![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Minister-President
|
![]() Jij weet van mijn geschiedenis even veel als ik van de jouwe: niks. Als je mij nog dingen van man tot man te zeggen hebt, stuur je maar een PB trouwens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Vreemdeling
|
![]() GENT -- Tijdens een bezoek aan een gekraakt gebouw-in verband met een actie-, kom ik enkele activisten tegen die meededen aan de anti-NSV actie. Timmothy (23) , is actief student bij het Anarchistisch Kollektief (aangesloten bij het Politiek en Filosofisch Konvent van de UGent). Hij benadrukt dat de reden waarom actievoerders de toegang van de universiteit blokkeerden, niet was omdat ze tegen het aangekondigde debat zouden zijn. "Wanneer het NSV er bijvoorbeeld een pannenkoekendag ten voordele van SS-strijders organiseert, dan blokkeren we die ook.”
Timmothy:“Voor alle duidelijkheid: we waren niet tegen het debat op zich. Wanneer een andere, erkende, studentenvereniging hetzelfde had georganiseerd, dan hadden we geen actie gevoerd. Waar we wel tegen zijn, is de toegang van extreemrechts tot universiteitsgebouwen. Het Anarchistisch Kollektief vindt het een geslaagde actie." "We hebben het NSV kunnen buiten houden en ‘en passant’ ook nog eens Dewinter en zijn Voorpost-militie kunnen blokkeren. We hebben de daad bij het antifascistisch woord kunnen voegen. No Pasaran! Het NSV is xenofoob, homofoob, racistisch, seksistisch, solidaristisch, autoritair gewelddadig georganiseerd, nationalistisch,... Kortom, fascistisch. Ik denk dat we hier verder geen plaatje bij moeten maken.” Hoe komt het dat NSV'ers in een aula werden opgesloten? ”Tijdens onze actie probeerden ze met geweld auditorum D te bezetten waardoor we snel moesten denken en handelen. We hadden de keuze: hen opsluiten of ‘inhaken’ en hen naar buiten drijven? We wisten dat het eerste op een ware knokpartij zou uitdraaien want we hadden immers al kennisgemaakt met hun stokken en bokshandschoenen die ze bij zich hadden. We besloten hen op te sluiten zodat ze ons niet meer konden ‘attackeren’. We kozen dus voor het veiligste.” Wat vindt u van het politieoptreden? ”Ze hebben voor een keer de juiste groepering verdreven. Daardoor is alles gelukkig geweldloos afgelopen in het gebouw. Spijtig genoeg heeft de politie niet kunnen beletten dat er buiten het gebouw 'links uitziende' voorbijgangers werden aangevallen door de militie-leden van Voorpost.” (Nationalistische, ‘Heelnederlandse’ vereniging/actiegroep met afdelingen in Nederland, Vlaanderen en Zuid-Afrika. Voorpost-Vlaanderen deed naar eigen zeggen 'taalgrenswandelingen en manifestaties tegen het anti-Vlaamse vorstenhuis'. In Nederland voerde Voorpost o.a. actie tegen de verkoop van islamitisch geslacht vlees en het uitreiken van een eredoctoraat aan Nelson Mandela, rk) Op het debat zou men praten over een samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen.Heeft u een standpunt over die samenwerking? ”Anarchisten geloven niet in de nationale grenzen. We geloven in de vrije toegang van iedereen op elk grondgebied. We stellen een visie van problemen bij de oorzaak aanpakken (dat alles om geld draait), tegenover een visie van nationalisme met het bijhorende zondebok-mechanisme.” Wat vind u de grootste verschilpunten met de vorige actie, die ook niet zonder geweld verliep? "Terwijl we deze keer extreemrechts wel hebben kunnen tegenhouden, hebben we dat op de actie van 6 maart niet kunnen doen. Het NSV is toen wel in de Overpoort geraakt, waardoor ze nadien mensen met dreadlocks, hoofddoek of bruine huidskleur hebben kunnen aanvallen." Een veelgehoorde vraag is :"Kan u ze niet beter met argumenten aanpakken dan met een fysieke blokkade?" Wat is uw mening? "Het hele vrije meningsuiting-debat wordt door extreemrechts gemanipuleerd en de massamedia spelen er gretig op in. Laten we alsjeblieft niet vergeten dat racisme nog altijd geen mening is, maar een misdaad!" Bron: http://www.Indymedia.be |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *dubbel*
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 13 oktober 2008 om 14:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pvda is stalinistisch, ze zeggen het namelijk zélf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Vreemdeling
|
![]() 1. vechthandschoenen: kan je niet zien op de foto dat een deel van hen dit aan heeft (geen bokshandschoenen van sporters)
2. Uitrekbare matrakken. Kan je logischerwijs ook niet zien, want die zitten verstopt. Dit hebben ze toen ze weg gingen van de trap richting auditorium D gebruikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Door het feit dat u wil bepalen wie wel zijn mening op de universiteit mag verkondigen, doet u zelf aan discriminatie. Mensen gijzelen, is in mijn ogen een vorm van geweld en zeker als men een brandblusser leegspuit in het lokaal waar de gegijzelde zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hoe zou u reageren als 'rechts' zou beslissen wie wel en wie niet mag toegelaten worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Banneling
|
![]() Sorry maar extreem-links zit hier echt leugens te verkopen. Nog nooit zo'n hypocriete achterlijke bende gezien ide hetgene doen van wie ze verachten, namelijk praktijken a la Goebels. Zelfs de echte communisten zouden omdraaien in hun graf van schaamte.
Beweren dat NSV bokshandschoen droeg en matrakken bijhad ondanks de bewijzen dat dit niet zo was, ik heb er geen woorden voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Plaats het nationaal-bolsjewisme dan ook in die historische traditie, hoewel het huidige nationaal-bolsjewisme niet zo snel vergeleken mag worden met de historische stroming. Dat kan je trouwens evengoed zeggen van het hedendaagse scheldwoord 'fascisme' (dat weinig inhoud heeft qua ideologie, maar gewoon niet meer is dan een scheldwoord voor alles wat daar vaag mee in verband gebracht kan worden: zowat alles wat naar nationalisme ruikt). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als ik deze dagen naar een voetbalwedstrijd kijk, zie ik soms ook eens een voetbalspeler met handschoenen tegen de kou aan. Zijn dat dan ook boks- of vechthandschoenen? Trouwens waarom moeten vele van de 'linkse' hun gezicht verstoppen? Toch niet omdat ze gewoon heel lief hebben geroepen 'NSV ga weg' zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Vreemdeling
|
![]() Ja, toen ze ze gebruikten aan de deur van auditorium D. Gelukkig hebben we ze kunnen opsluiten.
Laatst gewijzigd door Autonoom : 13 oktober 2008 om 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Volgens 'links' is NSV een extreem gewelddadige organisatie. Stel u eens voor 40 van die gewelddadige leden met uitschuifbare matrakken ... die kunnen jullie doodleuk opsluiten? Als ik 40 gewelddadige mensen met uitschuifbare matrakken voor mij zie tegenover studenten zonder uitschuifbare matrakken, dan haal ik me toch eigenlijk andere beelden voor de ogen! Ofwel zijn die 40 dan zeker niet gewelddadig ofwel hadden ze dus geen uitschuifbare matrakken hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En om welke reden heb je
Spijtig dat daar geen foto's van zijn. snel weer gedeleted? |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
Partijlid
|
![]() [quote=Autonoom;3742842]Hoe komt het dat NSV'ers in een aula werden opgesloten?
”Tijdens onze actie probeerden ze met geweld auditorum D te bezetten waardoor we snel moesten denken en handelen. We hadden de keuze: hen opsluiten of ‘inhaken’ en hen naar buiten drijven? We wisten dat het eerste op een ware knokpartij zou uitdraaien want we hadden immers al kennisgemaakt met hun stokken en bokshandschoenen die ze bij zich hadden. We besloten hen op te sluiten zodat ze ons niet meer konden ‘attackeren’. We kozen dus voor het veiligste.”[quote] Tiens, die van schamper zeggen niets over stokken? Tiens, er is met stokken geslagen en niemand diende klacht in? Het waren plastic stokken ofzo? Tiens, er is niets te zien op de foto's? Tiens, jullie hebben lappen gekregen met stokken én niets teruggedaan terwijl je met meer was? Het zou natuurlijk ook wel eens kunnen dat jullie aan het liegen zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, toen ze ze gebruikten aan de deur van auditorium D. Spijtig dat daar geen foto's van zijn. Gelukkig hebben we ze kunnen opsluiten. Die tweede zin werd dan snel weer weggedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de leden van NSV toch zo gewelddadig zouden zijn ... stel je dan eens 40 van die leden met stokken voor! Die kan je niet opsluiten, denk ik!
|
![]() |
![]() |