![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, het ging weldegelijk om een bruidstaart voor een homo"huwelijk".
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als niet-religieus persoon kan ik me daar in vinden. Jij ook wsl, wanneer je zelf bakkerin zou zijn en een moslim komt je vragen om een taart te maken met een discriminerend/tot geweldoproepend koranvers erop geschreven in chocolade. Zou jij je dan niet graag gesteund zien door de wetgeving ter zake, dat je zoiets zonder gevolgen zou mogen weigeren uit moreel oogpunt, of dat nu religieus geïnspireerd is of vrijzinnig ? Wat het WTJ betreft, die jarenlang die bakker het leven zuur hebben gemaakt met gerichte bestellingen waarvan ze op voorhand de afwijzing van wisten, vraag ik me af of ze zo’n toeren ook zouden uitvreten bij joodse, moslimse en hindoebakkers. Indien niet, is dat toch maar ’n bende hypocriete subsidieslurpers en opent lastige vragen naar de exclusieve gerichtheid op witmans, als het gaat om discriminerende/racistische toestanden aan te klagen. Nu goed, Alice, blijkbaar heeft iedereen – religieus of vrijdenkend – het recht, om elk werk of omstandigheid die ingaat tegen het eigen geloof of principes, te weigeren om uit te voeren. Lees onderstaande kwoots eens en weet me te zeggen hoever ge denkt te zullen komen bij een klachtneerlegging, als ge bij niet-christelijke en of andersdenkende vakmensen iets wil laten maken in een door jou gekozen vormgeving/versiering, dat ingaat tegen hun geloof of leefprincipes: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 januari 2020 om 01:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat discriminatie van homoseksuelen moet kunnen. Voor u de normaalste zaak maar niet voor wie niet vanuit religieuze dogma's denkt, en voorlopig is het verbod op die discriminatie het uitgangspunt van onze samenleving, ongeacht welke levensovertuiging. Het liefst zou u die religieuze dogma's ook via democratische weg opleggen, ook aan wie uw levensovertuiging niet deelt, en dat is een wezenlijk verschil met veel andere gelovigen die dat standpunt niet delen. Daarom denk ik dat mensen die denken zoals u beter nooit in een jury zitten met thema's die ook uw levensovertuiging raken, en terecht gewraakt worden. Omdat en dit toont u de hele discussie al aan door uw standpunten, u niet kunt redeneren vanuit bijvoorbeeld de gelijke rechten van homoseksuelen zoals deze samenleving heeft toegekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw vergelijking loopt mank, sinds wanneer is een bestelling van een normale bruidstaart gelijk aan opruiende islamitische teksten? En sinds wanneer is er hier een wet die radicaal gedachtengoed steunt? Er is wel een wet die discriminatie van mensen op basis van hun geaardheid veroordeelt en verbiedt, een appel is nu eenmaal geen citroen! Evenmin kun je stellen dat " witmans" hier als begrip iets te maken heeft, ook dat is discriminatie, uitsluiten op basis van origine, er is niets wat een link geeft met het onderwerp van discussie hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kunt u toch niet echt menen, gezien de commentaar van Jan! Maar ik wil nog geloven dat er advocaten zijn die evengoed vanuit religieuze dogma's naar zaken kijken maar wel dat onderscheid maken tussen professionele rol als advocaat en eigen opvattingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontertussen is het kwaad wel geschied. Dokters gaan met de dreiging van beschuldiging van moord wel zaken weigeren.
![]() |
![]() |
#510 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reden waarom hij moest opstappen is omdat hij zelf zetelde in de euthanasiecommissie die de euthanasie van Tine Nys nadien evalueerde en goedkeurde.
![]() |
#511 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dogma's als vertrekpunt sturen dat proces? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=quercus;9233038]Wordt dat niet wat overdreven?[/QUOTE
Zou je denken; tot je de meningen van Jan leest! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Daarom haalde ik het volgende aan:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel heeft iedere burger de vrijheid uit te gaan van een bepaalde levensvisie. De overheid garandeert die vrijheid - een belangrijk element dat u schijnbaar steeds weer ontgaat - en laat toe dat burgers zich op het politiek terrein vanuit die levensvisie engageren. Een atheïst mag gerust ijveren voor een heel grote liberalisering van euthanasie, net zoals een gelovige mag ijveren voor een verstrenging van de abortuswetgeving bijvoorbeeld. Dat is de normaalste zaak in een democratische rechtstaat. Altijd merkwaardig hoe u het nog altijd moeilijk hebt met deze fundamentele vrijheden. Soms lijkt het erop dat u bepaalde categorieën burgers geen vrijheid gunt, burgers met meningen waarmee u niet instemt. Juist dat lijkt een ondemocratisch trekje van u te zijn. U mag het natuurlijk altijd weerleggen, maar dan hoor ik graag dat u gelovige burgers bijvoorbeeld de vrijheid gunt om "vanuit religieuze dogma's te denken" en om vanuit die optiek wetgevend werk te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw eerste zin is al helemaal te gek voor woorden. Al meermaals heb ik uitdrukkelijk gesteld dat ik als democraat niets wenst "op te leggen". Als burger heb ik binnen een democratische rechtstaat echter bepaalde rechten en vrijheden. Als u mag ijveren voor een verdere liberalisering van de abortuswetgeving, zie ik niet in waarom ik, eveneens burger van dit land, niet zou mogen en kunnen ijveren voor een andere invulling van die wetgeving. U kunt mij dat recht onmogelijk afnemen en u hebt geen poot om te staan om mijn vrijheid daarin te beperken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is immers een fundamenteel verschil tussen het weigeren van een bestelling omwille van de levenswijze van de besteller, dan wel omwille van de aard van het gevraagde product. De bakker geeft immers uitdrukkelijk te kennen dat het om dat laatste gaat, niet om het eerste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer uit het arrest van het Amerikaans Hooggerechtshof: Citaat:
Hier blijkt duidelijk dat de bakker geen speciale taart voor hen wou maken, maar wel bereid was om uit zijn gewoon assortiment te leveren. U gaat dus bij herhaling in de fout als u stelt dat de bakker geen waren wou leveren omwille van de levenssstijl van dat koppel. Daar gaat het in wezen totaal niet over en dat wordt ook heel duidelijk weerlegd. |
||
![]() |
![]() |