![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Staatssecretaris
|
![]() Mensen met een genetische aanleg misdadig te zijn opsluiten en vergassen...
Waar heb ik dat nog gehoord...
![]() |
#524 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De aanleg is zelden of nooit genetisch.
![]() |
![]() |
#525 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#526 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sam M. : 16 januari 2010 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 16 januari 2010 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Parlementslid
|
![]() Spuitje.
![]() |
#531 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben wel benieuwd hoe jij gevallen zoals dit of Dutroux zou kunnen voorkomen ? Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 januari 2010 om 13:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Gouverneur
|
![]() Zondermeer doodstraf, met snelle uitvoering na de uitspraak.
Seriedoders zijn ongeneeslijke psychopaten die een gevaar vormen voor de gemeenschap. Hen tientallen jaren lang opsluiten kost die gemeenschap handenvol geld terwijl ze een risico blijven vormen. Een gedetineerde kost de belastingbetaler vandaag in ons land 100euro per dag. Dat bedrag is op zich al veel te hoog. Voor seriedoders, pedofiele moordenaars, heroïnedealers,... is enkel en alleen de doodstraf gepast. Sadisme in bestraffing kan en mag nooit een kans krijgen, het is een uiting van zwakheid. Net daarom is bijvoorbeeld de Amerikaanse justitie en haar strafbeleid zo verwerpelijk. Sadisten zoals Joe Arpaio zouden zelf in een instelling moeten geplaatst worden in plaats van sheriff te spelen met een eigen gevangenis.
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 16 januari 2010 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Edit: Ah nee ik begrijp u nu sorry, neen de criminaliteit die mensen als Dutroux plegen daar is preventief bijna niets tegen te beginnen.Voor zover ik weet. Laatst gewijzigd door Sam M. : 16 januari 2010 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En u vind dat ze zo snel mogelijk na de uitspraak ter dood moeten worden veroordeelt? Is dat na de eerste uitspraak al? Ik denk dat je dan heel veel onschuldigen gaat doden. Laatst gewijzigd door Sam M. : 16 januari 2010 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de VS worden onschuldigen gedood omdat ze de doodstraf riskeren door iets niet te bekennen (en jarenlange gevangenis door het wel te doen), waarbij soms onschuldigen een feit die ze ook daadwerkelijk niet hebben gepleegd ook niet bekennen, met alle gevolgen vandien...
![]() |
![]() |
#538 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En wat verstaat u dan onder sadisme, ik vind iemand de doodstraf geven daar toch onder vallen. En als laatste, welk nut heeft de doodstraf? Laatst gewijzigd door Sam M. : 16 januari 2010 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De leefwereld van éénselligen op 100 m diepte rond de Seychellen interesseert me ook niet, maar ik zeg niet dat marinebiologen daar geen onderzoek naar zouden mogen doen. Wat bedoel ik dan wel ? Die Jansens heeft - in de huidige hipoteze - drie mensen vermoord, één gepoogd te verkrachten en één effektief verkracht en een eindje thuis opgesloten in zijn kelder. In het raam van de maatschappelijke reaksie daartegen, interesseert het me geen zier of hij dat nu deed "op bevel van een hogere macht", "uit geslachtsdrift", "uit machtsdrift" uit whatever en in welke kombinasie van alle mogelijkheden. Dat hij zich niet kon beheersen omdat hij psichopaat is, omdat hij een zwak karakter heeft ... bla bla ... interesseert me niet, in het kader van de maatschappelijke bescherming: volgens mij moet hij fisiek gekastreerd en levenslang opgesloten worden, als de doodstraf niet mogelijk is. Het interesseert mij natuurlijk wel, maar dan kompleet los van de persoon, en wel degelijk in het raam van een algemene nieuwsgierigheid naar menswetenschappen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 16 januari 2010 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |