![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst België? | |||
September 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oktober 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Alleszins voor 1 januari 2010 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,50% |
Alleszins voor de komende, federale verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
In 2011 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,75% |
In 2012 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Op 21 december 2012 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,25% |
Tussen de federale en de deelstatelijke verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2014-2020 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,00% |
2020-2035 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,50% |
2035-2100 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Na 2100 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Na het jaar 3000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in europees verband wordt gestemd, meerderheid beslist niks blokkerende alarmbellen en speciale meerderheden DAT is wat B verlamd : de ondemocratische greep van de minderheid door alarmbellen en speciale meerderheden in het B parlement |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
@den ambetantsten Het land zoals het nu is werkt niet meer, ik breng een eventuele oplossing (aanpassing van manier van regeren van dit land, ik zeg duidelijk ook dat er terug 1 federale regering moet komen in plaats van een regering per taal) voor het land te houden en een splitsing te voorkomen. @quercus Wat u dus aan Wallonie voorstelt is: splitsen of splitsen, u kunt kiezen. @Renesse Ik moet u gelijk geven over de NATO, maar wil er wel bij zeggen dat Belgie nog altijd die kaart heeft en hem kan gebruiken ook al is het bij de NATO, het is een stempel die we gekregen hebben bij de geboorte. Over europa, niet geografische maar om de reden van 'neutraal terrein'. Zeggen dat Vlaanderen als neutrale staat zou werken is even nattevinger werk als zeggen dat het niet zou werken ![]() @ Pelgrim (over monocultuur) Volgens mij gaat de volledige planeet op een monocultuur af, er is geen stoppen aan, dat is de tol van globalisering. Veel sociologische rapporten zeggen dat over X-tal jaar we allemaal modderbloedjes gaan zijn, een mengelmoes van alles, aanvaard het. Het is Mijnheer btw ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door rmoller : 11 februari 2010 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je weet dat het federalisme er destijds juist is gekomen op vraag van de Franstaligen uit schrik voor de 'état Belgo-Flamand', weet je genoeg wat hun antwoord zal zijn. Maak ook vooral niet de fout de aanhankelijkheid van de Franstaligen t.o.v. België te overschatten. Het is niet omdat ze nu de grootste pleitbezorgers zijn van het behoud van het land, dat ze dat daarom altijd en in elke context zullen zijn.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 11 februari 2010 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu voor de meeste ingrijpende beslissingen is in quasi ieder land een 2/3 meerderheid nodig. Heeft Vlaanderen die? Ik dacht het niet. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 februari 2010 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"aanvaard het" is trouwens een typische frase voor totalitaire denkwijzen: gij zult doen zoals Ik het zeg en u zal dat aanvaarden want het is zo. Omdat ik het zeg. Jij hebt nogal heel gevaarlijke big brotherneigingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mja, hebben we een soortgelijk ultimatum niet al een keertje (toegegeven, 't was maar efkes en dan nog om te lachen!) geprobeerd? Was 't niet de eerste president van Europa zelve die zichzelf voor de trein ging smijten en ervoor wou zorgen dat er geen Belgische regering meer zou komen zonder splitsing van BHV? Nu afkomen met een nieuw ultimatum (op voorwaarde dat er een van die politieke idioten ooit iets als een ruggengraat zou tonen) gaat geweldig op de lachspieren werken vrees ik. Maar ik vermoed dat 't uw jeugdige onschuld is die u tot dit, voor 't overige (serieus gemeend, zonder slechte bedoelingen), schitterende idee bracht?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het testament van mijn jeugd, misschien
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Europees Commissaris
|
![]() Na 22 jaren in dit leven
Maak ik het testament op van mijn jeugd Niet dat ik geld of goed heb weg te geven Voor slimme jongen heb ik nooit gedeugd Maar ik heb nog wel wat mooie idealen Goed van snit hoewel ze uit de mode zijn Wie ze hebben wil die mag ze komen halen Vooral jonge mensen vinden ze nog fijn Aan mijn broertje dat zo graag wil gaan studeren Laat ik met plezier 't adres na van mijn kroeg Waar 'k teveel dronk om een vrouw te imponeren En daarna de klappen kreeg waarom ik vroeg En dan heb ik nog een stuk of wat vriendinnen Die wel-opgevoed en zeer verstandig zijn En waarmee je dus geen donder kunt beginnen Maar misschien krijgt iemand anders ze wel klein Voor mijn neefje zijn mijn onvervulde wensen Wel wat kinderlijk maar ach ze zijn zo diep Ik behoorde immer tot die groep van mensen Voor wie 't geluk toch altijd harder liep Aan mijn vrienden laat ik gaarne het vermogen Om verliefd te worden op een meisjeslach Zelf ben ik helaas een keer teveel bedrogen Maar wie het eens proberen wil die mag M'n vriendinnetje ik laat jou alle nachten Dat ik tranen om jouw ontrouw heb gestort Maar onthoudt dit wel ik zal geduldig wachten Tot ik lach omdat jij ook belazerd wordt En de leraar die mij altijd placht te dreigen Jongen jij komt nog op het verkeerde pad Kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen Dat wil zeggen hij heeft toch gelijk gehad Voor mijn ouders is het album met de plaatjes Die zo vals getuigen van een blijde jeugd Maar ze tonen niet de zouteloze praatjes Die een kind opvoeden in eer en deugd En verder krijgen z'alle dwaze dingen Terug die ze mij teveel geleerd hebben die tijd Ze kunnen mij tenslotte ook niet dwingen Groot te worden zonder diep berouw en spijt En dan heb ik ook nog enkele goede vrienden Maar die hebben al genoeg van mij gehad Dus ik gun ze nu het loon dat ze verdienden Alle drank die ze van mij hebben gejat Verder niets er zijn alleen nog een paar dingen Die ik houd omdat geen mens er iets aan heeft Dat zijn mijn goede jeugdherinneringen Die neem je mee zolang je verder leeft.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 12 februari 2010 om 07:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zonder twijfelen: splitsen. alles beter dan bestuurd worden door die fascisten uit het noorden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rob De Nijs, wijlen Toon Hermans en nog een pak anderen ook. Wat is uw punt ? Hecht U misschien zoveel belang aan een liedjestekst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#538 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleszins begin ik wel te twijfelen aan het moment WOII. Ik dacht dat na WOI België meehielp aan de bezetting van het Ruhrgebied in 1923, wat ook geen daad van neutraliteit was. Soit, België is al lang geen neutraal land meer. Pure fictie dus, rmoller.
![]() |
![]() |
#539 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.nickbostrom.com/fut/singleton.html Kijk rond jezelf, zie, observeer, denk, concludeer. Tevens moet je niet er direct van uitgaan dat een singleton het uitsterven van het individu betekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Het idee op zich is ook maar een idee, het is wel een idee dat ik heb besproken met oudere opgeleide gezellen die niet van Belgische nationaliteit zijn maar wel meer dan 10jaar in dit land hebben doorgebracht, en dus in mijn visie een betere neutrale opinie kunnen voort brengen dan de 'vlaming' of de 'waal' en zij gaan tevens akkoord dat Belgie Belgie moet blijven, maar onder een andere vorm. |
|
![]() |
![]() |