Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 23:02   #5121
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik deed niet alsof er niks "racistisch" over moslims wordt geschreven (als je leest wat er staat en niet wat je blijkbaar wilt dat er staat, impliceer ik net dat er wel racistisch over moslims wordt geschreven).

Toch bedankt om me nogmaals aan te herinneren waarom ik zoveel mogelijk uit de "ernstige" subfora wegblijf.
Beste Firestone,
Je hoeft me geen lessen begrijpend lezen te geven. Er staat wat er staat. Je schrijft duidelijk dat als die xenofobe post over moslims zou gaan, de antiracisten dan meteen in actie zouden schieten om te weerleggen. Maar bij xenofobe praat over joden, blijven deze antiracisten stil en dat vind je hypocriet... Nou, dat noem ik pas persoonlijke perceptie!

En het spijt me dat er hier naar goeddunken of als het goed uitkomt, het tegengestelde of iets anders wordt geschreven dan bedoeld. Het uitvissen van dit soort kronkels, is inderdaad niet aan mij besteed.

Verder is dit een openbaar forum, dus het staat je uiteraard vrij om "te gaan en staan" waar je wil. By the way, schuldprojectie werkt zelden bij mij.

Een prettige avond nog.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 23:32   #5122
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Zelfs in de FvdW-draad is er onbegrip?
Oud 27 februari 2012, 00:05   #5123
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Onbegrip is veel gezegd. Dat ieder gerust verder doet met z'n psuedo intellecto elite-kliekjes. Who cares anyway...
Oud 27 februari 2012, 08:03   #5124
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Denk je dat veel mensen op dit forum verslaafd zijn aan de dopamine/adrenaline rush die gepaard gaat met emotioneel reageren?
Oud 27 februari 2012, 08:20   #5125
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Beste Firestone,
Je hoeft me geen lessen begrijpend lezen te geven. Er staat wat er staat. Je schrijft duidelijk dat als die xenofobe post over moslims zou gaan, de antiracisten dan meteen in actie zouden schieten om te weerleggen. Maar bij xenofobe praat over joden, blijven deze antiracisten stil en dat vind je hypocriet... Nou, dat noem ik pas persoonlijke perceptie!

En het spijt me dat er hier naar goeddunken of als het goed uitkomt, het tegengestelde of iets anders wordt geschreven dan bedoeld. Het uitvissen van dit soort kronkels, is inderdaad niet aan mij besteed.

Verder is dit een openbaar forum, dus het staat je uiteraard vrij om "te gaan en staan" waar je wil. By the way, schuldprojectie werkt zelden bij mij.

Een prettige avond nog.
mens, gij kunt zagen.
Oud 27 februari 2012, 10:36   #5126
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mens, gij kunt zagen.
Hoe? Ik zet toch ook gewoon de teneur van deze draad verder?

Laatst gewijzigd door Mam : 27 februari 2012 om 10:36.
Oud 27 februari 2012, 11:11   #5127
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Ik moet de volgende maanden ook af en toe in Basel zijn. Kan je een paar plekjes aanraden waar het aangenaam vertoeven is maar toch met rust gelaten wordt?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 16:34   #5128
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
11 dagen lijken soms een eeuwigheid te duren.
En 11 dagen vakantie kan dan weer zo kort lijken...
Citaat:
Hij kan dat heel goed, maar hij krijgt ook hulp van mijn moeder en van zijn nichtje (en een supervolle diepvriezer).
Wat zit er zoals van lekker in die diepvriezer? allemaal zelf gemaakt?
De schoonmoeders... ze zijn toch wel handig soms .
Citaat:
Delicaat onderwerp.
Voor een fem... vrouwvriendelijk persoon als jezelf misschien.
Citaat:
Er zijn genoeg mannen die alléén hun kinderen moeten grootbrengen, en dat lukt vaak prima. Dus ja, mannen kunnen evengoed voor kinderen zorgen.
Er is nog hoop dan...
Citaat:
Zuiver anekdotisch toch de volgende kanttekening. Bij ons (en bij andere koppels die ik ken) had ik de indruk dat de zorg voor baby's bij de moeder "natuurlijker" leek dan bij de vader. Ik weet nog dat mijn man in het begin het vasthouden van de baby moest "leren", en heel onzeker was of hij het wel goed deed en zijn dochterje niet in levensgevaar bracht.
Of dat nu aan nature of aan nurture ligt, of dat ik me dat inbeeldt, weet ik niet.
Het komt er dus op aan om de stoere man uit te hangen en dat kind bij één been vast te pakken bij het eerste contact... verstaan...
Volgens mij ligt dat aan het feit dat een man gewoon iemand anders zijn baby niet zal gaan vastpakken. Een vrouw zie je dat rapper doen. en dan als het erop aankomt uw eigen baby te verzorgen de vrouw al meer "ervaring" heeft.
Citaat:
Hoe dan ook, ja, hij zal dat prima doen!
Keep on telling yourself that...

Wat is de volgende bestemming op je verlanglijstje?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2012, 16:36   #5129
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wat overigens tegensteekt is niet enkel wat er staat, maar ook wat er niet staat.

Een voorbeeldje: stel je even voor dat deze post mutatis mutandis over moslims ging. De welbekende superprincipiële antiracisten die ons forum met hun hoogstaande proza verrijken zouden daar (terecht) op ingaan, de feitelijke fouten rechtzetten of om bewijzen vragen, het racisme aanklagen (en dit over vele vele pagina's, tot vervelens toe).
De oorverdovende stilte in de gelinkte thread spreekt boekdelen (omdat het geen alleenstaand geval is). Ik ben deze hypocrisie eerlijk gezegd ook wat beu (veel meer dan het zelfontkrachtend gebleit van de antisemieten dat ze over de joden hier niks mogen schrijven).

(Weer wat vriendjes bijgemaakt op dit forum.)[/quote]

Kara Fajrostono,

Iedereen weet toch dat die post over Moslims, Araben (ook semieten), Negers, Joden, Chinezen, Maleiers, Philippino's, Andalouziërs, Walen,
spruitjeseters, pubers, motards, advokaten, bergkroaten en zeker over ollanders en zwitsers gaat.

Tot grote verontrusting van velen : als je ver teruggaat in je afstammingslijn
krijg je voortdurend meer en meer grootouders, nonketjes en tante's in het vizier : bij alle europeanen zitten er dan plotseling "semietische joden".

Langs moeders' zijde is er één van de zussen van haar moeder gehuwd met een jood ! Idem dito langs vaders' zijde : een zus van zijn vader gehuwd met een jood .. zijn zus :gehuwd met een jood -ik heb 2 kozijns waarvan de familie langs vaders' zijde dus helemaal uitgemoord is dank zij de vrienden van het VNV (die dus zelf hoogst waarschijnlijk joodse familiekleden hebben).
Bovendien hebben alle moslims voorouders die ariaanse christenen waren
en/of joden.

felicxa familio !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 09:02   #5130
largo_w

Standaard

Denk je dat Sarkozy het gaat halen?
Zou je voor hem stemmen?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 28 februari 2012, 09:09   #5131
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom zou de FvdW-draad immuun zijn voor de kwalen van Internetfora?
Oud 28 februari 2012, 09:12   #5132
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Denk je dat veel mensen op dit forum verslaafd zijn aan de dopamine/adrenaline rush die gepaard gaat met emotioneel reageren?
Ja. Ik denk dat dat voor zowat iedereen die op een forum post in meerdere of mindere mate geldt.

Het is een vreemd verschijnsel, daar het zo gemakkelijk lijkt om bij ergernis op een Internetforum de computer af te zetten, of tenminste naar een andere website te surfen.

Geregeld begin ik vlug een reactie op een post te typen, en al typende bedenk ik me dat ik deze polemiek best aan mij voorbij laat gaan.
Soms lees ik een post waarvan ik denk: "daar zal ik eens goed mijn gedacht over schrijven, se!". Maar het is laat, ik ben moe, dat wordt iets voor de volgende dag. En de volgende dag is de zin om "eens goed mijn gedacht te schrijven" vaak verdwenen.

Met de jaren op dit en andere fora heb ik geleerd dat vaak niet reageren nog het beste is.
Het laatste woord op een Internetforum hebben is zinloos, en als iemand zich wijs wil maken dat hij/zij een discussie "gewonnen" heeft, dan is dat maar zo.

Het gebeurt op fora slechts zelden dat iemand toegeeft dat zijn/haar "feit" geen feit is, dat hij/zij een post verkeerd gelezen heeft waardoor de reactie weinig meer dan een stropop was, enz ...
(Een voorbeeld uit duizenden: deze absoluut hilarische thread).

Als ik ooit weer geregeld aan "ernstige" discussies wil deelnemen, zal ik me misschien volgende regels opleggen (mij ooit door mijn H&M aangeraden):
1. Nooit reageren op een post die minder dan zes uur oud is.
2. Slechts één keer per dag in een bepaalde thread mijn posts plaatsen.

Maar misschien zullen dopamine/adrenaline sterker dan deze wijze regels blijken.
Oud 28 februari 2012, 09:23   #5133
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik moet de volgende maanden ook af en toe in Basel zijn. Kan je een paar plekjes aanraden waar het aangenaam vertoeven is maar toch met rust gelaten wordt?
Tijdens een beurs is het in Basel erg druk, het is tenslotte een relatief kleine stad. In restaurants moet je best voraf reserveren, zeker op vrijdag- en zaterdagavond.

Mijn favoriete ietwat rustige plek is de Munster. Zaterdag om 17uur wordt de rust even verstoord door een zalig ouderwets concertje met blaasinstrumenten.
Even buiten de stad (maar met de tram te bereiken) heb je het Beyeler museum. Als je vaker naar Basel moet, check eerst welke tijdelijke tentoonstelling ze hebben.
Ook het Kunstmuseum in het centrum is de moeite.

Les Trois Rois is ook een bezoekje waard. Naargelang het budget (of als de werkgever/klant betaalt) daar gaan eten of gewoon iets drinken. Statige luxe van weleer.

Laatst gewijzigd door Firestone : 28 februari 2012 om 09:27.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 09:36   #5134
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
En 11 dagen vakantie kan dan weer zo kort lijken...
Yep. Hoe oneerlijk kan het leven toch zijn!
Citaat:
Wat zit er zoals van lekker in die diepvriezer? allemaal zelf gemaakt?
Mafroum, bolognaise, goulash, bouillon, ...
Citaat:
De schoonmoeders... ze zijn toch wel handig soms .
Inderdaad.
Citaat:
Voor een fem... vrouwvriendelijk persoon als jezelf misschien.
Nope. Delicaat omdat het over veralgemeningen ging, enkel op basis van anekdotische feiten. Hier mag dit wel, dacht ik, maar het blijft delicaat.
Citaat:
Er is nog hoop dan...
Ja.
Citaat:
Het komt er dus op aan om de stoere man uit te hangen en dat kind bij één been vast te pakken bij het eerste contact... verstaan...
Eens largo_w papa wordt zal hij alles behalve dat doen.
Citaat:
Volgens mij ligt dat aan het feit dat een man gewoon iemand anders zijn baby niet zal gaan vastpakken. Een vrouw zie je dat rapper doen. en dan als het erop aankomt uw eigen baby te verzorgen de vrouw al meer "ervaring" heeft.
Dat is heel aannemelijk. Het verplaatst gewoon de discussie over nature/nurture.
Citaat:
Keep on telling yourself that...
Hij heeft het al drie keer gedaan met de "grote", en ze leek toch in goeie doen toen ik terugkwam.
Citaat:
Wat is de volgende bestemming op je verlanglijstje?
Nog geen plannen.
Oud 28 februari 2012, 09:48   #5135
largo_w

Standaard

Citaat:
Nog geen plannen.
Voel je de crisis? Doe je iets verschillend/anders sinds het crisis is? Is vakantie een must of een luxe voor jou?
Citaat:
Oud 28 februari 2012, 09:56   #5136
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wat overigens tegensteekt is niet enkel wat er staat, maar ook wat er niet staat.

