Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops)
JA 75 49,02%
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! 2 1,31%
NEE 72 47,06%
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) 4 2,61%
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2008, 11:30   #521
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niks dubieus.
Terechte bezorgdheid.
uiterst dubieus, beste schoofzak, nergens wordt er vermeld wat de oorzaak is van die sociale invaliditeit. Die associatie met drugs komt van jou.

Citaat:
Van alle alkoholgebruikers, zijn er misschien een half per duizend die in de sosiale patatten geraken en die wij moeten onderhouden via ziekenkas, werklozensteun en leefloon.
Van alle rokers, zijn er misschien een half per duizend die in de medische patatten geraken en die wij moeten onderhouden via de ziekenkas en de kankerbehandelingssentra.
uwe glazen bol is niet goed genoeg, beste schoofzak. 500.000 Belgen hebben een alcoholprobleem. Dat is 5 op 100.
Er zijn meer rokers in België dan de 5000 die jij schat. Kanker, COPD, emfyseem, dat zullen er meer zijn dan 0.5 op 1000

Citaat:
Maar van alle huidige drugsgebruikers, ook deze van de zo geprezen softdrugs, vermoed en vrees ik dat er iets meer (pakweg 2 per duizend), na 20 jaar gebruik, in de sosiale patatten gaan geraken. Medische wrakken zullen het zijn. En dat zal de ziekenkas niet meer kunnen trekken.
en we mogen vertrouwen op uwe natte vinger?

Citaat:
Die vuile drugsgebruikers, die maar niet willen beseffen dat een beperkt aantal onder hen de oorzaak zijn van een regelrechte afgang naar een duale maatschappij, zijn te dom en reeds te verslaafd om het in te zien.
Duale samenleving: zij die zullen kunnen werken, zullen de "have's" zijn;
de anderen zullen de "not-have's" zijn. Solidariteit zal op een zeker ogenblik afknakken gelijk een tak waar teveel sneeuw op terecht gekomen is.
15% van de mensen leven in armoede, beste schoofzak. Ook de schuld van "den drugs"? hoeveel zouden er "aan den alcool" zitten?

Citaat:
Ik roep de politie op om uiterst hard op te treden tegen drugsmisbruik.
tuurlijk datte, dat gaat helpen. Zie maar naar UK en de VS.

Of moeten we een voorbeeld nemen aan Nederland? Kwestie van geld te spenderen aan de juiste beleidskeuzes
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 11:30   #522
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks dubieus.
Terechte bezorgdheid.

Van alle alkoholgebruikers, zijn er misschien een half per duizend die in de sosiale patatten geraken en die wij moeten onderhouden via ziekenkas, werklozensteun en leefloon.
Van alle rokers, zijn er misschien een half per duizend die in de medische patatten geraken en die wij moeten onderhouden via de ziekenkas en de kankerbehandelingssentra.

Maar van alle huidige drugsgebruikers, ook deze van de zo geprezen softdrugs, vermoed en vrees ik dat er iets meer (pakweg 2 per duizend), na 20 jaar gebruik, in de sosiale patatten gaan geraken. Medische wrakken zullen het zijn. En dat zal de ziekenkas niet meer kunnen trekken.

Die vuile drugsgebruikers, die maar niet willen beseffen dat een beperkt aantal onder hen de oorzaak zijn van een regelrechte afgang naar een duale maatschappij, zijn te dom en reeds te verslaafd om het in te zien.
Duale samenleving: zij die zullen kunnen werken, zullen de "have's" zijn;
de anderen zullen de "not-have's" zijn. Solidariteit zal op een zeker ogenblik afknakken gelijk een tak waar teveel sneeuw op terecht gekomen is.

Ik roep de politie op om uiterst hard op te treden tegen drugsmisbruik.
2 op duizend?

Het zullen er meer dan 2 op duizend zijn waar kosten aan zijn, van de drank alleen al.

Politie dan maar hard optereden tegen drankmisbruik?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 11:32   #523
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Alleen misbruik?
America is toch een voorbeeld dat het niet helpt?
Allez hier zeg, hij heeft me eens gepakt omdat ik wat te rap was en dus een foutje intikte.

Ik kan nu beginnen met te meesmuilen en zeggen dat legaal gebruik (van legale drugs) geen misbruik is; en dat ik (maar dit is waar) wel voorstander ben van het toelaten van drugs door dokteurs, als andere middelen falen (vb pijnbestrijding)

Zelfs al zijn er al gewetenloze dokteurs geweest die een verslaving juist onderhielden ipv te proberen te genezen. Geld jong !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 11:41   #524
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oeioei wat een gebleir ineens.

Ik heb nergens gezegd dat die 3000 van Antwerpen allemaal in de rats zitten door drugs.
Maar wel acht ik het mogelijk dat een aantal van hen tot dat klubke zijn gaan behoren door de drugs. (zowel door de drugs alleen, als door een kombiinatie met iets anders: labiel karakter vb.)

Jullie weten genoeg dat mijn sijfers slechts voorbeelden zijn.

Maar evengoed is het mogelijk dat er 5 op de duizend een probleem hebben met alkohol. Maar niet iedereen die een probleem heeft met alkohol, zal tot dat klubke van 3000 gaan behoren. Het is perfekt mogelijk dat een probleemdrinker drie kwart van het jaar nog voor zijn eigen inkomsten kan zorgen (neem maar de dipsomanen); het is perfekt mogelijk dat zij rekupereren vb. via de AA ...

Waar ik me vooral zorgen over maak zijn de beperkte aantallen van de gebruikers die zo diep zinken of zullen zinken, dat ze de maatschappij zullen doen kraken in haar voegen, en vb. een bom leggen onder de solidarteit die we nu kennen via de sosiale zekerheid.

Tot slot: politie reageert toch al tamelijk streng tegen alkoholmisbruik.
Maar voor de andere drugs zou het toch een maatje of drie vier strenger mogen zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 augustus 2008, 11:44   #525
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar voor de andere drugs zou het toch een maatje of drie vier strenger mogen zijn.

Hoeveel cellen wil u dan bijbouwen? 150.000? Vanwaar moet dit geld komen misschien?

Verschaeve
Oud 25 augustus 2008, 11:44   #526
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen misbruik?
America is toch een voorbeeld dat het niet helpt?
Trouwens, in de titel staat legaliseer cannabis in Vlaanderen... Waarom moet is dat verzoek alleen maar voor Vlaanderen?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 11:45   #527
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Trouwens, in de titel staat legaliseer cannabis in Vlaanderen... Waarom moet is dat verzoek alleen maar voor Vlaanderen?
Wij hebben het meeste invloed op Vlaanderen. IN Frankrijk bvb kunnen we het helemaal vergeten want wij wonen daar niet. Gewoon praktisch dus.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 11:46   #528
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hoeveel cellen wil u dan bijbouwen? 150.000? Vanwaar moet dit geld komen misschien?
Ah van diegenen die gearresteerd zijn en die torenhoge boetes krijgen zeker?
Wat willen die rechtsen toch een leuke maatschappij opbouwen...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 augustus 2008 om 11:47.
Oud 25 augustus 2008, 11:48   #529
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah van diegenen die gearresteerd zijn en die torenhoge boetes krijgen zeker?
Wat willen die rechtsen toch een leuke maatschappij opbouwen...
Wat hebben rechtsen ermee te maken?

Ik ben rechts en ik wil geen 100.000'den cellen erbij.

Zodus wat met de rechtsen?

Verschaeve
Oud 25 augustus 2008, 11:48   #530
Bhairav

Standaard

Citaat:
Wat hebben rechtsen ermee te maken?

Ik ben rechts en ik wil geen 100.000'den cellen erbij.

Zodus wat met de rechtsen?
Conservatieven bedoel ik. Of zijt gij dat ook?
Oud 25 augustus 2008, 11:49   #531
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben het meeste invloed op Vlaanderen. IN Frankrijk bvb kunnen we het helemaal vergeten want wij wonen daar niet. Gewoon praktisch dus.
Ik zou het op prijs stellen als je met jouw invloeden elders gaat.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 11:55   #532
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat er nu zo ongeveer 10.000 zijn in Vlaanderen en Wallonië tesamen.
Allez, pakt er 5000 bij, en dan nog eens 5000 "softe sellen" vb. voor weekendstraffen in tamelijk open inrichtingen.

Maar vergis je niet: altijd vergezeld van geldboetes. Geen keuze tussen 1000 € boete of een week in den jail.

Oud 25 augustus 2008, 11:56   #533
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Ik zou het op prijs stellen als je met jouw invloeden elders gaat.
Deportatie van flaminganten ???

