Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2021, 19:08   #501
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oef... er zijn nog normale mensen.
Liberalen onder mekaar en het vaderland: hoe mooi!
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 28 september 2021 om 19:09.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 19:20   #502
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Ik stel vast dat er zo maar losweg heelder groepen mensen gecriminaliseerd worden omdat enkelen onder hen misschien misdaden zouden gepleegd hebben. Maar men kan niet zeggen wie die misdadigers waren en welke misdaden ze waar en wanneer gepleegd hebben.
Veroordelingen zonder bewijs of omdat men bij de verkeerde partij hoorde waren schering en inslag bij de na-oorlogse Belgisch-nationalisten en hun nazaten tot op heden.
We praten hier over strafrecht, over de allerzwaarste misdaden die er bestaan...
In een rechtstaat volgt men de beslissingen van de derde macht, de rechterlijke macht.
Diegenen die een veroordeling kregen zijn misdadigers. Daar kan geen discussie over bestaan.
Dat velen de dans ontsnapt zijn mag ik dan jammer vinden, het is wel een feit. Maar ook dat moet ik (en iedereen) aanvaarden.

Je premisse dat we mensen 'criminaliseren' is volgens mij fout, over veroordeelden bestaat er zekerheid.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 19:24   #503
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg achter concrete gevallen en het aantal daarvan in wat men de gehele collaboratie noemt.
U focust doelbewust met uw kliek op een klein onderdeel vande collaboratie en zelfs binnen dat kleine onderdeel heeft u nauwelijks concrete gevallen te benoemen.
Daar zijn er nochtans wel wat, maar dat criminaliseert niet andere mensen die tot dezelfde groep behoorden of die u absoluut bij dezelfde groep wil catalogiseren ook al hebben die geen vlieg kwaad gedaan.
In de meeste andere landen hebben die mensen en hun nazaten er geen moeite mee om te erkennen dat het een zware fout was met de Duitsers samen te werken. Als je daar als lid van de volgende generatie even complexloos mee omgaat is er helemaal geen probleem. Als je zelf die daden vergoelijkt hoef je je er niet over te verbazen dat je erop aangesproken blijft worden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 19:28   #504
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In de meeste andere landen hebben die mensen en hun nazaten er geen moeite mee om te erkennen dat het een zware fout was met de Duitsers samen te werken. Als je daar als lid van de volgende generatie even complexloos mee omgaat is er helemaal geen probleem. Als je zelf die daden vergoelijkt hoef je je er niet over te verbazen dat je erop aangesproken blijft worden.
Geen antwoord op de vraag dus.
Oud 28 september 2021, 19:30   #505
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rare aanname dat dit iets te maken heeft met politieke partijkeuze... Alle normale burgers in zowat de hele wereld aanvaarden de realiteit van hun nationaliteit, die mede hun identiteit bepaalt en gaan die niet op artificiële en op door mythes gebaseerde folklore gaan vervangen door bullshit identiteiten.

Waarom zou dat bij ons anders zijn ? En wat zou in die fictie dan wel positief zijn ?
Oud 28 september 2021, 19:32   #506
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je kent je geschiedenis blijkbaar slecht, of je bent van slechte wil.

Hitler heeft in die oorlog twee ijzer kruisen gekregen, seffens kom je ons wijsmaken dat dit was omdat hij goed pannenkoeken kon bakken.

Ernstig blijven he vriend.
Voor zover ik weet heeft hij mosterdgas gesnoven en is nadien als koerier gaan werken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 19:33   #507
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geen antwoord op de vraag dus.
Zeg, denk jij dat je hier de baas van het spel bent? Als moderator is dat natuurlijk ook een beetje zo.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 september 2021, 19:34   #508
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het zal hun manier zijn om die 11% die de kiezers hen toekennen te vieren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 19:38   #509
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees u nochtans nooit Waalse collaboratie vernoemen als collaboratie ter sprake komt. Nagenoeg altijd heeft u het over Vlaamse collaborateurs en dan nog meestal gelinkt aan het VNV om via die omweg bij het huidige Vlaams-Nationalisme terecht te komen.

Ineen andere draad heb ik die vragen al een paar keer gesteld, maar er kwam geen antwoord op van nochtans een expert terzake uit het Oosten. Ook den eerste uit Herstappe bleef doofstom.
Dus stel ik ze nog maar eens:
Omdat er enkel in Vlaanderen vanuit bepaalde politieke kringen nog steeds getoeterd wordt dat collaboratie best ok was.

In Wallonië en zelfs Duitsland heeft men zich daar definitief van gedistantieerd. Maar voor de rest waren de Waalse collaborateurs uiteraard geen haar beter dan de Vlaamse.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2021, 19:39   #510
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
We praten hier over strafrecht, over de allerzwaarste misdaden die er bestaan...
In een rechtstaat volgt men de beslissingen van de derde macht, de rechterlijke macht.
Diegenen die een veroordeling kregen zijn misdadigers. Daar kan geen discussie over bestaan.
Dat velen de dans ontsnapt zijn mag ik dan jammer vinden, het is wel een feit. Maar ook dat moet ik (en iedereen) aanvaarden.