Een voorbeeldje: stel je even voor dat deze post mutatis mutandis over moslims ging. De welbekende superprincipiële antiracisten die ons forum met hun hoogstaande proza verrijken zouden daar (terecht) op ingaan, de feitelijke fouten rechtzetten of om bewijzen vragen, het racisme aanklagen (en dit over vele vele pagina's, tot vervelens toe).
De oorverdovende stilte in de gelinkte thread spreekt boekdelen (omdat het geen alleenstaand geval is). Ik ben deze hypocrisie eerlijk gezegd ook wat beu (veel meer dan het zelfontkrachtend gebleit van de antisemieten dat ze over de joden hier niks mogen schrijven).

(Weer wat vriendjes bijgemaakt op dit forum.)

Kara Fajrostono,

Iedereen weet toch dat die post over Moslims, Araben (ook semieten), Negers, Joden, Chinezen, Maleiers, Philippino's, Andalouziërs, Walen,
spruitjeseters, pubers, motards, advokaten, bergkroaten en zeker over ollanders en zwitsers gaat.

Tot grote verontrusting van velen : als je ver teruggaat in je afstammingslijn
krijg je voortdurend meer en meer grootouders, nonketjes en tante's in het vizier : bij alle europeanen zitten er dan plotseling "semietische joden".

Langs moeders' zijde is er één van de zussen van haar moeder gehuwd met een jood ! Idem dito langs vaders' zijde : een zus van zijn vader gehuwd met een jood .. zijn zus :gehuwd met een jood -ik heb 2 kozijns waarvan de familie langs vaders' zijde dus helemaal uitgemoord is dank zij de vrienden van het VNV (die dus zelf hoogst waarschijnlijk joodse familiekleden hebben).
Bovendien hebben alle moslims voorouders die ariaanse christenen waren
en/of joden.

felicxa familio !
Ja, dat klopt ongetwijfeld.

Je moet dat wel gaan uitleggen aan zij die geobsedeerd zijn door de vermeende Joodse wereldheerschappij.
Ze voeden hun eigen hersenspinsels door overal Joden te zien (Sarkozy, Cameron, Marx, Lenin, ...), en door bovendien te veronderstellen dat al deze "Joden" in één groot complot verwikkeld zijn.
Uiteraard denken ze niet aan wat je hierboven schrijft, dat met een beetje goeie (of slechte) wil, zowat iedereen Joods, maar ook moslim, Arabiers, enz is.

Het is voor losers natuurlijk gemakkelijker hun eigen falen te wijten aan een oppermachtige eeuwenoude samenzwering, en daar één groep voor als zondebok te gebruiken.
Oud 28 februari 2012, 10:03   #5137
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat Sarkozy het gaat halen?
Het tij kan nog keren, maar het ziet er niet goed uit voor hem.
Zijn probleem is dat de kiezers van Le Pen en Bayrou minder dan in 2007 geneigd zijn in de tweede ronde voor hem te stemmen.
Hij heeft een stevige sokkel, maar weinig reserves.
Citaat:
Zou je voor hem stemmen?
Ik weet het niet.
Zowel Hollande als Sarkozy hebben hun goeie en slechte punten.
Wat maatschappelijke kwesties betreft neig ik meer naar Hollande, economisch meer naar Sarkozy.
Oud 28 februari 2012, 10:06   #5138
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voel je de crisis?
Neen.
De beleggingen hebben natuurlijk wel Bobbejaanland gespeeld, maar omdat we redelijk defensief waren, niet gepanikeerd hebben, en in slechte tijden hebben bijgekocht, valt het al bij al dik mee (tot nu toe wel te verstaan).
Citaat:
Doe je iets verschillend/anders sinds het crisis is?
Enkel de beleggingen beter opvolgen.
Citaat:
Is vakantie een must of een luxe voor jou?
Een noodzakelijke luxe.
Oud 28 februari 2012, 11:19   #5139
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, dat klopt ongetwijfeld.

Je moet dat wel gaan uitleggen aan zij die geobsedeerd zijn door de vermeende Joodse wereldheerschappij.
Ze voeden hun eigen hersenspinsels door overal Joden te zien (Sarkozy, Cameron, Marx, Lenin, ...), en door bovendien te veronderstellen dat al deze "Joden" in één groot complot verwikkeld zijn.
Uiteraard denken ze niet aan wat je hierboven schrijft, dat met een beetje goeie (of slechte) wil, zowat iedereen Joods, maar ook moslim, Arabiers, enz is.

Het is voor losers natuurlijk gemakkelijker hun eigen falen te wijten aan een oppermachtige eeuwenoude samenzwering, en daar één groep voor als zondebok te gebruiken.
Wow, er is geen "complot" maar je gaat hier wel kort door de bocht. De Israellobby is bijna een samenzwering (tvv Israel); of hoe zou jij zo'n machtige lobbygroepen omschrijven?
Het is ook klaar dat veel mensen met een joodse afkomst, de één zionistischer dan de ander, heel wat invloedrijke postjes in handen hebben, op z'n minst in de VS. En dan heb ik het nog niet gehad over de Mosad, etc etc...

En Israel (+ de VS) hebben al onnodig veel bloed vergoten ipv effectief aan een Israëlisch-Palestijnse tweestaten oplossing te werken.

Het ware probleem is dat zionisten de democratieën ondermijnen. Er bestaan wereldwijd geen zionistische partijen (denk dat er ook geen draagvlak voor is) maar ze oefenen wel overal buiten Israel (VS-Europa) invloed uit "achter de schermen" van de politiek. Dat is niet, euh, koosjer.

Voorts mag ieder uiteraard z’n overtuiging hebben: zionist, marxist, jood, christen, moslim,...

Wat ik me ook afvraag: hoeveel jaar blijft iemand forummer van de week? Want amai mijn botten, het begint hier ferm afgezaagd te worden!
Oud 28 februari 2012, 11:32   #5140
largo_w

Standaard

Citaat:
Het tij kan nog keren, maar het ziet er niet goed uit voor hem.
Zijn probleem is dat de kiezers van Le Pen en Bayrou minder dan in 2007 geneigd zijn in de tweede ronde voor hem te stemmen.
zo zie ik het ook... spijtig voor Frankrijk.
Voor wie zullen die mensen dan wel stemmen in tweede ronde?
Citaat:
Hij heeft een stevige sokkel, maar weinig reserves.
Heeft hij een stevige sokkel?
Denk je dat zo een man in ons kiessysteem een kans zou maken?
Citaat:
Ik weet het niet.
Zowel Hollande als Sarkozy hebben hun goeie en slechte punten.
Wat maatschappelijke kwesties betreft neig ik meer naar Hollande, economisch meer naar Sarkozy.
Wat zijn die "maatschappelijke kwesties" waar je het over hebt? Wat exact in wat hij zei trok je aan?
Citaat:
Een noodzakelijke luxe.
Mooi antwoord... maar dan volgt de vraag wat primeert dat noodzakelijke of die luxe? Concreet stel het familietje Firestone heeft het volgend jaar erg moeilijk om rond te komen zal ze dan blijven op vakantie gaan of zal ze er ééntje skippen en overuren draaien?
Ski je? Ga je de kinderen leren skiën?
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be