Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2004, 21:55   #501
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Die janlul van het forum wil het maar niet begrijpen of doet maar alsof. Als het VB zegt: aanpassen of opkrassen, wil dat zeggen van zodra jouw partij aan de vetpotten zit, ik en mijn ganse gezin kan opkrassen. Dit om de eenvoudige reden dat wij wel prima geïntegreerd lijken tezijn maar blijkt dat wij ons, gezien de Vlaams Blokse cultuur, die niet zo goed hebben eigen gemaakt: we zij niet goed geassimileerd begrijp je snulleke?
opkrassen 8) heeft er nooit gestaan (enkel in uw waangedachten) ... terugkeren wel en dan nog op een humane manier met begeidende middelen om een nieuw leven te kunnen opstarten... dat is wat anders dan uw leugens hé

we zullen hier op het forum een collecte doen elke Vlaams Blokker zal met plezier zeker 10 euro geven

hopeloos geval
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 21:58   #502
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jeps, er zijn zelfs mensen die geloven dat de Vlaamse Behangersclub een democratische partij zou zijn. Je hebt nu eenmaal van die sukkels die je werkelijk alles kunt wijsmaken.
inderdaad, zo zijn er ook zelfs mensen die geloven dat ze zelf "democraten" zijn. Ironisch genoeg zijn die dikwijls pro-kiesdrempel, pro-censuur, anti-partijfinanciering,... je hebt nu eenmaal van die sukkels die zichzelf werkelijk alles kunnen wijsmaken...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 21:59   #503
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Paulus houdt zich van de domme. En ik denk dat dat geen toeval is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 21:59   #504
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Eigenlijk is de wet tegen het negationisme en revisionisme ook nog selectief.

Zij die de wandaden van Stalin,Mao,Castro,Che,e.a goed praten blijven ongestraft.
Dus afschaffen die handel .
Hitler was de duivel in persoon... maar dat maakt van deze heren geen engeltjes... je vergat nog Lenin, Pol Pot en zoveel anderen met evenveel doden op hun geweten !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 7 december 2004 om 22:00.
Oud 7 december 2004, 22:01   #505
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
inderdaad, zo zijn er ook zelfs mensen die geloven dat ze zelf "democraten" zijn. Ironisch genoeg zijn die dikwijls pro-kiesdrempel, pro-censuur, anti-partijfinanciering,... je hebt nu eenmaal van die sukkels die zichzelf werkelijk alles kunnen wijsmaken...
Ik persoonlijk heb nooit beweerd dat ik een voorbeeldige democraat ben. Sommige mensen leren het nooit en daarin steun ik jouw partij die zegt: criminaliteit... harde aanpak!
Oud 7 december 2004, 22:29   #506
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Vraagje aan deze mensen :

vindt u het dragen van een hoofddoek of een burqa door vrouwen met de Islam als religieuze overtuiging aanvaardbaar?
gelukkig was ik daar niet bij...
Oud 7 december 2004, 22:32   #507
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Bij mijn weten wijst Vermeersch helemaal niet op het verleden van "sommigen"... Nogal moeilijk daar er niemand van de VB-mandatarissen oud genoeg is om ooit nazi of collaborateur te zijn geweest. Vermeersch liegt wanneer hij beweert dat de huidige kopstukken ooit nazi's waren die optrokken met voorop de hakenkruisvlag (merkwaardig dat we dan nooit foto's hebben mogen zien).

Wat Vermeersch doet is regelrechte haat en stigmatisatie, allemaal gespijsd en doorspekt met leugens.
juist Jan, maar alle 1.000.000 kiezers moesten zich wel schamen

WAAROM ??? om hem en zijn uitspraken misschien
Oud 7 december 2004, 22:35   #508
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
opkrassen heeft er nooit gestaan
"opkrassen" was al altijd het "stopwoordje" van Dewinter en C°
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 22:43   #509
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat doet dat in godsnaam terzake?

Zeker wel. Het gaat hem om de parallel dat je hun misdaden wel mag ontkennen (gelukkig maar), maar de "holocaust" niet...
door de nazistische misdaden zwarter te maken dan ze zijn... worden de communistische misdaden niet wit
Oud 7 december 2004, 22:48   #510
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
"opkrassen" was al altijd het "stopwoordje" van Dewinter en C°
ancapa was dat vergeten, tijdens zijn recente chronische diarree-periode zijn ze laatste hersencellen er mee afgekomen.
Un accident de parcours heet zoiets.
Oud 7 december 2004, 23:18   #511
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe vraag aan de blokkers in dit lijstje :

wat vindt u er van dat uw partij VOOR deze wet gestemd heeft?

