Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2010, 09:30   #521
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik ben 17 kilo geleden gestopt met roken.
Ik heb niets tegen een roker, ik heb wel iets tegen rokerige café's waar je de rook kan snijden.

Een café met een goede afzuiginstallatie kan er voor mij nog net door.

Het harde principe dat ik hier inneem is omdat de rokers het recht opeisen om altijd en overal te mogen roken.

Een mooi voorbeeld is het spoor, vroeger waren er rokers en niet rokerscompartimenten. Denk je dat het spoor één reiziger verloren is door de rokerscompartimenten af te schaffen?
ja , sinsds die afschaffing van die rokerscompartimenten neem ik geen trein nimeer ! zal wel iemand met wagen vinden of thuisblijven
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 09:32   #522
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Kijk eens naar de ppm fijnstof in een auto als er in gerookt wordt. Door die kleine ruimte is dit ENORM. En erg schadelijk voor de mens. En vooral dus voor kinderen die hiervoor niet kunnen kiezen.

Het is dus helemaal niet zo idioot. De roker moet leren dat zijn dagen van doen en laten gedaan zijn.

heb je al een gezien als er zo ne wagen voorbij ne fietser rijdt , hoeveel ppm moet die fietser dan niet innemen !!!!!
Oud 6 januari 2010, 11:43   #523
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De titel van de draad is: duidelijkheid na (na, erna, niet ervoor en niet tijdens) de overgangsperiode.

Ambetante vragen:

Mag eten geserveerd worden op het terras van een rookkaffee ?

Mag een milkshake opgediend worden in een rookkaffee ?

Ik roep de regering op om de overgangsperiode zo spoedig als mogelijk te beëindigen.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100106_017

titel : Volksgezondheid geeft tegenstrijdig advies over rookverbod'

beetje tekst:

Citaat:
Het NSZ belde het call center met enkele alledaagse vragen en kreeg van verschillende medewerkers uiteenlopende antwoorden. De informatie die, na een wachttijd van gemiddeld een kwartier, wordt gegeven is "ronduit tegenstrijdig en fout", aldus de zelfstandigenorganisatie.

Zo werd bijvoorbeeld gevraagd of eten mag worden geserveerd op het terras van een rokerscafé. De call center-medewerkers antwoordden hier positief op, terwijl dat in feite niet mag. Mag een milkshake nog: sommige medewerkers zeiden van wel, andere van niet, terwijl het wel is toegelaten.

Het NSZ noemt de situatie schrijnend en eist een professionelere aanpak door de FOD Volksgezondheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2010, 13:26   #524
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Mag een milkshake opgediend worden in een rookkaffee ?
Ah, nee hé... Waar ik mijn sigaretje zit te roken geen milkshake hé, zeg...
Dat vind ik walgelijk!

Nee, serieus... Ik denk dat een verse milkshake niet mag, indien hij in gesloten verpakking aangekocht werd wel (analogie met instantsoep)... Volgens de wet is meeroken blijkbaar gevaarlijker als je verse soep eet...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 13:47   #525
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allez, dat schijnt prima te verlopen:

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100108_039

titel: Eerste controles nieuw rookverbod positief

Citaat:
De meerderheid van de gecontroleerde horecazaken leeft het nieuwe rookverbod na. Dat concludeert de federale overheidsdienst Volksgezondheid na een eerste week van controles.

...

De controleurs krijgen volgens Volksgezondheid vaak bemoedigende commentaar van klanten. 'De reacties lopen over het algemeen erg gelijk met die op het eerste rookverbod in restaurants, dat in 2007 van kracht werd', besluit de woordvoerder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 januari 2010, 20:14   #526
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus Bekijk bericht
Ah, nee hé... Waar ik mijn sigaretje zit te roken geen milkshake hé, zeg...
Dat vind ik walgelijk!

Nee, serieus... Ik denk dat een verse milkshake niet mag, indien hij in gesloten verpakking aangekocht werd wel (analogie met instantsoep)... Volgens de wet is meeroken blijkbaar gevaarlijker als je verse soep eet...
Roken is en blijft een teer onderwerp.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 22:46   #527
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag eten geserveerd worden op het terras van een rookkaffee ?
Daar 'het terras' voorbehouden is aan de rokers (want binnen mogen ze sowieso niet roken) moeten de niet-rokers maar binnen gaan zitten. Of wat dacht ge ?

Rokers mogen dus buiten eten, hun stank uitblazen (onder een pergola of tentbache) en aldus niet-rokers verplichten om binnen te blijven.

Probeer maar eens als niet-roker bij betrokken weer te gaan eten op het Wapenplein of op de dijk in Oostende : de rokers hebben alle comfort.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2010, 23:35   #528
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Daar 'het terras' voorbehouden is aan de rokers (want binnen mogen ze sowieso niet roken) moeten de niet-rokers maar binnen gaan zitten. Of wat dacht ge ?

Rokers mogen dus buiten eten, hun stank uitblazen (onder een pergola of tentbache) en aldus niet-rokers verplichten om binnen te blijven.

Probeer maar eens als niet-roker bij betrokken weer te gaan eten op het Wapenplein of op de dijk in Oostende : de rokers hebben alle comfort.
Voil�*, de volgende stap ligt voor de hand, roken gewoonweg binnen en buiten verbieden...
Ik had eigenlijk niet anders verwacht.
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 01:59   #529
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tja liggen zagen op de rokers , terwijl men op een terras zit met de kleine naast ne drukke weg met veel uitlaatgassen van wagens , bussen en vrachtwagens ................... jaja , dan stinkt die sigaret wel hé

en ja , met die anti rook wet is't terras voorbehouden voor de rokers in de winter ........... dus ja voor die twee maandjes goe weer houd ik me ook niet in !
Oud 9 januari 2010, 09:10   #530
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
tja liggen zagen op de rokers , terwijl men op een terras zit met de kleine naast ne drukke weg met veel uitlaatgassen van wagens , bussen en vrachtwagens ................... jaja , dan stinkt die sigaret wel hé

en ja , met die anti rook wet is't terras voorbehouden voor de rokers in de winter ........... dus ja voor die twee maandjes goe weer houd ik me ook niet in !
ik had het bv wel over de terrassen op de dijk van Oostende hé. Als niet-roker heb je maar 1 keuze : binnen gaan zitten, zonder zicht op zee en achter een walm rookgassen ....
Oud 9 januari 2010, 09:16   #531
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Kanker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht

De rokers zorgen ervoor dat ze VROEG kanker krijgen. Waarschijnlijk sterven ze ook "vroeg". Dus: nog zoveel minder gepensioneerden. De niet-rokers die overblijven hebben méér kans op een normaal pensioen...
Méér moet dat niet zijn...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 09:17   #532
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik had het bv wel over de terrassen op de dijk van Oostende hé. Als niet-roker heb je maar 1 keuze : binnen gaan zitten, zonder zicht op zee en achter een walm rookgassen ....
Mooi toch?
Oud 9 januari 2010, 10:28   #533
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Mooi toch?
Bedoel je dat het een goede zaak is dat niet-rokers zo weinig mogelijk keuze hebben om in een rookvrije aangename omgeving te tafelen ?

Oud 9 januari 2010, 10:40   #534
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat het een goede zaak is dat niet-rokers zo weinig mogelijk keuze hebben om in een rookvrije aangename omgeving te tafelen ?
Als U daarmee "restaurants" bedoeld zit U verkeerd.
Daar is roken allang geband, en dat is maar goed ook.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 11:01   #535
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als U daarmee "restaurants" bedoeld zit U verkeerd.
Daar is roken allang geband, en dat is maar goed ook.
Kijk eens terug naar post 527: we zitten even op een hipotetisch zijspoor, ingegeven door wat humor ... maar ik begrijp dat jij het daar moeilijk mee hebt.

Oud 9 januari 2010, 11:33   #536
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het binnen dan niet meer aangenaam?
Oud 9 januari 2010, 11:38   #537
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan zee ? Tijdens de zomermaanden ? Of tijdens een zonnig weekend.
Oud 9 januari 2010, 11:43   #538
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat slechte weer in Valencia zal niet blijven duren hoor !!

Oud 9 januari 2010, 11:44   #539
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Afin, ik heb een "Israelische Frituur" gevonden waar je lekker kan eten en tegelijk een asbak op tafel mag zetten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2010, 11:55   #540
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat slechte weer in Valencia zal niet blijven duren hoor !!
Gelukkig maar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be