Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2007, 23:21   #501
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Nog een islamofascist die zich niet wil aanpassen...

Nope, we zullen ons niet aanpassen. We gaan op korte termijn een demografische overwicht vormen en dan kan de gewapende strijd ontvlammen om uiteindelijk jullie te onderwerpen aan de shari'a en Vlaanderen om te zetten in een Islamitische Emiraat. De islamitische vlag moet koste wat het kost wapperen in Brussel en in alle Europese steden. Jank, blaf en huil brave vlamingjullie lot ligt toch in onshanden. Met een zwaard die strijd en een koran die leidt zullen we de romeinen, kruisvaarders en de polytheisten vernietigen en Allah's woord hoog houden.

Bron: http://site.kifkif.be/forum/showthre...?t=4218&page=4

Laatst gewijzigd door smiley : 12 juni 2007 om 23:22.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:22   #502
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik ken "de" Islam niet, maar ik weet wel genoeg om mijn bedenkingen te hebben: uit de koran (van de site van Etienne Vermeersch):

Soera 4, vers 34: "De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht..." . Mooooie gelijkheid!!!!!

Soera 4, v 176: "... als er verscheidene broers en zusters zijn, dan komt de man het aandeel van twee vrouwen toe." (over erfenissen.)

Soera 4, v 34: "De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig...Maar zij van wie jullie de ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in haar rustplaatsen en slaat haar". Nu is het wel zo dat de traditie leert dat je bij dat slaan geen botten mag breken en geen lappen vlees uitscheuren, maar dit lijkt me een magere troost.

En khalid en consoorten willen zich niet aanpassen aan onze "waarden"... Ik respecteer mijn vrouw te veel om zijn "waarden" te respecteren. Ik denk dat het woord "respect" tout court geen Arabische tegenhanger heeft.

Soera 33, v 33: (tot de vrouwen van de Profeet) " En blijft in jullie huizen en vertoont jullie niet opgesmukt als vroeger in de tijd van de onwetendheid (jahiliya)" : Slavinnen mochten niet gesluierd lopen: als dat geen discriminatie is...was er toen geen CGKR?

Wat voor een achterlijke boel is me dat. Berlusconi had gelijk. En zij gaan een beetje hautain komen verkondigen dat ze zich niet zullen aanpassen
Steekt uw vrouwen (sorry, kinderfabrieken) maar vol, klopt erop en doe maar verder. De verrijking van de multicul!!!!!

En Bolsjewiek, meer moet ik niet weten van de Islam. Ik weet genoeg
Tweede sura, v. 256
"Er is geen dwang in de godsdienst."
Derde sura, v.
"En de beiden onder u
die het (de zonde) bedrijven
voegt hun leed toe,
maar indien zij berouw
hebben en zich beteren
laat dan van hen af
GOD IS BEROUWAANNEMEND
EN BARMHARTIG.

Zo, die discussie is ook weer voorbij.
Dat vetgedrukte deel wordt in bijna ieder vers herhaald.
-God is wetend en zachtmoedig
-God is waarlijk geweldig en wijs
-God is de gever van ontzaglijke genade
...
enzovoort enzovoort

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 14:25   #503
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Nog een islamofascist die zich niet wil aanpassen...

Nope, we zullen ons niet aanpassen. We gaan op korte termijn een demografische overwicht vormen en dan kan de gewapende strijd ontvlammen om uiteindelijk jullie te onderwerpen aan de shari'a en Vlaanderen om te zetten in een Islamitische Emiraat. De islamitische vlag moet koste wat het kost wapperen in Brussel en in alle Europese steden. Jank, blaf en huil brave vlamingjullie lot ligt toch in onshanden. Met een zwaard die strijd en een koran die leidt zullen we de romeinen, kruisvaarders en de polytheisten vernietigen en Allah's woord hoog houden.

Bron: http://site.kifkif.be/forum/showthre...?t=4218&page=4
Is er nog iemand behalve ik die begrijpt dat die tekst ironisch is?

Oud 13 juni 2007, 14:27   #504
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Er is zogezegd "geen dwang" om moslim te WORDEN (je kan altijd als christen of jood dubbel zoveel belastngen betalen (yizyah taks) en als tweederangsburger leven, als ongelovige of polytheist heb je wel een probleempje met je nek... hoezo geen dwang?).
Het is echter een ietsiepietsie moeilijker om moslim-af te worden (hoezo geen dwang in godsdienst?)

