Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 02:36   #501
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Als de rijken ermee stoppen om ze van de armen te stelen dan moeten de arbeiders ze niet meer betalen.
Hoeveel rijken zijn er volgens u ?
Sommigen denken dat alle ouders rijk zijn.
Hoe is het met uw ouders gesteld ?
Hebben ze niet hard genoeg gewerkt om uw gemak te betalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 02:40   #502
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen niet kieskeurig jij weet niks over armen. Armen hebben allemaal een laag diploma enz. Stigmatiseren noemen ze dat. Zoals bvb zeggen alle marokkanen zijn criminelen. Dat is hetzelfde. Ik ken veel kansarmen met een hoger diploma.
Welk diploma ?
Een diploma dat u het recht geeft niet te werken ?
Oud 7 maart 2005, 02:42   #503
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen want zoals je zelf al zei is niet elk diploma een garantie op werk. dus is het geen contradictio in terminis. Zeg en ik doe vrijwilligerswerk he. De mensen waar jij als politicus geen zak om geeft daar ben ik continu mee bezig.
En dat lukt wel zonder vervoer ?
Oud 7 maart 2005, 02:47   #504
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die richting was me nochthans aanbevolen door het PMS. EN bovendien houdt jouw stelling contradictio interminis geen stand. Er zijn politici die geen diploma hebben en er zijn er die zelfs hetzelfde hebben als ik.
Dus gefrustreerd omdat u niet aan de vetpotten geraakt zonder werken.
Schaf toch minstens de helft van die politiekers af en zet ze in in knelpuntberoepen.
Oud 7 maart 2005, 02:54   #505
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Zijn we meteen ook af van die regelneven die denken het warm water terug te moeten uitvinden. Of doe zoals in oude culturen: de jongeren werken (jagen), de ouden in het parlement.
Vraag het maar eens aan uw indianen die zegden “het zien van uw steden doet ons pijn aan de ogen”.
Oud 7 maart 2005, 03:31   #506
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
En als u nu eens de keuze zou hebben tussen
hetzij hulpcontrolegemeenschapsdiensten verrichten in ruil voor en in verhouding tot uw uitkering,
hetzij geen uitkering meer,
wat zou u dan kiezen ?
Of zou u liever kiezen voor één van volgende gemeenschapsdiensten : het gras gaan afrijden bij de rijke mensen uit Brasschaat, de straten in Borgerokko schoonvegen, bij de boeren ajuinen en aardappelen rooien, aan een wieletje draaien om milieuvriendelijke spierkrachtenergie te produceren ?
Hij zou reageren zoals de meeste kampo’s in nazi Duitsland en het eigen volk verraden voor het eigen belang. Daarna kunnen ze de schuld bij anderen leggen.
Oud 7 maart 2005, 13:09   #507
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Welk diploma ?
Een diploma dat u het recht geeft niet te werken ?
Een diploma waarvan men in de tijd gezegd heeft dat ik er zeker werk mee zou hebben. En dus eerder een diploma waardoor ik niet mag werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:11   #508

Standaard

Citaat:
En dat lukt wel zonder vervoer ?
Tja maar mijn actieradius is eerder beperkt hoor. Binnenkort wel subsidies vragen voor camionetje of zo. Dan kan ik wel eender waar naartoe. En kom nu niet af dat ik die camionet voor vrijwilligers werk te doen nog zelf moet betalen ook he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 7 maart 2005, 13:13   #509

Standaard

Citaat:
Dus gefrustreerd omdat u niet aan de vetpotten geraakt zonder werken.
Schaf toch minstens de helft van die politiekers af en zet ze in in knelpuntberoepen.
Het gaat niet over vetpotten. Het gaat over bestaanszekerheid en jezelf ergens kunnen vestigen op een plek waar je weet dat je er kunt blijven en dat het dus de moeite waard is om er iets op te bouwen.
Oud 7 maart 2005, 14:32   #510
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja maar mijn actieradius is eerder beperkt hoor. Binnenkort wel subsidies vragen voor camionetje of zo. Dan kan ik wel eender waar naartoe. En kom nu niet af dat ik die camionet voor vrijwilligers werk te doen nog zelf moet betalen ook he.
Hangt ervan af welk vrijwilligerswerk.
Ik moet mijn hobby ook zelf betalen.
Oud 7 maart 2005, 14:41   #511

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af welk vrijwilligerswerk.
Ik moet mijn hobby ook zelf betalen.
Werk is dus voor jouw iets dat je per definitie tegen je zin doet. Als je je werk plezant vind dan is dat een hobby ?
Aan mijn vrijwilligerswerk zijn er plezante en minder plezante kanten. De plezante kanten waarom zou ik daarvan niet genieten - is er iets verkeerd soms aan genieten ? De mindere kanten die neem je erbij. Ps de mindere kanten hebben meestal te maken met de niet armen.
Oud 7 maart 2005, 14:56   #512
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werk is dus voor jouw iets dat je per definitie tegen je zin doet. Als je je werk plezant vind dan is dat een hobby ?
Aan mijn vrijwilligerswerk zijn er plezante en minder plezante kanten. De plezante kanten waarom zou ik daarvan niet genieten - is er iets verkeerd soms aan genieten ? De mindere kanten die neem je erbij. Ps de mindere kanten hebben meestal te maken met de niet armen.
Als iedereen alleen werk wilt doen dat ze plezant vinden zal er weinig gepresteerd worden. Er zijn zelfs gepensioneerden die veel werken zonder vergoeding, die er zelfs geld insteken om het te kunnen doen.
Dat geldt zelfs voor hardwerkende mensen in hun vrije tijd.
Oud 7 maart 2005, 15:08   #513

