![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() uiterst dubieus, beste schoofzak, nergens wordt er vermeld wat de oorzaak is van die sociale invaliditeit. Die associatie met drugs komt van jou.
Citaat:
Er zijn meer rokers in België dan de 5000 die jij schat. Kanker, COPD, emfyseem, dat zullen er meer zijn dan 0.5 op 1000 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of moeten we een voorbeeld nemen aan Nederland? Kwestie van geld te spenderen aan de juiste beleidskeuzes
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
|
![]() Citaat:
Het zullen er meer dan 2 op duizend zijn waar kosten aan zijn, van de drank alleen al. Politie dan maar hard optereden tegen drankmisbruik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan nu beginnen met te meesmuilen en zeggen dat legaal gebruik (van legale drugs) geen misbruik is; en dat ik (maar dit is waar) wel voorstander ben van het toelaten van drugs door dokteurs, als andere middelen falen (vb pijnbestrijding) Zelfs al zijn er al gewetenloze dokteurs geweest die een verslaving juist onderhielden ipv te proberen te genezen. Geld jong !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeioei wat een gebleir ineens.
Ik heb nergens gezegd dat die 3000 van Antwerpen allemaal in de rats zitten door drugs. Maar wel acht ik het mogelijk dat een aantal van hen tot dat klubke zijn gaan behoren door de drugs. (zowel door de drugs alleen, als door een kombiinatie met iets anders: labiel karakter vb.) Jullie weten genoeg dat mijn sijfers slechts voorbeelden zijn. Maar evengoed is het mogelijk dat er 5 op de duizend een probleem hebben met alkohol. Maar niet iedereen die een probleem heeft met alkohol, zal tot dat klubke van 3000 gaan behoren. Het is perfekt mogelijk dat een probleemdrinker drie kwart van het jaar nog voor zijn eigen inkomsten kan zorgen (neem maar de dipsomanen); het is perfekt mogelijk dat zij rekupereren vb. via de AA ... Waar ik me vooral zorgen over maak zijn de beperkte aantallen van de gebruikers die zo diep zinken of zullen zinken, dat ze de maatschappij zullen doen kraken in haar voegen, en vb. een bom leggen onder de solidarteit die we nu kennen via de sosiale zekerheid. Tot slot: politie reageert toch al tamelijk streng tegen alkoholmisbruik. Maar voor de andere drugs zou het toch een maatje of drie vier strenger mogen zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
|
![]() Citaat:
Hoeveel cellen wil u dan bijbouwen? 150.000? Vanwaar moet dit geld komen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
|
![]() Wij hebben het meeste invloed op Vlaanderen. IN Frankrijk bvb kunnen we het helemaal vergeten want wij wonen daar niet. Gewoon praktisch dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
|
![]() Citaat:
Wat willen die rechtsen toch een leuke maatschappij opbouwen... Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 augustus 2008 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben rechts en ik wil geen 100.000'den cellen erbij. Zodus wat met de rechtsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez, pakt er 5000 bij, en dan nog eens 5000 "softe sellen" vb. voor weekendstraffen in tamelijk open inrichtingen. Maar vergis je niet: altijd vergezeld van geldboetes. Geen keuze tussen 1000 € boete of een week in den jail.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deportatie van flaminganten ???
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() we hebben dringend nood aan boetes voor mensen die zonder kennis zaken willen verbieden.
![]() |
#535 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik nou maar een platitude.
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
|
![]() Citaat:
Een gelegaliseerde verkoop doet dan wel. Koppel de verkoop aan een siskaart, enkel in een apotheek, en registreer het gebruik. Opvallende gebruikers vallen op, en daar kan ingegrepen worden. goed. Anti-depressiva, anti-allergie middelen, pijnstillers. Allemaal een invloed op bvb het rijgedrag. Hard optreden!
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 25 augustus 2008 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
3 De cijfers uit Nederland tonen dit aan. 4 Maar het is nog altijd niet toegelaten. Voor jouw mag het toegelaten worden want het wordt soms toch al getolereerd, en het geeft blijkbaar geen problemen. Je ziet geen reden waarom iemand geen joint zou mogen roken, terwijl alle mogelijk alcohol in overvloed aanwezig is? Op punt 1 had je geen antwoord? 1) Vind je het dan positief om onze jeugd te vertellen : Alcohol, geen probleem, doe maar. Al de rest is allemaal slecht, des duivels. En als ze dan cannabis proberen en het blijkt toch niet zo slecht te zijn, waarom zouden ze de rest dan ook niet proberen? Waarom wil je geen consequent beleid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#540 | |
|
![]() Citaat:
Daarom wordt Belgie daarvoor veroordeeld door de Europese rechtbanken. Daarom staat er in VN-rapporten dat gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden. |
|
![]() |
![]() |