![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Minister-President
|
![]() Dat is wel een heel flauw excuus.
Als hij van mening is dat er iets onwettelijk of niet volgens de parlementaire regels plaats vind, mag hij dit gerust kenbaar maken. Peumans moet dan maar nagaan of dit werkelijk zo is. Nu gaf hij in zijn functie er een persoonlijk antwoord op. Om daarna te 'klagen' dat hij voor de orde en regelmaat instaat van het parlement, terwijl net hij er een brandje van maakte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar kwam het over alsof Dewinter enkel naar het spreekgestoelte kwam om die opmerking te maken, en daarna door de reactie van Peumans kwaad werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Grappig zoals steeds onze vriend system.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch een ander filmpke gezien? Kijk anders eens op Youtube http://www.google.be/url?sa=t&source...EEAzhcEdppkYlA
![]() |
![]() |
#525 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Guido, ge hebt gelijk over dat betoog. Maar dat is NIET te zien op site bij de VRT: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nter_hoofddoek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik stel me toch ernstige vragen hoe de media dit weer heeft afgeschilderd...
trouwens..Jan Peumans gaat zelf (weer maar eens ) door het lint... Dewinter mag trouwens de opmerking maken!
![]() |
#527 |
Minister-President
|
![]() Ondanks ik niet achter de opmerking van FDW sta. Is het 'opstootje' meer te wijten aan JP die de opmerking terug oprakelde, door het af te wimpelen met een persoonlijk antwoord.
Als voorzitter dient hij neutraal te reageren! En dat deed hij zeker niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was zelfs de taak van Jan om Filip erop te wijzen. Hij deed dit zelfs heel sereen. Daarop begon Filip te flippen.
![]() |
![]() |
#529 |
Minister-President
|
![]() Het is simpel, als de hoofddoek een politiek symbool is dan mag deze in de tribunes niet gedragen worden. Is de hoofddoek een politiek symbool? Daar kan mi. wat voor gezegd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar niet op deze wijze. Hij MOET optreden in zijn functie in niet zen persoonlijk voorkeur laten gelden! Hierdoor stelt hij zich even belachelijk op als FDW. Citaat:
Citaat:
Daarbij, in het parlement is geroep en getier een vaste kost. Je moet de zaken nu niet opblazen hoor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Doet me denken aan dat vrt artikel = "Vrouwen geëmancipeerde dan ooit! WANT! 8 op 10 was ooit minnares, 7 op 10 bedroog haar man en 1 op 3 deed het al in publiek!!! Prachtig! Onze vrouwen zijn eindelijk vrij!". Uiteraard lachen de meeste mannen in hun vuistje, omdat de vrouw plat moet gaan om geëmancipeerd te zijn. Het meest interessante is, dat de paragraaf omtrent die "emancipatie" na een dag wordt weggehaald en de vrouw is "stouter dan ooit". Wat een hypocrisie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De woorden van Peumans: "Mijnheer Dewinter, voor alle duidelijkheid, ik heb de orde in deze vergadering. Het stoort me in gene dele dat deze mevrouw met hoofddoek in het publiek zit. En bovendien, u richt zich tot iemand die zich publiekelijk niet kan verdedigen, alleen maar voor de duidelijkheid". Hiermee was normaal gezien de kous af. Echter dit was zonder Filip Dewinter gerekend, hij begon gewoon te flippen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 14 februari 2010 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Minister-President
|
![]() Ik zie niet direct waarom je mijn post geciteerd hebt. Ze kan het bewust dragen als een politiek symbool maar het kan evenzeer een politiek symbool zijn zonder dat ze deze intentie heeft (een hoofddoek etc kan afhankelijk v/d plaats/situatie een geheel andere betekenis hebben). Het probleem is dat veel van de regels niet maar up-to-date zijn.
De Winter zijn methode was niet bepaald goed te noemen,dat beseffen we wel maar laten we naar de inhoud kijken. Heeft hij (on)gelijk als hij de hoofddoek een politiek symbool noemt? De scheiding tussen kerk en staat in de islam is vrij verwaarloosbaar door alle aspecten van de islam dus er valt zeker wat voor te zeggen vermits men zou kunnen stellen dat ze door een hoofddoek steun betuigt aan de sharia (ook al is ze er mogelijk zelf geen fan van),... |
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De nv-a is een vlaamse partij maar helaas ook teveel pro zaken als deze.Ik stem niet op een partij die subsidies goedkeurt aan moskeeen en dergelijke meer. ps; om iets anders aan te halen nog; ik moest dit jaar achter een nieuwe identiteitskaart en wat stond er op dat kaartje; hoofddoeken geen probleem(ik zeg het met m'n eigen woorden) maar met een klak mag niet.Wat vind je daar dan van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze doen dat met echte criminelen ook,ze kijken snel de andere kant op en zeggen; tis belange zo erg niet zenne en ze laten maar begaan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is een louter persoonlijke en volstrekt willekeurige opmerking. Op basis daarvan kan je geen gemeenschap organiseren.
Overigens droegen ook hier veel katholieke vrouwen een hoofddoek. Sommigen alleen op zondag maar anderen ook in de loop van de week. Dat was traditie. Citaat:
'Om een ontegenzeggelijk godsdienstige of medische reden, kan een foto met hoofddeksel toegestaan worden, op voorwaarde dat het gezicht volledig vrij is (…). Deze oplossing kan slechts aanvaard worden als de betrokken burger een ernstige rechtvaardiging voorlegt.' (art. 15d) Bij de redactie van deze tekst had men in de eerste plaats de kloosterzusters voor ogen. Maar de tekst is zo opgesteld dat hij ook op andere godsdiensten van toepassing is, en met name op de islamitische hoofddoek. Het tegendeel zou overigens een ontoelaatbare discriminatie uitmaken.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 februari 2010 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps;uw gezicht is nooit volledig vrij op de foto zenne. En het is een schande ik mee mijn klak niet op de foto mag en een hoofddoek wel,,maar hey,alles voor de moslims niewaar. Laatst gewijzigd door Punk : 14 februari 2010 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pure discriminatie en het CGKR zwijgt natuurlijk weer als vermoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |