![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
48 | 17,84% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
221 | 82,16% |
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() we zullen hier op het forum een collecte doen ![]() ![]() hopeloos geval ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus houdt zich van de domme. En ik denk dat dat geen toeval is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. Laatst gewijzigd door ancapa : 7 december 2004 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() WAAROM ??? om hem en zijn uitspraken misschien ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
|
![]() Citaat:
Un accident de parcours heet zoiets. ![]()
![]() |
![]() |
#512 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#515 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik heb nog nooit Blok/Belang gestemd, enkel N-VA, omdat ik het Blok nog altijd te populistisch en ruw vind. Wel kan ik perfect begrijpen waarom mensen als Distel en Knuppel voor het VB stemmen als teken van protest, alleen heb jij dat langs geen kanten door.... doe maar rustig verder met iedereen die jouw mening niet deelt in het VB-hoekje te duwen, je duwt er je geloofwaardigheid alleen nog dieper mee in de grond (voor zover dat nog dieper kan na de topics over van Gogh en Verbeke)
Laatst gewijzigd door Seba : 7 december 2004 om 23:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijd voor een kleine résumee van de argumenten van de voorstanders der censuur (i.c. op revisionisme en negationisme)
[size=3]Zij die de gecensureerde boeken niet gelezen hebben:[/size] Hun argumenten zijn quasi waardeloos. Ze wensen teksten te verbieden zonder de flauwste notie van wat er instaat. Kritiekloos en controleloos, bauwen ze andermans opinie na omtrent de 'verboden' lectuur in kwestie. Omdat de paus, de parlementairen of andere onfeilbare beoordelaars het opleggen. Waarom (niet)? Daarom (niet)!! [size=3]Zij die (beweren) de gecensureerde boeken wél gelezen te hebben:[/size] Van hunnentwege kunnen we misschien iets gedegener argumentatie verwachten. Ze weten tenminste w�*t er verboden wordt, uit eerste hand, uit eigen ervaring, zo beweren ze althans. thePiano Over diens argumentatie kunnen we kort zijn. De reden waarom hij revisionisme en negationisme graag helpt verbieden: hij wil ons ranzige lectuur besparen. Jammer genoeg kan hij hier niks van die ranzigheid aantonen. De resultaten van zijn onverdroten speurtocht in negationistische boekhandels en op revisionistische nazi-sites, mag hij niet als bewijs van ranzigheid aanvoeren. Zijn ranzige knipsels vallen immers onder dezelfde censuurwet die hij verdedigt. Hij kan dus beweren wat hij wil: wettelijk kan en mag hij niks bewijzen. Tragikomisch deze illustratie hoe de censuurwet de censureerders zelf tot een machteloos hoopje reduceert. The Paulus Experience Sla zijn provocerende one-liners rustig over, en lees diens uitgebreide argumentatie op http://forum.politics.be/showthread....&page=22&pp=20 Op mijn vraag: "Wie van jullie las er die boeken....." krijg ik het eerder halfslachtig antwoord: Citaat:
Ik concludeer: Paulus heeft wél gelezen, anders zou hij niet kunnen kwalificeren als 'vergezocht'. Waarom wil Paulus (na lezing) deze boeken mee helpen verbieden? Ik citeer: Citaat:
Paulus dus als thermometer waarop af te lezen staat waar de maatschappij rijp voor is. ![]() En waar precies is volgens Paulus de tijd niet rijp voor? "Om gekwetst te worden." Een mening kan volgens Paulus té kwetsend zijn. Uiterst attent van Paulus om deze kwetsende opinies als een kruisende Kristus voor ons op zijn frêle schouders te nemen en ons een resem revisionistische en negationistische pijnlijkheden via een censuurwet te besparen. ![]() Paulus als fervente voorstander van censuur, blijkt echter niet zodanig gekwetst (na lezing van.....) dat er geen grapje meer afkan: Wat was immers zijn eerste reactie op de inhoud? Citaat:
Wil Paulus dan alleen lachen? Waarom mogen wij niet meelachen? Vindt Paulus de verzuurde maatschappij nog niet zuur of 'niet rijp' genoeg om te lachen? In Geert Hostes plaats zou ik me knap zorgen beginnen maken....... Dan volgt nog wat emotioneel gezwam over 'meningen die trekkers overhalen' Te zot om los te lopen. Vooral uit de mond van een fervent voorstander van privaat wapenbezit. Iemand die 'meningen' en 'opinies' en 'ranzige boekskes' fysiek gevaarlijker acht dan een brok lood uit een schietijzer, mogen ze rustig zijn wapen-tuig en dito vergunning afpakken. Die heeft Paulus niet langer nodig: Bij een overval citeert Paulus als toppunt van efficiëntie zelfverdediging een ranzig, kwetsend, negationistisch boek uit Verbeeks winkel. De overvallers druipen zwaar fysisch en moreel verminkt af. Paulus als geharde verslinder van negationistische teksten, kan er nog eens ferm om lachen. P.S. Zijn er geen censuurvoorstanders die stilaan hun mening beginnen te herzien? Zijn er geen censuurvoorstanders die de opsluiting van een uitgever van 'ranzige boekskes' (waar blijkbaar hard kan om gelachen worden!) een beetje bij de haren getrokken vinden?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 december 2004 om 17:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() straks een kleine tegenexpertise se
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | |
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe Ik verdedig nergens de negationisten, wel pleit ik voor ruimte voor het revisionisme.
![]() |