Citaat:
Zo, die discussie is ook weer voorbij.
Dat vetgedrukte deel wordt in bijna ieder vers herhaald.
-God is wetend en zachtmoedig
-God is waarlijk geweldig en wijs
-God is de gever van ontzaglijke genade
...
enzovoort enzovoort
En dan te weten dat Allah die allemaal over zichzelf zei... toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2007, 17:36   #505
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Er is zogezegd "geen dwang" om moslim te WORDEN (je kan altijd als christen of jood dubbel zoveel belastngen betalen (yizyah taks) en als tweederangsburger leven, als ongelovige of polytheist heb je wel een probleempje met je nek... hoezo geen dwang?).
Het is echter een ietsiepietsie moeilijker om moslim-af te worden (hoezo geen dwang in godsdienst?)

En dan te weten dat Allah die allemaal over zichzelf zei... toch?
En de Moslims volgen wat Allah over zichzelf zegt. Zolang ze dat doen (en niet op een dwaalspoor raken zoals Al-Quaida) hebben we geen problemen
En dat van geen dwang in de godsdienst staat in de Koran, wat de letterlijke beschrijving is van wat de Moslims moeten doen.

Oud 13 juni 2007, 18:43   #506
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Is er nog iemand behalve ik die begrijpt dat die tekst ironisch is?
Ja ikke (amaai, ik ben even slim als gij!!!) Hetgeen gij aanhaalt uit de koran, staat dus haaks op hetgeen Etienne Vermeersch eruithaalt. Jawadde, die koran is dus al even slecht als het Oude Testament; dat staat ook vol met tegenstrijdigheden. Als ge daar uw levensstijl moet op baseren, dan kunt ge wel alle kanten uit: dan kunt ge inderdaad uw vrouw stenigen of ze respecteren... de keus is vrij.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 18:26   #507
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik ben blij te lezen dat je respect hebt voor je vrouw maar denk niet dat een moslim daar niet toe in staat is.
Uit het Laatste Nieuws:

In een nachtwinkel aan de Georges Henri-laan in Sint-Lambrechts-Woluwe stak Rachid de vrouw 39 keer met een schroevendraaier in de nacht van 17 op 18 januari 2006. Er waren veel getuigen van de feiten. Hij ging zo hevig tekeer dat hij zelf zijn arm brak. Het paar was toen al zes maanden uit elkaar.

Rachid zal wel geen protestant of Jehova of Mormoon zijn... Wat ik erg vind, zijn die vele getuigen... hebben die staan kijken? Verdiende loon voor de slet?
Oud 15 juni 2007, 19:07   #508
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Uit het Laatste Nieuws:

In een nachtwinkel aan de Georges Henri-laan in Sint-Lambrechts-Woluwe stak Rachid de vrouw 39 keer met een schroevendraaier in de nacht van 17 op 18 januari 2006. Er waren veel getuigen van de feiten. Hij ging zo hevig tekeer dat hij zelf zijn arm brak. Het paar was toen al zes maanden uit elkaar.

Rachid zal wel geen protestant of Jehova of Mormoon zijn... Wat ik erg vind, zijn die vele getuigen... hebben die staan kijken? Verdiende loon voor de slet?
Een gezinsdrama, en? Wat wil je daarmee zeggen? Heeft dat nu ook al met religie te maken? Alle ex-vrouw-moordenaars zijn moslims?
Of wil je me voor iets waarschuwen? Staat er mss iets in de Koran over schroevendraaiers?
Owww gaat het je over de getuigen? Bij de aanranding van mijn zus in het noordstation waren ook veel getuigen, geen kat die een poot uitstak, zelfs niet toen de 'jongeren' al waren gevlucht. Niemand die haar hielp opstaan, vroeg hoe het met haar ging, of ze iets konden doen,... wake-up, dat is onze maatschappij de dag van vandaag.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2007, 19:27   #509
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
wake-up, dat is onze maatschappij de dag van vandaag.
Laya, ik ben 37 en kom idd uit een andere wereld. Heb als kind in een "boerenparochie" bij Gent gewoond. Auto bleef los voor de deur staan. De achterdeur werd niet gesloten...onze buurkinderen liepen binnen en buiten. Het was een beetje raar als de moeder een groot deel van haar huishouden op straat deed('t waren turken), maar ik herinner mij één ding: het was een vrolijke tijd. Er waren ook inbraken, er was Orion, er was de CCC, maar we hadden een onbezorgde tijd. Ik wou dat mijn kinderen (en die van u) diezelfde "onbezorgdheid" zouden kunnen ervaren. Ik weet niet hoe het zover gekomen is , maar die maatschappij van de dag vandaag, daar moet ik niet van weten...