Standaard

Citaat:
Als iedereen alleen werk wilt doen dat ze plezant vinden zal er weinig gepresteerd worden.
is toch in tegenspraak met
Citaat:
Er zijn zelfs gepensioneerden die veel werken zonder vergoeding, die er zelfs geld insteken om het te kunnen doen.
Dat geldt zelfs voor hardwerkende mensen in hun vrije tijd.
Ge spreekt uzelf toch tegen. Volgens mij is dat met den oorlog gekomen en ook met de slechte invloed van de kerk dat uw generatie getraumatiseerd is geraakt. Jullie denken echt dat jullie op de wereld zijn gezet om gekloot te worden. Waarom mag een mens geen plezier hebben aan zijn werk en waarom zou een mens alleen maar werken als em moet ?
Jullie hebben dat nooit anders geweten en daarom weten jullie ook niet beter. Ik werk persoonlijk nooit tegen mijn goesting - ik doe alles wat ik doe vrijwillig of anders niet. Als ik het moet van nen baas dan doe ik het zeker niet.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 maart 2005 om 15:09.
Oud 7 maart 2005, 16:52   #514
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Er is werk dat iedereen tegen zijn goesting doet en toch gedaan moet worden-
daarom zijn er misschien allochtonen in ons land ?
Vive la différence !
Oud 7 maart 2005, 16:59   #515

Standaard

Daarom hebben ze die mensen idd naar hier gehaald ja
ik wil direct al het noodzakelijke en vieze werk eerlijk verdeeld zien en er mijn deel in opnemen - ik weet dan zeker dat ik minder werk zal hebben dan nu.
Oud 7 maart 2005, 16:59   #516
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
het is gewoon een schande dat iemand met zo'n loon een sociaal appartement voor zo'n belachelijk bedrag kan huren.

Dat is inderdaad waar, die kan best wat meer betalen, het dubbel zou ik zo zeggen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 00:25   #517
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is toch in tegenspraak metGe spreekt uzelf toch tegen. Volgens mij is dat met den oorlog gekomen en ook met de slechte invloed van de kerk dat uw generatie getraumatiseerd is geraakt. Jullie denken echt dat jullie op de wereld zijn gezet om gekloot te worden. Waarom mag een mens geen plezier hebben aan zijn werk en waarom zou een mens alleen maar werken als em moet ?
Jullie hebben dat nooit anders geweten en daarom weten jullie ook niet beter. Ik werk persoonlijk nooit tegen mijn goesting - ik doe alles wat ik doe vrijwillig of anders niet. Als ik het moet van nen baas dan doe ik het zeker niet.
Ik spreek mij zelf helemaal niet tegen.
Voor werk dat ik moet doen wil ik betaald worden.
Voor werk dat ik graag wil doen niet.
Ik heb het juist wel anders geweten in tegenstelling tot u.
En nogmaals wordt zelstandig en kom dan nog eens terug.
Oud 8 maart 2005, 00:29   #518
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door de hoge huurprijzen kan de arme niet uit de armoede geraken
een niet te onderschatten gedeelte van de uitkeringen zijn eigenlijk een verdoken vorm van subsidie tgv de private woningmarkt. Het ontbreekt politici aan lef om een handje vol superprofiteurs = pandjesmelkers aan te pakken.
Hoge huurprijzen hebben echter wel te maken met hoge grondprijzen. Hoe duurder de grond hoe duurder het is om te bouwen hoe duurder dat huis nadien verhuurd wordt. Vlaanderen is overbevolkt en daarom is grond = plaats relatief duur. Wanneer plaats = levensnoodzakelijke basisbehoefte schaars wordt dan dreigen er mensen van de toegang tot die basisbehoeften afgesneden te worden. Niet optreden daartegen door een minimum grond = plaats van speculatie te vrijwaren = misdadig van de overheid.
indien men een handje vol pandjesmelkers zou durven aanpakken dan zouden veel mensen hun uitkering kunnen gebruiken om uit de armoede te geraken = waarvoor ze bedoeld is. Dan zouden ze vervolgens niet langer ten laste blijven van de werkende mensen. Omdat de werkende mensen te rechts en te onverdraagzaam stemmen en omdat ze zich laten wijsmaken dat het allemaal maar de schuld is van de armen kunnen er geen politici aan de macht komen die tegen een handjevol pandjesmelkers durven optreden. En omdat ze zo stom zijn moeten ze mij maar een dop blijven betalen. En zorgen dat het er elke maand op tijd ligt - of het zit er bovenarms op.

een ervaringsdeskundige in armoede en asociale uitsluiting

Ps universiteitsstudies zijn zo goed als waardeloos inzake armoedebestrijding
Da's overdreven. "Ervaringsdeskundigen" hebben de monopolie van de oplossingen niet ...
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2005, 00:29   #519
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Er is werk dat iedereen tegen zijn goesting doet en toch gedaan moet worden-
daarom zijn er misschien allochtonen in ons land ?
Vive la différence !
Ge beseft toch dat ge onzin verteld ?
Allochtonen worden Belgen en hebben dezelfde rechten en voordelen als u.
Ik zie meer allochtonen in de politiek dan op de werkvloer.
Oud 8 maart 2005, 00:31   #520
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

[quote=King of beggars and fleas]Werk is dus voor jouw iets dat je per definitie tegen je zin doet. Als je je werk plezant vind dan is dat een hobby ?
Aan mijn vrijwilligerswerk zijn er plezante en minder plezante kanten. De plezante kanten waarom zou ik daarvan niet genieten - is er iets verkeerd soms aan genieten ? De mindere kanten die neem je erbij. Ps de mindere kanten hebben meestal te maken met de niet armen.[/QUOTE]

Dat is - excuseer - propaganda van "De Link" ... "Arm = goed, niet arm = slecht, egoïstisch, niet solidair.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be