Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2006, 18:32   #501
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Aanpassen of opkrassen.
Het enige verschil tussen een Vlaming & een Waal is de taal, veel aanpassen is er dan ook niet aan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:33   #502
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

*dubbele post*

Laatst gewijzigd door Kay_ : 21 juni 2006 om 18:34.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:33   #503
Private First Class
Vreemdeling

Private First Class's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het enige verschil tussen een Vlaming & een Waal is de taal, veel aanpassen is er dan ook niet aan.
Een Waal is een Waal en blijft een Waal!!
Private First Class is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 18:35   #504
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Net zoals ik niet wil dat Antwerpen vol zit met allochtonen (ook al spreken ze allemaal Nederlands) wil ik ook niet dat de rand volloopt met inwijkelingen.
Racisme!!!! Neen, maar een beetje eigenheid behouden mag toch nog wel he?
Ik wil niet moeilijk doen eh, maar beschrijf me aub eens de Vlaamse eigenheid?
Ik wil het wel eens met uw woorden horen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 21 juni 2006, 18:36   #505
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
aanpassen aan wat ?
Nederlands-Frans of Belgisch ?
aanpassen aan biefstuk met friet ?
aanpassen aan gortepap of aan oesters ?
Shit, ik lust geen oesters....
Oud 21 juni 2006, 18:37   #506
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Aanpassen aan ons; wij die Nederlands spreken, wél werken (ja, racistisch he), geen imperialistische neigingen hebben, ... Nuja, als we al types hebben zoals u die in Vlaanderen geboren zijn maar geen deftig Nederlands kunnen uitkramen, dan is het inderdaad erg gesteld. Maar dit wil niet zeggen dat wij ons hierbij neerleggen. Het is zeer duidelijk: aanpassen of opkrassen!
Vind je dat taalonderwijs, zoals het nu in Vlaanderen is (Nederlands, Frans & Engels) moeten blijven?
Oud 21 juni 2006, 18:46   #507
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Private First Class Bekijk bericht
Wat is dan een Waal volgens u? Een wezen met 3 ogen die Vlaamse kindjes opeet? Sorry, vanwaar ik zit zie ik bitter weinig verschil tussen Walen & Vlamingen.
Oud 21 juni 2006, 18:48   #508
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Private First Class Bekijk bericht
En wat zijn dan zo de karakteristieken van een Waal? Kan u een Vlaming van een Waal onderscheiden op het gebied van uiterlijk? Kan u zeggen "dat is een Waal", zonder dat u hem/haar hoort spreken?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 19:19   #509
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En wat zijn dan zo de karakteristieken van een Waal? Kan u een Vlaming van een Waal onderscheiden op het gebied van uiterlijk? Kan u zeggen "dat is een Waal", zonder dat u hem/haar hoort spreken?
Kan u een Waal onderscheiden van een Texaan, een Hongaar, een Zwitser, een ..., zonder dat u hem hoort spreken? Nee.
Hebben ze niettemin een andere cultuur ?
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 19:37   #510
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Kan u een Waal onderscheiden van een Texaan, een Hongaar, een Zwitser, een ..., zonder dat u hem hoort spreken? Nee.
Limburgers hebben een andere cultuur dan Antwerpenaars of West-Vlamingen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 20:02   #511
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Duidelijk wel , toen ik een eerste keer m'n goede vriend Olivier ontmoette die Nederlander is , zag ik meteen dat het een Nederlander was zonder dat hij z'n mond had opengetrokken. Daar ik , als gamer , ook vaak op community sites zit waar veel Duitsers zitten en ik ook Duitste nichten heb , vind ik het niet moeilijk om een Duitser te onderscheiden.
Bij Franstalige Belgen heb ik dat eigenlijk absoluut niet , misschien ligt dat gewoon aan mij.
Als er al verschil is dan is dat niet meer dan er verschil is tussen Limburger , Brabander , Vlaming en alle andere landstreken.
Ik begrijp dan ook niet goed waar u uw bewering op baseert. Vaak willen mensen ook niet de gemeenschappelijke cultuur zien. Zelfs al staat die soms elke week voor hun op tafel te dampen en goudgeel te wezen met een even goudgele vloeistof daarbij.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 20:11   #512
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Limburgers hebben een andere cultuur dan Antwerpenaars of West-Vlamingen.
Welke andere cultuur hebben die?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 20:16   #513
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan Bekijk bericht
De Vlaams nationalistische actiegroep Voorpost is er in geslaagd om tijdens het staatsbezoek van Koningin Beatriks de internationale pers te confronteren met het onafhankelijkheidsstreven van een belangrijk deel van de Vlamingen.
In de directe omgeving van de koning weerklonk de leuze "belgië barst" en werden affiches ontvouwd met republikeinse slogans.
Ondanks de examens (veel voorposters zijn studenten) en een sterke politiemacht (draconische veiligheidsmaatregelen) slaagde Voorpost in zijn opzet.

