![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Wapenbezit/dracht? | |||
| Ja, het is een (noodzakelijk geregulariseerd) basisrecht |
|
77 | 50,33% |
| Neen, de staat heeft een monopolie op geweld |
|
55 | 35,95% |
| Ik denk er het mijne van, en zeg het ook |
|
21 | 13,73% |
| Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Weete dat ze zelf de Winchester fabrieken gekocht hebben ook, FN is momenteel een van de serieuze Small Arms fabrikanten in de wereld Ze hebben FN (militaire wapens, waaronder het mooie speelgoed hierboven, ... (Sub Machine GUN P90 met kogelvrije vest doorborende munitie ) Browning en nu dus ook Winchester in de vitrine. De Amerikanen hebben o.a. de P90 gekocht en ook de Mini Mie voor het marine corps. |
|
|
|
|
|
|
#502 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vertel er hem meteen ook maar bij welke betere alternatieven hij heeft. |
|
|
|
|
|
|
#504 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je kan altijd wel iets uit het anarchist cookbook klaarmaken, maar de vraag is. Hoever kom je met zo'n primitief ding ? |
|||
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
http://www.protectglobal.com |
|
|
|
|
|
|
#506 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
En als je het in de grotere context plaatst, dan kan je alleen de LTL wapens toelaten als verweerwapen. |
|
|
|
|
|
|
#507 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Ja, euh, wij schatten de kans dat u zich werkelijk kunt verzetten tegen een daad van agressie maar op 40%, dus u krijgt niets mee." Snap je
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelooft ge nu echt dat die juweliers over geen beveiligingen beschikten? Soms krijg ik het gevoel dat de beveiligingsfirma’s zelf het onveiligheidsgevoel aanwakkeren om hun verkoopcijfer op te krikken. Tegelijk willen ze de gangsters dan beschermen om ze niet af te schrikken. Ik vraag mij zelfs af of ze geen gangsters inhuren om mislukte inbraken in door hen beveiligde panden te simuleren. Een tevreden klant is immers de beste reclame. |
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Voodoo Child;1647823]Wordt dat dan niet ondermijnd als je de burger het recht op vuurwapens gaat geven ?
Het probleem is, dat de politie geen monoplie heeft op wapens, gangsters hebben ze ook. Dat is het eerste uitgangspunt, bovendien heb ik ook het recht mij te verdedigen tegen een corupt regime. Dan bent u toch ook voor een legaal assortiment van LTL wapens ? Inderdaad, ik vind dat pepperspray, en stunguns enz moeten kunnen. Voor die hulzen etc. te kunnen bestellen heb je toch een vergunning nodig ? Je kan altijd wel iets uit het anarchist cookbook klaarmaken, maar de vraag is. Hoever kom je met zo'n primitief ding ? Inderdaad hulzen heb je een verguning nodig, (verweervuurwapens) denk ik toch. maar nie voor model 9 hulzen ,want die amo kan je vrij kopen. |
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Als je in een samenleving leeft waar veel geweld is, zoals het wilde westen, dan wordt een vrije wapendracht logischerwijze geaccepteerd, zowel door de wet als door de gemeenschap. Maar we leven in een vreedzame samenleving, waar men zo veel mogelijk preventief optreed tegen geweld, daar ga je toch zoveel mogelijk het wapenbezit beperken, en zeker geen vrije wapendracht van vuurwapens toelaten. dat is toch een maatstaf die de logica zelve is ? Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 10 april 2006 om 16:39. |
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Totaal onlogisch, zie al mijn vorige standpunten. De situatie in de VSA is niet gewelddadiger dan onze situatie, en in elk geval niet vergeleken met andere landen met kernsteden. Datzelfde geldt voor Canada en Zwitserland, dat zelfs zéér veilige landen zijn.
|
|
|
|
|
#512 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Mariniers zijn momenteel op zoek naar een vervanger voor de Minimi omdat dit wapen te zwaar weegt. De P90 wordt momenteel getest door de US marines, net als de MP7 van HK, maar ik heb geen weet van de P90 in dienst in het Amerikaanse leger. Het wordt wel gebruikt door talloze SWAT teams en bijvoorbeeld de Secret Service. http://news.google.be/news?hl=en&ned...TF-8&q=herstal Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 april 2006 om 16:43. |
|
|
|
|
|
|
#513 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Waarom wil je ze dan toch invoeren ? edit: en dat wilde westen duidde wel op het historische wilde westen, met cowboys en indiaantjes enzo eh Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 10 april 2006 om 16:45. |
|
|
|
|
|
|
#514 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* in vele staten
|
|
|
|
|
#515 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dan vraag ik mij nog altijd af wat het grote pro argument is om de vrije wapendracht van vuurwapens dan toch in te voeren ?
