![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Astronomie heeft zijn effectiviteit immers al ruimschoots bewezen, en hoewel er natuurlijk nog steeds discussies zijn tussen wetenschappers, gaat de overgrote meerderheid van de astronomen akkoord met ruwweg 95 pct. van alle astronomische stellingen. Dit kan uiteraard niet gezegd worden van astrologie, waar bijna elke astroloog zijn eigen visie heeft op de zaken. Dit is al eeuwen zo, en is hoegenaamd niet bevorderlijk voor de geloofwaardigheid - of wat er nog van rest - van astrologie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
|
![]() Citaat:
Het is nog steeds een ingewikkeld, wazig vakgebied waarin zelfverklaarde astrologen hun theorieën van elkaar afschrijven, elkaar later tegenspreken en geen van hen kan ook maar het minste verklaren. En keer op keer vallen ze inderdaad door de wetenschappelijke mand. Uitleg genoeg achteraf, maar tijdens wetenschappelijke testen presteert de astrologie bijzonder ondermaats. Voor een wetenschap die al zoveel eeuwen populair is, zou men meer concrete resultaten mogen verwachten. Of het zou toch al iets concreets moeten opgeleverd hebben. Het tegendeel is waar echter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vroeg gewoon om een bewijs dat aantoont dat het 'boerenbedrog' (of onzin) is. En als men daarvoor (ook) geen bewijs heeft, wijkt men (ook) af van de wetenschappelijke methode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al weer een nieuw woordje bijgeleerd, op het randje van het jaar 2007
![]() Die vergelijking heb ik trouwens gehoord van een prof waarvan ik les heb, hij gebruikte de vergelijking: astrologie = speculeren astronomie = beleggen |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat mensen niet beseffen is dat als je het bovennatuurlijke zoekt, je dit bij God zelf moet zoeken en niet langs omwegen. Zo'n omweg is astrologie. Ik geloof dat dit wel invloed heeft als je erin gaat geloven. Dit is mijn ervaring met astrologie en reïncarnatie. Eens dat ik christen werd had dit geen invloed meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | ||
|
![]() Citaat:
Maar "iedereen oordeelt daar zelf maar over" vind ik eigenlijk een bijzonder zwakke uitleg. Citaat:
De enkelingen die hun proef min of meer correct afgelegd hadden, moeten niet te fier op hun borst kloppen, want statistisch is het de logica zelve dat er steeds een aantal mensen correct zijn bij dat soort testen. Nogmaals, astrologie is al veel getest hoor. Je kunt uiteraard de testresultaten volledig naast je neer leggen, of je kunt je eigen conclusies trekken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik gebruik het toch niet als iets religieus. Voor mij is het eerder iets waarvan ik denk dat het me helpt om mezelf en andere mensen beter te begrijpen. Als je merkt dat astrologie blijkbaar toch wel werkt kan (zonder dat het moet uiteraard) je daar natuurlijk wel een religieuze benadering aan koppelen. Als je astrologie als basis van een soort van programeermachine beschouwd zou je hieruit kunnen besluiten dat er ook een programmeur moet bestaan.
![]() |
![]() |
#510 |
Minister-President
|
![]() Geloven in god vind ik van een andere aard, al heeft dit ongetwijfeld ook met ervaring te maken.
![]() |
#511 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het ook wel vreemd dat mensen die beweren te geloven in de god van liefde en vrede er toch in slagen om anderen zonder al te veel problemen om zeep te helpen.
Wat zijn de woorden " ik geloof in God" in zo'n geval waard?
![]() |
#512 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Weet je, Judassen en fariseeën heb je veel in het christendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
|
![]() Fout. Een bijzonder groot legendes zijn gewoon verhaaltjes. Ik geef toe dat het verleidelijk is om te geloven dat er toch iets was, maar nogmaals, meestal is het gewoon verzonnen.
Sommige legendes hebben inderdaad ergens een grond van waarheid. Andere legendes zijn gewoon compleet verzonnen, of overgenomen van een andere cultuur en aangepast. Of denk je echt dat in elke legende een kern van waarheid zit ? Dan ga je héél veel moeten geloven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Minister
|
![]() In dit geval is het eigenlijk geen legende maar goed gedocumenteerd.
Lees eens over de eerste kerk in Engeland in eerste eeuw! http://www.asis.com/users/stag/glastonb.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
|
![]() Citaat:
Tot als de schrijver een zware fout maakt, en zowaar Koning Arthur probeert te linken aan Jozef van Arimathea. Behalve de legenden is van Koning Arthur niets - echt niets hoor - geweten. Het is zeker voor discussie vatbaar of Koning Arthur eigenlijk ooit geleefd heeft. Oh en Jozef van Arimathea wordt uiteraard ook gelinkt aan de Britse Koninklijke familie. Enkel Robin Hood en Isaac Newton is hij vergeten. Terug naar de tekst. Waar is het overvloedige bewijsmateriaal waar de auteur van spreekt ? Waar is het bewijs dat Engeland bijzonder snel na de dood van Christus bekeerd werd (door Jozef van Arimathea) ? Ik heb geen enkel spoortje van bewijs gezien, enkel vage, onrechtstreekse berichten en verwijzingen waar je eigenlijk een heleboel kanten mee kunt uitgaan. Je weet wat ze zeggen : sterke beweringen vragen sterke bewijzen. Tot nu toe heb ik dat niet gezien hoor. (De tekst tenslotte is religieus getint, niet wetenschappelijk, en is met andere woorden vooringenomen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |