![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(om nog maar te zwijgen van degenen die reeds tewerkgesteld waren en waarvoor plots andere voorwaarden gingen gelden) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
|
![]() Geen enkele. En ik snap ook niet waarom ze dat zouden moeten doen. Wel zijn er verschillende personeelsleden geweest die weigerden om hun hoofddoek af te leggen. Zij werden verbannen naar achterkamertjes in afwachting van een "definitieve oplossing"... whatever that may be. Waarschijnlijk hoopt het stadsbestuur dat zij ofwel hun eis opgeven, ofwel zelf ontslag nemen. Want ze kunnen hen zelf onmogelijk ontslagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hellend vlak argument is _altijd_ een foutief argument. Ten allen tijde. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 21 mei 2007 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de overheid moet 'dansen' naar de pijpen van de mannen die hun vrouw dwingen tot het dragen van een hoofddoek? (Waar de vrouw - overigens - aan gehoorzaamd.) Als je zelfs niet een minimum aan persoonlijke verantwoordelijkheid geeft aan mensen, wat voor een staat he bje dan eigenlijk? (In dit geval ligt de verantwoordelijkheid bij de vrouw om hulp te zoeken om uit de tirannie (want dat is het, als ze een hoofddoek moét dratgen) van haar man te ontsnappen.) Als ze echter die hoofddoek voor een deel ook draagt uit liefde, dan moet ze de gevolgen van die keuze maar ondergaan. Citaat:
Natuurlijk is het geen garantie dat die persoon dan haar gedachtegoed niet thuislaat. (Kan bijna ook niet, me dunkt.) Het enige wat belangrijk is dat ze zoveel mogelijk neutraliteit uitstraalt. Met een hoofddoek kan dat niet. Noch met een kruisteken. En als die personen niet eens hun werk goed doen, horen ze logischerwijze ontslaan te worden. Maar in de jobomschrijving staat (of zou moeten staan) dat de neutraliteit van de staat zoveel mogelijk gewaarborgd blijft. Met een hoofddoek kan dat niet. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is niet zo. Als er namelijk een aantoonbaar oorzakelijk verband kan gelegd worden met de gevolgen, is het "hellend vlak" een valabel argument.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm.. Ik had blijkbaar beter eerst even de pagina gerefreshed..
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Idd. En dat is dan ook het enige. In dit geval gebruik je echter niet zoiets. Je gebruikt een valse. Namelijk die van de incrementele stapjes. ![]() (Of kun je een oorzakelijk verband aantonen? ^^) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#511 |
Banneling
|
![]() [quote]
Wat een onzin alweer. Die vrouwen worden enkel een kans op tewerkstelling onzegd door zichzelf of door hun echtgenoot-dwingeland die niet kan leven met het arbeidsreglement. Niets of niemand verbiedt hen een job te aanvaarden, tenzij zijzelf. Die verminderde jobkansen is het gevolg van hun eigen keuze. Ze moeten dus de gemeenschap niet verantwoordelijk stellen voor de gevolgen van hun eigen keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wens te roken op mijn werk.
Door het rookverbod verhindert men me om te gaan werken! Is dat niet schandalig?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wil maar niet lukken met die vergelijkingen hé?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, dan houd ik het maar bij mijn SS uniformke, ik zie dat dat wel mag van Rafke.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu goed. Een hoofddoek 'opofferen' gaat imo niet tever in de rabiate scheiding van de kerk en staat. (Correcter: scheiding van gedachtegoed en staat.) Ook een vldplakkerke, een vlaamsbelang aapje of zelfs een Vlaamse Leeuw horen niet op't werk.) Het zal op dat vlak een subjectieve discussie blijven. Tenzij je zegt dat er geen scheiding tussen gedachtegoed en staat nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het plan is perfect uitvoerbaar. Jij beweert dat strikte neutraliteit dient nagestreefd te worden. Dus aan JOU om uit te leggen waarom je dit idee u ineens NIET aanvaardbaar lijkt. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 mei 2007 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ikzelf bijvoorbeeld ben juist blij als ik iemand ontmoet die blijk geeft van vrome gelovigheid. Door een hoofddoekverbod wordt die ervaring mij in bepaalde gevallen ontzegd. Voor mij wordt de wereld er armer, grijzer en bloedelozer door. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 21 mei 2007 om 17:32. |
||
![]() |
![]() |