![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit meegemaakt dat ik op mijn eentje nog 14 stuks apparatuur op een vrijdag avond moest afmaken (ja, ik verving, als ir., arbeiders) omdat ze het wilden aftrappen om 4h. Als we die levering niet af kregen voor het transport van die avond dan hing er een forse boete boven ons hoofd. Dus ik heb daar tot stukken in de nacht zitten solderen, kabelgootjes liggen trekken, stickerkes liggen aanbrengen, etc...terwijl die mannen dat op 2 uurkes hadden kunnen doen. Welja, een paar weken later lagen ze wel buiten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zitten we nog eens met die crisis, en bedienden afdanken en technisch werkloos zetten is ook zo simpel allemaal nog niet. Maar tussendoor geeft dat toch nog altijd zo een stempel op een arbeider die best eens mag veranderen.
![]() |
![]() |
#523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ooit heeft karma mij eens gezegd, je kan alles voorzien behalve een werkmens in dienst. En ik heb hem al 10'000 keer gelijk moeten geven daarmee. Dat was ergens 20 jaar geleden ongeveer.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2009 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Werkgevers wensen liefst iedereen 't slechtste uit beide aan te smeren. Gezien de crisis zullen ze er gedeeltelijk in slagen: tijdelijke werkloosheid voor bedienden is al afbraak van het gewaarborgd maandloon, cadeautje van de regering aan de werkgevers. Tijdelijke werkloosheid is een mooi geschenk aan de werkgevers: De Belgische bedrijven hebben dit jaar 1 miljard euro kunnen besparen door hun overtollige arbeiders te ‘parkeren' in de tijdelijke werkloosheid, op rekening van de RVA. ... Sinds enkele maanden bestaat er voor bedienden een officiële variant op het systeem van tijdelijke werkloosheid. Eind november stond de teller hier op 8.910 dossiers. http://www.corelia.be/artikel/detail...kelid=RJ2K6H4H Laatst gewijzigd door filosoof : 31 december 2009 om 01:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien wilden we wel slechts acht uur per dag werken. Trouwens mijn loon zou ik wel eens naast het uwe willen leggen hebben, en dat voor slechts acht uur werken. Vergeet niet dat jij beginnen zeiken zijt omdat wij maar acht uur werken en jij langer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Huh laten we het zo zeggen, zonder werkgevers zit iedereen op straat. Of dat een cadeau is? Laten we het eens hebben over de cadeaus die werkgevers aan de staat doen of gedaan hebben onder de vorm van sociale bijdragen en vennootschapsbelasting allerhande. Dat zal mega vele keren meer zijn dan wat ze nu eens terug doen nietwaar? Ze doen dat enkel uit eigenbelang hoor. Geen werkgevers = nationaal failliet.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 december 2009 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Europees Commissaris
|
![]() 60 - 70 jaar geleden werkten meer dan vijftig procent van de mensen in de landbouw. Nu is er meer landbouw dan ooit met zowat 2 procent van de mensen die er tewerkgesteld zijn.
In de industrie net hetzelfde ... momenteel is er twintig procent minder mensen aan de slag in de industrie dan pakweg dertig jaar geleden ... nochtans is er meer industrie dan ooit. Maar alles wordt de dag van vandaag gerobottiseerd, geautomatiseerd. En die machines ... die betalen geen belastingen hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ooit zal men dit eens ook moeten belasten want er zullen hoe langer hoe meer robots komen. Maar is elke machine een robot?
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doen ze toch al met de btw?
![]() |
#533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Antwerpen betalen bedrijven belastingen op elke motor die ze in het bedrijf draaien hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je blaast nogal hoog van je toren hoor.
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand aan de stad of staat krijgt een ambtenarenstatuut. Veel mensen werken nu onder het GESCO statuut, dit is een nepstatuut waardoor de persoon wel voor de stad of staat werkt maar niet de voordelen heeft van een ambtenaar.
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mailtjes (ook de privé) mogen gelezen worden. Op internet gaan mag tijdens de pauze.
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik spreek hier niet als arbeider of bediende, want ik heb in beide statuten gewerkt en ken de verschillen maar al te goed. Ook de onzin dat een bediende overuren klopt zonder betaald te worden is onzin, want toen ik als bediende overuren deed werden die of uitbetaald of gecompenseerd. In beide gevallen tegen 150% per overuur. In sommige bedrijven betaalden ze de bedienden zelfs een vaste vergoeding voor mogelijk geleverde overuren. Het ging toen over een extra vergoeding die overeenkwam met 1/2 maandloon tegenover een arbeider die hetzelfde werk deed. Met dat verschil dat ik als bediende alle maanden die vergoeding kreeg en een arbeider er weldegelijk uren voor moest kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn uiteraard loonnormen in de bouw, de metaal, de voeding, de...... Een simpele bediende heeft hier dus niets aan te zeggen.
![]() |