![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
aanvaardbaarheid of niet zit in je hart recht hebben of niet zit in je verstand... en hart en verstand gaan niet altijd samen... bvb. Het is aanvaardbaar dat je dierenmishandelaars wil afslaan maar toch heb je dat recht niet om het te doen. En idd een makkelijke uitspraak omdat de situatie nu eenmaal zo is. (realiteit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
For the record in mijn hart ben ik met alles eens wat je zegt, ze moeten hard aangepakt worden maar hartsgewijs heeft niets te maken met recht hebben op iets... Ten tweede blijf ik er als dierenliefhebber ook bij dat dieren ondergeschikt zijn aan mij als mens en nooit zal ik toelaten om ze gelijkwaardig met mij te maken eenvoudig omdat dat niet zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waar zit ik mis nu?
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zou die hond het ook doen ja, keurt dat iets goed...nee. Dat dieren minder kunnen dan wij en dus ondergeschikt zijn...tuurlijk daar ga ik mee akkoord. Op vlak van technologie of in onze maatschappij ed. toch. Je hebt nm uitzonderingen op bepaalde vlakken. Een mens kan bv geen melk maken of spinnenweb. Fysiek zijn wij ondergeschikt aan heel wat dieren. Of wij belangrijker zijn...dat bepaal je enkel door zelf te kiezen op vlak van wat we belangrijker zijn dan anderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
wij kunnen geen spinnewebben maken ... kan een spin soms zwemmen ? wij kunnen meer dan veel dieren. Dieren kunnen meestal 1 of 2 dingen terwijl wij mensen zoveel meer kunnen, wij kunnen een mening hebben en kiezen, kennis opdoen en diskuteren over bepaalde zaken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2 woorden 1 pot nat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet met m'n voeten rammelen, komaan é kerel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat ik bedoel is dat met alle technologie die we hebben we geen melk of spinnenrag kunnen maken. Was ook maar een kleine opmerking meer niet, wij kunnen meer dingen dan dieren om te functioneren in onze maatschappij. Zet een mens in een oerwoud en hij zal niet lang leven. Ik bedoel hier gewoon mee dat je belangrijk of niet kunt plaatsen. Enkel wij doen dat tov onze maatschappij.
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet er ook niet toe, ik vind gewoon iemand op z'n bek slaan onaanvaardbaar maar wel begrijpelijk in sommige gevallen. Aanvaardbaar nooit. Vandaar...
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vissen kunnen pijn voelen ja, en ik wil idd niet dat ze stikken. Nee, ik wil mensen plichten geven om op andere manieren vissen te vangen, hoe ga je aan vissen rechten geven? Ze verstaan je niet. Ik ben niet tegen visvangst, ik ben tegen pijn lijden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik rammel niet met je voeten. Je verandert mijn woorden en leest niet goed wat ik zeg blijkbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben persoonlijk tegen het ondergang van de zon omdat ik graag buiten zit. Als ik er iets aan kon doen zou hij altijd op blijven en enkel ondergaan wanneer ik dat zou willen. Er niets aan kunnen doen heeft niets met een mening erover te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een indiaan houd zich dan weer niet bezig met dierentesten in labo's voor shampoo. ![]() Cultuur hebben dieren niet nee...so?
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
|
![]() Maar wel met valkuilen en het stropen van dieren..
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 augustus 2007 om 15:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
|
![]() Citaat:
![]() Hoe gaat gij die "pijnloos" vangen? Verdoven onder water ofzo ![]() Trouwens, reigers doen vissen nog véel meer pijn dan wij mensen. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 augustus 2007 om 15:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en waarom doet hij dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
|
![]() om ze op te eten, om de pelzen te gebruiken, etc.
voor het nut en comfort maw Laatst gewijzigd door Ambiorix : 29 augustus 2007 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe het precies allemaal moet gebeuren weet ik ook niet, t'is niet dat ik een programma heb uitgewerkt é, ik zeg enkel dat ik vind dat het pijnloos zou moeten. Deze methodes hoeven niet percé duur te zijn. Nu heeft men volledige koelcellen op de boten zitten, deze kan men dan vervangen door bassins die de vissen zolang opvangt zodat ze niet diepgevroren moeten worden. Deze bassins zijn zeker niet duurder dan een koelcel. Ik spreek me nergens tegen. En vissen worden idd in het water verdooft.
Laatst gewijzigd door illwill : 29 augustus 2007 om 15:38. |
||
![]() |
![]() |