Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 08:53   #521
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Zeer verontrustend vind ik dit. Uit een onderzoeksresultaat van het EenVandaag opiniepanel blijkt 43.5% van de respondenten te vinden dat de islam uit is op de vernietiging van de Westerse beschaving.
Het onderzoek is gehouden onder 10.000 leden van het EénVandaag Opiniepanel. De uitslag is representatief voor leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, spreiding over het land, opleiding en politieke voorkeur in Nederland.

Bron: http://eenvandaag.nl/docs/opiniepane...lagwilders.pdf

De angst zit er goed in. Het zit veel dieper dan de 8 �* 9 procent potentiële Wilders stemmers. (In Vlaanderen zal het even erg zijn, schat ik.) Ik denk dat er nodig kwalitatief onderzoek nodig is om te achterhalen waar die waanideeën vandaan komen. De aanslag op de Twin Towers zal er waarschijnlijk mee te maken hebben. Maar er moeten nog veel meer redenen zijn. Zolang de achtergrond van dergelijke misvattingen niet goed in beeld is gebracht, kunnen die niet goed worden bestreden. Als dergelijke misvattingen blijven voortleven in de samenleving, zijn pogingen tot integratie vrijwel tot mislukken gedoemd.
Het feit alleen dat de politiek correcte partijen in Nederland en Europa nu zo angstig zijn dat er vanalles gaat gebeuren, zegt heel veel van wat ze zelf denken van de moslimgemeenschap.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 08:54   #522
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Het feit alleen dat de politiek correcte partijen in Nederland en Europa nu zo angstig zijn dat er vanalles gaat gebeuren, zegt heel veel van wat ze zelf denken van de moslimgemeenschap.

Waar zitten degenen die hen even gaan duidelijk maken dat het enkel een onveiligheidsGEVOEL is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 10:12   #523
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik vermoed dat je fout gaat met het woord "misvattingen".
Ik heb een nieuw topic geopend. Ik hoop dat je als proefkonijn wil fungeren.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 10:33   #524
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Film bekeken.
Buiten Mo's bomhoofd en het suggestief bladscheuren , is er absoluut niets vertoond dat een goede moslim kan schokkeren.
Oud 29 maart 2008, 12:04   #525
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Beter kunnen we even tijd maken voor volgende film van 1 uur en 40 minuten, ondertiteld in het Nederlands.

(wacht niet te lang om de link te volgen, de internetjihad is volop bezig die telkens te laten verwijderen).

Wat het Westen moet weten over ISLAM:
met medewerking van Robert Spencer, de Egyptische verdreven joodse Bat Ye'or, een ex-PLO'er uit Bethlehem en nog verschillende andere wetenschappers.

Wat het Westen moet weten over ISLAM: heeft dus niks met ht Vlaams Belang te maken, noch met rassiesme, noch met alle andere soorten politieke correctheid waar we mee geconfronteerd worden.

BEKIJK deze film, en stuur de link door naar zoveel mogelijk mensen uit je omgeving.

Men heeft éénmaal kunnen zeggen "wir haben es nicht gewusst"... wel deze keer weten we het WEL!

WHAT THE WEST NEEDS TO KNOW - NEDERLANDSE ONDERTITELING

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 maart 2008, 12:22   #526
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Eveneens signature aangepast.
Oud 29 maart 2008, 12:31   #527
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Zeer verontrustend vind ik dit. Uit een onderzoeksresultaat van het EenVandaag opiniepanel blijkt 43.5% van de respondenten te vinden dat de islam uit is op de vernietiging van de Westerse beschaving.
Het onderzoek is gehouden onder 10.000 leden van het EénVandaag Opiniepanel. De uitslag is representatief voor leeftijd, geslacht, burgerlijke staat, spreiding over het land, opleiding en politieke voorkeur in Nederland.

Bron: http://eenvandaag.nl/docs/opiniepane...lagwilders.pdf

De angst zit er goed in. Het zit veel dieper dan de 8 �* 9 procent potentiële Wilders stemmers. (In Vlaanderen zal het even erg zijn, schat ik.) Ik denk dat er nodig kwalitatief onderzoek nodig is om te achterhalen waar die waanideeën vandaan komen. De aanslag op de Twin Towers zal er waarschijnlijk mee te maken hebben. Maar er moeten nog veel meer redenen zijn. Zolang de achtergrond van dergelijke misvattingen niet goed in beeld is gebracht, kunnen die niet goed worden bestreden. Als dergelijke misvattingen blijven voortleven in de samenleving, zijn pogingen tot integratie vrijwel tot mislukken gedoemd.
De leiders van elke godsdienst kunnen hun slaafse geen vragen stellende volgelingen oproepen om acties te ondernemen...
Aanslagen en terrorisme, die niet veroordeeld worden door de leiding van een bepaalde godsdienst, zijn de oorzaak van "dergelijke misvattingen".

Een kleine groep bepaald wat de kudde doet, diegene die aanslagen plegen kan je moeilijk verantwoordelijk stellen voor het gedachtengoed die hun "met vrees voor god" sinds hun geboorte geïndoctrineerd wordt...

Het gebruik van goden en godsdiensten om macht en aanzien te krijgen is verwerpelijk, maar zolang er "gelovigen" zijn die zich geen vragen stellen over de motieven van bepaalde leiders... zal de ellende blijven bestaan.

Integratie kan niet zo moeilijk zijn, als mensen naar hier wensen te komen, moet daar een reden voor zijn. Indien het hier zo slecht is, kunnen ze toch naar een andere streek emigreren??
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 12:46   #528
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebruik van goden en godsdiensten om macht en aanzien te krijgen is verwerpelijk, maar zolang er "gelovigen" zijn die zich geen vragen stellen over de motieven van bepaalde leiders... zal de ellende blijven bestaan.
bekijk de video! het zijn niet de leiders, het is de ideologie zelve, de woorden en de voorbeelden van mohammed moeten gevolgd worden. En vermits mohammed een massamoordenaar en krijgsheer was, krijg je die ideologie hier in je straat opgesolferd.

11 sept 1683 : islamitische jihad gestopt voor de poorten van Wenen
11 sept 2001 : ze begonnen opnieuw in New York.

Oud 29 maart 2008, 13:02   #529
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Broekschijter Balekenende was ook weer goed gisteren.
Ik citeer:
''We zijn de moslimgemeenschap dankbaar voor hun verdraagzame reacties''.

Dankbaar voorwat? omdat ze geen gebouwen en auto's in brand staken,dankbaar omdat ze geen mensen aanvielen etc.

Moeten we dan ook een dief dankbaar zijn omdat hij bij ons niet ingebroken heeft?

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 maart 2008 om 13:02.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 13:08   #530
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik citeer:

Dankbaar voorwat? omdat ze geen gebouwen en auto's in brand staken,dankbaar omdat ze geen mensen aanvielen etc.

Moeten we dan ook een dief dankbaar zijn omdat hij bij ons niet ingebroken heeft?

ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die deze grove belediging aan het adres van de moslims niet naar waarde kan schatten.

Als er morgen iemand naar Circe toekomt met een bos bloemen en me gaat feliciteren omdat ik die dag al netjes driemaal op mijn potje ben geweest zou ik ook beledigd zijn.....

Oud 29 maart 2008, 13:14   #531
nero1
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bekijk de video! het zijn niet de leiders, het is de ideologie zelve, de woorden en de voorbeelden van mohammed moeten gevolgd worden. En vermits mohammed een massamoordenaar en krijgsheer was, krijg je die ideologie hier in je straat opgesolferd.

11 sept 1683 : islamitische jihad gestopt voor de poorten van Wenen
11 sept 2001 : ze begonnen opnieuw in New York.
Die ideologie is gebaseerd op teksten, de interpretatie van teksten of onderdelen daarvan, worden gebruikt om een bepaalde richting op te dringen aan hun volgelingen/ gelovigen.

Mohammed, ik ken de man niet (ik heb ook totaal geen interesse in de man)... heeft een ideologie uitgewerkt die voor zijn noden in zijn tijd handig was om bepaalde zaken gedaan te krijgen van zijn volgelingen.
De huidige leiders interpreteren dezelfde teksten zodat volgelingen doen en laten wat zij beslissen... handig toch om steeds een stukje "heilige" tekst te kunnen gebruiken.

Ik vermoed dat in de bijbel ook opruiende taal staat... godsdiensten en hun heilige teksten kunnen dus gebruikt worden om slaafse geen vragen stellende volgelingen bepaalde zaken te laten doen.
Euthanasie, klonen,... worden niet besproken in die teksten maar toch hebben die godsdienstige leiders daar een mening over?

De ideologie van godsdiensten is verouderd, tja nogal logisch, maar als de leiders verantwoordelijk gesteld worden voor de daden van hun volgelingen dan zou ons al veel ellende bespaard worden!!!
In analogie van de oorlogstribunalen zouden godsdiensttribunalen wel eens de oplossing kunnen zijn
nero1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 13:14   #532
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben wel blij dat ik niet de enige ben die deze grove belediging aan het adres van de moslims niet naar waarde kan schatten.

