![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even kwam de vijandige agent Mam roet in het eten gooien, maar vlug een mod omkopen, en zie, probleem geregeld se! (Voor de zageventen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ze is afgetreden, misschien Olympia Snowe. Als het een Belgische moet zijn, misschien Annemie Neyts.
![]() |
![]() |
#5223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de Firestone Kleding- en schoenenlijn zie ik wel zitten.
![]() |
![]() |
#5224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je bekijkt hoe je leven er uitziet, wat weegt het meeste door (ervan uitgaand dat het sowieso een mix is):
- omstandigheden waar je niets kan aan doen: je bent hier en nu geboren, door deze ouders op de wereld gebracht, enz enz - je eigen verdiensten
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn mijn eigen verdiensten? En hoe zijn deze (wat ze ook wezen) los te zien van omstandigheden waar ik niets aan kan doen? Zonder enige valse bescheidenheid zijn mijn eigen verdiensten verwaarloosbaar als ik zie wat vorige generaties hebben moeten doorstaan, in welke samenleving ze moesten studeren en (eventueel) werken, aan welke beperkingen en verwachtingen ze onderworpen waren. Verder dan zeggen dat ik van de omstandigheden waar ik niets aan kan doen redelijk goed heb weten gebruik te maken kom ik niet.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 27 april 2012 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is dit niet het maatschappelijk debat tussen links en rechts?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Aan iedereen zoveel mogelijk kansen geven, en door sociale stelsels diegenen die in moeilijke omstandigheden opgroeien helpen, dat is inderdaad wat ik van een beschaafde samenleving verwacht. Mensen moeten echter hun verantwoordelijkheden opnemen, en de algemene welvaart hangt ook af van mensen die risico's durven nemen en daarbij (soms) succes hebben. Dit door overdreven belastingen ontmoedigen werkt averechts, ook voor links.
![]() |
![]() |
#5228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat is wat ik er ook van vind zè. nu gewoon nog dat evenwicht zoeken (en nooit vinden) en we komen er. klein vraagje: waar RoyalBlue? zit daar een geheime betekenis achter??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat politiek in een democratisch land meestal met horten en stoten verloopt. Zolang extremistische zotten niet aan de macht komen krijg je over de tijd een soort politieke "regressie naar het gemiddelde", en komt het wel goed. Uiteraard, maar mijn papa mag dat niet weten, dus zwijgen we er verder over.
![]() |
![]() |
#5230 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() een paar jaar geleden kon je de straat niet op, of er stonden wel wat Zuid Amerikaanse indianen panfluit te spelen.
Die mannen zijn echter plotsklaps allemaal verdwenen. Toch wel één van de grote mysteries van de afgelopen jaren. Weet jij waar die indianen zo opeens naartoe zijn ?
![]() |
#5231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Het zijn wel geen Maya's, maar allez.)
![]() |
![]() |
#5232 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat nu?
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenzij deze week uitkomt dat Hollande al jaren kindjes in zijn kelder mishandelt zal hij het halen.
Weet niet. Ik heb twee stemtesten gedaan, en kwam, surprise, surprise, één keer bij Sarkozy en één keer bij Hollande uit.
![]() |
#5234 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk jij vaak naar vrouwenzenders als Vitaya of VijfTV ?
![]() |
#5235 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het nog wel keren maar erg nipt 51% of zo voor Sarko. Citaat:
Akkoord Sarkozy heeft gebreken maar Hollande dat is echt waar een ramp. http://aliciabx.blogspot.com/2012/04...i-suis-je.html
![]() |
![]() |
![]() |
#5236 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan het ook aan "Survival International" vragen....
![]() |
#5237 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Denk bv. maar aan de Kimmetjes in Noord Korea, Stalin, Roosevelt, Eisenhouwer, Kennedy, Thatcher, Blair, Adenauer, Willy Brandt enz... Je zou er anarchist van worden...
![]() |
![]() |
#5238 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk zou ik de belastingen drastisch hervormen en wel in die zin dat er geen onderscheid gemaakt zou mogen worden tussen "belastingen op arbeid" en "belastingen op andere inkomsten" : de twee gewoon optellen en als "belastingen op inkomsten" takseren. Het grootste gesjoemel zit hem nl. in het feit dat sommmigen hun loon beperkt houden en zo veel mogelijk inkomsten beuren uit de winst op aandelen (meerwaarden worden niet belast, dividenden roerende en onroerende inkomsten slechts "bevrijdend") Een die stap genomen zal men vanzelf de aanslagvoeten kunnen beperken, indexeren of zelfs de progressiviteit verzachten.
![]() |
![]() |
#5239 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Beste Firestone ,
op deze 1 mei ontving ik volgend berichtje in mijn mailbox : Quote Beste Roger Verhiest, Ik heb jouw bericht ontvangen via de website ggo-debat.be. Jouw invalshoek klinkt een zeer interessante filosofische oefening. Indien je zelf zin hebt om vanuit die invalshoek een opiniestuk te schrijven, is dat zeker welkom. Van de opiniestukken vragen we een stelling kort te beargumenteren. Het hoeft niet te lang te zijn, rond de 400 woorden (een halve A4) is goed. 800 woorden is het maximum aantal woorden. Indien je geen behoefte hebt aan het schrijven van een stuk, ben je altijd welkom om onder de reeds gepubliceerde artikels een discussie te starten. Dit kan al zeker met jouw doorgestuurde stuk. Bedankt voor de interesse. Met vriendelijke groeten, Laura Wauters Moderator ggo-debat.be unquote Het gaat om mijn standpunt dat de ganse natuur, zeker in Europa reeds overwoekerd is door fauna en flora die ttijdens de duizendjarige geschiedenis door de mens gemanipullerd is en dat de GGo's in feite een nieuwe vorm van "genetische manipulatie" vormt door het verlangen van de mens om deze planeet naar zijn hand te zetten. Vermits u zeer dikwijls de problemen van de wereld "in het midden" pleegt te zetten (dikwijls met succes). Graag uw mening, vooraleer ik mijn artikeltje schrijf.
![]() |
#5240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch geregeld, ja.