eens beginnen.
Vaak is dit slavenarbeid tegen het hoge uurloon van 7.5€ bruto, of 1200€ bruto per maand een voltijdse kuisvrouw.

Jantje ik had het over tomm die het over bouw- en dokwerkers en 'secretaresses' had..

Laatst gewijzigd door bembem : 3 april 2014 om 10:58.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:43   #503
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als m'n zoontje bij mij is moet ik dat ook allemaal doen. En ik heb nog eens een full time job.
en je afrikaans lief doet niks? maar maar maar toch.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:44   #504
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zijn hemden strijken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:45   #505
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Als ik zo uw gemiddelde posts lees, kan ik goed begrijpen, waarom u niet wordt weerhouden.

euh ik onthul bij het solliciteren heus niet mijn diepste gedachtekronkels hoor, dat is voorbehouden voor hier

Laatst gewijzigd door bembem : 3 april 2014 om 10:48.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 10:47   #506
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dat. net zoals een vrouw een zeer goede gespecializeerde puntlasser kan zijn, of automekanieker of fietsenmaker. Wat is uw punt nu weer?

o ja, dat uw vrouw voor de plas en de was moet zorgen en zorgen dat het eten op tijd klaar is.
Het kan, maar het is zeldzaam.

En om eerlijk te zijn, er zijn heel wat meer vrouwen dan mannen die parttime of 4 vijfden werken.

De taken moeten verdeeld worden, ieder doet waar hij best in is. Degene die niet of halftijds werkt moet het huishouden doen, lijkt mij logisch. Kan man of vrouw zijn. En de man moet de vrouw eens haar pleziertje gunnen, en omgekeerd. De vrouw kan al eens een namiddagje gaan shoppen, en de man een namiddag op café, bvb.
Maar ik merk dat het in veel Belgische huishoudens er heel anders aan toe gaat.
Oud 3 april 2014, 10:51   #507
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaat dikwijls terug naar haar land voor onze zaak, ik ga ook dikwijls. We gaan zoveel mogelijk samen, maar het probleem is dat de kleine naar school moet.

Afrikaanse zijn inderdaad een beetje lui, maar bij ons worden de taken verdeeld. Ook m'n moeder wordt regelmatig ingezet.
Als m'n vriendin er is, doet zij het huishouden. Logisch, want ze werkt niet.
Ze doet het allemaal een beetje met de Afrikaanse slag, maar dat vind ik niet erg. Ik ben geen orde-maniak.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 april 2014 om 10:55.
Oud 3 april 2014, 11:02   #508
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als m'n zoontje bij mij is als m'n vriendin in het buitenland is moet ik dat ook allemaal doen. En ik heb nog eens een full time job waarbij ik bijna dagelijks naar Nederland moet.
Ik neem aan dat je volledig teut bent als je na het werk ook nog eens al die doktersbezoeken moet regelen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 11:03   #509
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nog zoiets, in verband met "equal pay day". Ik vind ook dat vrouwen evenveel moeten verdienen voor hetzelfde werk, dat spreekt vanzelf. Bij ons verdienen vrouwen als vanzelfsprekend evenveel als mannen, en ze worden gewoon doorbetaald als ze zwanger zijn, wat ik ook normaal vind.

Maar hoeveel vrouwen zie je in de bouw of als dokwerker? Dat zijn slopende beroepen die fysiek uitputtend zijn. Ik zou het nooit willen doen, maar het is normaal dat die beter verdienen dan bvb. een secretaresse.
Jij gaat dus als werkgever iedereen evenveel betalen? Zonder rekening te houden met het potentieel van iemand?

Jouw firma zal er snel het bijltje bij neerleggen.

Ik heb ooit's een team overgenomen waarvan de teamleider een vrouw was die haar loopbaan had onderbroken ingevolge zwangerschap. Het team was één grote puinhoop omdat de verantwoordelijke alles op z'n beloop liet gaan, vervangen werd door een tijdelijke, ook niet een echt ideale situatie, in die mate dat men besloten had bij gebrek aan beterschap iedereen eruit te gooien.

Er zijn taboe's die hier vermomd worden als grote principes.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2014, 11:03   #510
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gaat dikwijls terug naar haar land voor onze zaak, ik ga ook dikwijls. We gaan zoveel mogelijk samen, maar het probleem is dat de kleine naar school moet.

Afrikaanse zijn inderdaad een beetje lui, maar bij ons worden de taken verdeeld. Ook m'n moeder wordt regelmatig ingezet.
Als m'n vriendin er is, doet zij het huishouden. Logisch, want ze werkt niet.
Ze doet het allemaal een beetje met de Afrikaanse slag, maar dat vind ik niet erg. Ik ben geen orde-maniak.
ja, dat lijkt me nu wel logisch, dat degene die thuisblijft en geen centen binnenbrengt dan de taak van huishoudster/huishouder op zich neemt.

Leuk dat u uw moeder toch nog aan het werk kan zetten. Is altijd meegenomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be