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:20   #512
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik persoonlijk heb nooit beweerd dat ik een voorbeeldige democraat ben. Sommige mensen leren het nooit en daarin steun ik jouw partij die zegt: criminaliteit... harde aanpak!
ik weet dat het Vkaams B. voorstander is van criminaliteit...harde aanpak. Ik ben daar ook voorstander van, maar ik heb nooit op het Blok/Belang gestemd. Weeral de zoveelste verdachtmaking/leugen vanuwentwegen dus...
Oud 7 december 2004, 23:24   #513
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nieuwe vraag aan de blokkers in dit lijstje :

wat vindt u er van dat uw partij VOOR deze wet gestemd heeft?

De houding van het Vlaams Blok/Belang was in die tijd heel begrijpelijk. De redenen werden reeds eerder daarvoor uiteengezet. Niet het Vlaams Blok/Belang is de schuldige, maar wel de machtspartijen die hiermee een stap zetten naar het terugschroeven van de vrije meningsuiting. Later hebben ze nog andere beslissingen genomen in die richting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:30   #514
thePiano

Standaard

Citaat:
ik weet dat het Vkaams B. voorstander is van criminaliteit...harde aanpak. Ik ben daar ook voorstander van, maar ik heb nooit op het Blok/Belang gestemd. Weeral de zoveelste verdachtmaking/leugen vanuwentwegen dus...
Wat ik van jou hier lees laat mij toe mijn conclusies te trekken, en wat jij in het stemhokje doet daar heb ik toch maar het raden naar. Misschien ben je wel een onderzeeboot van het Behangsel, zoals SuperStaaf bv. ?
Oud 7 december 2004, 23:34   #515
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ben je wel een onderzeeboot van het Behangsel, zoals SuperStaaf bv. ?
Bedoel je nu dat Supe®Staaf stiekem een Vlaams Belanger is?! Supe®Staaf, één der meest belse posters van dit forum? Neenee, hij is gewoon een voorstander van de vrije meningsuiting. Maar dat is in jouw ogen waarschijnlijk een zuiver fascistisch trekje zeker ...?

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:47   #516
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat ik van jou hier lees laat mij toe mijn conclusies te trekken, en wat jij in het stemhokje doet daar heb ik toch maar het raden naar. Misschien ben je wel een onderzeeboot van het Behangsel, zoals SuperStaaf bv. ?
jij snapt het echt niet hé. Ik ga inhoudelijk helemaal niet akkoord met negationisme, en ook neit met revisionisme. Superstaaf, Distel, Knuppel, Jvdb, doen dat ook expliciet niet, dat is alleen wat jij er in je blinde haat van maakt (het feit dat je Superstaaf, een notoir Belgicist, ind at hoke duwt spreekt al boekdelen). Ons gaat het om het principe van vrije menignsuiting dat voor iedereeen moet gelden, ongeacht de mening of politieke voorkeur. Jij hebt daar duidelijk problemen mee...
ik heb nog nooit Blok/Belang gestemd, enkel N-VA, omdat ik het Blok nog altijd te populistisch en ruw vind. Wel kan ik perfect begrijpen waarom mensen als Distel en Knuppel voor het VB stemmen als teken van protest, alleen heb jij dat langs geen kanten door....
doe maar rustig verder met iedereen die jouw mening niet deelt in het VB-hoekje te duwen, je duwt er je geloofwaardigheid alleen nog dieper mee in de grond (voor zover dat nog dieper kan na de topics over van Gogh en Verbeke)

Laatst gewijzigd door Seba : 7 december 2004 om 23:50.
Oud 8 december 2004, 10:06   #517
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Hirsi Ali was Piano nochthans een pak voorzichtiger wat betreft het trekken van conclusies. Stigmatiseren, dictatoriale trekjes, discriminatie, racisme, ... en wat hij in het stemhokje doet daar heb ik toch maar het raden naar. Tiens...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 17:22   #518
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Tijd voor een kleine résumee van de argumenten van de voorstanders der censuur (i.c. op revisionisme en negationisme)

[size=3]Zij die de gecensureerde boeken niet gelezen hebben:[/size]
Hun argumenten zijn quasi waardeloos.
Ze wensen teksten te verbieden zonder de flauwste notie van wat er instaat.
Kritiekloos en controleloos, bauwen ze andermans opinie na omtrent de 'verboden' lectuur in kwestie.
Omdat de paus, de parlementairen of andere onfeilbare beoordelaars het opleggen.

Waarom (niet)?
Daarom (niet)!!

[size=3]Zij die (beweren) de gecensureerde boeken wél gelezen te hebben:[/size]
Van hunnentwege kunnen we misschien iets gedegener argumentatie verwachten.
Ze weten tenminste w�*t er verboden wordt, uit eerste hand, uit eigen ervaring, zo beweren ze althans.

thePiano
Over diens argumentatie kunnen we kort zijn.
De reden waarom hij revisionisme en negationisme graag helpt verbieden: hij wil ons ranzige lectuur besparen.

