![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De vraag is of de 'geest' van de wet wel zo bedoelt was en of het geen beetje belachelijk is om de wet in dit geval aan te wenden. Misschien had er in de wet beter gestaan 'minstens in het Nederlands'?! Stel dat de federale overheid morgen een brochure uitgeeft over AIDS en deze laat opstellen in het Nederlands, Frans en Duits. Is het dan wenselijk dat ze 3 versies uitgeeft of volstaat het dat de 3landstalen aanwezig zijn in de brochure zodat iedere Belg kan begrijpen over wat het gaat?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#502 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De wet is de wet. Punt uit, andere lijn. |
|
|
|
|
|
|
#504 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
EDIT: blijkbaar moet men zich hier ook aan de taalwetten houden. Geen slechte zaak, lijkt mij. In se kan je deze kwestie misschien wel absurd noemen, maar naar mijn gevoel maakt het deel uit van een broodnodige "verdediging" tegen de verfransing van Vlaanderen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
|
#505 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#506 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
|
#507 |
|
Burger
|
en maar naast de zaak discuteren
|
|
|
|
|
|
#508 | ||
|
Burger
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#509 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Hoe kan jij dat nu weten ? Gemakkelijkshalve lees je niet dat ik al vertelde MEEGAAND te zijn, dat ik enkel reageer op de koppige onwillenden. En van dat soort zijn er nog steeds teveel en daar heb ik het over. Maar met de zienswijzen zoals ik ze hier soms van bepaalde mensen lees maken jullie het zodanig normaal voor die koppigaards dat zij zich nog gesterkt voelen door andere vlamingen om geen woord vlaams te willen spreken. |
||
|
|
|
|
|
#510 | ||
|
Burger
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#511 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Bewijs eens dat Vlamingen een ras apart zijn: ik ben benieuwd! |
||
|
|
|
|
|
#512 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#513 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#514 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ondertussen wijken we alsmaar meer af van het simpele feit dat de heksenjacht van het Zwart Blok op dat pokkenfoldertje - met ocharme een tweetal Franse zinnetjes op - de verstandhouding tussen de taalgemeenschappen niet zal bevorderen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#515 |
|
Banneling
|
Xenon,
Maar rechter én partij samen, kan dat wel? Dat lijkt mij tegen alle rechtsprincipes.... |
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gewoon het zoveelste rondje "Walen pesten" van die mensen: ze vragen niet liever dan de atmosfeer te verzuren: ra, ra, waarom? Wie heeft er te winnen bij een verzuring van de samenleving? |
|
|
|
|
|
|
#517 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#518 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ga er immers van uit dat de forumleden de peuterleeftijd al zijn ontgroeid waardoor ze over de capaciteit van het abstract denken beschikken. |
||
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Minister
|
[quote="kirie"]
Citaat:
|
|
|
|
#520 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
[quote="Foundation"]
Citaat:
Serieus nu. Natuurlijk zijn niet alle Brusselse Franstaligen arrogante zakken, maar je kan niet ontkennen dat er een significante groep het Nederlands nog steeds niet respecteert als een normale evenwaardige taal. In Brussel deze week van donderdag 22 januari stond er i.v.m. deze materie een interessant artikel van Filosoof Herman Schurmans. |
|
|
|
|