Als er morgen iemand naar Circe toekomt met een bos bloemen en me gaat feliciteren omdat ik die dag al netjes driemaal op mijn potje ben geweest zou ik ook beledigd zijn.....

Het is een typische uitloper van het progressieve pampergedoe van de linkse kerk. Heel paternalistisch eigenlijk, zo van 'jullie krijgen een snoepje als jullie je een beetje netjes gedragen'. Dit betekent natuurlijk ook dat de linkse kerk ervan uitgaat dat de gepamperden zich niet kunnen gedragen.

Laatst gewijzigd door Online : 29 maart 2008 om 13:14.
Oud 29 maart 2008, 14:27   #533
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik citeer:

"Als ik moslim was, zou ik me meer beledigd voelen door Balkenende, die moslims als wilde beesten afschildert, dan door Wilders."
Ehsan Jami Comité voor ex-moslims

Jami heeft bewust 20 april als uitzenddatum gekozen voor zijn tekenfilm. "Het is een symbolische datum, de geboortedag van Hitler. Hij is dood en de profeet ook, maar hun ideeën leven voort."
Oud 29 maart 2008, 14:57   #534
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Beter kunnen we even tijd maken voor volgende film van 1 uur en 40 minuten, ondertiteld in het Nederlands.

(wacht niet te lang om de link te volgen, de internetjihad is volop bezig die telkens te laten verwijderen).

Wat het Westen moet weten over ISLAM:
met medewerking van Robert Spencer, de Egyptische verdreven joodse Bat Ye'or, een ex-PLO'er uit Bethlehem en nog verschillende andere wetenschappers.

Wat het Westen moet weten over ISLAM: heeft dus niks met ht Vlaams Belang te maken, noch met rassiesme, noch met alle andere soorten politieke correctheid waar we mee geconfronteerd worden.

BEKIJK deze film, en stuur de link door naar zoveel mogelijk mensen uit je omgeving.

Men heeft éénmaal kunnen zeggen "wir haben es nicht gewusst"... wel deze keer weten we het WEL!

WHAT THE WEST NEEDS TO KNOW - NEDERLANDSE ONDERTITELING
Ik krijg die link niet open, IE sluit erop af met foutmelding
Citaat:
AppName: iexplore.exe AppVer: 6.0.2900.2180 ModName: jscript.dll
ModVer: 5.6.0.8820 Offset: 00004a27
Krijgen meer mensen die melding?
Oud 29 maart 2008, 15:17   #535
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Link werkt gewoon hoor, maar ik krijg de video niet meer open.

hij is precies weer aangevallen.

volg anders www.jihadwatch.org van Robert Spencer. Hij zal ze er wel terug opzetten.

Ik krijg nu zelfs de Engelse originele versie niet meer open.

www.jihadwatch.org

Oud 29 maart 2008, 15:23   #536
Banneling

Standaard

Citaat:
Link werkt gewoon hoor, maar ik krijg de video niet meer open.

hij is precies weer aangevallen.

volg anders www.jihadwatch.org van Robert Spencer. Hij zal ze er wel terug opzetten.

Ik krijg nu zelfs de Engelse originele versie niet meer open.

www.jihadwatch.org

Probeer deze link : werkt wel nog steeds.
http://video.google.com/videoplay?do...09395775858867
Oud 29 maart 2008, 17:41   #537
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dus voor een mening moet je de gevangenis in? En jij noemt jezelf democraat en verdraagzaam?
nee, gevangenis zou ie niet moeten. maar hij zou beter die film niet gemaakt hebben. Sebiet zijn er weer terreuraanvallen. Hou u mening voor u eigen
Oud 29 maart 2008, 18:34   #538
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
nee, gevangenis zou ie niet moeten. maar hij zou beter die film niet gemaakt hebben. Sebiet zijn er weer terreuraanvallen. Hou u mening voor u eigen
dat klinkt als:

straks gaan de nazi's ons nog bezetten, laten we alvast een paar joden beginnen aangeven.

allez! van ons duvelke weten we ook al wat we eraan zullen hebben.

Oud 29 maart 2008, 19:25   #539
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat klinkt als:

straks gaan de nazi's ons nog bezetten, laten we alvast een paar joden beginnen aangeven.

allez! van ons duvelke weten we ook al wat we eraan zullen hebben.
ma nee, ge moet nix doen. Hou gewoon u mening voor u zelf. Ge moet gij niemand gaan aangeven.

Ge weet dat ze dreigen met terroristische aanslagen, en dan gade nog wat meer olie op het vuur gooien? goe bezig.
Oud 30 maart 2008, 01:53   #540
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be