Terwijl men in de VS daarover al een ferme tegenwind begint te voelen, en in sommige staten een strengere wapenwet heeft dan de onze. |
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
over wat wou je 't hier eigenlijk hebben in de topic ? over vrij wapenbezit of over het recht om jezelf te mogen verdedigen of over het doorbreken van het monopolie op geweld die de staat erop nahoudt ? vrij wapenbezit : in principe kan je dat zelfs een recht noemen... waarom zou je dat nu niet mogen bezitten ?... het is slechts een object... misschien ook ineens aan wat andere zaken denken gebruik ervan ter verdediging: er bestaat zoiets als wettelijke zelfverdediging ... die wet gaat niet zómaar wijzigen van zodra je vrij wapenbezit invoert zoals je wel zal weten is die wet erg strikt en de bewijslast ligt aan de kant van diegene die zich verdedigt... van zodra je dus vrije wapendracht gaat invoeren en je veranderd niets aan de wet op zelfverdediging kan je er wel prat opgaan dat het regent van processen tegen diegenen die dachten dat wapen ( dat ze nu toevallig bij hadden ) even te kunnen gebruiken dus ik vrees ... dat je niets anders zal kunnen dan elke burger op gelijke voet te plaatsen als een beëdigd politiebeamte... |
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De P90 word normaal gezien enkel voor Law Enforcement gebruikt, ik wist niet dat er wat rednecks ook de hand op hadden kunnen leggen... Ik ben persoonlijk geen echte sub machine gun fan. Dat die Marines wa meer boterhammekes eten dat ze wel met ne Minie Mie rond hunne nek kunnen rondlopen... Geef ze dus ne remington 700 weegt 5 a 6 kilo, (met den bipod en kijker) kan nie automatisch schieten zelf nie semi automatisch, maar het oorlogvoeren wordt veel goedkoper, veel sportiever, en elk schot is raak. |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vrije wapendracht, sorry, hoor jongens, maar dat is een gestoord idee, Nu zijn wapens in handen van mensen die die gebruiken voor de sport of als verzamelobjecten. Verder zijn er wat gangsters die er eentje hebben om het uitvoeren van hun job te vergemakelijken. Maar als ik hier moest weten dat iedereen hier een wapen bij zou kunnen hebben, hoe zou ik mij dan veilig door het verkeer moeten verplaatsen ... ? Met ne Riotgun in mijne koffer geladen met brennekes en zware hagel, nen Dessert Eagle in een schouderholster, nen MAC10 in mijn handschoenkastje en ne Glock in mijn madam haar sjakosjh ? Zou je bij een accident dan nie veel rapper het europees aanrijdingsformulier invullen ... ? Kom vrije wapendracht, is lichtelijk absurd, als je zo'n wapen nodig hebt om je door de jungle te verplaatsen bv, of in een stad waar totaal geen rechten gelden is dat iets anders. Als ge door de savane rijd hebde een stevig geweer bij voor uw eigen bescherming tegen wilde beesten, al is het maar om ze weg te jagen. Als je je door een gebied beweegt waar oorlog heerst, heb je mijns inziens ook best goe gerief bij. Maar in een normale situatie ... |
|
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 Over de mogelijkheid om, op een geregulariseerde manier, handwapens te bezitten en (verborgen) te dragen op door de wet bepaalde plaatsen. Ik heb het niet, dat zei ik al, over het vrij beschikbaar maken van machinegeweren, bazooka's &c... 3 Om een discussie te starten welke reguleringen men kan opmaken ------------------------------------------------------------------ Dat behoorde allemaal tot mijn bedoeling, tot hier mensen kwamen zagen, op een wel heel naïeve en kinderachtige manier, dat je in het geval van een gewapende overval de politie moet bellen, of in het geval van een homejacking dan maar beter de deur op slot had moeten doen, enz. Ik meen toch dat het een logische vraag is. Nog op geen moment heb ik me persoonlijk onveilig gevoeld of is mijn "zelf" in gevaar geweest; bon, er is een keer ingebroken bij me en dat geeft een akelig gevoel, maar dat geldt voor veel mensen en het is nu niet zo dat ik mijn huis getransformeerd heb in een bewaakte instelling. Het lijkt me gewoon heel normaal: als de overheid me het recht geeft om geld af te halen van de bank, moet ze me ook toestaan dat geld te verdedigen; aangezien politie in de persoonlijke verdediging gewoon niets kan inbrengen. Ik heb nog nooit gehoord van iemand die overvallen is: "Ja maar, uiteraard stonden er direct twee agenten bij." De ordediensten grijpen in bij toeval, als recherche of als ze het vooraf weten. Anders niet.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 april 2006 om 08:26. |
|
|
|
|
|
|
#520 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik moet het nog zeggen.
Op de kartelmeeting van deze avond haalde Philip uit naar het povere recht op zelfverdediging. De versoepeling van de wapenwet is nabij! |
|
|
|