Laatst gewijzigd door sn00py : 15 juni 2007 om 19:31.
Oud 15 juni 2007, 21:08   #510
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ja ikke (amaai, ik ben even slim als gij!!!) Hetgeen gij aanhaalt uit de koran, staat dus haaks op hetgeen Etienne Vermeersch eruithaalt. Jawadde, die koran is dus al even slecht als het Oude Testament; dat staat ook vol met tegenstrijdigheden. Als ge daar uw levensstijl moet op baseren, dan kunt ge wel alle kanten uit: dan kunt ge inderdaad uw vrouw stenigen of ze respecteren... de keus is vrij.
Inderdaad, het verschil tussen een goede en een slecht Moslim zit in de interpretatie van de Koran. Net als het Oude Testament staat de Koran (jammer genoeg) zeer vrij voor eigen interpretatie, waardoor je van sommige verzen kan maken wat je wilt.
Zo staat er bijvoorbeeld dat overspelige mensen 100 zweepslagen moeten krijgen, behalve als ze berouw tonen. Dat laatste wordt soms weggelaten.
Ook geloofsafvalligen moeten gedood worden, behalve als ze duidelijk vrede willen of zich verbinden met (heidense) bondgenoten van de Islam.
Dat laatste deel scheelt natuurlijk weer heel wat lijken.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 15 juni 2007 om 21:11.
Oud 15 juni 2007, 21:08   #511
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het verschil tussen een goede en een slecht Moslim zit in de interpretatie van de Koran. Net als

Oud 15 juni 2007, 23:18   #512
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook geloofsafvalligen moeten gedood worden, behalve als ze duidelijk vrede willen of zich verbinden met (heidense) bondgenoten van de Islam.
Dat laatste deel scheelt natuurlijk weer heel wat lijken.
Kan je dat vers hier even voor me plaatsen? Die "behalve" zin ben ik nog niet tegengekomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2007, 21:17   #513
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan je dat vers hier even voor me plaatsen? Die "behalve" zin ben ik nog niet tegengekomen.
Vierde Sura
vers 89(91)
De huichelaars

"Doch indien zij zich afwenden
grijpt hen dan
en doodt hen
waar gij hen aantreft.
En neemt u onder hen
geen verbondene
en geen helper
behalve van hen die zich
voegen bij lieden tussen
wie en u er een verbond is
of voor het geval zij tot u
komen beklemd van borst
omdat zij u zouden moeten
bestrijden
of hun eigen lieden bestrijden.
En zo...
...
...
Indien zij zich dan van u
terugtrekken en u alzo niet
bestrijdenen u vrede
aanbieden dan verschaft
God u geen weg om
tegen hen op te treden.

Oud 18 juni 2007, 16:30   #514
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Vierde Sura
vers 89(91)
De huichelaars

"Doch indien zij zich afwenden
grijpt hen dan
en doodt hen
waar gij hen aantreft.
En neemt u onder hen
geen verbondene
en geen helper
behalve van hen die zich
voegen bij lieden tussen
wie en u er een verbond is
of voor het geval zij tot u
komen beklemd van borst
omdat zij u zouden moeten
bestrijden
of hun eigen lieden bestrijden.
En zo...
...
...
Indien zij zich dan van u
terugtrekken en u alzo niet
bestrijdenen u vrede
aanbieden dan verschaft
God u geen weg om
tegen hen op te treden.
Gij verwacht toch wel iets van de islam of van één of andere moslim? U zo uitsloven om een mooi beeld op te hangen van de islam...
Oud 18 juni 2007, 17:42   #515
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Gij verwacht toch wel iets van de islam of van één of andere moslim? U zo uitsloven om een mooi beeld op te hangen van de islam...
Ik vertel enkel de waarheid zoals ze er staat, zonder enige tovoeging of weglating.
(met de waarheid bedoel ik de waarheid, niet het Woord van God of zoiets).