Oud 25 augustus 2008, 12:02   #534
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

we hebben dringend nood aan boetes voor mensen die zonder kennis zaken willen verbieden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 12:03   #535
novak
Vreemdeling

novak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...over 't algemeen vind ik mensen die van zichzelve zeggen dat ze "konverseren" nogal dikke nekken.
Misschien beter het regeltje 'kijk verder dan uw neus lang is" uit uw sig halen ?
Het past niet bij uw attitude (lap weer een 'moeilijk woord' )
novak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 12:23   #536
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door novak Bekijk bericht
Misschien beter het regeltje 'kijk verder dan uw neus lang is" uit uw sig halen ?
Het past niet bij uw attitude (lap weer een 'moeilijk woord' )
Dat vind ik nou maar een platitude.

Oud 25 augustus 2008, 13:14   #537
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeioei wat een gebleir ineens.

Ik heb nergens gezegd dat die 3000 van Antwerpen allemaal in de rats zitten door drugs.
Maar wel acht ik het mogelijk dat een aantal van hen tot dat klubke zijn gaan behoren door de drugs. (zowel door de drugs alleen, als door een kombiinatie met iets anders: labiel karakter vb.)

Jullie weten genoeg dat mijn sijfers slechts voorbeelden zijn.

Maar evengoed is het mogelijk dat er 5 op de duizend een probleem hebben met alkohol. Maar niet iedereen die een probleem heeft met alkohol, zal tot dat klubke van 3000 gaan behoren. Het is perfekt mogelijk dat een probleemdrinker drie kwart van het jaar nog voor zijn eigen inkomsten kan zorgen (neem maar de dipsomanen); het is perfekt mogelijk dat zij rekupereren vb. via de AA ...

Waar ik me vooral zorgen over maak zijn de beperkte aantallen van de gebruikers die zo diep zinken of zullen zinken, dat ze de maatschappij zullen doen kraken in haar voegen, en vb. een bom leggen onder de solidarteit die we nu kennen via de sosiale zekerheid.
Hoe kun je dergelijke gevallen op tijd identificeren? Gevallen die hun gebruik niet meer in de hand hebben, of op weg zijn om hun gebruik niet meer in de hand te houden, kunnen op geen enkele manier op tijd ontdekt worden.

Een gelegaliseerde verkoop doet dan wel. Koppel de verkoop aan een siskaart, enkel in een apotheek, en registreer het gebruik. Opvallende gebruikers vallen op, en daar kan ingegrepen worden.

Citaat:
goed. Anti-depressiva, anti-allergie middelen, pijnstillers. Allemaal een invloed op bvb het rijgedrag. Hard optreden!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 25 augustus 2008 om 13:15.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 16:19   #538
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
2 Het hangt er precies van af hoe je je data observeert, en wat je criteria is om iemand een cannabisgebruiker te noemen. Als ik zie hoe flexibel bepaalde Hollandse onderzoeken daarmee tewerk gaan verbaast het me niet dat ze maar weinig cannabisgebruikers meten in Nederland.

3 Toch handig zo'n glazen bol.

4 Ik weet niet naar welke festivals u zoal gaat, maar de laatste keren dat ik op Pukkelpop, Werchter en Graspop was werden joints getolereerd. Geen haan die er naar kraaide.
2 Leg eens uit in welke onderzoek worden welke criteria gebruikt? Wat is er te flexibel een welke criteria?
3 De cijfers uit Nederland tonen dit aan.
4 Maar het is nog altijd niet toegelaten.
Voor jouw mag het toegelaten worden want het wordt soms toch al getolereerd, en het geeft blijkbaar geen problemen.
Je ziet geen reden waarom iemand geen joint zou mogen roken, terwijl alle mogelijk alcohol in overvloed aanwezig is?

Op punt 1 had je geen antwoord?
1) Vind je het dan positief om onze jeugd te vertellen :
Alcohol, geen probleem, doe maar.
Al de rest is allemaal slecht, des duivels. En als ze dan cannabis proberen en het blijkt toch niet zo slecht te zijn, waarom zouden ze de rest dan ook niet proberen?
Waarom wil je geen consequent beleid?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2008, 16:51   #539
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, pakt er 5000 bij, en dan nog eens 5000 "softe sellen" vb. voor weekendstraffen in tamelijk open inrichtingen.

Maar vergis je niet: altijd vergezeld van geldboetes. Geen keuze tussen 1000 € boete of een week in den jail.
Meneer is de leukste thuis zeker?
Oud 25 augustus 2008, 16:58   #540
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat ons zeggen dat er zo'n 2500 cellen zijn in Belgie die in orde zijn met de Europese wetgeving terzake.

Daarom wordt Belgie daarvoor veroordeeld door de Europese rechtbanken.

Daarom staat er in VN-rapporten dat gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be