Hou zee!!

Dat soort affiches is typisch voor nazi en soviet "kunst". Geef mij maar Panamarenko, het is ook veel meer geld waard.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2006, 20:18   #514
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke andere cultuur hebben die?
Beats me, 'k zie zelfs geen cultureel verschil tussen Vlamingen & Walen, op de taal na.
Oud 21 juni 2006, 20:18   #515
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Dat soort affiches is typisch voor nazi en soviet "kunst". Geef mij maar Panamarenko, het is ook veel meer geld waard.
Dit is gewoon de kunst van het interbellum. Ik heb thuis nog rapporten van mijn voorganger waarin er gelijkaardige etsen staan. Die etsen waren gemaakt door de Broeders van Liefde en stonden toen in de schriften, rapporten, attitudekaarten, enzovoort.
Oud 21 juni 2006, 20:19   #516
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beats me, 'k zie zelfs geen cultureel verschil tussen Vlamingen & Walen, op de taal na.
Taal is juist een heel belangrijk cultureel element: het is het meest vormend en identitair bepaald element van een cultuur.
Oud 21 juni 2006, 20:20   #517
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat is dan een Waal volgens u? Een wezen met 3 ogen die Vlaamse kindjes opeet? Sorry, vanwaar ik zit zie ik bitter weinig verschil tussen Walen & Vlamingen.
Dutroux is een Waal en Albert Frère is ook een Waal. Veel meer gelijkenissen zijn er niet, net zomin als tussen Freddy Horion en Karel Vincke, bvb, die beiden Vlamingen zijn ...
Oud 21 juni 2006, 20:22   #518
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon de kunst van het interbellum. Ik heb thuis nog rapporten van mijn voorganger waarin er gelijkaardige etsen staan. Die etsen waren gemaakt door de Broeders van Liefde en stonden toen in de schriften, rapporten, attitudekaarten, enzovoort.
Panamarenko is meer waard dat soort "kunst" uit het interbellum. Het is dan ook inferieure kunst, want het is financieel minder waard.
Oud 21 juni 2006, 20:25   #519
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Panamarenko is meer waard dat soort "kunst" uit het interbellum. Het is dan ook inferieure kunst, want het is financieel minder waard.
Kunst meet ik niet af aan geld. Panamarenko mag dan wel veel opbrengen, ik heb weinig achting voor wat door hem gepresenteerd wordt.

Weet u trouwens dat bepaalde kunst in bepaalde tijden niet werd geacht. Probeer nu eens uit een private collectie een middeleeuws schilderij te kopen: het kost je fortuinen. Begin 19e eeuw echter werd het als minderwaardig en te verwerpen beschouwd. Zo zie je dat de zaken en de appreciatie heel vlug kunnen wijzigen.
Oud 21 juni 2006, 20:38   #520
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kunst meet ik niet af aan geld. Panamarenko mag dan wel veel opbrengen, ik heb weinig achting voor wat door hem gepresenteerd wordt.

Weet u trouwens dat bepaalde kunst in bepaalde tijden niet werd geacht. Probeer nu eens uit een private collectie een middeleeuws schilderij te kopen: het kost je fortuinen. Begin 19e eeuw echter werd het als minderwaardig en te verwerpen beschouwd. Zo zie je dat de zaken en de appreciatie heel vlug kunnen wijzigen.
Begin 19de eeuw was er geen kunstmarkt zoals die nu bestaat, die tijden komen nooit meer terug, het kapitaal heeft gelukkig van kunst een investeringsproduct gemaakt, en net zoals de financiële beurzen kunnen fluctueren zullen de prijzen op de kunstmarkt ook fluctueren. Maar een Van Gogh die vandaag 75 miljoen USD kost, zal je nooit binnen 100 jaar, voor een prikkie kunnen kopen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be