Oud 18 juni 2007, 18:56   #516
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vertel enkel de waarheid zoals ze er staat, zonder enige tovoeging of weglating.
DIt is van de hand van prof. Etienne Vermeersch. Ik kan mij daar voor de volle 100 % in weervinden:
Citaat:
Onze maatschappij is zo geëvolueerd en complex geworden dat het niet opgaat de wijze waarop vrouwen (en mannen) met elkaar omgaan, werken, studeren, huwen, zich kleden, enz, te laten bepalen door de letter van teksten die meer dan tien eeuwen geleden, in totaal andere omstandigheden, zijn ontstaan. Zowel wij als de mensen uit de Islamkultuur hebben er alle belang bij helder in te zien waar in het verleden onze positieve en onze negatieve kanten liggen, onze waarden en onwaarden. Er is niets mis met het verwerken van een verleden; bij het verdringen ervan is niemand gebaat.
de volledige tekst staat op:http://www.etiennevermeersch.be/arti...el/vrouw_islam

Het is de moeite om te lezen, vooral de allerlaatste paragraaf, waaruit deze quote.
Oud 18 juni 2007, 19:12   #517
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de volgelingen van Mohammed is de koran het eeuwige, letterlijke, waarachtige, onveranderlijke en duidelijke woord van Allah, dat door diezelfde volgelingen letterlijk moet opgevolgd worden.

In die koran staan honderden verzen die aanzetten tot haat en discriminatie.

http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html
Oud 18 juni 2007, 19:15   #518
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Volgens de volgelingen van Mohammed is de koran het eeuwige, letterlijke, waarachtige, onveranderlijke en duidelijke woord van Allah, dat door diezelfde volgelingen letterlijk moet opgevolgd worden.

In die koran staan honderden verzen die aanzetten tot haat en discriminatie.

http://www.skepticsannotatedbible.co.../int/long.html
:"""""""""""""""")

Die ga ik onthouden.
Geloof je die zever zelf?

Of wacht, nee. Gematigde moslims zijn geen volgers van Mohammed zeker?
Bahahaahahaaha.

Neen, serieus, stop met die crap jezelf wijs te maken.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2007, 19:19   #519
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
:"""""""""""""""")

Die ga ik onthouden.
Geloof je die zever zelf?

Of wacht, nee. Gematigde moslims zijn geen volgers van Mohammed zeker?
Bahahaahahaaha.

Neen, serieus, stop met die crap jezelf wijs te maken.
Die "crap" staat in de koran, Adrian. Die heb ik mezelf niet wijs gemaakt. En neen, ik geloof die zever niet, maar elke volgeling van Mohammed wel. Anders zou hij geen mohammedaan zijn.
Oud 18 juni 2007, 19:25   #520
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Die "crap" staat in de koran, Adrian. Die heb ik mezelf niet wijs gemaakt. En neen, ik geloof die zever niet, maar elke volgeling van Mohammed wel. Anders zou hij geen mohammedaan zijn.
Zucht. Jongentje, ik zal het eens heel duidelijk proberen uit te leggen.

Eerst en vooral de punten waarop jij gelijk hebt. (Dat klinkt positief, vind je niet?)
  • De koran is een geweldadig boek. Vergelijkbaar met het oude testament en mss zelfs erger.
  • Mohammedanen zijn mensen die geloven in Mohammed en Allah en die de Koran bijgevolg (waarschijnlijk) dus beschouwen als het boek van God.
  • Dit heb je niet gezegd, maar ik ga er voor de gein vanuit dat je dat denkt. Ja, moslimfundamentalisten zijn een probleem in de wereld.
Tot dusver zijn we mee?

Nu. Waar zit je fout?
Citaat:
Hier dus.
  • Gematigde Mohameddanen bestaan. Je zou eens buiten moeten komen. Ik raad mijn buur van 2 huizen verder aan. Autoritaire vader en huisgenoot, maar hey, een strenge opvoeding is volgens genoeg mensen in België een goede opvoeding.
  • Bijgevolg zijn er natuurlijk genoeg mensen die de Koran verre van letterlijk opvolgen. En die zichzelf ook gerust Mohammedanen mogen noemen. (Tenzij je natuurlijk Mohameddaan gaat definieren als iemand die de Koran letterlijk opvolgt. Maar dat is dan weer niet bepaald intellectueel eerlijk.)
Oké?

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 18 juni 2007 om 19:26.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be