Jammer genoeg kan hij hier niks van die ranzigheid aantonen.
De resultaten van zijn onverdroten speurtocht in negationistische boekhandels en op revisionistische nazi-sites, mag hij niet als bewijs van ranzigheid aanvoeren.
Zijn ranzige knipsels vallen immers onder dezelfde censuurwet die hij verdedigt.
Hij kan dus beweren wat hij wil: wettelijk kan en mag hij niks bewijzen.

Tragikomisch deze illustratie hoe de censuurwet de censureerders zelf tot een machteloos hoopje reduceert.

The Paulus Experience
Sla zijn provocerende one-liners rustig over, en lees diens uitgebreide argumentatie op http://forum.politics.be/showthread....&page=22&pp=20

Op mijn vraag: "Wie van jullie las er die boeken....." krijg ik het eerder halfslachtig antwoord:
Citaat:
"........ben ik wel al eens meer dan ééns op revisonistisch/negationistisch ..........werk gestuit."
.....Ik heb er mij niet in verdiept omdat ik vond dat de aangebrachte feiten nogal 'vergezocht' waren....."
Allemaal nogal ambivalent, en dubieus (voorzichtig?) maar ik ga er vanuit dat Paulus te goedertrouw is, wanneer hij beweert deze illegale opinies tot zich te hebben genomen.
Ik concludeer: Paulus heeft wél gelezen, anders zou hij niet kunnen kwalificeren als 'vergezocht'.

Waarom wil Paulus (na lezing) deze boeken mee helpen verbieden?

Ik citeer:
Citaat:
De vraag is: is de tijd rijp om hier een polemiek over te beginnen.
Dan is dat voor mij een nee.
Paulus' vinger aan de maatschappelijke pols voelt dat de tijd nog niet is gekomen, om wat Paulus besmuikt en illegaal wél zelf las (zonder er zich overigens 'zwaar in te verdiepen'!) zomaar op het domme klootjesvolk los te laten!!!
Paulus dus als thermometer waarop af te lezen staat waar de maatschappij rijp voor is.

En waar precies is volgens Paulus de tijd niet rijp voor?
"Om gekwetst te worden."
Een mening kan volgens Paulus té kwetsend zijn.
Uiterst attent van Paulus om deze kwetsende opinies als een kruisende Kristus voor ons op zijn frêle schouders te nemen en ons een resem revisionistische en negationistische pijnlijkheden via een censuurwet te besparen.

Paulus als fervente voorstander van censuur, blijkt echter niet zodanig gekwetst (na lezing van.....) dat er geen grapje meer afkan:
Wat was immers zijn eerste reactie op de inhoud?
Citaat:
ik heb me een breuk gelachen.
Paulus wil dus grappige teksten verbieden.
Wil Paulus dan alleen lachen?
Waarom mogen wij niet meelachen?
Vindt Paulus de verzuurde maatschappij nog niet zuur of 'niet rijp' genoeg om te lachen?
In Geert Hostes plaats zou ik me knap zorgen beginnen maken.......

Dan volgt nog wat emotioneel gezwam over 'meningen die trekkers overhalen'
Te zot om los te lopen.
Vooral uit de mond van een fervent voorstander van privaat wapenbezit.
Iemand die 'meningen' en 'opinies' en 'ranzige boekskes' fysiek gevaarlijker acht dan een brok lood uit een schietijzer, mogen ze rustig zijn wapen-tuig en dito vergunning afpakken.
Die heeft Paulus niet langer nodig:
Bij een overval citeert Paulus als toppunt van efficiëntie zelfverdediging een ranzig, kwetsend, negationistisch boek uit Verbeeks winkel.
De overvallers druipen zwaar fysisch en moreel verminkt af.
Paulus als geharde verslinder van negationistische teksten, kan er nog eens ferm om lachen.

P.S.
Zijn er geen censuurvoorstanders die stilaan hun mening beginnen te herzien?
Zijn er geen censuurvoorstanders die de opsluiting van een uitgever van 'ranzige boekskes' (waar blijkbaar hard kan om gelachen worden!) een beetje bij de haren getrokken vinden?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 december 2004 om 17:30.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 18:16   #519
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

straks een kleine tegenexpertise se

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 18:20   #520
thePiano

Standaard

Citaat:
jij snapt het echt niet hé. Ik ga inhoudelijk helemaal niet akkoord met negationisme, en ook neit met revisionisme. Superstaaf, Distel, Knuppel, Jvdb, doen dat ook expliciet niet,
Wat doe je dan met dit:

Oorspronkelijk bericht door Jan van den Berghe
Ik verdedig nergens de negationisten, wel pleit ik voor ruimte voor het revisionisme.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be