Je premisse dat we mensen 'criminaliseren' is volgens mij fout, over veroordeelden bestaat er zekerheid.
Nochtans heb ik ook nooit ergens beweerd dat mensen die misdaden van gemeen recht begaan hebben niet met recht veroordeeld zijn. Maar dat zijn er maar een klein deel van de groep mensen die u en uw kornuiten constant mee criminaliseren tot hun nazaten toe.
Daarom mijn vragen en de antwoorden daarop zullen duidelijk maken dat uw fetisj om alle Vlaams-nationalisten in de kluis van misdadigers te stoppen belachelijk is.
Dus.... antwoordeens op de vragen..
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 28 september 2021, 19:44   #511
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Omdat er enkel in Vlaanderen vanuit bepaalde politieke kringen nog steeds getoeterd wordt dat collaboratie best ok was.

In Wallonië en zelfs Duitsland heeft men zich daar definitief van gedistantieerd. Maar voor de rest waren de Waalse collaborateurs uiteraard geen haar beter dan de Vlaamse.
Ik vraag daarvan bewijzen maar die komen niet.
Ik blijf wachten op bewijzen waarbij een Vlaamse politieke partij in haar programma het nazisme en fascisme verheerlijkt en waar men van de collaborateurs die misdaden pleegden zegt dat dat ok was. Graag bewijzen en linken.
Oud 28 september 2021, 19:45   #512
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeg, denk jij dat je hier de baas van het spel bent? Als moderator is dat natuurlijk ook een beetje zo.
Ik vrees dat u zich op gevaarlijke paden beweegt.
Oud 28 september 2021, 19:47   #513
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Rare aanname dat dit iets te maken heeft met politieke partijkeuze... Alle normale burgers in zowat de hele wereld aanvaarden de realiteit van hun nationaliteit, die mede hun identiteit bepaalt en gaan die niet op artificiële en op door mythes gebaseerde folklore gaan vervangen door bullshit identiteiten.

Waarom zou dat bij ons anders zijn ? En wat zou in die fictie dan wel positief zijn ?
Ik stel vast dat u bepaalt wat normaal is. Waar haalt u de autoriteit daarvoor?
Oud 28 september 2021, 19:47   #514
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat u zich op gevaarlijke paden beweegt.
Ik weet het. Maar als iemand een vraag stelt aan een ander en mij dan voor de voeten werpt dat ik niet antwoord, word ik zelf kort. Knuppeltje meet zich nogal een air aan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 september 2021, 19:48   #515
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar blijven uw bewijzen?
Hoe kan men een land verraden waar men zelf niet bij wil horen?
Wat jij of eender wie wil speelt legaal geen enkele rol, je bent een rechtsonderhorige van België en de strafwet is op jou evenveel van toepassing als op eenieder.

Enkel in LaLa-land, de kleutertuin of de beschutte werkplaats voor pseudo-historici kan men afkomen met redeneringen van 'dit is niet mijn land, dus ik kon het niet verraden hebben en dus ben ik onschuldig'.

Niet in de echte wereld....
Oud 28 september 2021, 19:49   #516
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik merk dat de hele kliek is opgetrommeld, maar zie nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Pijnlijk,hé?
Oud 28 september 2021, 19:52   #517
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk dat de hele kliek is opgetrommeld, maar zie nog steeds geen antwoord op mijn vragen. Pijnlijk,hé?
Ik zal eens een wedervraag stellen. Iemand die openlijk sympatiseert met IS, maar zelf 'niemand een haar heeft gekrenkt', zoals je het uitdrukt, is dat:

- een crimineel
- helemaal geen crimineel
- iemand die een misdrijf vergoelijkt zonder er zelf één te hebben begaan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 28 september 2021, 19:52   #518
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat jij of eender wie wil speelt legaal geen enkele rol, je bent een rechtsonderhorige van België en de strafwet is op jou evenveel van toepassing als op eenieder.

Enkel in LaLa-land, de kleutertuin of de beschutte werkplaats voor pseudo-historici kan men afkomen met redeneringen van 'dit is niet mijn land, dus ik kon het niet verraden hebben en dus ben ik onschuldig'.

Niet in de echte wereld....
Gaat u dat straks ook zeggen als partijen X, Y en Z de wetten maken waarbij u de landverrader of collaborateur (volgens uw visie althans) wordt?
Oud 28 september 2021, 19:52   #519
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga het eens navragen bij de afgeslachte russen, door de huurlingen die hij jarenlang ronselde om samen met de bezetter in ruil voor geld te gaan moorden.
Belgie deed dat ook om in Korea oorlog te gaan voeren tegen de communisten.

Wie heeft er daar de doodstraf voor gekregen? Wie is daar voor vervolgd?

Niemand? Dan kan vrijwilligers ronselen om tegen het communisme te gaan vechten niet strafbaar zijn meen ik, gezien de feiten.

Dus die beschuldiging valt weg, welke misdaden heeft de geestelijke nu eigenlijk wel gepleegd?
Oud 28 september 2021, 19:53   #520
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De poster stelt regelmatig zo van die vragen in de aard van: "hoeveel zandkorrels liggen er op het strand van Oostende?" Dwaze vragen dus. Of beter: vragen van een trol.
Je bent in uw gat gebeten dat ik u daarstraks wees op het gegeven dat je aan het trollen was hé?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be